Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti on tulossa käymään ja taas alkaa se painoni kommentointi.

Vierailija
26.01.2025 |

En olisi toivonut että tulee käymään mutta tulee toisen läheisen kyydissä. Hirveä stressi mitä laitan päälle ja miten päin olen. Taas alkaa se painon kyttääminen ja naaman nyrpistely kun silmillään seuraa mittojani. 

Että kun ahdistaa, niin paljon. Jospa eivät viihdy pitkään. 

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aikuinen lapsi voi ja pystyy sanomaan suoraan äidilleen ettei halua tältä yhtään kommentia painostaan ja ulkoisesta olemuksestaan ja jos äiti jankkaa edelleen asiasta pitää kieltäytyä tapaamasta häntä kunnes ymmärtää käyttäyytyä toisin. 

Vierailija
22/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että vedä käteen. Äläkä.enää koskaan ota yhteyttä. Paskaa saa tässä elämässä ihan hakemattakin ja ilman että joutuu ottaa vastaan sitä omilta läheisiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs olet läski. ei se äitisi vika ole.

Vierailija
24/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua äitinä hävettäisi, jos tytär olisi ylipainoinen

Vierailija
25/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai aikuinen lapsi voi ja pystyy sanomaan suoraan äidilleen ettei halua tältä yhtään kommentia painostaan ja ulkoisesta olemuksestaan ja jos äiti jankkaa edelleen asiasta pitää kieltäytyä tapaamasta häntä kunnes ymmärtää käyttäyytyä toisin. 

Ap:n mutsi kuulostaa kyllä niin pahalta, että voisi olla ihan aiheellista ilmoittaa, että katsotaan yhteydenpitoa sitten kun kelpaan tällaisena kuin olen. Tiedän monia, jotka tämän ovat tehneet. Jotkut ovat olleet ilman kontaktia muutaman vuoden ja äiti oppi sinä aikana olemaan ihmisiksi. Toisten äidit eivät koskaan oppineet. Mutta kaikilla elämänlaatu parani, kun pahanilman lintu poistui elämästä

Vierailija
26/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehu häntä miten ihanan hoikka on ja miten osaakin, vaihda keskustelu aina siihen.

Minä vedin oikein ylikorostetun kehulitanian omalle äidilleni kun jälleen kerran kettuili painostani. Hän itsekin jojoilee, on jo 60 vuotta ainakin. Sanoin miten täydellisen kaunis nainen hän on, ihanat hiukset, kalliit istuvat vaatteet, näyttää minua nuoremmalta. Loppuiskuna vielä että minuahan on aina kaikki sanoneet äidin näköiseksi. Kun on liki 60 vuotta arvosteltu kaikki ulkonäöstäni, vihan määrä on sietämätön ja välillä se tulee ulos näin. 

Ap! Älä siedä näin kauan kuin minä. Laita äidillesi rajat, tänään, lopullisesti.

Vierailija
27/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laihduta?

Varmaan syynä on äiti joka on opettanut syömään terveellisesti, eikä herkkuja saanut kuin lauantaisin, niin pakko on mättää kaksin käsin kun pääsi sen tyrannin otteesta. 

Joo, varmaan. Tai sitten kaupan täti, joka myy herkkuja ihan vaan ilkeyttään, toivoen samalla näkevänsä miten ihmiset lihovat. Tai kadulla kävellyt tuntematon, joka katse kertoi, että ap on läski. Tai koira, joka ei halunnut  syödä yksin, vaan halusi seuraa...onhan näitä syitä, ja aina ne ovat muualla kuin itsessä.

Vierailija
28/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että vedä käteen. Äläkä.enää koskaan ota yhteyttä. Paskaa saa tässä elämässä ihan hakemattakin ja ilman että joutuu ottaa vastaan sitä omilta läheisiltä.

Voisin kokeilla.

Minulla on jo ollut mielessä eilisestä saakka miten saatan räjähtää käskeä painua helvettiin. Olen niin lopen kyllästynyt, väsynyt ja vihainen ihan jokaiselle joka enää jaksaa koetella minun rajojani. En jaksa paskaa kuunnella enää yhtään, olen valmis vaikka sekoamaan että menee perille että minua ei kohdella enää huonosti. Siinä on ollut opettelemista mutta mutta tullut täyteen. Jos nyt jotenkin pilkkaa tai muuta niin pyydän poistumaan ensin hyvällä mutta saattaa olla että hermostun kun olen jo valmiiksi hyvin stressaantunut. 

Aloittaja 

Vierailija
29/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistiselle äidille ei kannata sanoa. Keksii jonkun toisen tavan vihata.

