Olen 1200kcal dieetillä, mikä herkku OK?
Mitä herkkua saisin syödä kun nyt on päivän kalorit 900kcal?
ehdottakaa jotain hyvää. Kymmenen kiloa jo pudotettuna.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin alhaiset kalorit?
No mulla ei läski liikahda kuin alle 1000 kalorin, koska keski-ikä ja toimistotyö. Nälkää loppuiäksi tarkoittaa laihtuminen.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäis muuttaa elämäntavat kokonaan terveellisempään suuntaan ja unohtaa dieetit...
Yritä jättää hiilarit minimiin, syödä 3 ateriaa päivässä ja öisin pitää vähintään 12h paasto, mielellään enemmän. Kun et syö hiilihydraatteja elimistön insuliinitasot pysyy matalalla, jolloin rasva palaa. Jos syöt hiilihydraatteja insuliinitaso kohoaa, jotta elimistö voi sen käsitellä, jolloin rasva ei siis pääse palamaan.
Lisäksi kun syöt vähemmän kuin kulutat on tärkeää välillä syödä kulutuksen verran, koska muutoin elimistö tottuu tähän tavallista alhaisempaan kalorimäärään ja alkaa pitämään sitä normina. Sitten kun dieetti loppuu ja alat syömään kulutuksen verran tuleekin paino takaisin...
Tämä on totta. Olen viimeiset 25 vuotta elämästäni pysynyt helposti normaalipainossa, koska lopetin kaikki dieetit ja itseni punnitsemisen. Normaali nälän- ja kylläisyydentunne riittää. Liikunnallinen elämäntyyli, hiilareita kohtuudella, joka aterialla proteiinia ja kuitua (kasviksista). Eikä yhtään ateriaa saa jättää väliin, kokonaan kiellettyjä ruokia ei ole.
Inositoli ja lähes päivittäinen liikunta, myös mukavuusalueen ulkopuolella, riittää. Yritän tätä silloin tällöin vinkata mutta ei vaan kuunnella. Oikeassa elämässä hämmästellään miten olen muuttunut niin paljon ja tuossa on vastaus. Ei dieettejä, syön kun on nälkä. Voimasana, yrittäkää edes, ei maksa maltaita.
Vierailija kirjoitti:
"Ensimmäinen lause oli järkevä neuvo, mutta sitten alkoi haitalliset neuvot. Dieetti se on vähähiilihydraattinen dieettikin, samoin pätkäpaasto. Toki valkoisen vehnän ja sokerin käyttö kannattaa pitää vähäisenä, mutta täysjyväviljatuotteita ei kannata ruveta välttelemään hiilarien pelossa. Ja paasto taas altistaa sille ahminnalle. Jokainen on toki yksilö ja tuo 12 h paasto kuulostaa vielä maltilliselta, mutta kehoaan kannattaa kuunnella siinäkin. Itsellä ainakin on ihan järkyttävät ahmintahimot herkkuihin, jos olen yli 12 h syömättä, saati sitä kauemmin. Jos syön säännöllisesti 3-4 h välein ja yön aikana max 10 h paasto, herkkuhimoja ei tule."
Väärin. Sokeri kuin sokeri, elimistölle ihan yhtä haitallinen. Eroja on siinä miten nopeasti nostavat insuliini tasoja, mutta edelleen samaa paskaa, jota elimistö ei oikeasti tarvitse mihinkään. Kyse ei siis ole siitä, että pitäisi olla vähähiilihydraattisella dieetil
Lisään vielä, että tuo min. 12h yössä ja mielellään 16h on tarkoitettu pitää joka yö. Kyseessä ei siis ole mikään paastodieetti. Tämän lisäksi olisi oikein terveellistä vetää välillä pitkiäkin paastoja 24h jopa 36h, jolloin paaston hyödyt elimistössä vasta kunnolla pääsee esille. Laihtumisen lisäksi paastoaminen mm. auttaa parantamaan sokeriaineenvaihduntaa ja insuliiniherkkyyttä, saa elimistön tuottamaan mm. aivoille tärkeitä ketoaineita ja vähentämään elimistön tulehdusta.
Makea purukumi- mehujäåtä tee itse marjoista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei läski liikahda kuin alle 1000 kalorin, koska keski-ikä ja toimistotyö. Nälkää loppuiäksi tarkoittaa laihtuminen.
Tässä hyvä esimerkki typeryydestä ja ymmärtämättömyydestä elimistön toiminnasta.
Rahka, vähän marjoja ja ehkä loraus mehukeittoa jos makeutta kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
JA Spermaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA Spermaa
Toki kukin makunsa mukaan... Siinä ei muistaakseni ollut paljon kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä esimerkki typeryydestä ja ymmärtämättömyydestä elimistön toiminnasta.
