Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea syy masennukseeni oli pikkulapsiaika

Vierailija
23.01.2025 |

Hei, 

Olen 37-vuotias äiti ja tajusin tänään kristallin kirkkaasti miksi olen ollut viimeiset 9 vuotta niin allapäin. Nyt kun lapseni ovat kasvaneet 9- ja 7-vuotiaiksi, olen alkanut saada omaa elämääni takaisin. Olen ymmärtänyt, että yksinkertaisesti inhoan pieniä lapsia. Sitä taistelun ja väännön määrää jokaikisestä asiasta. Sotkua ja huutoa. Se että en saa tehdä haluamani asioita vaan lapset pilaavat musiikin kuuntelun, kävelylenkin yms.

Nyt lapset tykkäävät jo mennä harrastuksiin ja kavereilleen. Nukkuvat yönsä. En oikeasti keksi ainuttakaan hyvää asiaa pikkulapsiajassa. Tavallaan olen siitä myös surullinen ja olo on syyllinenkin. Pitkään olen pohtinut olenko vain todella huono äiti vai mikä minua vaivaa kun jatkuvasti olen väsynyt, ärtynyt, haluton.

Nyt en odota enää masentuneena työpäivän päättymistä että kotona jatkuisi jatkuva läsnäolo ja äidinhuutelu. Jos meille olisi kolmas lapsi jostain mielenhöiriöstä tehty niin varmaan olisi loppunut parisuhde ja mielenterveys. 

Tunnistaako kukaan vastaavia ajatuksia? Olen siis nyt onnellinen lapsistani kun olemme selvinneet pikkulapsiajan. En pidä pienistä lapsista enkä pelkää sitä kertoa!! Se on ihan ok!

Kommentit (355)

Vierailija
221/355 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kakkatykit pilaa elämänlaadun, käsi pystyy kaikki yllättyneet. 

Vierailija
222/355 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mies ,talo, auto ja aina seksiä yhyy

Kyllä siinä kuule monilta seksit jää pois kun on kaksi sinappikonetta huollettavana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/355 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusit lapsen? Lapsia? Miksi ihmeessä..

😆

Vierailija
224/355 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän maksetut trollit toimivat anonyymeillä keskustelupalstoilla levittäen lännessä ja Suomessa lapsivihamielistä narratiivia (ja valheita koronarokotteista). Hyödyntäen mm. väestömäärä valhetta.

Samalla ihmisten luottamusta lännessä instituutioihin yritetään heikentää.

Reuters

"Putin urges Russians to have more kids, says ethnic survival at stake"

https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…

Mediuutiset

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tutkimusloyto-venajan-trollit-ja-rok…

YLE

https://yle.fi/a/74-20012427

🤯

Putin sanoi Uralsin alueella sijaitsevan panssarivaunutehtaan työntekijöille, että kahden lapsen saaminen perhettä kohti on vähimmäismäärä, mikäli Venäjän kansat haluavat säilyttää identiteettinsä. Hän totesi: "Jos haluamme selviytyä etnisenä ryhmänä - tai etnisiä ryhmiä, jotka asuttavat Venäjää - perheissä on oltava vähintään kaksi lasta." Mikäli jokaisella perheellä olisi vain yksi lapsi, väestö vähenisi, hän selitti. "Ja jotta voitaisiin kasvaa ja kehittyä, tarvitaan vähintään kolme lasta."

Vierailija
225/355 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin kehottaa jokaista naista synnyttämään 8 lasta.

https://www.reuters.com/world/europe/putin-urges-russians-have-more-kid…

Suomessa taas levittää vauvavastaisuutta 🤢

Vierailija
226/355 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä tukee ja levittää väestömäärävalhetta - haluaa näivettää Suomen

Lähteitä:

DW (Deutsche Welle)

The Russian parliament is discussing a law to ban so-called "propaganda of childlessness"

https://www.dw.com/en/whats-behind-russias-plan-to-ban-child-free-ideol…

YLE

https://yle.fi/a/74-20012427

Viime vuosina olemme todistaneet Venäjän määrätietoista yrittämistä vaikuttaa länsimaisten yhteiskuntien sisäisiin asioihin, ja tämä kampanja on saanut monia muotoja. Yksi huolestuttavimmista keinoista on väestömäärävalheiden levittäminen, joka on erityinen uhka suomalaiselle yhteiskunnalle. Tämä ei ole vain äärimmäistä propagandaa, vaan se on myös osa laajempaa strategiaa, joka pyrkii heikentämään Suomen yhtenäisyyttä ja tulevaisuutta.

