Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: 63-vuotias nainen jätti miehensä kuolemaan poliisi löysi pöydältä hyytävän lapun

Vierailija
25.01.2025 |

"Syytteen mukaan tapahtuma-aikaan noin 67-vuotias mies oli kaatunut elokuisena perjantaina iltakymmenen aikaan pariskunnan yhteisen kodin portaissa ja jäänyt lattialle makaamaan. Mies sai kaatuessaan päähänsä kookkaan ja syvän ruhjevamman. Lisäksi häneltä murtui kaksi kylkiluuta.

Nainen ei kuitenkaan hankkinut miehelleen apua, vaan jätti tämän makaamaan lattialle. Mies kuoli yön aikana verenvuotoon ja kylkiluiden murtumiin.

---

Nainen sanoi ymmärtäneensä, että mies tarvitsee apua ja epäilleensä tämän olevan hengenvaarassa.

Jostain syystä puoliso ei ollut kuitenkaan hälyttänyt apua. Hän meni kertomaan tapahtuneesta naapurilleen vasta seuraavana päivänä, kun mies oli jo kuollut."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010981186.html

Mitä pitää ihmiselle elämässä tapahtua, että hän päätyy tekemään tuollaisen valinnan tuollaisessa tilanteessa? Aidosti tätä asiaa hämmästelen.

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa. No mulla on nyt vaimo ollut henkisesti sekä fyysisesti väkivaltainen mua kohtaan viimeiset 10 vuotta, ollaan vasta nelikymppisiä, eli mun ei kannata erota sillä en tiedä miten hulluksi heittäytyy, mutta täytyy vaan odotella onnettomuutta jotta voin istua vieressä ja katsella kun hitaasti kituen ja kärsien kuolee? Olisiko mun mahdollista saada sen jälkeen vielä vaikka joku voimaantumis palkinto?

Perit vaimosi?

Vierailija
102/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lapusta ja toiminnasta muutenkin tuli mieleen, että nainen on jotenkin jälkijättöinen, älyllinen kehitysvamma tms. 

Teksti jota kirjoitti, on just saman näköistä kuin älyllisesti jälkeenjääneillä. 

Vai tuontivaimon?

Miksi ihminen kirjoittaisi itselleen muistilistaa muulla kuin omalla äidinkielellään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasiko se nainen välttämättä edes käyttää puhelinta? Tiedän pariskunnan jolla vain yksi kännykkä ja vain toinen käyttää sitä. 

Vierailija
104/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvista vaikuttaa koti siistiltä jne. Ei anna kuvaa kehitysvammaisuudesta tai elämänhallinnan ongelmista.

Kyllä kehitysvammainen voi olla hyvinkin siisti! Mun eno oli kehitysvammainen ja oli tosi tarkka jopa mattojen hapsuista. Astiat piti tiskata välittömästi, pölyä ei saanut olla yhtään jne. 

Vierailija
105/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, alustan percelit paniikin vallassa:

"Voiko nainen tosiaan tehdä miehelle noin ja selvitä siitä pikku sakolla?"

"Eikö niillä olekaan loputon kärsivällisyys, elvytystaidot ja lojaalius kaltaisiani kusipäitä kohtaan?"

"Enkö minä voikaan syyttää kännitapaturmieni seurauksista naista, jonka kanssa olen 10-40 vuotta lärvännyt?"

"Ihanko itse olen vastuussa siitä, jos kaadun portaissa ja kuolen?"

Vierailija
106/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen että mies käyttänyt joko henkistä tai fyysistä väkivaltaa ja nainen pelännyt että jos soittaa apua niin alkaa vittuilu siitä tai tulee jopa turpiin.  Vaikka mies ollut tajuton niin silti pelännyt.

Puhun kokemuksesta. Aikoinaan menin auttamaan exää joka kaatui jäisellä pihalla,niin repi kiitokseksi  hiukset päästä.

Peruukki nyt päässä?

Vierailija
107/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvista vaikuttaa koti siistiltä jne. Ei anna kuvaa kehitysvammaisuudesta tai elämänhallinnan ongelmista.

Muuramen pedofiliatapauksessa lasten heikkolahjainen äiti työskenteli siivoojana. 

Vierailija
108/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010730100.html

Tuli vahvasti mieleen tämä tapaus jossa mies jätettiin kaatumisen jälkeen ulos kuolemaan, siinäkin kuusikymppinen vaimo

Vierailija
109/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö niillä olekaan loputon kärsivällisyys, elvytystaidot ja lojaalius kaltaisiani kusipäitä kohtaan?"

