Olen 1200kcal dieetillä, mikä herkku OK?
Mitä herkkua saisin syödä kun nyt on päivän kalorit 900kcal?
ehdottakaa jotain hyvää. Kymmenen kiloa jo pudotettuna.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Inositoli ja lähes päivittäinen liikunta, myös mukavuusalueen ulkopuolella, riittää. Yritän tätä silloin tällöin vinkata mutta ei vaan kuunnella. Oikeassa elämässä hämmästellään miten olen muuttunut niin paljon ja tuossa on vastaus. Ei dieettejä, syön kun on nälkä. Voimasana, yrittäkää edes, ei maksa maltaita.
Toistan, ei tyhmiä dieettejä eikä herkkupäivä, vain elämää. Naiset, etenkin lähellä vaihdevuosia, haloo, kokeilkaa edes. Itsenne takia.
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt karppaan ja olen niukalla energialla. Minulla on paljon pudotettavaa. Kyllä otan alkubuustin ja syön vähän kaloreja. Yhtenä päivänä viikossa tavallisen verran. Huomenna taas kitsastellaan.
kalorit hankin proteiineista ja hedelmistä ja vihanneksista. Joskus ruisleipä. Hyviä rasvoja. nyt menen näin ja kun olen saanut pudotettua olen oppinut syömään vähemmän mutta useammin kuin ennen dieettiä. dieetti opetta syiden tavan syödä ja sitten pidän sitä yll kun olen laihtunut.
ap
Älä nyt puhu karppaamisesta noilla syömisillä.
Vierailija kirjoitti:
Juu liikun paljon. Käyn vesijumpassa 1,5h 4krt vko. Lenkkeilyn aloitan kun olen vähän enemmän pudottanut painoa. sali sama juttu.
Okei voisin syödä joku päivä enemmän.
tuntuu vaikealta syödä tuo proteiinivanukas kun siinä on 81kcal/100g ja tuossa on 200g.
Ap
Ap tuo kuulostaa jo syömishäiriöltä.
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt karppaan ja olen niukalla energialla. Minulla on paljon pudotettavaa. Kyllä otan alkubuustin ja syön vähän kaloreja. Yhtenä päivänä viikossa tavallisen verran. Huomenna taas kitsastellaan.
kalorit hankin proteiineista ja hedelmistä ja vihanneksista. Joskus ruisleipä. Hyviä rasvoja. nyt menen näin ja kun olen saanut pudotettua olen oppinut syömään vähemmän mutta useammin kuin ennen dieettiä. dieetti opetta syiden tavan syödä ja sitten pidän sitä yll kun olen laihtunut.
ap
Toi ei ole mitään karppaamista.
Ymmärrätkö edes, että proteiini ei ole energiaravintoaine.
Ota liikunta muutokseen mukaan, se vähentää tehokkaasti mielitekoja ja parantaa unen laatua.
popcorn. ainut miinus on suola, joka voi turvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota liikunta muutokseen mukaan, se vähentää tehokkaasti mielitekoja ja parantaa unen laatua.
Mielitekoihin vaikuttaa ainoastaan se mitä syö.
Liikunnan hyvyyttä kieltämättä.
Mulla on myös tuo 1200kcal käytössä. Oli jo viime vuonna, kun pudotin 15 kg painoa kesää varten. Syksyllä otin herkkujenkin kanssa rennommin, ja kiloja tuli takaisin kolme. Nyt pudottelen niitä ja nipistän vielä ylimääräiset 5 kg ensi kesään mennessä. Sitten olen ihannepainossani, jossa olen ollut viimeksi 23-vuotiaana.
Eli kyllä nämä "kitudieetitkin" voivat toimia, kunhan vain kuuntelee kehoaan. Itse en ainakaan koe kärsiväni lainkaan nälästä, eikä siksi ollut mitään ns. nälkävelkaa dieetin päätteeksi. Olen nyt siis pätkäpaastolla, syön kolme ateriaa klo 15-20 välillä ja panostan siihen, että saan kuituja ja rasvoja. Mielestäni syön vain pelkkiä herkkuja, sillä esimerkiksi lämmin "aamupuuro" kohmeisilla marjoilla ja kermaisella täysmaidolla on aivan uskomattoman hyvää! Välipalaksi syön pari ihanan rapeiksi paahdettua ruisleipää täytteineen ja yhden mehukkaan hedelmän. Illalliseksi teen ruokaisia salaatteja ja jälkiruoaksi syön muutaman pähkinän rusinoiden kanssa.
Mutta itse asiaan: aikaisemmin kun join vielä kahvia, söin sen kanssa kaksi isoa palaa tummaa suklaata. Se on ainakin terveellinen herkku. Mutta jos sitten haluaa herkutella enemmänkin, olen tehnyt dippikasviksia, jotka dippailen rahkaan. Myös muutama sipsi (30g) on mahtunut mukaan dippilautaselle. Myös nachosalaatti tuntuu herkkuruoalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toi ei ole mitään karppaamista.
Ymmärrätkö edes, että proteiini ei ole energiaravintoaine.
Höpö höpö. Ihminen ei oikeasti tarvitse hiilihydraatteja mihinkään. Proteiinista ja rasvasta saa kaiken mitä tarvitsee. Ja rasva nimenomaan lihassa olevaa rasvaa ja eläinperäistä eli voita. Ei mitään papuja ja myrkyllisiä siemenistä kemikaaleilla "puristettuja" öljyjä. En kyllä ymmärrä miten nämä ravintosuositukset voi olla niin pahasti hakoteillä... Ennemmin uskon mm. molekyylibiologian professoria, joka on rasvasoluun keskittynyt useissa tutkimuksissaan (Ben Bikman).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös tuo 1200kcal käytössä. Oli jo viime vuonna, kun pudotin 15 kg painoa kesää varten. Syksyllä otin herkkujenkin kanssa rennommin, ja kiloja tuli takaisin kolme. Nyt pudottelen niitä ja nipistän vielä ylimääräiset 5 kg ensi kesään mennessä. Sitten olen ihannepainossani, jossa olen ollut viimeksi 23-vuotiaana.
Eli kyllä nämä "kitudieetitkin" voivat toimia, kunhan vain kuuntelee kehoaan. Itse en ainakaan koe kärsiväni lainkaan nälästä, eikä siksi ollut mitään ns. nälkävelkaa dieetin päätteeksi. Olen nyt siis pätkäpaastolla, syön kolme ateriaa klo 15-20 välillä ja panostan siihen, että saan kuituja ja rasvoja. Mielestäni syön vain pelkkiä herkkuja, sillä esimerkiksi lämmin "aamupuuro" kohmeisilla marjoilla ja kermaisella täysmaidolla on aivan uskomattoman hyvää! Välipalaksi syön pari ihanan rapeiksi paahdettua ruisleipää täytteineen ja yhden mehukkaan hedelmän. Illalliseksi teen ruokaisia salaatteja ja jälkiruoaks
Siis ravintosi on melkein pelkkää hiilihydraattia... Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Eli kyllä nämä "kitudieetitkin" voivat toimia, kunhan vain kuuntelee kehoaan. Itse en ainakaan koe kärsiväni lainkaan nälästä, eikä siksi ollut mitään ns. nälkävelkaa dieetin päätteeksi. Olen nyt siis pätkäpaastolla, syön kolme ateriaa klo 15-20 välillä ja panostan siihen, että saan kuituja ja rasvoja. Mielestäni syön vain pelkkiä herkkuja, sillä esimerkiksi lämmin "aamupuuro" kohmeisilla marjoilla ja kermaisella täysmaidolla on aivan uskomattoman hyvää! Välipalaksi syön pari ihanan rapeiksi paahdettua ruisleipää täytteineen ja yhden mehukkaan hedelmän. Illalliseksi teen ruokaisia salaatteja ja jälkiruoaks
Jatkat siis samaa typerää kituuttamista, vaikka omasta kokemuksestasi huomasit, että kilot tulee takaisin.
En vain tajuu näitä urpoja :)
Ehdotan kahta herkkuani:
1) Big Mac ateria Cokis Light juomalla
2) Coop pizza mihin päälle tonnikalaa tai kinkkua ja tomaattia
On hyvää ja terveellistä!
Lainaukset eivät toimi.
Syön kaurapuuroni raejuuston kanssa, leivät kananmunan kanssa ja salaatit kalan/kanan/lihan kanssa. Proteiinia saan päivittäin noin 80g.