Kyllähän ne kaloreista tajuu. Niiden ymmärtämisellä ei vain painoa hallita eikä painoa pudoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne kaloreista tajuu. Niiden ymmärtämisellä ei vain painoa hallita eikä painoa pudoteta.
Tämä on just se yleisin ongelma kun kuvitellaan, että on sama mitä syödään kunhan se on tietty kalorimäärä vuorokaudessa. Elimistö ei kuitenkaan ymmärrä kaloreista mitään eikä toimi niin, vaan se vaikuttaa mitä syö eli onko se hiilihydraattia, proteiinia vai rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
1200 kcal päivässä on kyllä aika vähän. Itse laihdutin suunnilleen yhtä vähällä energialla 14 kg. Olen turvonnut takaisin vanhaan kokooni, valitettavasti. Olisi ollut järkevämpää laihduttaa hitaammin, niin pää ja kroppa olisi pysynyt muutoksessa mukana.
Mutta jos haluat tänään syödä jonkun herkun, niin esimerkiksi jäätelöpuikossa on 100 kaloria. Jää vielä tilaa jollekin muulle syötävälle. Itse olen syönyt appelsiineja, hyvää ja kevyttä!
Tietenkin ne kilot tulevat takaisin, jos laihduttamisen jälkeen palaa takaisin samoihin ruokatottumuksiin, joilla on ennenkin lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö viikossa kuusi päivää tuo 1200Kcal, liiku paljon, ja yksi päivä syö mitä haluat kaloreista välittämättä. Palaa ruotuun taas muuten jne. Toimii toki niille, joilla arkena töitä, mutta yksi herkkupäivä on hyvä olla "liikakalorein", jos pidemmästä laihdutuskuurista kyse.Ja onnea jatkoon, plus paras herkku on se, mitä itse haluat.
Vaarallinen neuvo. Yksi herkkupäivä viikossa kumoaa helposti koko viikon miinuskalorit ja taas ihmetellään, miksi paino ei tipu tai jopa nousee, vaikka "en syö mitään".
Herkkupäivä toimii kun ymmärtää kohtuuden. Repsahduksen riski on pienempi, kun sallii itselleen yksittäisenä päivänä jotain kivaa kuten vaikka hieman vaniljajäätelöä mansikoilla. Herkutteluun tottunut repsahtaa herkemmin heti ensimmäisillä viikoilla, jos yrittää olla täysin ilman. Lopulta herkkuja ei välttämättä edes kaipaa, näin kävi minulle, joka söi karkkia päivittäin. Olen ollut normaalipainoinen jo vuosia.
Joo nyt karppaan ja olen niukalla energialla. Minulla on paljon pudotettavaa. Kyllä otan alkubuustin ja syön vähän kaloreja. Yhtenä päivänä viikossa tavallisen verran. Huomenna taas kitsastellaan.
kalorit hankin proteiineista ja hedelmistä ja vihanneksista. Joskus ruisleipä. Hyviä rasvoja. nyt menen näin ja kun olen saanut pudotettua olen oppinut syömään vähemmän mutta useammin kuin ennen dieettiä. dieetti opetta syiden tavan syödä ja sitten pidän sitä yll kun olen laihtunut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö viikossa kuusi päivää tuo 1200Kcal, liiku paljon, ja yksi päivä syö mitä haluat kaloreista välittämättä. Palaa ruotuun taas muuten jne. Toimii toki niille, joilla arkena töitä, mutta yksi herkkupäivä on hyvä olla "liikakalorein", jos pidemmästä laihdutuskuurista kyse.Ja onnea jatkoon, plus paras herkku on se, mitä itse haluat.
Vaarallinen neuvo. Yksi herkkupäivä viikossa kumoaa helposti koko viikon miinuskalorit ja taas ihmetellään, miksi paino ei tipu tai jopa nousee, vaikka "en syö mitään".
Herkkupäivä toimii kun ymmärtää kohtuuden. Repsahduksen riski on pienempi, kun sallii itselleen yksittäisenä päivänä jotain kivaa kuten vaikka hieman vaniljajäätelöä mansikoilla. Herkutteluun tottunut repsahtaa herkemmin heti ensimmäisillä viikoilla, jos yrittää olla täysin ilman. Lopulta herkk
Tai sitten tekee asiat helpolla tavalla, syö sellaista ruokaa, joka ei aiheuta ylimääräisiä mielitekoja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Alle 1500 kcal ei saisi mennä (aliravitsemuksen vaara). Jos tuolla ei laihdu, niin pitäisi lisätä liikuntaa. Eikä ap sulla ole nälkä tai huono olo?
...Joku ei nyt taida tietää mitä kehopositiivisuus tarkoittaa...
Vinkki: Suhtaudu muiden kehoihin niin, että ne ovat kunkin yksityisasia...