"Enkö minä voikaan syyttää kännitapaturmieni seurauksista naista, jonka kanssa olen 10-40 vuotta lärvännyt?"

Persuja vihaava sekopääakka taas vauhdissa 😅 Trollonloo ja 0/5

Vierailija
110/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai varmaan ansionsa mukaan. Virhe tuli tehtyä siinä vaiheessa kun muutti asuntoon jossa oli portaat. Kannattaa miettiä elämään vähän vanhempana kun tekee asumisratkaisuja.

Vierailija
111/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehitysvammainen voi olla hyvinkin siisti! Mun eno oli kehitysvammainen ja oli tosi tarkka jopa mattojen hapsuista. Astiat piti tiskata välittömästi, pölyä ei saanut olla yhtään jne. 

Joo, mutta sisustus, yksityiskohdat, jopa ulkooven tausta eivät anna kehitysvammaisuuden tai elämänhallinnan vaikutelmaa. 

Kokemusta on näistä asioista, hoitotyöstä ihmisten kodeissa.

Vierailija
112/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femcelin ulina on musiikkia korville

Vierailija
113/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolee kaatumisen jälkeen seuraavaan päivään mennessä niin voi olla että ei olisi ollut edes sairaalassa pelastettavissa.

Vierailija
114/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lapusta ja toiminnasta muutenkin tuli mieleen, että nainen on jotenkin jälkijättöinen, älyllinen kehitysvamma tms. 

Teksti jota kirjoitti, on just saman näköistä kuin älyllisesti jälkeenjääneillä. 

Vai tuontivaimon?

Miksi ihminen kirjoittaisi itselleen muistilistaa muulla kuin omalla äidinkielellään?

Jos ainut kieli jota osaa kirjoittaa, on suomi. Tuontirouvat eivät välttämättä osanneet kirjoittaa lähtömaassaan.

Vierailija
115/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta sisustus, yksityiskohdat, jopa ulkooven tausta eivät anna kehitysvammaisuuden tai elämänhallinnan vaikutelmaa. 

Kokemusta on näistä asioista, hoitotyöstä ihmisten kodeissa.

Korj; elämänhallinnan puutteesta

Vierailija
116/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli kuitenkin yrittänyt pyyhkiä verta pyyhkeillä ja paperilla, joten jotenin oli yrittänyt auttaa. Ehkei ymmärrys riittänyt mennä naapuriin tai vaan odotteli että mies kuolee.

Seuraavana päivänä oli yhtäkkiä ymmärrys sitten riittänytkin.

Ajatuksenkulku voinut olla sellainen ettei nyt yöllä mihinkään naapuriin voi mennä häiritsemään. 

Vierailija
117/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sai varmaan ansionsa mukaan. Virhe tuli tehtyä siinä vaiheessa kun muutti asuntoon jossa oli portaat. Kannattaa miettiä elämään vähän vanhempana kun tekee asumisratkaisuja.

Sinulla on hullun lehmän tauti kuten monella suomalaisakalla, otan osaa 😥

Vierailija
118/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapureille kävi noin, tosin mies ei kuollut. Rouvalla dementia eikä saanut jumissa ollutta kellarin ovea auki. Mies oli kännissä pudonnut kellarin portaussa kun oli sitä ovea korjannut. Näin mies itse kertoi.

Kävi jo tuolloin mielessä miehen käytöksen tietäen, että rouvalla ehkä oli selkeämpi hetki dementiassaan ja odotteli vuorokauden ennenkuin soitti apua. Tai sitten ei, mutta mies oli törkimys. Ahdisteli naapureita. Miksei sitten myös rääkännyt vaimoaan. 

1. Miten tunnet noin tarkasti heidät?

2. Olet kirjoittanut jokaisen kommentin. Valtavasti suollat tekstiä.

3. Kummallisia tuttavia.

4. Mitäs teet lavvantaina muuta kuin kirjoitat?

Vierailija
119/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tuontivaimon?

Ei vaikuttanut siltä, ja miksi kirjoittaisi itselleen mitään muistilappuja suomeksi jos äidinkieli ei ole suomi..

Nimenomaan tuo käsiala ja tyyli jälkijättöisen

Käsiala ainakin oli ihan kauhean näköistä. Sen siitä saa kun nykyään ei opeteta kaunokirjoitusta koulussa.

Vierailija
120/239 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minä pärjään? 

Kertoo paljon naisen tilanteesta. Toivottavasti ei jätetty heitteille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän