Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kyllä pohjat: Lidliin 3400 hakijaa!

Vierailija
26.01.2025 |

Tytär hakee lukion oheen töitä, mutta niitä on näköjään mahdotonta saada mistään. Nyt tuli Lidlistä vastaus: Kiitos mielenkiinnosta, hakijoita oli 3400! Mitä helvettiä. 

Kukaan ei palkkaa enää minnekään, tyttären kaverit KAIKKI ilman työtä. Jokaikinen, vaikka hakevat ja hakevat koko ajan. Reippaita nuoria, joilta katoaa usko yhteiskuntaan. Tämä on järkyttävää.

Kommentit (566)

Vierailija
541/566 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Read my lips: MEILLÄ EI OLE MITÄÄN HUUTAVAA TYÖVOIMAPULAA!!!!

Vierailija
542/566 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pääsee töihin enää vain hyvä-veli-sisko-kerhoon kuulumalla. Koulutus, CV ja osaaminen eivät auta lainkaan työnhaussa, hakijoita on niin paljon joka paikkaan.

Olen aivan helvetin huolissani kolmesta lapsestani. Kaikki hakevat jotain duunia, mutta MITÄÄN EI SAA. Nuorten silmissä katoaa ikäänkuin toivo ja valo. Minulla ei ole mitään suhteita minnekään, olen ihan vaan opettaja itse. En tunne firmojen omistajia, eikä suvussa ole ketään.

Kai kutienkin tunnet työssäkäyviä ihmisiä? Ei ne tarvitse olla omistajia. Jonkun tutun työpaikalle voidaan hakea työvoimaa. Kyllähän siellä hän voi suositella ja aina mielellään otetaan mieluummin edes joku tutuntuttu kuin täysin random -tyyppi.

Etkö saa heitä sijaisiksi mihinkään kouluun? Kaupungeilla on yleensä jotain rekry

Ne sijaisuudet menee sekunneissa, kun ilmoitus tulee listalle. Ja jos kerran onnistuu pääsemään sijaiseksi, seuraava kerta menee tiskin alta samalle tyypille ennen kuin ehtii listalle kaikkien tarjolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/566 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sitten valtavaa työttömyyttä peitellään lisäämällä kouluvuosia ja opiskelua ja valehdellaan nuorille että töitä on heti kun opiskelee pitkään, tähän on saatava kapina pysäyttämään tämä hulluus

Niin, eikös sitä oppivelvollisuuttakin just pidennetty? Ja joo, kaikki vaan sinne korkeakouluihin vielä. Kaikille riittää koulutusta vastaavaa työtä. Ja ketut. T: maisteri, joka työllistyi duunariammattiin

Vierailija
544/566 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä suurin osa työntekijöitä on ma mu ja. 

Kuinka se on mahdollista kun persut ovat sanoneet että vain Kelan tuilla elävät.... 😅

Vierailija
545/566 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin otetaan vain amuja ja tettiläisiä.

Tai sitten työttömiä harjoittelijoiksi/sijaisiksi jotka sitten yllättäen eivät saakkaan työpaikkaa tekosyihin vedoten, kun harjoittelu/sijaisuus loppuu vaikka alussa luvattiin työpaikka, mutta kas kummaa, tuleekin toinen harjoittelija tms, tilalle tekemään samoja hommia.

Juu, tiedän, on hintavaa ja maksaa, mutta voisivat nuo työnantajat lopettaa tuon "joo, ei nyt tarvitakkaan lisää henkilökuntaa" potaskan ja oikeasti seistä sanojensa takana jos menevät lupaamaan jollekkin harkkarille tai sijaiselle kunnon työpaikan.

Vierailija
546/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin Hämeenlinnassa ja olin monta kesää kesätöissä Helsingissä, koska siellä sai helposti töitä.

Kaverin kanssa vuokrattiin HOASilta kesäksi (mm. Haagasta ja Pukinmäestä) huone solusta ja kuljettiin siitä junalla keskustaan töihin. Olin Stokkalla kangasosastolla, Korkeasaaressa, kahvilassa ja tavaratalossa leluosastolla jne.

Mä uskon edelleen, että töitä tekevälle löytyy mutta ei välttämättä just sitä mitä haluaa eikä just kotinurkilta.

