Oikea syy masennukseeni oli pikkulapsiaika
Hei,
Olen 37-vuotias äiti ja tajusin tänään kristallin kirkkaasti miksi olen ollut viimeiset 9 vuotta niin allapäin. Nyt kun lapseni ovat kasvaneet 9- ja 7-vuotiaiksi, olen alkanut saada omaa elämääni takaisin. Olen ymmärtänyt, että yksinkertaisesti inhoan pieniä lapsia. Sitä taistelun ja väännön määrää jokaikisestä asiasta. Sotkua ja huutoa. Se että en saa tehdä haluamani asioita vaan lapset pilaavat musiikin kuuntelun, kävelylenkin yms.
Nyt lapset tykkäävät jo mennä harrastuksiin ja kavereilleen. Nukkuvat yönsä. En oikeasti keksi ainuttakaan hyvää asiaa pikkulapsiajassa. Tavallaan olen siitä myös surullinen ja olo on syyllinenkin. Pitkään olen pohtinut olenko vain todella huono äiti vai mikä minua vaivaa kun jatkuvasti olen väsynyt, ärtynyt, haluton.
Nyt en odota enää masentuneena työpäivän päättymistä että kotona jatkuisi jatkuva läsnäolo ja äidinhuutelu. Jos meille olisi kolmas lapsi jostain mielenhöiriöstä tehty niin varmaan olisi loppunut parisuhde ja mielenterveys.
Tunnistaako kukaan vastaavia ajatuksia? Olen siis nyt onnellinen lapsistani kun olemme selvinneet pikkulapsiajan. En pidä pienistä lapsista enkä pelkää sitä kertoa!! Se on ihan ok!
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
On mies ,talo, auto ja aina seksiä yhyy
Kyllä siinä kuule monilta seksit jää pois kun on kaksi sinappikonetta huollettavana.
Miksi halusit lapsen? Lapsia? Miksi ihmeessä..
😆
Venäjän maksetut trollit toimivat anonyymeillä keskustelupalstoilla levittäen lännessä ja Suomessa lapsivihamielistä narratiivia (ja valheita koronarokotteista). Hyödyntäen mm. väestömäärä valhetta.
Samalla ihmisten luottamusta lännessä instituutioihin yritetään heikentää.
Reuters
"Putin urges Russians to have more kids, says ethnic survival at stake"
https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…
Mediuutiset
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tutkimusloyto-venajan-trollit-ja-rok…
YLE
https://yle.fi/a/74-20012427
🤯
Putin sanoi Uralsin alueella sijaitsevan panssarivaunutehtaan työntekijöille, että kahden lapsen saaminen perhettä kohti on vähimmäismäärä, mikäli Venäjän kansat haluavat säilyttää identiteettinsä. Hän totesi: "Jos haluamme selviytyä etnisenä ryhmänä - tai etnisiä ryhmiä, jotka asuttavat Venäjää - perheissä on oltava vähintään kaksi lasta." Mikäli jokaisella perheellä olisi vain yksi lapsi, väestö vähenisi, hän selitti. "Ja jotta voitaisiin kasvaa ja kehittyä, tarvitaan vähintään kolme lasta."
Putin kehottaa jokaista naista synnyttämään 8 lasta.
https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…
Suomessa taas levittää vauvavastaisuutta 🤢
Venäjä tukee ja levittää väestömäärävalhetta - haluaa näivettää Suomen
Lähteitä:
DW (Deutsche Welle)
The Russian parliament is discussing a law to ban so-called "propaganda of childlessness"
https://www.dw.com/en/whats-behind-russias-plan-to-ban-child-free-ideol…
YLE
https://yle.fi/a/74-20012427
Viime vuosina olemme todistaneet Venäjän määrätietoista yrittämistä vaikuttaa länsimaisten yhteiskuntien sisäisiin asioihin, ja tämä kampanja on saanut monia muotoja. Yksi huolestuttavimmista keinoista on väestömäärävalheiden levittäminen, joka on erityinen uhka suomalaiselle yhteiskunnalle. Tämä ei ole vain äärimmäistä propagandaa, vaan se on myös osa laajempaa strategiaa, joka pyrkii heikentämään Suomen yhtenäisyyttä ja tulevaisuutta.
Venäjän propagandavälineet, kuten maksetut trollit ja vaihtoehtoiset faktat, pyrkivät horjuttamaan suomalaista keskustelua ja luomaan epäluottamusta valtion instituutioita kohtaan. Hyvinvointiyhteiskuntamme peruspilarit, kuten koulutus ja terveydenhuolto, joutuvat kyseenalaistetuksi, kun valeuutiset leviävät tehokkaasti sosiaalisessa mediassa. Tämä ei ole vain harmitonta kikkailua vaan vaarallinen yritys vaikuttaa siihen, miten suomalaiset näkevät oman yhteiskuntansa.
Erityisesti Venäjän intressit näkyvät, kun keskustellaan väestömäärästä. Propagandan myötä yritetään luoda kuvaa, että Suomen väestö on uhka, ja että vauvojen syntyvyys on ongelma, jota pitäisi alentaa tai jopa karsia. Kysynkin: kuka oikeastaan hyötyy tällaisesta keskustelusta? Kuka tahtoo vauvat pois Suomesta? Vastaus on selvä: ne, jotka haluavat heikentää Suomen tulevaisuutta ja aiheuttaa pelkoa yhteiskunnan sisällä.
Venäjä on kieltänyt omassa maassaan "lapsettomuuden propagandan" , mutta käyttää samaa propagandaa lännessä. Myös Suomessa hyödyntäen Pietarin trollitehdasta ja tukien hyödyllisten idioottien mielipiteitä.
Voimahali ap! Se on nyt takanapäin, nyt elämä paranee vain
Sitä väsymyksen määrää on vaikea edes käsittää etukäteen.
Redditissä "regretfulparents" ryhmä on täynnä juuri näitä tarinoita.
Tämä on yksi syy miksi olen vapaaehtoisesti lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Minusta pikkulapsiaika oli parasta. Olin se pullantuoksuinen äiti. Voi kunpa saisin ne ajat takaisin kun lapset olivat pieniä ja lutuisia.
Ollaan me ihmiset vaan ihan eri puista veistettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään pienistä lapsista yleisesti, mutta en elää heidän kanssaan 24/7. Minä vain olen sellainen isompien lasten äiti, johtuu varmaan siitä että olen aina ollut todella itsenäinen ja yksin viihtyvä. Parisuhteessakaan en voi sietää jatkuvaa iholla oloa ja roikkumista.
Sama juttu!
Aihe on tabu. Onneksi täällä voi keskustella tästä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Siinä missä ennen sai levätä väsymystä pois, sittemmin täytyy pysyä skarppina 24/7 ja ei saa olla rauhassa hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun. Pienet lapset on toisaalta ihania, mutta se hoitaminen ja kasvattaminen rikkoo hermot täysin ja vie elämänhalun. Yks riitti mulle.
Sama, yhteen jäi.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään pienistä lapsista yleisesti, mutta en elää heidän kanssaan 24/7. Minä vain olen sellainen isompien lasten äiti, johtuu varmaan siitä että olen aina ollut todella itsenäinen ja yksin viihtyvä. Parisuhteessakaan en voi sietää jatkuvaa iholla oloa ja roikkumista.
Kyllä! Oman tilan tarve suorastaan korostunut pikkulapsiaikana.
Itsellä kolme lasta, joista kaksi alle kouluikäistä. Meillä isä hoitaa kaikki neuvola-, hammashoitola-, kasvatuskeskystelu-, vanhempainiltakäynnit, jne. Samoin isä vie ja hakee päiväkodista joka päivä. En vain kestä enää yhtään mitään lapsiin liittyvää vaatimista tai syyllistämistä. Isän kanssa sellaista puhetta ei tulekaan.
Samoin menen joka päivä töiden jälkeen kynsi- tai ripsihuoltoon, jalkahoitoon tai hierontaan. Ihana tulla kotiin rentoutuneena. Mies on sillä aikaa ruokkinut lapset.
Niin, kakkatykit pilaa elämänlaadun, käsi pystyy kaikki yllättyneet.