Nyt tuli kyllä pohjat: Lidliin 3400 hakijaa!
Tytär hakee lukion oheen töitä, mutta niitä on näköjään mahdotonta saada mistään. Nyt tuli Lidlistä vastaus: Kiitos mielenkiinnosta, hakijoita oli 3400! Mitä helvettiä.
Kukaan ei palkkaa enää minnekään, tyttären kaverit KAIKKI ilman työtä. Jokaikinen, vaikka hakevat ja hakevat koko ajan. Reippaita nuoria, joilta katoaa usko yhteiskuntaan. Tämä on järkyttävää.
Kommentit (566)
Kirjoitat erittäin tärkeästä asiasta. Samaan aikaan eläkeikä nostettu. Miksi 55vuotiaat eiv ät pääse halutessaan eläkkeelle? Jopa selkeästi ei-työkykyisiä henkilöitä roikotetaan työnhaussa. Samaan aikaan nuoret ilman työtä, ilman tulevaisuutta, ilman suunnitelmia.
Tää on tätä työvoimapulaa. Tyttäres ja sen kaverit ei kelpaa. Pitää saada parempia ja halvempia mut niistä on pula.
Juu ihan normaalia, olen nyt ollut yli 10 vuotta työttömänä ja varmaan olen lopun ikääni.
Työllistäminem maksaa liikaa vaikka halutaan työllistää. Yhteiskunnan täytyisi maksaa työllistämisestä niin kyllä työllistettäisiin!
Ei hätää, kaupan kassalle pääsee aina-- eiku joo sinne on 3400 hakijaa
Vierailija kirjoitti:
Missä päin näin hurja tilanne?
PPk-seudulla asumme. Tytär itsekin naurahti nähtyään tuon sähköpostin. Suomi hylkää nuorensa näköjään.
Suomessa pääsee töihin enää vain hyvä-veli-sisko-kerhoon kuulumalla. Koulutus, CV ja osaaminen eivät auta lainkaan työnhaussa, hakijoita on niin paljon joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin näin hurja tilanne?
PPk-seudulla asumme. Tytär itsekin naurahti nähtyään tuon sähköpostin. Suomi hylkää nuorensa näköjään.
Siis pk-seudulla
Kauppoihin otetaan vain amuja ja tettiläisiä.
Kuulemma teknologian kehitys vie työpaikkoja. Mutta ei vielä. Ei, ei ei. Ehkä joskus sadan vuoden kuluttua.
Syntyvyys laskee koska suomalaiset nuoret eivät yksinkertaisesti uskalla suunnitella perheen perustamista saati oman kodin hankkimista ilman tietoa töistä ja toimeentulosta.
Onneksi meille muuttaa uusia ihmisiä muualta ettei maamme tyhjene kansalaisista ja lapsista täysin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma teknologian kehitys vie työpaikkoja. Mutta ei vielä. Ei, ei ei. Ehkä joskus sadan vuoden kuluttua.
Tekoälyn merkitys yliarvioidaan. Sen vaikutus työmarkkinoiden kokoon tulee olemaan varsin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pääsee töihin enää vain hyvä-veli-sisko-kerhoon kuulumalla. Koulutus, CV ja osaaminen eivät auta lainkaan työnhaussa, hakijoita on niin paljon joka paikkaan.
Olen aivan helvetin huolissani kolmesta lapsestani. Kaikki hakevat jotain duunia, mutta MITÄÄN EI SAA. Nuorten silmissä katoaa ikäänkuin toivo ja valo. Minulla ei ole mitään suhteita minnekään, olen ihan vaan opettaja itse. En tunne firmojen omistajia, eikä suvussa ole ketään.
Siivojaksikin pitää tehdä video-esittely itsestään että kelpaako pärstäkerroin.
Noh noh. Jos hakisi ilmaiseksi työharjoittelijaksi, niin saattaisi päästäkin. Hyllyjen täyttö ja kassalla oleminen on niin vaikeaa, että pitää harjoitella muutama vuosi ensin.
Ylä-asteen työharjoittelupaikoistakin taistelu, koska oppilaat pääsee suhteilla harjoittelemaan - jos pääsee. Vanhemmat soittelevat tutuille.
Jos ei saa palkkatyötä niin sitten oikea osoite on 9 euron työ.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, kaupan kassalle pääsee aina-- eiku joo sinne on 3400 hakijaa
Hakiko sinne kaikki irtisanotut suomalaiset, jotka on siis korvattu muualta tulleilla, kun noin paljon hakijoita löytyi?
Nuorten pitäisi aloittaa massiivinen aivovuoto ulkomaille. Suomi ei ansaitse nuorta väestöään, täällä mennään vain 40+ ikäisten ehdoilla.