Ja siis millä perusteella kilot tulivat takaisin? Pudotin 15 kiloa kuudessa kuukaudessa, nyt painan 14 kiloa vähemmän kuin vuosi sitten. Tiedän, että saavuttamalla ihannepainon, se täytyy alittaa muutamalla kilolla, koska kun hiilarivarastot jälleen täyttyvät normaaleiksi, se nostaa painoa.
Mansikkasorbetti:
pakastemansikoita muussaat tehosekoittimessa puolikkaan banaanin ja kananmunan kanssa.
Vesimeloni-mansikka snack:
kuutioi vesimelonia ja tuoreita mansikoita, päälle basilikaa ja minttua
chiliananas:
kuutioi ananasta ja syö chilin ja suolan kanssa
kikhernemarengit tai marengit:
makeuta makeutusaineella, tee marenkeja
marjamousse:
sekoita rasvatonta rahkaa puoli purkkia ja runsaasti pakastemarjoja osin muussattuna, makeuta makeutusaineena
laita liivatteita mehutilkkaan jonka teit itse soseutetuista marjoista ja sekoita liivateseos rahkaan, anna asettua .
Vierailija kirjoitti:
Mansikkasorbetti:
pakastemansikoita muussaat tehosekoittimessa puolikkaan banaanin ja kananmunan kanssa.
Vesimeloni-mansikka snack:
kuutioi vesimelonia ja tuoreita mansikoita, päälle basilikaa ja minttua
chiliananas:
kuutioi ananasta ja syö chilin ja suolan kanssa
kikhernemarengit tai marengit:
makeuta makeutusaineella, tee marenkeja
marjamousse:
sekoita rasvatonta rahkaa puoli purkkia ja runsaasti pakastemarjoja osin muussattuna, makeuta makeutusaineena
laita liivatteita mehutilkkaan jonka teit itse soseutetuista marjoista ja sekoita liivateseos rahkaan, anna asettua .
En turruttaisi itseäni makeutusaineilla, ne ovat moninkertaisesti sokeria vahvempia. Lisäksi on paljon puhuttu, että juuri makeutusaineiden käyttö lisää makeannälkää. Sokeria ei tarvitse pelätä, eilenkin maustoin sillä rahkaa, jossa oli yllättävän mauttomia aprikooseja. Ihan jo pieni lusikallinen vei pois happamuutta ja toi tarvittavaa makeutta, eikä annokseen tullut kuin 15 kcal lisää. Enkä siis sano sillä että sokeri nyt olisi mitenkään tarpeellista saati terveellistä (paitsi ehkä makeutusaineisiin verrattuna), mutta pienissä määrin se on ainakin omalle mielenterveydelle välttämätöntä :)
Proteiinivanukkaat on herkullisia, mutta ne ei ole terveellisiä. Niiden sakeuttamisaineet tekee haittaa suolistolle.
Ennemmin söisin hedelmiä ja maustamatonta jugurttia.
Itekkin dieetillä. Tarkoitus pudottaa 5kg painoa. Tänään päivällä mitattu paino 82,5kg.
Miksi oot noin pienillä kaloreilla? Tuo ei tod näk riitä sun peruselämiseen saati sit jos liikut useita kertoja viikossa siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
1200 kcal päivässä on kyllä aika vähän. Itse laihdutin suunnilleen yhtä vähällä energialla 14 kg. Olen turvonnut takaisin vanhaan kokooni, valitettavasti. Olisi ollut järkevämpää laihduttaa hitaammin, niin pää ja kroppa olisi pysynyt muutoksessa mukana.
Mutta jos haluat tänään syödä jonkun herkun, niin esimerkiksi jäätelöpuikossa on 100 kaloria. Jää vielä tilaa jollekin muulle syötävälle. Itse olen syönyt appelsiineja, hyvää ja kevyttä!
Juuri näin käy kun laihduttaa vähillä kaloreilla. Ihminen lihoo takaisin kaikki laihtumansa kilot ja ylikin. Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että voit hyvin ostaa herkuksi vaikka kokonaisen suklaarasian, ja joka päivä, sillä lopputulos on kaloridiettiläiselle joka tapauksessa varsin karu. Kitutilassa pidetty elimistö ottaa vahingon takaisin korkojen kera sitten kun alkaa taas saamaan enemmänravintoa.
Miten noin vähällä energialla jaksaa liikkua paljon?