Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut sijoittamaan 10 vuotta sitten nollasta ja olen tehnyt voittoa yli 100 000 euroa

Vierailija
23.01.2025 |

En olisi ikinä uskonut.

Kateelliset vastaukset kielletty. Onko muita joilla hyvin onnistuneita valintoja?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin noin pienellä alkupääomalla tosin aika kauan sinulla on mennyt.

Itse sijoitin 2 vuotta sitten isoäidiltäni saadun perintöni 74000€ ja olen päässyt jo aika kiitettävään tulokseen. 

ei sillä ALKUpääoman suuruudella juurikaan ole merkitystä. enemmän merkitsee kuinka paljon ja useasti sijoittaa LISÄÄ.

Täh? Mitä ihmettä, Miten niin ei ole? Alkupääoman määrähän nimenmaan ratkaisee miten paljon tuottoa heti alkuun alkaa tulla jos plussalla ollaan. Esim. oma rahastosalkku nousi 12 000 euroa yhdessä päivässä kun Trump valittiin pressaksi ja USA:n kurssit heilahtivat ylös.

Ei ole. ainoastaan sillä on merkitystä mikä on kokonaispääoma sijoituksissa. ON järkevämpää sijoittaa pieniä summia useasti kuin suurempia summia harvemmin (jos kulut ovat samat). Eli kannattaa aloittaa se sijoittaminen pienemmälläkin summalla kuin hamsteroida rahaa tilille isompaa alkusijoitusta varten.

Vierailija
42/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin loparit noin 15 vuotta sitten vakihommista ja sen jälkeen on ollut vain kesätöitä, parempi palkka ja ansiosidonnainen jota on kertynyt jo noin 200 tonnia. Olin tosin työelämässä aika kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

er ole tehnyt voittoa parempiesi pöydästä muruja kärkkyjä kerjäläinen

Vierailija
44/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen sijoittanut 10 vuotta, sijoituksia on noin 16 000€, josta voittoa on noin 3200€. Kiinnostaa kovasti kuulla, millä taialla olet tehnyt 100 000€ 😃

Kuinka vähän olet sijoittanut kuukaudessa? Kun minä aloitin viime kesänä ja mulla on nyt jo 1500e. Eli tällä mun tahdillakin tulee tuossa ajassa jo yli 30 000e. Vai oletko tehnyt paljon tappiota?

Miksi laitoit noin vähän.  Eka rahat laitoin sijoituksiin kolmevuotta sitten.  Nyt arvo on 360 000€

Vierailija
45/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Onko muita joilla hyvin onnistuneita valintoja?

Mä perustin firman ja nyt jää saman verran ylimääräistä joka vuosi.

Vierailija
46/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 12 vuotta sitten. Olen sijoittanut omaa rahaa 48 000 euroa, ja salkun arvo on nyt 98 000 euroa eli voittoa on 50 000 euroa.

Ja tässä omia vastauksiani 5:n kysymyksiin:

- Olen koulutukseltani DI, mutta tutkintoon kuului taloutta vain yksi tuotantotalouden kurssi (5 op). Paljon enemmän opin lukemalla kirjan "Mitä jokaisen kotiäidin (ja muidenkin naisten) tulee tietää sijoittamisesta".

- Nettopalkkani oli sijoittamista aloittaessani 2850 €/kk. Bruttoa en muista, mutta netto oli helppo katsoa vanhoista tiliotteista. Tuohon aikaan kotonamme vielä asui kolme lasta.

- Olen sijoittanut Seligsonin indeksirahastoihin (Pohjois-Amerikka ja Eurooppa) sekä lisäksi pienen osan Seligsonin Pharos-yhdistelmärahastoon.

Vierailija
47/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt sulaa sunkin pitäis sioittaa, tää pankki, tää tahtoo sun parasta 🎰🌠

Vierailija
48/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vau. Siinä riittää kuolinvuoteella ylpeää muistelemista sitten. 

Vierailija
49/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nollasta 8 vuotta sitten ja nyt sijoitusportfolion arvo noin 340 000€. Sopivissa maltillisen/korkean riskin kohteita + sopivissa tilanteissa momentumtreidejä. Viimeisimmän reilun vuoden olen vetänyt riskitasoja alspäin. Nyt salkku verrattain matalalla riskillä, enkä hoida sitä aktiivisesti. Kartutan muutamaa pääkohdetta.

N44

Vierailija
50/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen sijoittanut 10 vuotta, sijoituksia on noin 16 000€, josta voittoa on noin 3200€. Kiinnostaa kovasti kuulla, millä taialla olet tehnyt 100 000€ 😃

Kuinka vähän olet sijoittanut kuukaudessa? Kun minä aloitin viime kesänä ja mulla on nyt jo 1500e. Eli tällä mun tahdillakin tulee tuossa ajassa jo yli 30 000e. Vai oletko tehnyt paljon tappiota?

Oon sijoittanut 50€ kuukaudessa suurimman osan ajasta. Pari vuotta sitten aloin sijoittaa isompia summia, mutta siis edelleenkin 100-200€ kuussa noin yleensä. En ole tehnyt yhtään tappiota, tosiaan voittoa tuo 3200€. Indeksirahastoihin laittelen.

Minne itse? Ja 30te sulla on kasassa sitten kun on, ei voi ottaa puolta vuotta ja kertoa sitä tulevia vuosia ajatellen. Matkalle voi mahtua kaikkea yllättävää.

Vierailija
51/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 12 vuotta sitten. Olen sijoittanut omaa rahaa 48 000 euroa, ja salkun arvo on nyt 98 000 euroa eli voittoa on 50 000 euroa.

Ja tässä omia vastauksiani 5:n kysymyksiin:

- Olen koulutukseltani DI, mutta tutkintoon kuului taloutta vain yksi tuotantotalouden kurssi (5 op). Paljon enemmän opin lukemalla kirjan "Mitä jokaisen kotiäidin (ja muidenkin naisten) tulee tietää sijoittamisesta".

- Nettopalkkani oli sijoittamista aloittaessani 2850 €/kk. Bruttoa en muista, mutta netto oli helppo katsoa vanhoista tiliotteista. Tuohon aikaan kotonamme vielä asui kolme lasta.

- Olen sijoittanut Seligsonin indeksirahastoihin (Pohjois-Amerikka ja Eurooppa) sekä lisäksi pienen osan Seligsonin Pharos-yhdistelmärahastoon.

Sillä koulutuksella väliä ole, kuka mihinkin sijoittaa, yhtä hyvin voi laittaa ilman suurempia firman pystöön ja myydä sen 15vuoden päästä hyvällä rahalla jos siinä menestyy. Indexseihin kun sijoittaa niin ei sen suurempia tarvitse tietää, niistä on hyvä aloittaa. Paremmin voi vielä tienata virtuaali valuutoilla

Vierailija
52/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu että täällä on jotenkin käsitys että sijoittaminen olisi sitä että sijoitetaan vuonna X sijoituksiin Y euroa ja sitten istutaan käsien päällä, EI OLE:

Sijoittaminen on sitä että niitä sijoituksia ostetaan (ja myydään) toistuvasti ja koko ajan. minä olen yksistään tänä vuonna ostanut jo 11 kertaa osakkeita.

Vierailija
53/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin nollasta 8 vuotta sitten ja nyt sijoitusportfolion arvo noin 340 000€. Sopivissa maltillisen/korkean riskin kohteita + sopivissa tilanteissa momentumtreidejä. Viimeisimmän reilun vuoden olen vetänyt riskitasoja alspäin. Nyt salkku verrattain matalalla riskillä, enkä hoida sitä aktiivisesti. Kartutan muutamaa pääkohdetta.

N44

Ihan nolla eurollako "muka" aloitit? tuskin, jonkun rahoilla rikastunut tai jonkun ukon nylkinyt

Vierailija
54/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon sijoittanut 50€ kuukaudessa suurimman osan ajasta. Pari vuotta sitten aloin sijoittaa isompia summia, mutta siis edelleenkin 100-200€ kuussa noin yleensä. En ole tehnyt yhtään tappiota, tosiaan voittoa tuo 3200€. Indeksirahastoihin laittelen.

Minne itse? Ja 30te sulla on kasassa sitten kun on, ei voi ottaa puolta vuotta ja kertoa sitä tulevia vuosia ajatellen. Matkalle voi mahtua kaikkea yllättävää.

