Turhimmat elintarvikkeet joita ette koskaan osta?
Kananmunat
Lehmän maito
Sianliha
Nakit/makkarat
Kahvi
Banaani
Einekset
Vehnäjauhot
Kommentit (49)
Kala
Katkaravut
Soijarouhe
Vegaaniset tuotteet
Pähkinät, homejuusto, kaikki kalat, kaikki vahvat juustot jne. En osta myöskään lenkkimakkaraa koskaan
Liha
Ja kaikki vankieläinten tuottamat juustot, kananmunat ym.
Valmiiksi maustettu kerma, murustettu tai raastettu juusto, valmiskastikkeet, valmiiksi pilkotut keittojuurekset, kevytjuusto, olut.
Onhan näitä.
Itsellä noista:
Lehmän maito
Sianliha
Nakit/makkarat (paitsi vegeversiona satunnaisesti)
Kahvi
Vehnäjauhot
Lisäisin listalle:
Sokeroidut mehut
Alkoholi
Tee
Liha ylipäätään
Karkit
Limut
Keksit
Pulla
Herkuttelen kyllä joskus, mutta silloin syön sellaisia herkkuja, mistä oikeasti todella tykkään, kuten kakkuja, leivoksia tai artesaanisuklaata. Toki ymmärrän, että nuo minun listalla olevat eivät kaikille ole turhia. :)
Margariini
Maito
Jauhot
Mehut
Sokeroidut jogurtit, vanukkaat tmv.
Makeiset
Leivonnaiset
Rypsiöljy
On paljonkin sellaisia, mitä en koskaan osta. Enin kaupan tarjonnasta saa jäädäkin sinne kauppaan. 😅
Arkisista ja suosituista tuotteista muun muassa keittojuures- ja perunasuikalepakasteet jäävät ostamatta. Ne ovat aivan kamalia, pieniä, mauttomia ja vetisiä pipanoita verrattuna siihen, että itse pilkkoo tuoreita kasviksia ja juureksia. Joskus kun ei ollut valmispussia kotona, jouduin itse pilkkomaan ne ja sille tielle jäin.
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi maustettu kerma, murustettu tai raastettu juusto, valmiskastikkeet, valmiiksi pilkotut keittojuurekset, kevytjuusto, olut.
Onhan näitä.
Itse taas käytän paljon noita valmiiksi pilkottuja keittojuureksia tai muita pakastevihanneksia. Helpottaa paljon terveellisesti syömistä, kun voimavaroja kokkailuun on psyykkisten sairauksien vuoksi vähän.
Kvinoa, sardiini ja jotkut kalat, huono liha, lisäainemössöt, psyllium tai sitä sisältävä, makeutusaineelliset tuotteet ellei ole poikkeustilanne, homeiset tai huonot veltostuneet, pippuriset tai tuliset tuotteet (joskus muuta ei ole kuin se tarjolla siinä kategoriassa). Liikaa vehnää ei tai hiivoja. Paitsi joulun aikaan on joskus vehnäjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä.
Itse taas käytän paljon noita valmiiksi pilkottuja keittojuureksia tai muita pakastevihanneksia. Helpottaa paljon terveellisesti syömistä, kun voimavaroja kokkailuun on psyykkisten sairauksien vuoksi vähän.
Värikkäitten kasvisten pilkkominen kaikessa rauhassa voi olla myös terapiaa ja tehdä hyvää mielelle. Niitä voi vaikka valmiiksi pilkkoa pakastimeen ja ottaa sieltä, kun ei ole niitä voimia.
Vanukkaat
Valmispussikeitot yms.
Leivontapaketit tyyliin lisää-vain-vesi
Kasvissyöjien tekolihavalmisteet
Virvoitusjuomat
Pakaste-ateriat
Kaupassa ällöttää aina miten kaikki hyllyt on täynnä kaikenlaista prosessoitua epäruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä.
Värikkäitten kasvisten pilkkominen kaikessa rauhassa voi olla myös terapiaa ja tehdä hyvää mielelle. Niitä voi vaikka valmiiksi pilkkoa pakastimeen ja ottaa sieltä, kun ei ole niitä voimia.
Parin viikon masennusjakson jälkeen kun vihdoin jaksat nousta sängystä ja ottaa sen suihkun tai viedä roskat, niin ihan ekana ei ole mielessä että hei pilkotaanpa rekkalastillinen iloisia vihanneksia pakkaseen sitku taas masentaa.
Vähän tunnetajua hei.
t. eri
Silakka