Nyt tuli kyllä pohjat: Lidliin 3400 hakijaa!
Tytär hakee lukion oheen töitä, mutta niitä on näköjään mahdotonta saada mistään. Nyt tuli Lidlistä vastaus: Kiitos mielenkiinnosta, hakijoita oli 3400! Mitä helvettiä.
Kukaan ei palkkaa enää minnekään, tyttären kaverit KAIKKI ilman työtä. Jokaikinen, vaikka hakevat ja hakevat koko ajan. Reippaita nuoria, joilta katoaa usko yhteiskuntaan. Tämä on järkyttävää.
Kommentit (566)
Ihmeellistä, en muuta sano. Noita paikkoja pitäisi terveessä yhteiskunnassa olla koko ajan tarjolla kaikille työhalukkaille. Mitään erityisosaamista kun ko. duunissa ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta! Kuka hyvänsä, jolla on kaksi tervettä kättä, kykenee tekemään ko. hommia!
No ei kyllä kykene. Jotain pitää ymmärtää asiakaspalvelusta, rahastamisesta ym. Kassatyöntekijät joutuu myös hyllyttämään tai jopa paistopistettä hoitamaan. Pitää olla todella ahkera ja omatoiminen, valmis lennosta vaihtamaan työtehtävää.
Oon Lidlis perus myyjänä ja mun bruttotulot viime vuonna oli 40 800e, siis sis. lomarahat yms. Niitä lisävuoroja on jatkuvasti. En vaihtais pois :) 3000e brutto on perus palkka mulle. Lisistä tienaa kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne todella on tämä, se pitäisi muuttaa.
Lets face it: kaupan työntekijät ei ole missään niin taitavia että ne olisi oikeasti just ne parhaat ja timanttisimmat yksilöt jostain 3400 joukosta. Ja kun eivät ole, niin mikä järki myöskään kenenkään käyttää työaikaa siihen että läpikäy 3400 hakemusta ja puntaroi niistä mielestään paremmuusjärjestyksen? Eikö parempi ois vaan antaa työpaikka sille kunnolliselle joka ekana tulee paikan päälle hakemaan ja voi aloittaa samantein.
Niinhän se ihannemaailmassa menisi. Tosin kyl itse olin sen verran timanttinen työntekijä kaupassa, että nykyisen työpaikkani edustaja näki minussa potentiaalin heidän yritykseensä ja loppu onkin historiaa. Näinkin voi käydä.
Syynä on noi 4 hakemusta per kuukausi. Tämä hallituksen toimi on täyttä paskaa niille jotka haluaa oikeasti sen työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Syynä on noi 4 hakemusta per kuukausi. Tämä hallituksen toimi on täyttä paskaa niille jotka haluaa oikeasti sen työpaikan.
Ei ole tämän hallituksen keksimä juttu, mutta kyllä varmasti osaltaan nuokin hakemukset lisää hakijoiden määrää.
Suomi tai sen hyväosaiset ovat aina kohdelleet julmasti heikompiosaisia ( sairaat, vanhukset, vammaiset, työttömät tai muuten huonossa jamassa olevat) eikä suomalainen kulttuuri tue mielenterveyttä eikä empatiaa toisia kohtaan.
Kaupan ala on auringonlaskun ala. Vuonna 2019 IS kirjoitti, että kaupan alalta katoaa 15 000 työpaikkaa: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007779919.html
Ehkä olisi viisasta yrittää työllistyä jollekin toiselle alalle?
Kohta suuret ikäluokat jää eläkkeelle ja sitten meillä on huutava pula työvoimasta. Kuulin tämän tarinan ensimmäisen kerran 90-luvun laman aikaan kun maassa oli suurtyöttömyys. Ja onko se tarina nyt hirveästi muuttunut tässä 30 vuoden aikana, vaikka kohta yksi työntekijä sukupolvi on jo vaihtunut?
Voisiko olla vale? Lun saadaan luotua illuusio, että Lidlin työpaikatkin on kultakimpale, saadaan ihmiset töihin ihan mihin vaan ihan millä hinnalla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut rekryämässä kaupan alalla, ja kyllä me mieluummin korkeakouluopiskelijoita otimme kuin keski-ikäisiä työttömiä. Korkeakouluopiskelijat oppivat nopeasti talon tavat ja työnsä, olivat joustavia ja ennen kaikkea iloisia ja hyväntuulisia asiakkaille. Samoilla spekseillä (hyväntuulisuus, reippaus ja joustavuus) valitsimme toki myös keski-ikäisiä työttömiä, aina kun sellaisia oli. Keski-ikäisistä vain pienempi osa on sellaisia kuin opiskelijahakijoista.
Lisäksi nuorille ilman kunnon työkokemusta ei tarvitse sitä palkkaa maksaa minimiä enempää.
