G. onko koulutuksen ja kodin siistinäpidon välillä yhteys?
ovatko korkeasti koulutetut tarkempia siisteydessä vai toisinpäin? kerro oma kokemuksesi
Kommentit (27)
laa siivoojan kotiin ja nauttii tuloksista.
Vanhempana ottaakin sitten kotiapua.
Tietenkin on luonnekysymys: jos ei välitä siisteydestä, ei ota siivoojaakaan ja koti menee sotkuiseksi.
Minulla keskiasteenkoulutus ja koti siisti.
Äidilläni ei koulutusta ja neuroottisen siisti.
siivooja, joka näin kertoi ei ollut meidän siivooja vaan free lancer---(tekee vain satunnaisesti siivousta)
Ps. meilläkin on siivooja- ja olen itsekin ope...T. nro 23
mutta juuri akateeminen äiti (siivous yleensä naisen vastuulla, valitettavasti) ei silti pahemmin jaksa puunata paikkoja. Siistejä koteja olen eniten nähnyt sellaisissa peruskunniallisissa duunariperheissä, joissa muutenkin on asiat kunnossa. Esim. tätini on siivousmaanikko ja töissä jossain tehtaassa. Kaikkein vastenmielisimpiä koteja näkee silti ns. alaluokalla: epäsiistejä, piintyneitä, tyylittömiä ja kaikesta näkyy piittamattomuus elämään. nämä ihmiset eivät meinaa jaksaa edes lasta pukea siististi kouluun vaan viikon ruokalista löytyy rinnuksilta.
t: akateeminen äiti, jonka kotona on siistiä, mutta siitä pitääkin huolen duunarimies, joka potkii koko perheen siivoustalkoisiin kerran päivässä.:)
harkittuja kokonaisuuksia, ja puhdasta. Myös ruoka laadukasta. Näin myös vähän koulutusta omaavilla, sivistyneillä ja valistuneilla ihmisillä.
Wannabe:t kyllä erottuu....
t: koulutettu sottispytty joka relaa juuri tässä koneella vaikka kuuluisi kai järjestelä kotia näin lauantaisin :D
Varmaankin riippuu ihan täysin henkilöstä. Itse olen korkeammin koulutettu kuin äitini, mutta 1000 kertaa sottaisempi. Harmittaa kyllä koko ajan laiskuuteni. :(