Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te palele sisällä?

Vierailija
25.01.2025 |

Mä palelen. Koko ajan. Meillä on tosi kylmä eikä pattereita saa kuumemmalle. Legginsit, villasukat ja 2 yöpaitaa päällekäin ja silti on ihan jäätävän kylmä.

Itkettää ihan. Pahinta talvessa ei ole lumi eikä pakkanen eikä pimeyskään vaan se, että sisälle ei saa lämpimämpää :(

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aluspaita, pitkähihainen trikoopaita, pitkähelmainen neulepaita (polviin asti) sekä neuletakki.

Jalassa paksut legginsit. Yleensä myös pitkät housut niiden päällä.

Sukat ja villasukat. Sisälämpötila +/- 20 astetta.

Lisään kerroksia, jos en tarkene. Miksi palella, kun vaatteita on kaappi täys.

Kivat sulle. Mulla ei ole. Lämpimiä vaatteita varsinkaan. Villavaatteet maksaa.

Mene kirpparille ja osta euron fleece.

Villavaatteita voi neuloa itsekin. Minä neulon sulkia toisille, mitään villapuseroita en itselleni voi tehdä enkä ostaa, läkähdyttää jo pelkkä ajatuskin. Olen talviuimari, en juurikaan palele.

Minä en siedä villavaatteita. Älytön syyhy lopputuloksena.

Vierailija
122/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkusta tullessa vähän hytisyttää mutta en kyllä muuten palele. Merinovillalegginssit, sukat, joku paita ja collegepaita siinä päällä. Harvoin käytän edes villasukkia kun sitten jalat hikoaa. Meillä nyt sisällä 20 astetta.  

Collegepaita 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂en haluaisi tuntea sua 

Mitä huvittavaa on collegepaidassa? Yksi parhaimmista vaatteista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 22 astetta sisälämpötila ja tässä kirjoittelen ja katson tv:tä pyjamassa. Jos olisi lämpimämpää en jaksaisi tehdä mitään ja hiki roiskuisi.

Vierailija
124/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonani en suostu pukeutumaan kuin naparetkeilijä, omakotiasukkaana voin itse säätää pattereita ja pitää huushollissa sen verran lämmintä, että tarkenen lyhythihaisessa puserossa ja pitkissä housuissa. Hankala on esim. imuroida toppatakki päällä, hihatkin kastuu tiskatessa. Sukkien neulominenkin onnistuu paremmin ilman käsineitä.

Imuroidessa tulee lämmin t-paidassakin. Tuskin kukaan sisällä siivoaa toppatakissa?

Vierailija
125/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on shortsit ja t paita sisällä

Vierailija
126/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en palele, kun ulkonakin on +18C. Terassin ovi nytkin auki. 

Terkut Espanjasta.

Vierailija
127/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pattereista termostaatit irti. Jos siellä sitten näkyy jotain numeroita niin se on esisäätö, pyöräytä siitä isoin lukema näkösälle.

Vierailija
128/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä paleliljat on varmaan niitä ihmisiä, jotka syö sosekeittoja ja lihaksia on kehossa vain sen verran, että pysyy juuri ja juuri hengissä.

Vierailija
129/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelen. Mulla on pyjaman housut ja paituli+ pitkähihainen pyjaman paita ja tossut. Joskus laitan aamutakin päälle. Siltikin pitää mennä vällyn alle lämmittelemään. Pyydän miestäni myös vällyn alle lämmittään mua. Meillä on niin lokoissa. Elävä patteri viekussa. Hommaa mies ap.

Vierailija
130/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä ap on ihan normi lämpötila. Veto on toinen juttu. Meillä noin 19-21 riippuen huoneesta eikä siinä oo itkemistä. Aloituksen perusteella luulis että asteet on tyyliä 16.

Vierailija
131/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aluspaita, pitkähihainen trikoopaita, pitkähelmainen neulepaita (polviin asti) sekä neuletakki.

Mene kirpparille ja osta euron fleece.

Villavaatteita voi neuloa itsekin. Minä neulon sulkia toisille, mitään villapuseroita en itselleni voi tehdä enkä ostaa, läkähdyttää jo pelkkä ajatuskin. Olen talviuimari, en juurikaan palele.

Jätä nyt noi sun neulomisesi, hyvin harvaa kiinnostaa sellainen nypläily kun on paljon muutakin tekemistä. Valmista saa kaupasta.

Vierailija
132/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonani en suostu pukeutumaan kuin naparetkeilijä, omakotiasukkaana voin itse säätää pattereita ja pitää huushollissa sen verran lämmintä, että tarkenen lyhythihaisessa puserossa ja pitkissä housuissa. Hankala on esim. imuroida toppatakki päällä, hihatkin kastuu tiskatessa. Sukkien neulominenkin onnistuu paremmin ilman käsineitä.

Imuroidessa tulee lämmin t-paidassakin. Tuskin kukaan sisällä siivoaa toppatakissa?

Eli kotona pitäisi olla siivoamassa koko ajan, että tarkenee olla. 😐

Vierailija
133/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parvekkeella alkkarit ja t-paita päällä. Hyvin tarkenee kun aurinko lämmittää.

Vierailija
134/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella paleltaa, kesällä hikoiluttaa. 

Vierailija
135/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla vanhoissa taloissa tuuletus puhaltaa enemmän kuin ulkona, tuntuu 10C. Myös yöllä herää kasvotkin jäätyy ja sormet. Silti vuokra kallis. 

Vierailija
136/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Nuo on kyllä kaikki halpisneuleita alennusmyynneistä - monta vuotta vanhoja.

Uusinta uutta on nuo paksut leggarit kahden vuoden takaa. Maksoivat n. kympin Prisman alelaarista.

Omistan yhden villapaidan, jonka olen saanut lahjaksi n. 20 vuotta sitten. Käytän joskus ulkona tosi kylmällä. Omistan myös paksut pitkät villahousut, jotka olen ostanut yli 30 vuotta sitten. Laitan ulkoillessa kovilla pakkasilla.

Vierailija
137/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella laitetaan tuuletus ja kesällä ei. Moni myy sen takia pois. Kahdet naapurit myy ja alhaalla lisää. Tuuletus kuin ilmastointi, mutta talvella. 

Vierailija
138/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähällä rikkoa lämpöpatterin yhdessä asunnossa kun siellä oli niin kylmä.

Vierailija
139/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutakka makuuhuoneessa. Nytkin mieluisa +32 astetta muutaman koivupesällisen jälkeen. Ei mitään hätää.

Vierailija
140/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä paleliljat on varmaan niitä ihmisiä, jotka syö sosekeittoja ja lihaksia on kehossa vain sen verran, että pysyy juuri ja juuri hengissä.

No tämä on ainoa talo jossa tulee kylmä, usein ulkona lämmin. Tässä tuulee suoraan kasvoille yöllä vaikea nukkua. Keittoja en syö ollenkaan nälkä ei niillä lähde. Käytän villamekkoa sisällä myös ja silti kylmää. 4 naapurit myy pois sen takia. Viimeksi oli yhtä kylmä merellä pakkasella, tai ulkomailla kivitalossa ilman lämmitystä. Muuten ei. Vaikka lisää vaatetta tuntuu kuin olisi alasti lumessa. Nenä valuu ja ulkona  ei. Vuokra kallis lämmitys ei sisälly enää. Voi olla että ehkä ikkunoista myös vetää ainakin ovesta tulee kylmä ilma ja parvekkeen ovi valuu jää vettä.