Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut sijoittamaan 10 vuotta sitten nollasta ja olen tehnyt voittoa yli 100 000 euroa

Vierailija
23.01.2025 |

En olisi ikinä uskonut.

Kateelliset vastaukset kielletty. Onko muita joilla hyvin onnistuneita valintoja?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, etten ole pitänyt kirjaa voitoista vaan ostellut, myynyt jne. Plussallahan se salkku on, mutta miten paljon, en osaa sanoa. 

Vierailija
22/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ensin,mistä aloitit sijoittamisen? Millainen koulutustausta sinulla on vain ihanko maallikkona aloit sijoittajaksi? Millaisilla summilla lähdit sijoittamaan ja mihin osakkeisiin tai muihin kohteisiin? Millaiset tulot sinulla oli kun aloitit? Jos ei tällaista voi kertoa, ehkä tuo fleksaaminen jää juuri siksi mitä se on:leuhkimiseksi.

Mitä **ttua koulutustaustalla on sijoittamisen kanssa? Itse aloitin ihan merkonomina sijoittamisen ja aloitussumma oli 20 markkaa, ensin rahastoihin, ja sitten rahastoista osakkeisiin. Tulot olivat 3000 markkaa kuussa. 

ohis.

Ei tuloilla ole mitään merkitystä vaan lähinnä sillä paljonko sijoittaa.hölmöhän sinä olet jopa merkonomiksi.

vastasin kyseisen henkilön KYSYMYKSIIN, joten en ollut yhtään tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin noin pienellä alkupääomalla tosin aika kauan sinulla on mennyt.

Itse sijoitin 2 vuotta sitten isoäidiltäni saadun perintöni 74000€ ja olen päässyt jo aika kiitettävään tulokseen. 

ei sillä ALKUpääoman suuruudella juurikaan ole merkitystä. enemmän merkitsee kuinka paljon ja useasti sijoittaa LISÄÄ.

This.

Säännöllinen kustannustehokas sijoittaminen mahdollisimman nuorena aloitettuna.

Satanen kuussa piisaa.

-Kylmät kädet Ltd

Vierailija
24/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 voittoa 8 tonnin panoksella samassa ajassa. Olis pitänyt laittaa enemmän ja muualle.

Vierailija
25/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kuitenkin eurosta aloitit. Nolla euroa ei paljon voittoa tuota.

Vierailija
26/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaaaas miljjonäärit paikalla 🤣

Vierailija
27/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin sijoitusrahastoihin sijoittamisen vuosi sitten. Muun muassa amerikkalaisten teknologiaosakkeiden rahasto, joka tuottanut vuodessa 20 prosenttia. Joka kk laittanut 500€, joka on mahdollista ottaa palkasta ilman, että joutuu kituuttamaan. Vuodessa omaa rahaa mennyt 7000€ ja voittoa tullut sen päälle 800€.

Sijoittaminenhan olisi pitänyt aloittaa sillä satasella kuussa parikymppisenä, ja sitten olisikin rahaa eläkkeelle jäädessä niin ettei pa5kalle taivu. Koska aloitin 46-vuotiaana, pitää yrittää ottaa kiinni ne parikymppisenä aloittaneet.

Osakkeitakin on 8000 eurolla osakesäästötilillä, mutta olen 9500e tappiolla eli sijoittanut niihin tällä vuosikymmenellä n. 17000 euroa ja hävinnyt pahasti. Kun nyt saisi sen kurottua umpeen ensin. Eli tappiolla rankasti mutta odotukset on korkealla.

Joo niin olisi pitänyt aloittaa, kadun syvästi etten laittanut nuoresta lähtien tuota satasta tai edes viiskymppistä! Aina piti olla ostamassa vaatteita ja ties mitä turhaa. Nyt 50-v on kökköä olla aika alkuvaiheessa varsinkaan kun en mitenkään pysty laittamaan 500 euroa kuussa, hyvä kun satasen. Mutta jenkkiteknologiarahastoon menee täälläkin. 

Vierailija
28/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puuttuu ap:n viestistä oleellisia tietoja jotta voisi arvioida milläänlailla tuottoprosenttia ja koko viestin totuudenmukaisuuta. Alkupääoma?  Tai millaiset sijoitus määrät/kk? Instrumentit?

Mullakin on 200 000 euron salkku ja eri tuotteet tuottaneet eri tavoin. Aloitettu v. 2005.

Vierailija
29/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoittanut 10vuotta, salkku n. 100tonnia, virtuaali valuutat noussut mukavasti, usan osakkeet ja osinkoja tulee n.5tonnia vuodessa. OST:lla kun hillot niin ei verojakaan mene kun siellä pyörittää

Bitcoini harmittaa kun ei uskaltanut aikoinaan riskillä lähteä 10tonnin kanssa.

Vierailija
30/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kuitenkin eurosta aloitit. Nolla euroa ei paljon voittoa tuota.

väärin. kaikki aloittaa siten että sijoituksissa on 0 euroa. vasta kun eka osto on tehty (osakkeita ta rahastoja) siellä on rahaa ja silloin on jo aloittanut, koska ostotoimeksianto on tehty kun sijoitusten arvo on 0.

Vierailija
31/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sijoitin 2 vuotta sitten isoäidiltäni saadun perintöni 74000€ ja olen päässyt jo aika kiitettävään tulokseen. 

ei sillä ALKUpääoman suuruudella juurikaan ole merkitystä. enemmän merkitsee kuinka paljon ja useasti sijoittaa LISÄÄ.

Totta tuokin. Olen maltillinen ihminen enkä sijoittele käytännössä kuin max puolet vuokra asuntojeni tuotoista eli vajaa 800€ kuukaudessa. Ei minulla ole niin kiirettä mihinkään kun pärjään ihan näinkin.

Vierailija
32/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin sijoitusrahastoihin sijoittamisen vuosi sitten. Muun muassa amerikkalaisten teknologiaosakkeiden rahasto, joka tuottanut vuodessa 20 prosenttia. Joka kk laittanut 500€, joka on mahdollista ottaa palkasta ilman, että joutuu kituuttamaan. Vuodessa omaa rahaa mennyt 7000€ ja voittoa tullut sen päälle 800€.

Sijoittaminenhan olisi pitänyt aloittaa sillä satasella kuussa parikymppisenä, ja sitten olisikin rahaa eläkkeelle jäädessä niin ettei pa5kalle taivu. Koska aloitin 46-vuotiaana, pitää yrittää ottaa kiinni ne parikymppisenä aloittaneet.

Osakkeitakin on 8000 eurolla osakesäästötilillä, mutta olen 9500e tappiolla eli sijoittanut niihin tällä vuosikymmenellä n. 17000 euroa ja hävinnyt pahasti. Kun nyt saisi sen kurottua umpeen ensin. Eli tappiolla rankasti mutta odotukset on korkealla.

Et ole ainut. Minä ryhdyin myös vasta vanhempana olemaan huolissani eläkepäivistä. 49-vuotiaana aloitin sijoittamaan indeksirahastoihin. Menee 700 euroa kuussa.

Vierailija
33/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 12 vuotta sitten. Olen sijoittanut omaa rahaa 48 000 euroa, ja salkun arvo on nyt 98 000 euroa eli voittoa on 50 000 euroa.

Vierailija
34/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mitä ihmettä, Miten niin ei ole? Alkupääoman määrähän nimenmaan ratkaisee miten paljon tuottoa heti alkuun alkaa tulla jos plussalla ollaan. Esim. oma rahastosalkku nousi 12 000 euroa yhdessä päivässä kun Trump valittiin pressaksi ja USA:n kurssit heilahtivat ylös.

Vierailija
35/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tuokin. Olen maltillinen ihminen enkä sijoittele käytännössä kuin max puolet vuokra asuntojeni tuotoista eli vajaa 800€ kuukaudessa. Ei minulla ole niin kiirettä mihinkään kun pärjään ihan näinkin.

Itselläni vähän samankaltainen ajatusmaailma. Ja kun poikamiehenä on vastuussa vain itsestään ja itselleen. Olisi kai eriasia jos olisi perhe josta pitäisi kantaa vastuu, sillä perhe menee aina kaiken edelle.

Vierailija
36/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sijoitit?

Johtotähteen

Vierailija
37/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen sijoittanut 10 vuotta, sijoituksia on noin 16 000€, josta voittoa on noin 3200€. Kiinnostaa kovasti kuulla, millä taialla olet tehnyt 100 000€ 😃

Kuinka vähän olet sijoittanut kuukaudessa? Kun minä aloitin viime kesänä ja mulla on nyt jo 1500e. Eli tällä mun tahdillakin tulee tuossa ajassa jo yli 30 000e. Vai oletko tehnyt paljon tappiota?

Vierailija
38/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen sijoittanut 10 vuotta, sijoituksia on noin 16 000€, josta voittoa on noin 3200€. Kiinnostaa kovasti kuulla, millä taialla olet tehnyt 100 000€ 😃

Todennäköisesti paskaa puhuu, mutta mulle tulee kyllä muutama lappu mieleen mitä veivaamalla olisi voinut tuollaisiin lukuihin päästä. Ulkomaisia osakkeita toki, ja vähän epäilen, että mammapalstalta sellaisia bisnesneroja löytyy. Sen verran tunteellinen paikka tämä

Vierailija
39/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puuttuu ap:n viestistä oleellisia tietoja jotta voisi arvioida milläänlailla tuottoprosenttia ja koko viestin totuudenmukaisuuta. Alkupääoma?  Tai millaiset sijoitus määrät/kk? Instrumentit?

Mullakin on 200 000 euron salkku ja eri tuotteet tuottaneet eri tavoin. Aloitettu v. 2005.

Ja vastakkainen esimerkki. Vuonna 2007 ensimmäisten sijoitusteni arvo ( reilu 10 000 e) romahti 30% tunnetuista syistä kun koko maailmantalous Kyykkäsi. Meni pitkään kuroa tappiot kiinni. Nyt tuo salkku on 40 000 e.

Vierailija
40/110 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on rahastot yli 400 euroa plussalla.