Kun kysytte asiakaspalautetta, varautukaa siihen että se on rehellistä
Olen valitettavasti huomannut yhä kasvavan ilmiön Suomessa, kovasti ollaan ruinaamassa joka paikassa palautetta, sitten kun sitä antaa leimataan sinut vaikeaksi ihmiseksi, olet tietenkin väärässä koska monien mielestä asiakas on aina väärässä.
Tässä palautetta jota olen antanut. Huoltoyhtiö, kommunikointi retuperällä ilmoitetaan hoidetuksi tehtäviä mitkä ovat vielä kesken ja pikku asian hoitamisessa meni toista kuukautta. Kaupassa kysyttiin palautetta, kerroin että on paljon tuotepuutteitta ja vihannes/hedelmä osastolla on paljon ei tuoretta myynnissä. Minulle toimitettiin rikkinäinen sohva reklamaatio kesti luvattoman kauan, kun vihdoin päästiin sopimukseen ei rahoja saatu liikutettua sovitussa ajassa.
Nyt olen kusipää ja vaikea ihminen, saan vihaisia katseita. Jos haluatte pelkkiä kehuja, niin laittakaa siitä maininta erikseen. Ettei sitten tarvitse pöyristyä ja mieltänsä pahoittaa kun joku oikeasti kertoo miten teidän palvelunne on toiminut.
Ja ihan tiedoksi, olen vaihtanut kauppaa, enkä tulevaisuudessa tilaa kyseisestä huonekaluliikkeestä mitään. Joten huonolla ja puuttellisella asiakaspalvelulla on hintansa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ne liikkeet menestyvät, jotka ottavat huomioon myös sen negatiivisen asiakaspalautteen ja tekevät sille jotain parantavaa.
Tulee joskus sellainen olo, halutaan pelkkiä kehuja vaikka asiat olisi hoidettu päin helvettiä. Joillakin ei psyyke kestä ollenkaan, jos joku kertoo rehellisesti miten asiat on oikeasti menneet.
Hyvä yritys huomioi rakentavan palautteen ja ottaa nämä käsiteltäväksi. Aiheellinen ja kohtelias palaute, vaikka se olisi negatiivistakin, auttaa yritystä kasvamaan ja kehittämään palvelujaan.
Vain tyhmä jättää palautteet huomioimatta. Nykyään tuollaiseen leväperäisyyteen ei yrityksillä ole enää varaa. Asiakas äänestää lompakollaan!
Vierailija kirjoitti:
AP on narsisti.
Tätä juuri tarkoitan, lähetetään 3 spostia ja puhelimessa oikein ruinataan palautetta. Sitten kun sitä antaa, on narsisti, kusipää, vaikea ihminen jne. Näin Suomessa.
Muut voi olla ihan aiheellisia, mutta tuo kaupan vihannesosasto on turhaa ulinaa. Ei kaupalla (varsinkaan pienemmällä) ole realistisia mahdollisuuksia pitää joka päivä supertuoreita vihanneksia tarjolla. Niitä pitäisi tilatata silloin pienissä erissä ja käytännössä lähes päivittäin. Kulut olisivat kaupalle suhteettoman suuret. Vai olisitko valmis maksamaan tomaatista 3,69€/kg sijaan vaikkapa 7,19€/kg?
Ei myöskään pidä lukea niitä palautteita kuin piru raamattua. Osa niistäkin on täyttä fuulaa ja jonkun narskun keksimää potaskaa.
Mene ja lue eri yritysten Google arvosteluita, niin tajuat miten tyhmiä useimmat ihmiset ovat. Arvostellaan yritys huonoksi siksi, että ruuat ennättivät jäähtyä kotimatkalla tai toinen asiakas käyttäytyi tökerösti. Arvostellaan viereinen laakereita valmistava yritys, kun käytiin syömässä. Ulkona satoi? Kaksi tähteä, yrityksen olisi pitänyt estää tämä.
MIKSI TE SITTEN PYYDÄTTE PALAUTETTA JOS ETTE HALUA SITÄ. JOS HALUATTE PELKKIÄ KEHUJA NIIN SANOKAA SE.
Vierailija kirjoitti:
Muut voi olla ihan aiheellisia, mutta tuo kaupan vihannesosasto on turhaa ulinaa. Ei kaupalla (varsinkaan pienemmällä) ole realistisia mahdollisuuksia pitää joka päivä supertuoreita vihanneksia tarjolla. Niitä pitäisi tilatata silloin pienissä erissä ja käytännössä lähes päivittäin. Kulut olisivat kaupalle suhteettoman suuret. Vai olisitko valmis maksamaan tomaatista 3,69€/kg sijaan vaikkapa 7,19€/kg?
Olkoon sitten myymättä ollenkaan. Mutta jos on hylly täynnä mätiä ananaksia joita ei voi syödä niin ne kuuluu roskikseen eikä siihen hedelmätiskiin.
Jätin negatiivisen asiakaspalautteen paikallisesta K-kaupasta. Seuraavan kerran siellä asioidessa kauppiatar huusi moneen kertaan että olen valehtelija ja puhun perättömiä niin että varmasti suuri osa asiakkaista kuuli sen. Sen jälkeen en ole tuohon kauppaan mennyt, kävelen mieluummin kauemmaksi. Kiusaamisvapaa K-kauppa?
Vierailija kirjoitti:
Jätin negatiivisen asiakaspalautteen paikallisesta K-kaupasta. Seuraavan kerran siellä asioidessa kauppiatar huusi moneen kertaan että olen valehtelija ja puhun perättömiä niin että varmasti suuri osa asiakkaista kuuli sen. Sen jälkeen en ole tuohon kauppaan mennyt, kävelen mieluummin kauemmaksi. Kiusaamisvapaa K-kauppa?
Kasetti ei kestä rehellistä palautetta, kuitenkin sitä pyydetään jatkuvasti. Minullakin tulee sähköpostia joka kerta kun käyn kaupassa tai asioin jossain. Ehkä se viesti pitäisi vaihtaa, muotoon voitko kehua meitä varauksettomasti vaikka emme olisi kehuja ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut voi olla ihan aiheellisia, mutta tuo kaupan vihannesosasto on turhaa ulinaa. Ei kaupalla (varsinkaan pienemmällä) ole realistisia mahdollisuuksia pitää joka päivä supertuoreita vihanneksia tarjolla. Niitä pitäisi tilatata silloin pienissä erissä ja käytännössä lähes päivittäin. Kulut olisivat kaupalle suhteettoman suuret. Vai olisitko valmis maksamaan tomaatista 3,69€/kg sijaan vaikkapa 7,19€/kg?
Olkoon sitten myymättä ollenkaan. Mutta jos on hylly täynnä mätiä ananaksia joita ei voi syödä niin ne kuuluu roskikseen eikä siihen hedelmätiskiin.
Älä osta vatıpää, jos ei kelpaa. Noistakin valituksista 90% on neuroottisten ulisijoiden tekemiä. Valtaosa ottaa sen tuotteen ja asia on heille ok.
Ne liikkeet menestyvät, jotka ottavat huomioon myös sen negatiivisen asiakaspalautteen ja tekevät sille jotain parantavaa.