Kyllä se Suomen työvoimapulakin , alalla kuin alalla, on pula työntekijöistä, joita saa sillä minimipalkalla.
Yrittäjät eivät panosta osaamiseen eivätkä palkkakuluihin. Ennen yrittäjät olivat viisaampia ja yrityksinä pärjäsivät vain sellaiset, joilla oikeasti oli toimintaedellytyksiä ja palkanmaksukykyä ja halua sijoittaa osaamiseen.
Nykyään on liikaa yrittäjiä, jotka keinottelevat ulkomaisella halpatyövoimalla, kaiken maailman lähes palkattomilla tukitöillä ja osa-aikakikkailuilla.
Häpeäisivät, mokomatkin venkulat. Yrittäminen pitäisi olla sallittua vain sellaisille, jotka sen osaavat ja tuntevat vastuunsa
Häpeän olla osuuskauppa Arinan jäsen. Keinottelevat osa-aikaisuuksilla ja kikkailevat henkilöstövuokrausfirmojen kautta. Säästävät henkilöstökustannuksissa.
Vastuullista olisi palkata koulunsa jo päättäneitä aikuisia kaupan alan ammattilaisia kokoaikaisiin vakituisii työsuhteisiin ja maksaa myös henkilöstökulut, jotka vastuullisen ja liiketoimintojensa arvoista tietoisen yrityksen kuuluisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pääsee töihin enää vain hyvä-veli-sisko-kerhoon kuulumalla. Koulutus, CV ja osaaminen eivät auta lainkaan työnhaussa, hakijoita on niin paljon joka paikkaan.
Olen aivan helvetin huolissani kolmesta lapsestani. Kaikki hakevat jotain duunia, mutta MITÄÄN EI SAA. Nuorten silmissä katoaa ikäänkuin toivo ja valo. Minulla ei ole mitään suhteita minnekään, olen ihan vaan opettaja itse. En tunne firmojen omistajia, eikä suvussa ole ketään.
Kai kutienkin tunnet työssäkäyviä ihmisiä? Ei ne tarvitse olla omistajia. Jonkun tutun työpaikalle voidaan hakea työvoimaa. Kyllähän siellä hän voi suositella ja aina mielellään otetaan mieluummin edes joku tutuntuttu kuin täysin random -tyyppi.
Etkö saa heitä sijaisiksi mihinkään kouluun? Kaupungeilla on yleensä jotain rekrypaikkoja, joista välittävät sijaisia. Itse olen ollut ammatiikoulussa töissä - en opettajana ja aika monen opettajan lapsia (aikuisia, ehkä ylioppilaita) oli sijaisena. Saisi ainakin työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
>Kohta suuret ikäluokat jää eläkkeelle ja sitten meillä on huutava pula työvoimasta.
Ihanko oikeasti kuvittelet,että 75 vuotiaat ovat vielä työelämässä?
Meillähän on huutava työvoimapula. Laiskat nuoret vain vetelehtivät kotona. Näin meille on mediassa ainakin kerrottu.
Työvoimapulasta vieläkin hokeville voisi työntää pesäpallomailan pimeään paikkaan.
Halpaa tai ilmaista orjatyövoimaa ollaan hakemassa, ja veronmaksajille kustannukset kun pellepalkat eivät riitä elämiseen.
Kyllä tekevälle töitä riittää aina!
Hiekkamiehet valtaa suomen 1200luvun lakeineen. heitä myös elätettävä verorahoilla. Siksi raha loppuu ja yrityksiä menee konkkaan. Kellään ei ole vara palkata uusia. Sdp ja vihreät haluaa porukkaa hiekkadyyneiltä lisää...
suomi suomalaisille tai 20v päästä hiekkamiesten laki ja työt loppuu kaikilta.. valinta on sinun.
Mikäli 3 400 hakijaa paikkaa kohden todistaa työvoimapulan, paljonko hakijoita pitäisi olla, jotta työvoimapulaa ei olisi? 3 400 000?
Halpam___t tekevät p-aduunit huijarilafkoissa. Ei ole tarkoituskaan, että töitä jäisi suomalaisille.
Jos tilanne todella on tämä, se pitäisi muuttaa.
Lets face it: kaupan työntekijät ei ole missään niin taitavia että ne olisi oikeasti just ne parhaat ja timanttisimmat yksilöt jostain 3400 joukosta. Ja kun eivät ole, niin mikä järki myöskään kenenkään käyttää työaikaa siihen että läpikäy 3400 hakemusta ja puntaroi niistä mielestään paremmuusjärjestyksen? Eikö parempi ois vaan antaa työpaikka sille kunnolliselle joka ekana tulee paikan päälle hakemaan ja voi aloittaa samantein.