Luitko aloituspostausta edes vai etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Vierailija
547/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka se on mahdollista kun persut ovat sanoneet että vain Kelan tuilla elävät.... 😅

Merkittävä osa matalapalkka-alojen työntekijöistä saa myös asumis/toimeentulotukea koska palkka on niin matala ettei sillä elä.

Vierailija
548/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla myös se, että nykyään sen kesätyöntekijän työn tekee joko automaatti, tai vielä yleisemmin asiakas ite. Joten ei sitä työtä enää ole olemassakaan työnantajan näkökulmasta. Mitä siinä sitten tekee?  

Luulisi noutotilausten keräilyyn tarvittavan porukkaa, mutta kun samaa hommaa hakee kaikki peruskoulusta tohtoriin niin eihän siitä mitään tuu. 

Vierailija
549/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tarvitsee enemmän työtä - kotona asuva lukiolainen vai yksin asuva 25-vuotias?

Epäolennaista. Katso tuota lukua, se on tuhansien hakijoiden summa. Se tässä on oleellista.

montako työtöntä on pääkaupunkiseudulla? yksin Helsingissä 45'000

Jokaisen pitää tehdä 4 työhakemusta kuukaudessa.

Kyllä minäkin tekisin työttömänä hakemuksen Lidlin kassalle, vaikka tietäisin varsin hyvin etten tule valituksi. 1/4 olisi tuolla kuitattu.

Kuitenkin tarvitaan vain yksi hakija joka oli sinun tytärtäsi "parempi" valinta. Ehkä esim viimeisiä yliopisto-opintoja tekevä, jonka kalenteri on aivan avoin asetella työtunteja. Lukiolaisenhan ei ole. Ja pystyykö lukiolainen esim myymään alkoholia tai veikkauksen palveluja?

Vierailija
550/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma teknologian kehitys vie työpaikkoja. Mutta ei vielä. Ei, ei ei. Ehkä joskus sadan vuoden kuluttua.

Kyllä se kriisi on meillä edessä paljon aikaisemmin, siitä alkaa olla merkkejä jo nyt kun tekoäly valtaa alaa.

Valtioiden täytyy järjestää yhteiskunta täysin uusiksi, koska työpaikkoja ei kerta kaikkiaan tule olemaan kaikille.

Vierailija
551/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu.. venäläisittäin murtaen puhuvia näkee kaupoissa paljon.

Kunniakansalaisia not so much. MIES on kuitenkin luomakunnan helmi eikä mikään puotipuksu.

Vierailija
552/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ja pk seudulla mekin. Yksi lasten kavereista sai töitä, muut on ilman. Ja ovat todellakin hakeneet kaikkea mahdollista. Mä antaisin mieluusti oman paikkani ja minusta muidenkin yli 50v vois poistaa työmarkkinoilta. Nuoret tarvitsee töitä, ilman sitä ei ole tulevaisuutta.

Olen tosin 49v mutta en todellakaan millään mittapuulla valmis eläkkeelle! Miten raihnasia oikeen olette jos hyvässä työiässä hingutte kotiin tekemään - ei mitään?

Menkää keskenämme. Just valmistuin uuteen ammattiin.

Vierailija
553/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu tilastoihin niin huomaat että persut on oikeassa.Googleta vaikka.Muutama työntekijä ei muuta faktoka.

Vierailija
554/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut rekryämässä kaupan alalla, ja kyllä me mieluummin korkeakouluopiskelijoita otimme kuin keski-ikäisiä työttömiä. Korkeakouluopiskelijat oppivat nopeasti talon tavat ja työnsä, olivat joustavia ja ennen kaikkea iloisia ja hyväntuulisia asiakkaille. Samoilla spekseillä (hyväntuulisuus, reippaus ja joustavuus) valitsimme toki myös keski-ikäisiä työttömiä, aina kun sellaisia oli. Keski-ikäisistä vain pienempi osa on sellaisia kuin opiskelijahakijoista.

Lisäksi nuorille ilman kunnon työkokemusta ei tarvitse sitä palkkaa maksaa minimiä enempää.

Kyllä se Suomen työvoimapulakin , alalla kuin alalla, on pula työntekijöistä, joita saa sillä minimipalkalla.

Yrittäjät eivät panosta osaamiseen eivätkä palkkakuluihin. Ennen yrittäjät olivat viisaampia ja yrityksinä pärjäsivät vain sellaiset, joilla oikeasti oli toimintaedellytyksiä ja palkan

Vuokratyöntekijä on vuokraavalle yritykselle n.kaksi kertaa kalliimpi kuin oma palkattu työntekijä.Sillä ei ainakaan säästetä.

Vierailija
555/566 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 25v yliopisto-opiskelija. Oman alan töitä ei löydy koska en ole vielä valmistunut, eikä valmistumisen jälkeenkään työllisyys näytä järin hyvältä. Joka vuosi tehnyt useita hakemuksia paikkoihin mihin ei tarvitse minkään sellaisen alan spesiaalikoulutusta jota minulla ei ole, lopputulos tasan nolla paikkaa. Hakemuksiin ei viitsitä edes vastata ja videohaastatteluissa on joku robotti vastassa. Kerran olisin vuokratyöfirman kautta päässyt kokoaikaisiin varastotöihin mutta se olisi tarkoittanut opintojen hylkäämistä mihin en 2000e/kk nettopalkalla ihan viitsisi lähteä. Todella hankala tilanne koska nämä ns. "paskaduunit" menee joko teineille tai muuten ei-korkeakouluopiskelijoille. Olen ollut parissa osa-aikaisessa pätkätyössä ja nämäkin paikat on saatu perhesuhteilla. 

Opintotukea leikataan jatkuvasti, toimeentulotukeakaan ei saa koska en ole nostanut korkeakorkoista opintolainaa, jota saisi vuosikausia maksella pois eikä työllisyy

Hah, itse valmistuin n 15v sitten enkä päässyt ensimmäiseenkään alani työpaikkaan hienosta korkeakouluharjoittelusta huolimatta. Nettopalkkani on tällä hetkellä juurikin tuo 2000e/kk. T: eräs maisteri, jonka alalla piti olla töitä

Vierailija
556/566 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 25v yliopisto-opiskelija. Oman alan töitä ei löydy koska en ole vielä valmistunut, eikä valmistumisen jälkeenkään työllisyys näytä järin hyvältä. Joka vuosi tehnyt useita hakemuksia paikkoihin mihin ei tarvitse minkään sellaisen alan spesiaalikoulutusta jota minulla ei ole, lopputulos tasan nolla paikkaa. Hakemuksiin ei viitsitä edes vastata ja videohaastatteluissa on joku robotti vastassa. Kerran olisin vuokratyöfirman kautta päässyt kokoaikaisiin varastotöihin mutta se olisi tarkoittanut opintojen hylkäämistä mihin en 2000e/kk nettopalkalla ihan viitsisi lähteä. Todella hankala tilanne koska nämä ns. "paskaduunit" menee joko teineille tai muuten ei-korkeakouluopiskelijoille. Olen ollut parissa osa-aikaisessa pätkätyössä ja nämäkin paikat on saatu perhesuhteilla. 

Opintotukea leikataan jatkuvasti, toimeentulotukeakaan ei saa koska en ole nostanut korkeakorkoista opintolainaa, j

Minulla oli sama kokemus. Maisterina en vain saanut oman alan töitä. Tein duunarityötä. Tärppäsi vasta usean vuoden jälkeen tuurilla oman alan työ.

Vierailija
557/566 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Lidlissä, jossa käyn suurin osa työntekijöistä on ma mu ja.

Vierailija
558/566 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet ma m ut elävät Kelan tuilla ja se on fakta. Kukaan ei ole väittänyt, että kukaan ma muista ei käy töissä, kyllä jotkut käyvät. Mutta monet heistä nostavat tukia. 

Vierailija
559/566 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Lidlissä, jossa käyn suurin osa työntekijöistä on ma mu ja.

Mikä Lidl kyseessä? Omalla alueella kaikissa Lidleissä ihan kantaporukkaa. Prisma on ainut, missä ei tiedä, ymmärtääkö kassa.

Vierailija
560/566 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä Hesarissa oli juttu tuensaajista. Jostain kumman syystä oman, laajan postinumeroalueen (paljon vuokralla asujia ja ma muja kauempana kerrostaloissa) ihmisistä suhteutettuna yli 10 % sai toimeentulotukea. Viereisen alueen (vähemmän vuokra-asujia) ttt:tä sai 5 %. 

Ja hämmästyttävän paljon oli Helsingissä. Maalla ei niinkään. Eli jostain syystä porukka vinkuu pk-seudulle, että olisi töitä, mutta paljon työttömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme