Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko musiikista tai kuvataiteesta fyysisiä väristyksiä?

Vierailija
27.07.2023 |

Minä olen lapsesta saakka saanut hyviä, positiivisia väristyksiä milloin mistäkin. Ensimmäiset väristykseni sain korttipelistä isäni kanssa.

Aikuisena saan väristyksiä musiikista ja kuvataiteestakin. Louvressa käydessäni esimerkiksi suorataan puistatti, koska selkäpiini väreili niin voimakkaasti, kun pysähdyin joidenkin teosten eteen. Kuunnellessani klassista musiikkia riittää usein, että kuuntelen kuulokkeilla, mutta vaikkapa sinfoniaorkesterissa olen jo taivaassa.

Jos et saa väristyksiä musiikista tai kuvataiteesta, niin mistä väristyksiä tulee? Vai tuleeko yhtään mistään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa taiteesta, vaikka siitä nautin muutoin. Henkilökohtaisesta huomiosta saatan tuntea väreilyä.

Vierailija
2/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule väristyksiä musiikista tai muusta. Paitsi kerran kuuntelin niin huonoa musiikkia, että sain väristyksiä. Eikä ole edes vitsi. Eli ehkä minun pitäisi kuunnella huonoa musiikkia niin saisin väristyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista kyllä sen lisäksi upeista luontokokemuksista kuten hienoista maisemista, harvoin nähdyistä luontokappaleista ja vastaavista.

Vierailija
5/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista ja luonnosta tulee väristyksiä. Vetää parhaimmillaan sanattomaksi ja pakko vaan jää paikoilleen kuuntelemaan tai katselemaan hetkeksi.

On muuten vastaava euforinen tunne kuin mitä tulee runner's highn kanssa.

Vierailija
6/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, musiikista, luonnon äänistä esim. veden kohina, meren aallot, lintujen äänet jne.

Olen herkkä myös epäinhimillisyydelle, en voi katsoa ns. murhaelokuvia tai en lue sellaisia dekkareita. Myös kaikenlainen seksuaalinen nöyryyttäminen ja väkivalta suorastaan oksettaa jo ajatuksena. Täälläkin joissakin ketjuissa aivan sairaita seksiin liittyviä toiveita, kuvailuja per se panoista ym.

Myös kuvataide aiheuttaa pahoinvointia, jos näkee että taiteilijan psyyke on ollut sekaisin. Samoin moni muu taiteen laji: tanssi, musiikki, kirjallisuus jne.

Vierailija
7/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massatapahtumassa, esim. jääkiekkopeli, jos on jännittävää. Euroviisujen pisteenlasku, jos Suomi on kärkisijoilla.

Jostain dokumentistä, jossa käsitellään inhottavia aiheita, voin saada kylmiä väreitä.

Taide harvoin aiheuttaa enää kylmiä väreitä. Katson sitä älyllisesti.

Vierailija
8/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista kokovartalokylmätväreet.

Vierailija
9/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, erityisen kauniista ja vaikuttavasta musiikista saan kylmiä väreitä, ihokarvat nousee pystyyn ja tulee pala kurkkuun.

Vierailija
10/10 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista saan väristyksiä, kuvataiteesta en muista saaneeni, vaikka siitä pidänkin ja muuten saatan ihailla sitä syvästi.

Sinulla ap voi olla vahva qi tai kyky nostattaa omaa energiaasi keskimääräistä helpommin. Tätä kykyä voi treenata ja hyödyntää, netissä on paljon materiaalia aiheesta, jos olet kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi