Miksi aborttioikeus on sinulle niin kamala asia?
Taloudellisesta näkökulmasta abortti tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin vuosien peruskoulu & toinen aste, lapsilisät, neuvolat jne. Valitus verorahojen käytöstä ei siis oikein toimi.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä jos naisilla on oikeus aborttiin niin miehilläkin tulisi olla oikeus aborttiin.
Eli jos nainen ei halua aborttia mutta mies haluaa niin silloin miehellä tulisi olla oikeus kieltäytyä isyydestä ja elareista.
Se ei ole tasa-arvoista että nainen saa päättää miehen kohtalon.
Miehillä on oikeus aborttiin ihan samalla tavalla kuin naisilla.
Eikä ole. Jos nainen haluaa pitää lapsen ja mies ei niin mies joutuu olemaan isä tai maksamaan elareita. Miksi se ei mene niin että jos nainen ei halua aborttia ja mies haluaa niin mies vapautuu isyydestä?
näinhän se pitäisi mennä tasa-arvoisessa maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka haluaa muiden hoitavan hänen vastuuttoman seksielämänsä jäljet voisi yhtä hyvin katkaista munajohtimensa, koska onhan hän itsekin sitä mieltä että ihmisyys on vain yksi solumöykky, mutta juuri hän kuvittelee olevansa toisenlainen solumöykky, jota tarvitaan kokonainen hovi hoitamaan.
Steriä joutuu odottamaan 30- vuotiaaksi, laki on sellainen. Ei saa piuhoja poikki vaikka haluaisi.
Naurettavaa holhoamista.
Niin onkin. Tuota ikärajaa sterille olisi tiputettava ja roimasti, kuten muitakin kriteerejä sen saamiseen. Jotenkin se vaan ei tunnu ihmisiä niin kiinnostavan, vaikka äärimmäisen tärkeä asia: kehollinen itsemääräämisoikeus. Eihän kansalaisaloitekaan aikanaan saanut tarpeeksi allekirjoituksia. Päättäjillä ei ole kiinnostusta aiheeseen, vaan viedään sterit julkisesta terveydenhuollosta. Se ei todellakaan helpota sen saamista ja antaa ihan väärän viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, rauhoitutaas. Abortti on edelleen onneksi sallittu eikä sitä tulla kieltämään vaikka trumpistiöyhöt pelottelevat. Nyt vaan pitäisi saada miehet ottamaan vastuuta ehkäisystä, niin kaikki vastuu ei kaadu naisten harteille. Koska mikään ehkäisy yksistään ei ole sataprosenttisen varma, ja kun naisten niskaan kaatuvat työt, kodin ja lastenhoito ja metatyöt, niin pilleri saattaa välillä unohtua.
Vasektomia, haloo, ette oo koskaan kuulleet? Siinä on sekin hyvä puoli, että jos vaimo siitä huolimatta tulee raskaaksi, niin tiedät että se ei oo sun...
On se laillista, mutta ei se siitä moraalisesti hyväksyttävää tee. Ja se on silti murha vaikka ei siitä tällä hetkellä joudu linnaan. Toivottavasti tulee pian muuttumaan kun woket yms katoaa.
Vasektomia on myös laillinen. Jop
Vasektomiaan liittyy tietyt ehdot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä jos naisilla on oikeus aborttiin niin miehilläkin tulisi olla oikeus aborttiin.
Eli jos nainen ei halua aborttia mutta mies haluaa niin silloin miehellä tulisi olla oikeus kieltäytyä isyydestä ja elareista.
Eikä ole. Jos nainen haluaa pitää lapsen ja mies ei niin mies joutuu olemaan isä tai maksamaan elareita. Miksi se ei mene niin että jos nainen ei halua aborttia ja mies haluaa niin mies vapautuu isyydestä?
Tuo nyt on täysin eri asia. Jokaisella raskaana olevalla miehellä on täysin sama oikeus aborttiin, kuin raskaana olevalla naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hakeuduin alallani halusin auttaa ihmisiä jotka ovat hädässä. Sitten minut pakotettiin auttamaan abortissa. Mikä oikeus muilla ihmisillä on määrätä minulle sairaita työtehtäviä? Hoitakoot omat ongelmansa itse. Opetelkaa kantamaan vastuuta elämästänne. Jokainen abortin tekevä tuhoaa monta lähimmäistä.
Miten se muka mitään tuhoaa? Ei se niille lähimmäisille kuulu.
Kun se lähimmäinen on se joka kutsutaan paikalle. Eikä se halua tehdä sellaista työtä jossa on noin vastenmielisiä mieltä kääntäviä TAP po hommia, eikä se halua nähdä pientä, s inis tä sik il Vau vaa kehdossa kun se TAP pa minen ei ole ollutsen oma valin takaan.
No sitten ei varmaan kannata hakeutua sellaiseen ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus ehkäistä jos ei halua lasta. Miehellä on kyky myös keskustella ehkäisystä naisen kanssa ennen yhdyntää.
Jos nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä, vaikka todistetusti ei käytä, eikä vaadi mieheltä ehkäisyä, niin siinä tapauksessa mies ei joudu maksamaan lapsensa elatuksesta.
Jokainen yhdyntä on mahdollinen raskaus. Ilmeisesti seksivalistusta tarvitaan kouluihin vielä lisää.
Jos et ole varma, käyttääkö nainen ehkäisyä, etkä itse halua käyttää ehkäisyä, niin ala säästää jo niihin elareihin
Lisään vielä, että sen pippelin saa pitää ihan siellä omissa housuissa ja omassa kämmenessä. Jos ei halua ehkäistä.
Vierailija kirjoitti:
miten se on lähiömammoille niin vaikeaa käyttää ehkäisyä, jos ei halua raskaaksi?
ei se ole veronmaksajien velvollisuus maksaa abortteja kaikille jakorasioille.
Miten se on niin vaikeaa miehille käyttää ehkäisyä tai olla jakamatta melaansa, jos eivät halua abortteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tulee raskaaksi, on mies lahjoittanut naiselle siittiöitä. Toimikaa niin, että yhtään siittiöitä ei päädy naisen haltuun, niin raskaus ei ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hakeuduin alallani halusin auttaa ihmisiä jotka ovat hädässä. Sitten minut pakotettiin auttamaan abortissa. Mikä oikeus muilla ihmisillä on määrätä minulle sairaita työtehtäviä? Hoitakoot omat ongelmansa itse. Opetelkaa kantamaan vastuuta elämästänne. Jokainen abortin tekevä tuhoaa monta lähimmäistä.
Kun se lähimmäinen on se joka kutsutaan paikalle. Eikä se halua tehdä sellaista työtä jossa on noin vastenmielisiä mieltä kääntäviä TAP po hommia, eikä se halua nähdä pientä, s inis tä sik il Vau vaa kehdossa kun se TAP pa minen ei ole ollutsen oma valin takaan.
Sen työtehtävän pitäisi olla täysin vapaaehtoista koska haluan olla elämän puolella ja auttaa esim syöpäsairaita, saattohoitoa ja auttaa nuoria, jotka on vaikka joutuneet liikenneonnettomuuteen tai raiskatuksi. Näen itseni tarpeellisena niissä tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjien ei tarvitse missään vaiheessa osallistua aborttiin. Hekin auttavat ihmisiä.
Vanhusten hoivakodeissa ei kenenkään tarvitse osallistua aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei varmaan ka
Kuinka usein saattohoidossa joutuu tekemään abortteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laki suojaa jo syntyneen lapsen oikeutta elatukseen kummaltakin vanhemmalta.
Miettikääs mikä härdelli se olisi Kun kaikki vastuuttomat miehet lähtisivät kieltäytymään isyydestä. Kiva on panna ilman kumia kato nääs....olisivat vielä holtittomampia ja välinpitämättömiä kumin käytön kanssa.
Jos kerran naisia haukutaan jakorasioiksi, jos tarvitsevat aborttia, niin silloin elareista valittavat miehet ovat tasan samanlaisia.
Isä, tiedän että tulet olemaan pois tolaltasi
Koska olin aina pikkutyttösi
Mutta sinun pitäisi tähän mennessä tietää
Minä en ole vauva
Opetit minulle aina oikean väärästä
Tarvitsen apuasi, isi, ole kiltti ja ole vahva
Sa
https://lyricstranslate.com/en/papa-dont-preach-is%C3%A4-%C3%A4l%C3%A4-saarnaa.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs mikä härdelli se olisi Kun kaikki vastuut
Tää elareista valittaminen on vahva peruste aborttioikeuden puolesta. (jota ei siis onneksi olla millään tavalla Suomesta poistamassa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miet
Tää elareista valittaminen on vahva peruste aborttioikeuden puolesta. (jota ei siis onneksi olla millään tavalla Suomesta poistamassa)
Niinpä. Siinä kohtaa kun ukonrutale saa tietää raskaudesta ja kieltäytyy isyydestä, tarvitaan todellakin sitä aborttioikeutta.
Opetit minulle aina oikean väärästä
Tarvitsen apuasi, isi, ole kiltti ja ole vahva
Saatan olla nuori sydämeltäni
Mutta tiedän mitä sanon
Se josta sinä varoitit minua
Se josta sanoit että pärjäisin ilmankin
Me olemme kamalassa
pulassa enkä tarkoita ehkä - ole kiltti
Isä älä saarnaa, olen syvällä ongelmissa
Isä älä saarnaa, olen menettänyt yöunia
Mutta tein päätöksen, pidän vauvani, oh
Aion pitää vauvani, mmm...
Hän sanoo että aikoo mennä kanssani naimisiin
Voimme kasvattaa pienen perheen
Ehkä tulemme olemaan okei
Se on uhraus
Mutta ystäväni käskevät minua luopumaan siitä
Sanoen minun olevan liian nuori, minun täytyy irrotella
Juuri nyt tarvitsen hyviä neuvoja, ole kiltti
Isi, isi, jos vain voisit nähdä
Miten hyvin hän on kohdellut minua
Antaisit meille siunauksesi juuri nyt
Koska me olemme rakastuneita, me olemme rakastuneita, joten ole kilttI
Miehellä on oikeus ehkäistä jos ei halua lasta. Miehellä on kyky myös keskustella ehkäisystä naisen kanssa ennen yhdyntää.
Jos nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä, vaikka todistetusti ei käytä, eikä vaadi mieheltä ehkäisyä, niin siinä tapauksessa mies ei joudu maksamaan lapsensa elatuksesta.
Jokainen yhdyntä on mahdollinen raskaus. Ilmeisesti seksivalistusta tarvitaan kouluihin vielä lisää.
Jos et ole varma, käyttääkö nainen ehkäisyä, etkä itse halua käyttää ehkäisyä, niin ala säästää jo niihin elareihin.