Olen 1200kcal dieetillä, mikä herkku OK?
Mitä herkkua saisin syödä kun nyt on päivän kalorit 900kcal?
ehdottakaa jotain hyvää. Kymmenen kiloa jo pudotettuna.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1200 kcal päivässä on kyllä aika vähän. Itse laihdutin suunnilleen yhtä vähällä energialla 14 kg. Olen turvonnut takaisin vanhaan kokooni, valitettavasti. Olisi ollut järkevämpää laihduttaa hitaammin, niin pää ja kroppa olisi pysynyt muutoksessa mukana.
Mutta jos haluat tänään syödä jonkun herkun, niin esimerkiksi jäätelöpuikossa on 100 kaloria. Jää vielä tilaa jollekin muulle syötävälle. Itse olen syönyt appelsiineja, hyvää ja kevyttä!
Juuri näin käy kun laihduttaa vähillä kaloreilla. Ihminen lihoo takaisin kaikki laihtumansa kilot ja ylikin. Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että voit hyvin ostaa herkuksi vaikka kokonaisen suklaarasian, ja joka päivä, sillä lopputulos on kaloridiettiläiselle joka tapauksessa varsin karu. Kitutilassa pidetty elimistö ottaa vahingon takaisin korkojen kera sitten kun alkaa taas saamaan enemmänravintoa.
Ehkä jos ei pidä huolta siitä, että saa kaikki tarvitsemansa ravinteet. Yksipuolinen ravinto, joka kuluttaa kehon lisäksi myös mieltä, on valtava virhe.
Pienikokoisella ihmisellä tuo on mahdoton yhtälö. Minulla peruskulutus on 1600 kcal, siitä jos ottaa 500 kcal vajeen, jää vain 1100 kcal. Liikun paljon, mutta ei se silti lisää kalorintarvetta niin, että voisin vetää 1500 kcal tosta vaan joka päivä ja laihtua silti.
Mun on oikeasti oltava tosi tarkkana, jos meinaan laihtua. Esim. samankokoinen herkkuannos on mulle paljon suurempi osuus päivän kaloreista kuin isommalla ihmisellä ja yksi syy siihen, miksi niin helposti kilot kertyvätkin, jos vaikka kesälomalla ei tarkkaile syömisiään samalla intensiteetillä kuin arkena. Perusterveellinen ruokavalio ei paljon auta intuitiiviseen painonhallintaan, kun kaikki valmiit annokset jogurteista ja rahkoista lähtien, samoin kuin lautaset, ovat periaatteessa liian suuria ja hämärtävät käsitystä paljonko on syönyt, kun oikeasti en "saisi" syödä paljon mitään.