Mitä mieltä Cittarin
Kassaneidin käytöksestä? Kyselin suklaalevy tarjouksesta että onko se 4 levyä kympillä. Juu kyllä. Kassa kysyy vielä onko plussakorttia.
Jaahas kotona huomasin että veloitettu täydet hinnat ilman alennusta.
Oli kuulemma vain mobiilitsrjous. Ei sitten tullut mieleen kassan huomauttaa tuosta?
Heista paska Eastonin Cittari ja kassat!
Kommentit (15)
Miten sä et kassalla huomaa maksaessa kympin ja muun hinnan välillä eroa?
Täytyy aina olla tarkkana kassalla, muuten vievät täyden hinnan.
Minä en todellakaan ymmärrä noita mobiili- ja äppitarjouksia. Mitä hiton hyötyä kaupalle on siitä, että alennuksen saavat vain ne, joilla on älypuhelin ja jotka osaavat ladata ja käyttää noita äppejä? Miksi pitää rajata älykännykättömät ja vanhukset alennusten ulkopuolelle? Ja sitten on vähän väliä näitä sekaannuksia, saavatko jonkin tarjouksen ihan kaikki vai saako sen vain kanta-aasikortilla vai sillä pyhällä kännykän näyttämisellä.
Kaikille nillittäjille: opetelkaa lukemaan ne mainokset kunnolla. Jos teillä on se k-ruokasovellus, niin niitä mobiilietuja ei voi luulla tavallisiksi tarjouksiksi, koska niissä lukee "aktivoi etu". Myymälässä on myös mainoksia näistä eduista, ja niissäkin sanotaan, kuinka edun saa. Jos ei lue hintajulisteista, kuin hinnan, miten voi tietää, mitä tuotetta tarjous koskee? Ihan kaikkea ei tuoda nenän eteen valmiiksi pureskeltuna. Siihen, miksi doropuhelinten käyttäjät jäävät ulkopuolelle, osaatte varmasti hieman mietittyänne vastata itsekin. Ja lopuksi, henkilökunnalle kirkuminen ja tavaroiden paiskominen ei auta. Saa alapeukuttaa ihan vapaasti, mutta alkaa olla malja täynnä huonokäytöksisten asiakkaiden takia.
Vanhuuskortti taas esillä? Tiedän monta nuortakin joilla ei mobiiliäppejå kauppoihin. Hieman vanhanaikainen ehkä erillinen plussakortti, mutta itselläni se pankkikortissa, joten ei lisävaivaa.
Pankkikorttia en ole halunnut kännykkään. Liian hankalaa jos tottuu siihen, mutta kuitenkin loppuu välillä akku eli kun ei ole lompakkoa, käteistä ja kaikki kännyssä on todellakin liikaa sen kämnyn varassa. Joku tykkää, joku ei. Periaatteessa tietenkin kätevää, jos kaikki kännykässä.
Onko kaupoilla siis nykyään erikseen bonuskortti tai kanta-asiakas kortti ja mobiiliäppitarjouksee?
Useimmilla on varmaan jotain äppejä, joten tuskin jonkin kaupan äpin lataamattomuus johtuu ihan siitä, että niitä ei osaa ladata ta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä et kassalla huomaa maksaessa kympin ja muun hinnan välillä eroa?
Sen takia, että ostan yleensä paljon kerralla ja jos ostoksia on kappalemäärältään kymmeniä, ei loppusummasta jää ihmettelemään ta huomaa kymppiä sinne tänne.
Tajuatko eron: Ostan 5 tuotetta ja loppusumma on 130€ vakka pitäis olla 120€, huomaat ehkä eron. Olet ehkä jopa laskenut alitajuisesti paljon ne suunnilleen tulevat maksamaan.
Jos ostat 30 tuotetta ja sama tilanne, et ehkä huomaa niin 10€ eroa ja Sherlock jos ostat vain suklaalevyt, et lähtisi tiskiltä väärän summan kera!
Jos ostokset yli 200€ niinkuin joskus on, en varmaan huomaisi edes 20€ heittoa. Juu kuitti kannattaa aina katso jo kaupassa kyllä.
Tyohan oli oma moka, mutta kyllä multa on veloitettu jiskys 20 kpl laskiaispullaa kahden sijaan. Huomasin kyllä heti kassalla, vaikka oli paljon muitakin ostoksia.
Yllätys tuokin oli Eastonin Cittarissa vuosia sitten!
Vierailija kirjoitti:
Minä en todellakaan ymmärrä noita mobiili- ja äppitarjouksia. Mitä hiton hyötyä kaupalle on siitä, että alennuksen saavat vain ne, joilla on älypuhelin ja jotka osaavat ladata ja käyttää noita äppejä? Miksi pitää rajata älykännykättömät ja vanhukset alennusten ulkopuolelle? Ja sitten on vähän väliä näitä sekaannuksia, saavatko jonkin tarjouksen ihan kaikki vai saako sen vain kanta-aasikortilla vai sillä pyhällä kännykän näyttämisellä.
Ei sitä puhelinta tarvitse sittarissa näyttää. Nämä parhaat tarjoukset ovat mobiilitarjouksia, joka pitää aktivoida kännykässä, sen jälkeen sen saa plussakortilla. Nyt on ruvennut tulemaan myös kauppiaan omia mobiilitarjouksia. Hieman huvittaa, kun minulla on kaksi CM:ää valittuna suosikkikaupoissa, toinen on lähikauppa, toisessakin tulee joskus käytyä, niin kummastakin tulee samat kauppiaan tarjoukset, eri tarjouksina. Pitää olla tarkkana, että aktivoi oikean kupongin. Tai minä aktivoin yleensä kaikki, mutta puoliso ei muista, eikä hänellä ole lukulaseja kaupassa, niin voi mennä väärä kuponki.
Tuolla lähi-sittarissa kassat kyselevät usein ihmisiltä kassalta ennen maksamista, että onhan tarjouskuponki aktivoitu, ovat varmaan olleet sen verran kypsiä siihen, kun valitetaan ettei saanutkaan tarjousta, kun ei itse ollut sitä aktivoinut.
Mobiilitarjouksia on yleensä vain yksi viikossa ja se on kyllä siellä tuotteen vieressä kaupassa selkeästi esillä isossa kyltissä, että on mobiilitarjous. Uusissa sähköisissa hyllynlaitahinnoissa on taas ne plussakorttitarjoukset kerrottu, niissä on pienellä alla, että hinta ilman korttia ... Se on sitten oma valinta, ettei ole mitään plussakorttia hankittu.
Kaupan hyöty noista mobiili- ja äppitarjouksista on se, että ne saavat paljon tietoa asiakkaista ja heidän ostostavoistaan ja niillä koukutetaan asiakasta ostamaan juuri siitä kaupasta/ketjusta. Itse en pidä kauppojen uudesta tavasta tehdä vertailua, mitä olisit tästä joutunut maksamaan kilpailijan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille nillittäjille: opetelkaa lukemaan ne mainokset kunnolla. Jos teillä on se k-ruokasovellus, niin niitä mobiilietuja ei voi luulla tavallisiksi tarjouksiksi, koska niissä lukee "aktivoi etu". Myymälässä on myös mainoksia näistä eduista, ja niissäkin sanotaan, kuinka edun saa. Jos ei lue hintajulisteista, kuin hinnan, miten voi tietää, mitä tuotetta tarjous koskee? Ihan kaikkea ei tuoda nenän eteen valmiiksi pureskeltuna. Siihen, miksi doropuhelinten käyttäjät jäävät ulkopuolelle, osaatte varmasti hieman mietittyänne vastata itsekin. Ja lopuksi, henkilökunnalle kirkuminen ja tavaroiden paiskominen ei auta. Saa alapeukuttaa ihan vapaasti, mutta alkaa olla malja täynnä huonokäytöksisten asiakkaiden takia.
Luin aika tarkkaan ja huomasin maininnan mobiiliäpistä, mutta pienellä printillä luki: Tarjous mobiilipillä ja plussakortilla. Jos tuo oli ainoastaan mobiiliäppitarjous, mitä plussakortin maininta teki siinä? Onko pakko siis oltava sekä plussakortti että mobiiliäppi vai ovatko ne siinä samassa, mulle kun uusi juttu nuo mobiiliäpit kaupoissa.
Sen verran noista suklaalevytarjouksia oppinut lukemaan, että välillä on ollut rajoituksia kuten esim. Fazerin sininen ei ole kuulunut tarjoukseen, mutta muut on. Huhhuh kyllä täytyy tarkkaan lukea pienet printit.
Pitää olla sekä äppi että plussakortti.
Lappujen lukemisesta sen verran, että kun näette vaikka nyt cittarissa tarjouksen "kaikki x-merkin tuotteet -30%", niin se tarjous koskee vain sitä merkkiä, joka lapussa on mainittu. Kahdeksan asiakasta kymmenestä väittää silmä kirkkaana, että siellä oli iso lappu, että kaikki tuotteet ovat -30%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä et kassalla huomaa maksaessa kympin ja muun hinnan välillä eroa?
Sen takia, että ostan yleensä paljon kerralla ja jos ostoksia on kappalemäärältään kymmeniä, ei loppusummasta jää ihmettelemään ta huomaa kymppiä sinne tänne.
Tajuatko eron: Ostan 5 tuotetta ja loppusumma on 130€ vakka pitäis olla 120€, huomaat ehkä eron. Olet ehkä jopa laskenut alitajuisesti paljon ne suunnilleen tulevat maksamaan.Jos ostat 30 tuotetta ja sama tilanne, et ehkä huomaa niin 10€ eroa ja Sherlock jos ostat vain suklaalevyt, et lähtisi tiskiltä väärän summan kera!
Jos ostokset yli 200€ niinkuin joskus on, en varmaan huomaisi edes 20€ heittoa. Juu kuitti kannattaa aina katso jo kaupassa kyllä.
Tyohan oli oma moka, mutta kyllä multa on veloitettu jiskys 20 kpl laskiaispullaa kahden sijaan. Huomasin
Taidat olla HOMO!
Eikun infoon selvittämään ja maksavat hyvityksen sulle takas. Hyvin yksinkertaista.
S-ryhmän mobiilitarjoukset ovat paljon hankalampia. Siinä pitää olla kännykkä auki sovelluksessa, ja siinä kassalla pitää kuitata puhelimesta se tarjous. Sitä kutsuisin hankalaksi.
Muutakin ihmeellistä välillä ollut tuolla Cittarissa. Täytyy käydä nappaamassa vaan tarjoukset jatkossa.