Itseasiassa tuostahan tuon voi laskea, (16000-3200)/10/12, niin keskimäärin satasen kuussa olen laittanut. Mutta ikävä kyllä ne parhaimman nousun nähneet ekat vuodet vain 50€/kk (terkkuja sille, joka sanoi, että alkupääomalla ei ole väliä, totta ihmeessä on!)

Vierailija
55/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuntuu että täällä on jotenkin käsitys että sijoittaminen olisi sitä että sijoitetaan vuonna X sijoituksiin Y euroa ja sitten istutaan käsien päällä, EI OLE:

Sijoittaminen on sitä että niitä sijoituksia ostetaan (ja myydään) toistuvasti ja koko ajan. minä olen yksistään tänä vuonna ostanut jo 11 kertaa osakkeita.

Misi niitä pitää kokoajan ostaa ja myydä? jos on plussalla ja osinkoja tulee niin mitä järkeä, antaa olla siellä jos ei rahan tarvetta ole

Vierailija
56/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä molemmat on kyllä sijoittamista, on kyse eri strategioista.

Vierailija
57/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ensin,mistä aloitit sijoittamisen? Millainen koulutustausta sinulla on vain ihanko maallikkona aloit sijoittajaksi? Millaisilla summilla lähdit sijoittamaan ja mihin osakkeisiin tai muihin kohteisiin? Millaiset tulot sinulla oli kun aloitit? Jos ei tällaista voi kertoa, ehkä tuo fleksaaminen jää juuri siksi mitä se on:leuhkimiseksi.

Mitä **ttua koulutustaustalla on sijoittamisen kanssa? Itse aloitin ihan merkonomina sijoittamisen ja aloitussumma oli 20 markkaa, ensin rahastoihin, ja sitten rahastoista osakkeisiin. Tulot olivat 3000 markkaa kuussa. 

ohis.

Sitä v..a (koulutuksella on tekemistä asian kanssa,opettele kirjoittamaan) sinä töykeä ja ylimielinen ihminen,että jos peruskoulupohjalta joku työtön ummikko lähtee sijoittajaksi, ovat monet asiat aivan moninkertaisesti vaikeampia ymmärtää ja hahmottaa  kuin vaikka merkonomille tai korkeasti koulutetulle. Että sitä v..a!

Vierailija
58/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lotonnut 20 vuotta, enkä ole voittanut mitään pienten voittojen lisäksi

Miksi vertaat sijoittamista ja lottoa?

Sijoitus se on aivottomankin sijoitus,eikö? 

Vierailija
59/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ensin,mistä aloitit sijoittamisen? Millainen koulutustausta sinulla on vain ihanko maallikkona aloit sijoittajaksi? Millaisilla summilla lähdit sijoittamaan ja mihin osakkeisiin tai muihin kohteisiin? Millaiset tulot sinulla oli kun aloitit? Jos ei tällaista voi kertoa, ehkä tuo fleksaaminen jää juuri siksi mitä se on:leuhkimiseksi.

Mitä **ttua koulutustaustalla on sijoittamisen kanssa? Itse aloitin ihan merkonomina sijoittamisen ja aloitussumma oli 20 markkaa, ensin rahastoihin, ja sitten rahastoista osakkeisiin. Tulot olivat 3000 markkaa kuussa. 

ohis.

Sitä v..a (koulutuksella on tekemistä asian kanssa,opettele kirjoittamaan) sinä töykeä ja ylimielinen ihminen,että jos peruskoulupohjalta joku työtön ummikko lähtee sijoittajaksi, ovat monet asiat aivan moninkertaisesti vaikeampia ymmärtää ja hahmottaa  kuin vaikka merkonomille tai korkeasti koulutetulle. Että sitä v..a!

Ei sillä väliä ole, kyse on intohimosta perehtyä tiettyyn asiaan, siihen voi perehtyä koulutuksesta riippumatta, kuten yrityksen pyörittämiseen ja tienata sillä miljoonat koulutuksesta riippumatta. Sinä olet vielä joku nuori jannu, joka istuu jossakin yli-opistolla isoissa veloissa niin luulet vain liikaa itsestäsi.

Vierailija
60/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa toki kannattaa säännöllisesti, jos haluaa sijoittaa lisää, mutta miksi sijoituksia pitäisi olla koko ajan myymässä?