Venäjän propagandavälineet, kuten maksetut trollit ja vaihtoehtoiset faktat, pyrkivät horjuttamaan suomalaista keskustelua ja luomaan epäluottamusta valtion instituutioita kohtaan. Hyvinvointiyhteiskuntamme peruspilarit, kuten koulutus ja terveydenhuolto, joutuvat kyseenalaistetuksi, kun valeuutiset leviävät tehokkaasti sosiaalisessa mediassa. Tämä ei ole vain harmitonta kikkailua vaan vaarallinen yritys vaikuttaa siihen, miten suomalaiset näkevät oman yhteiskuntansa.

Erityisesti Venäjän intressit näkyvät, kun keskustellaan väestömäärästä. Propagandan myötä yritetään luoda kuvaa, että Suomen väestö on uhka, ja että vauvojen syntyvyys on ongelma, jota pitäisi alentaa tai jopa karsia. Kysynkin: kuka oikeastaan hyötyy tällaisesta keskustelusta? Kuka tahtoo vauvat pois Suomesta? Vastaus on selvä: ne, jotka haluavat heikentää Suomen tulevaisuutta ja aiheuttaa pelkoa yhteiskunnan sisällä.

Venäjä on kieltänyt omassa maassaan "lapsettomuuden propagandan" , mutta käyttää samaa propagandaa lännessä.  Myös Suomessa hyödyntäen Pietarin trollitehdasta ja tukien hyödyllisten idioottien mielipiteitä.

Vierailija
227/355 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahali ap! Se on nyt takanapäin, nyt elämä paranee vain

Vierailija
228/355 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
229/355 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä väsymyksen määrää on vaikea edes käsittää etukäteen. 

Vierailija
230/355 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissä "regretfulparents" ryhmä on täynnä juuri näitä tarinoita.

Tämä on yksi syy miksi olen vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
231/355 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
232/355 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on

Vierailija
233/355 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pikkulapsiaika oli parasta. Olin se pullantuoksuinen äiti. Voi kunpa saisin ne ajat takaisin kun lapset olivat pieniä ja lutuisia. 

Ollaan me ihmiset vaan ihan eri puista veistettyjä. 

Vierailija
234/355 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään pienistä lapsista yleisesti, mutta en elää heidän kanssaan 24/7. Minä vain olen sellainen isompien lasten äiti, johtuu varmaan siitä että olen aina ollut todella itsenäinen ja yksin viihtyvä. Parisuhteessakaan en voi sietää jatkuvaa iholla oloa ja roikkumista. 

Sama juttu!

Vierailija
235/355 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on tabu. Onneksi täällä voi keskustella tästä.

Vierailija
236/355 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
237/355 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Siinä missä ennen sai levätä väsymystä pois, sittemmin täytyy pysyä skarppina 24/7 ja ei saa olla rauhassa hetkeäkään.

Vierailija
238/355 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Pienet lapset on toisaalta ihania, mutta se hoitaminen ja kasvattaminen rikkoo hermot täysin ja vie elämänhalun. Yks riitti mulle.

Sama, yhteen jäi.

Vierailija
239/355 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään pienistä lapsista yleisesti, mutta en elää heidän kanssaan 24/7. Minä vain olen sellainen isompien lasten äiti, johtuu varmaan siitä että olen aina ollut todella itsenäinen ja yksin viihtyvä. Parisuhteessakaan en voi sietää jatkuvaa iholla oloa ja roikkumista. 

Kyllä! Oman tilan tarve suorastaan korostunut pikkulapsiaikana. 

Vierailija
240/355 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolme lasta, joista kaksi alle kouluikäistä. Meillä isä hoitaa kaikki neuvola-, hammashoitola-, kasvatuskeskystelu-, vanhempainiltakäynnit, jne. Samoin isä vie ja hakee päiväkodista joka päivä. En vain kestä enää yhtään mitään lapsiin liittyvää vaatimista tai syyllistämistä. Isän kanssa sellaista puhetta ei tulekaan.

Samoin menen joka päivä töiden jälkeen kynsi- tai ripsihuoltoon, jalkahoitoon tai hierontaan. Ihana tulla kotiin rentoutuneena. Mies on sillä aikaa ruokkinut lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi