Ruuanlaitto sinkkuna ajanhukkaa
Alkaa tuntua ruuanlaitto näin sinkkuna ihan hirveältä ajanhukalta. Käyttää vaikka 30 min siihen että laittaa jotain hyvää. Sitten sitä syö 10 minuuttia yksin, jonka jälkeen pitäisi tiskata ja siivota sotkuja toiset 30 min. Jos laittaa jonkin isomman annoksen jota syö monta päivää niin vähän helpottaa, mutta perus ongelma säilyy.
Ylipäätään vituttaa koko keittiö. Tuntuu että ihan sama mitä siellä tekee niin aina kauhea sotku. Syö vaikka jotain ruisleipää niin heti murusia ympäriinsä.
En kyllä tiedä, että miten lapsiperheet selviytyy.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut etu on rahan säästö
Miten sinkku säästää rahaa ruuanlaitossa? Se on yksineläjälle todella kallista, huomattavasti edullisempaa ruuanlaitto on parisuhteessa.
Edullisempaa kun maksat sen muikkelinkin ruuat ja juomat? Lisäksi yhtenä viikkona kuuntelet menkkaränkkää ja toisena migreeni kitinää ja noina kahtena viikkona joko kokkaat itse molemmille tai syötte ulkona/ tilaatte ruokaa? Ja jos sillä muidulla on pentuja niin tuo kärsimys kohoaa potenssiin kolme.
Valk'oroskaukko ulisee XD
Vierailija kirjoitti:
Aikaa voi säästää esimerkiksi käymällä pikasuihkussa saunan sijaan.
Syömällä ruuan mahdollisimman nopeasti.
Jättämällä Elokuvat ja Tv:n katselun pois. Jättämällä siivoukset ja roskienviennit väliin....
Vuoden päästä voit käyttää säästämäsi ajan vaikka saunomiseen ja leffojen katseluun.
Niin ja vetää makkarissakin vaan pikaiset ja silleen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä
Kaupan hyllyt ovat täynnä valmiseineksiä. Sieltä löytää vaivattomasti leivälle seuraa!
Hyi saasta. Mä tuolla jo aiemmin kirjoitin, että musta ei olisi elämää einesruoalla. Mä haluan syödä hyvää ja laadukasta ruokaa. Haluan maustaa itse. En ymmärrä miksi pitäisi elää eineksillä jos asuu yksin.
Miksi tuhlata aikaansa ruoan laittoon, jos pitää einesruoista? Minusta ne ovat hyvää ja laadukasta ruokaa. Mikä kieltää maustamasta einesruokia, jos siltä tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.
Taidat vitsailla? 30 euroa päivässä tekee lähemmäs tonnin kuukaudessa!
Ei se minusta ole kovin paljoa vaikka olenkin pienituloinen ja saan vain 3800€ netto kuukaudessa. Ei sillä perhettä perusteta, mutta sinkkumiehenä kyllä pärjäilee jotenkuten.
Mietitkö yhtään , sellaista asiaa, että myös se itse kokattu ruoka maksaa? Lisäk
Mä en nyt kyllä tarkoittanut mitään Kelan tukien varassa eläviä vaan sua pienempi tuloisia töissä käyviä ihmisiä joiden ainoa Kelasta saama raha on lapsilisä. Olet todella pahasti todellisuudesta vieraantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä
Kaupan hyllyt ovat täynnä valmiseineksiä. Sieltä löytää vaivattomasti leivälle seuraa!
Hyi saasta. Mä tuolla jo aiemmin kirjoitin, että musta ei olisi elämää einesruoalla. Mä haluan syödä hyvää ja laadukasta ruokaa. Haluan maustaa itse. En ymmärrä miksi pitäisi elää eineksillä jos asuu yksin.
Miksi tuhlata aikaansa ruoan laittoon, jos pitää einesruoista? Minusta ne ovat hyvää ja laadukasta ruokaa. Mikä kieltää maustamasta einesruokia, jos siltä tuntuu?
No siinähän maustat ja syöt einesruokia. Se on sun valinta. Mun valinta on tehdä kunnon ruokaa itse. En pidä einesruoista ja se ei ole sulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.
No ei todellakaan tule halvemmaksi tuolla sun tyylillä. Sä olet nyt melkoisen pihalla todellisuudesta. Mulla yksin asuvalla naisella menee kuukaudessa ruokaan n.150€ ja teen ruoat itse. Sulla sen sijaan menee kuukaudessa n.900€. Huomaatko eron? Ja turha tulla selittämään, että olet mies ja miehet syö enemmän. Silti miehellekin tulisi halvemmaksi tehdä itse ruoat kuin syödä kuten sä.
Oon pska kokki.Mutta tervetuloa kokkaamaan jos halvemmalla ruuan pöytään saat. Saat pistää erotuksen omaan taskuusi.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun yksin enkä pidä ajanhukkana tehdä itselleni maistuvaa ruokaa. Mä tykkään ruoanlaitosta ja hyvästä ruoasta. Lauantaina ajattelin tehdä nyhtöpossua.
Minä myös tykkään ruuanlaitosta ja hyvästä ruuasta. Tänään söin juuri kookosmaidossa haudutettua ananasta, sipulia, ohraa, linssejä, paprikaa ja porkkanaa kaakkoisaasialaisin mausten. Tein ison annoksen, joten riittää vielä kahdeksi päiväksi, jolloin usein tuunaan ruokaa jollain mausteilla vähän erilaiseksi. Toisaalta jos ei huvita laittaa ruokaa niin sitten syön valmista, mutta allergioiden takia on helpompi kokata itse.
Kuka syö muuta kuin hyvää ruokaa, oli se sitten itse tehtyä ja einesruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tule halvemmaksi tuolla sun tyylillä. Sä olet nyt melkoisen pihalla todellisuudesta. Mulla yksin asuvalla naisella menee kuukaudessa ruokaan n.150€ ja teen ruoat itse. Sulla sen sijaan menee kuukaudessa n.900€. Huomaatko eron? Ja turha tulla selittämään, että olet mies ja miehet syö enemmän. Silti miehellekin tulisi halvemmaksi tehdä itse ruoat kuin syödä kuten sä.
Oon pska kokki.Mutta tervetuloa kokkaamaan jos halvemmall
Todella pahasti pitää olla todellisuudesta vieraantunut jos kuvittelee itse tehdyn kotiruoan yhdelle tulevan kalliimmaksi kuin 900€.
En todellakaan tule sulle kokkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinkku säästää rahaa ruuanlaitossa? Se on yksineläjälle todella kallista, huomattavasti edullisempaa ruuanlaitto on parisuhteessa.
Edullisempaa kun maksat sen muikkelinkin ruuat ja juomat? Lisäksi yhtenä viikkona kuuntelet menkkaränkkää ja toisena migreeni kitinää ja noina kahtena viikkona joko kokkaat itse molemmille tai syötte ulkona/ tilaatte ruokaa? Ja jos sillä muidulla on pentuja niin tuo kärsimys kohoaa potenssiin kolme.
"Muikkeli", "menkkaränkkä", "muidu" XDDDDD
Ei sulla mitään naista ole. Mee inkkeli vaan suosiolla Ylikselle itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua syödä niin paljoa sallittuja lisäaineita,niin kokkaan mieluummin itse. Mm sianlihaa en syö lainkaan, sillä ihminen on sitä mitä hän syö ja sinulle on selvästi possun liha maistunut ja olet itsekkin jo pelkkä sallittu lisäaine..mauton ja hajuton sekä aivan turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hiljaa ja jatka imemistä.
Ime sinä paskaa ihan keskenäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon p
Tai sitten meillä on vain erilainen todellisuus?
Sinun todellisuutesi on minulle vieras sillä en ole tottunut laskemaan kolikoita.
Itse syön vain elääkseni ja sinä elät syödäksesi laskien miten saisit mahdollisimman paljon ruokaa jokaisella kolikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hiljaa ja jatka imemistä.
Ime sinä paskaa ihan keskenäs
Etkö sinä pese sitä koskaan? Sinua imiessä täytyy nätisti pyytää , että pierases vähän että saan raitista ilmaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tule halvemmaksi tuolla sun tyylillä. Sä olet nyt melkoisen pihalla todellisuudesta. Mulla yksin asuvalla naisella menee kuukaudessa ruokaan n.150€ ja teen ruoat itse. Sulla sen sijaan menee kuukaudessa n.900€. Huomaatko eron? Ja turha tulla selittämään, että olet mies ja miehet syö enemmän. Silti miehellekin tulisi halvemmaksi tehdä itse ruoat ku
Et sitten tajunnut yhtään mitään. Sun alkuperäinen sönkötys oli, että sun tapa on muka halvempi kuin tehdä itse ruokaa. Sä käytät ruokaan n.900€/kk. Sillä saa aika paljon kotiruokaa ja elättää jo aika isonkin perheen.
Mä olen ihan töissä käyvä ihminen enkä kyllä ymmärrä miksi mun pitäisi laskea senttejä kun ostan ruokaa. Mä ostan sen mitä ostan ja siihen menee se n.150€/kk. Joskus voi mennä vähemmän ja joskus enemmän.
Mutta turha sulle on mitään selittää kun en näytä tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tule halvemmaksi tuolla sun tyylillä. Sä olet nyt melkoisen pihalla todellisuudesta. Mulla yksin asuvalla naisella menee kuukaudessa ruokaan n.150€ ja teen ruoat itse. Sulla sen sijaan menee kuukaudessa n.900€. Huomaatko eron? Ja turha tulla selittämään, että olet mies ja miehet syö enemmän. Silti
Se eroaivaisuus todellisuuksien välillä tulee juurikin siitä, että olen tottunut lapsesta pitäen syömään laadukkaampaa ruokaa. Minulle kun ei riitä vain se, että siitä saa vatsansa täyteteen. Joten joka tapauksessa ostaisin kotona kokatessani myös laadukkaamat raaka sineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pska kokki.Mutta tervetuloa kokkaamaan jos halvemmall
Jos asuisit naapurissa niin juoksisin kirkuen sinne kokkaamaan jos siitä saa semmoset 650- 700 e kuussa. Tekis omat sapuskat siinä samalla ja jäis vielä lapaankin. Tänään lähtee vielä butter chickenit tulille aj että. Ja 50e lisämaksusta teen kirkumatta :D
Se eroaivaisuus todellisuuksien välillä tulee juurikin siitä, että olen tottunut lapsesta pitäen syömään laadukkaampaa ruokaa. Minulle kun ei riitä vain se, että siitä saa vatsansa täyteteen. Joten joka tapauksessa ostaisin kotona kokatessani myös laadukkaamat raaka sineet.
Niin sä sitten kuvittelet mun tekevän jotaki halpaa kuraa ruoaksi enkä panosta laatuun yhtään. Sellaisia typeriä oletuksia sieltä sitten. Vaikka söisit todella laadukasta ruokaa myös itse tehtynä niin kyllä 900€ on täysin järjetön määrä yhden ihmisen ruokaan.
Opettele tekemään lainaukset oikein.
Vierailija kirjoitti:
Niin sä sitten kuvittelet mun tekevän jotaki halpaa kuraa ruoaksi enkä panosta laatuun yhtään. Sellaisia typeriä oletuksia sieltä sitten. Vaikka söisit todella laadukasta ruokaa myös itse tehtynä niin kyllä 900€ on täysin järjetön määrä yhden ihmisen ruokaan.
Opettele tekemään lainaukset oikein.
Eikä kyllä riitä mullekaan, että kunhan saa vatsani täyteen. Kyllä ruoan pitää olla myös hyvää. Kyllä mua ainakin tympisi syödä jotakin lounaspaikkojen ruokia ja niissähän käytetään myös eineksiä ja puolivalmisteita. En mä ainakaan jaksaisi pelkkää ravintolaruokaa syödä koska ei niissä nyt suuria vaihteluita ole. Itse tekemällä saa paljon monipuolisemmin eri makuvaihtoehtoja ja voi kokeilla monenlaisia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
"Einekset nyt vain on pahoja ja mä saan itse tehtyä paljon parempaa ruokaa. "
Joo, ymmärrän tuon miksi jotkut haluaa näin valita, priorisoida maun helppouden edelle. Mutta sitä en, kun täällä suunnilleen syyllistetään ja kauhistellaan niitä, jotka valitsevat toisin, ihan kuin olisi takuuvarmat sairaudet ja vielä jotenkin "huono ihminen" jos ei laita itse ruokiaan.
Itse olen elänyt jo viisikymppiseksi lähinnä eines- ja ravintolaruoalla ja voin hyvin. Ei ne tosiaan mitään myrkkyä ole. Mua ei myös arjessa kiinnosta maku niin paljoa, että viitsisin ruoanlaiton ja jälkien siivoamisen vaivan sen takia. Kunhan on syötävää, se riittää, ja monet einekset on ihan syötäviä, varsinkin kun heittää mausteita sekaan. Kunnon chilikastike piristää platuimmatkin einesruoat. Makunautiskelut hoidan lähinnä viikonloppuisin, ja ravintoloissa ammattikokkien toteuttamana.
Voit hyvin omasta mielestäsi, mutta oletko käynyt verikokeissa ja mittauttamassa kolesteroli- ja verenpainearvot?
Ei minuakaan kiinnosta kokkailu, vaikka minulla onkin 24,5 neliöinen keittiö kiertoilma uuneineen,astianpesukoneineen kaikkineen. Kun rakennutin talon kolmevuotta sitten niin otin ns full packet keittiön, mutta eipä tuota ole paljoa tullut käytettyä. Toisinaan ei ehdi ja toisinaan ei jaksa. Sellaista se elämä on.