Vierailija
30/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta läski niin ei tarvitse kommentoida! T: Äiti

Vierailija
31/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
32/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta läski niin ei tarvitse kommentoida! T: Äiti

Äiti on taas oikeassa, mutta läskillä ei riitä kurinalaisuus laihduttamiseen :(

Vierailija
33/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta kuuntelin arvostelua ja dissaamista isältäni. Ei hänellä ikinä ollut mitään hyvää tai kannustavaa sanottavaa. Kerran alkoi taas huutaa ja arvostella ja aikani sitä katselin ja kuuntelin. Nousin tuolista, kävelin eteiseen, avasin oven, huusin ekaa kertaa että haista v...u ja häivyin. Enkä enää ikinä nähnyt vilaustakaan koko ukosta. Päätin vaan että nyt riittää tämä paska. Ei ole pakko aikuisen ihmisen ottaa paskaa niskaan. En ole katunut.

Vierailija
34/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 vuotta kuuntelin arvostelua ja dissaamista isältäni. Ei hänellä ikinä ollut mitään hyvää tai kannustavaa sanottavaa. Kerran alkoi taas huutaa ja arvostella ja aikani sitä katselin ja kuuntelin. Nousin tuolista, kävelin eteiseen, avasin oven, huusin ekaa kertaa että haista v...u ja häivyin. Enkä enää ikinä nähnyt vilaustakaan koko ukosta. Päätin vaan että nyt riittää tämä paska. Ei ole pakko aikuisen ihmisen ottaa paskaa niskaan. En ole katunut.

No ei ihme että tuollaista keskenkasvuista dissasi - varmaan aiheesta arvosteli.

Vierailija
35/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mua tympii nämä ainaiset "laihduta!" huutelijat täällä! Mä melkein toivon, että hekin eräänä päivänä kohtaisivat elämässään sellaisia vaikeuksia tai sairautta, joka lihottaisi heitä. Kun se ei ole aina niin simppeliä! Ihmisillä on sairautta, mielenterveyden haasteita ja vaikkei olisikaan, niin ei hittojakaan kuulu toisille toisen ihmisen paino. Tämä on perusasia, jota koulussakin opetamme lapsille: toisen ulkomuotoa ei kommentoida ainakaan negatiiviseen sävyyn.

Itselläni oli sama ongelma kuin ap:llä: äiti arovsteli painoani (joka oli noussut vaikean sairauden vuoksi) ja äidin ilmaisema halveksunta sattui kovasti. Sitten päätin ottaa härkää sarvista ja suomensin äitikyllä, että tässä on mun rajat, ja mun ulkonäköä et  enää koskaan arvostele. 

Tehosi.

Vierailija
36/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sanoisi äidillesi, "kutsuinko sinut tänne kommentoimaan?" lisää vielä "itse kiloni kannan ja ilolla annankin."

Vierailija
37/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että itse kilosi kannat!

Vierailija
38/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sanoa mitään vastaan. Vaikka sanoisit mitä,olet aina väärässä. Joka asiassa. Tuo ystävän mukanaan,että voi marmattaa matkan ajat hänelle kaikkea negatiivista sinusta. Tee itsesi vahvaksi tapaamisen ajaksi. Pukeudu värikkäisiin vaatteisiin,puhu vain asiaa,ei mitään itsestäsi,ota etäisyyttä. Tarjoile terveellistä ja kohtele häntä kuin vierasta. Kun lähteneet,älä mieti koko asiaa. Siivoo pöytä,huitaise vaikka kädelläsi ja sano: hyvä että lähtivät! Sitten alat tehdä itselle kivoja juttuja,että saat koko vierailun pois mielestä. On asioita,joita ei voi muuttaa. Pitää vaan sopeutua ja tehdä itsensä vahvaksi! Olla viisaampana asioiden yläpuolella.

Vierailija
39/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, äiti kommentoi painoani tyyliin elefantinpuolikas - kusimato. Ei ollut koskaan kohdallaan.

Vierailija
40/146 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, omalle painolle voi toki tehdä jotakin. Se on täysin oma valinta olla ylipainoinen.

Myös omalle tarpeelleen päästää suusta ulos kaikki, mitä sinne on tulossa, voi tehdä jotain. On täysin oma valinta olla käytöstavaton typerys. Mutta voihan sitä sitten itse uhriutua, miten oma lapsikaan ei pidä minusta, vaikka minä ihan vain sanoin, mitä ajattelin.

Aloittajalle vinkiksi, myös omille vanhemille voi sanoa, jos heidän käytöksensä on asiatonta. Se, että on vanhempi, ei oikeuta huonoon käytökseen.

Öö, pitäisikö tosiasiat jättää sanomatta sen vuoksi, että joku voi niistä loukkaantua? Sorry, en toimi näin, enkä tule toimimaan jatkossakaan. 

Läski kyllä tietää olevansa läski. Sanot vain päivänselviä asioita! XD

T: Laihduttava läski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä