Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuanlaitto sinkkuna ajanhukkaa

Vierailija
23.01.2025 |

Alkaa tuntua ruuanlaitto näin sinkkuna ihan hirveältä ajanhukalta. Käyttää vaikka 30 min siihen että laittaa jotain hyvää. Sitten sitä syö 10 minuuttia yksin, jonka jälkeen pitäisi tiskata ja siivota sotkuja toiset 30 min. Jos laittaa jonkin isomman annoksen jota syö monta päivää niin vähän helpottaa, mutta perus ongelma säilyy.

Ylipäätään vituttaa koko keittiö. Tuntuu että ihan sama mitä siellä tekee niin aina kauhea sotku. Syö vaikka jotain ruisleipää niin heti murusia ympäriinsä.

En kyllä tiedä, että miten lapsiperheet selviytyy.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta erotessa oli, että pääsi eroon 17 vuoden ruuanlaittohelv###istä. En edes syönyt niitä lihapatoja tmv. Pääsi myös eroon siitä, että mies ei uskonut kun söin itse vaan salaattia ja leipää pääasiassa. Hän ei uskonut, että kukaan tulee niin toimeen. Väitti aina, että syön salaa niitä lihakastikkeita kun hän ei näe. Jotkut ei vaan tajua, että kaikki ei himoitse niitä liha ja makkararuokia.  Siis mikä helpotus, että nyt voi syödä sen raejuustosalaatin ja leivän ilman, että joku syyllistää ja nalkuttaa. Eikä tarvitse enää kokata mitään karjalanpaisteja.... 

Vierailija
2/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten syö. Se on toinen vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut etu on rahan säästö

Vierailija
4/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siinä helposti on aika huono tehosuhde jos ruuan tekemiseen menee moninkertainen aika sen syömiseen verrattuna. Pakastepitsoilla on aika helppo elämä.

5/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en teekään kovin erikoisia ruokalajeja. Yksinkertaisella kaavalla mennään.

Vierailija
6/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas aamiaiseksi ja pihvi päivälliseksi, helppoa ja simppeliä eikä mene puolta tuntia laittaessa.

Vierailija
7/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kyllä kokata yhtään mitään. Jotain valmista vaan. Mieluummin treenaan vapaa-ajallani, kuin kökötän keittiössä tekemässä jotain pastakastiketta.

Vierailija
8/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla roikkuminen on ajanhukkaa oli siviilisääty mikä tahansa

Vierailija
9/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin enkä pidä ajanhukkana tehdä itselleni maistuvaa ruokaa. Mä tykkään ruoanlaitosta ja hyvästä ruoasta. Lauantaina ajattelin tehdä nyhtöpossua. 

Vierailija
10/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nojaa. Ei sitä nyt aina jaksa alkaa luksusta vääntämään. Mutta ei se perusarkijärkiruuan pataan tai uuniin nakkaaminen nyt kauheasti aikaa vie. Sotkut siivoontuu siinä samalla kun kokkailee.

Vierailija
11/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä

Vierailija
12/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuuhan se aika johonkin joka tapauksessa, vaikkei laita ruokaa.

Vierailija
13/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä

Tai einesruokia syömällä. Mä tuossa aiemmin kirjoitin, että mä tykkään ruoanlaitosta ja hyvästä ruoasta. Lauantaina aion tehdä nyhtöpossua. Vielä en tiedä mitä teen sen lisäksi. En ymmärrä miksi en yksin asuvana tekisi kunnon ruokaa itselleni. Ei musta olisi elämään leivällä ja einesruoalla. 

Vierailija
14/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ruuanlaitto on kivaa ja reutouttavaa ja teen joka päivä lämpimän ruuan vaikka elänkin miessinkkutaloutta. Etätyökin teen keittiönpöydän äärellä, on sitten jääkaappi lähellä 😅

Vierailija
15/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruuan laitto ja leipominen on terapiaa, aivan sama kuinka paljon siihen menee aikaa. Vapailla yleensä valmistan isompia annoksia pakkaseen, esim. lasagnea, siitä saa monta annosta syödäkseen.

Vierailija
16/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siinä helposti on aika huono tehosuhde jos ruuan tekemiseen menee moninkertainen aika sen syömiseen verrattuna. Pakastepitsoilla on aika helppo elämä.

Hyvän ruuan tekemisessä menee 30-60 minuuttia ja sen syömisessä 15 minuuttia. Yhteensä menee siis noin puolitoista tuntia.

Mutta rahaa säästyy vastaavantasoiseen ravintola-annokseen nähden noin 15 euroa, tai 450 euroa kuussa. Tuo ei ole mikään vähäpätöinen säästö. Jos osaa itse kokata, saa halvalla todella ravitsevaa ja maukasta ruokaa, vaikka se viekin paljon aikaa.

Itse en laita työajan ulkopuoliselle ajalle mitään rahallista arvoa, joten en koe menettäväni mitään siinä että ruokailuun, tiskeihin ja itse kokkaukseen menee yhteensä vaikka puolitoista tuntia.

Vierailija
17/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kerralla viikon ruoan ja pakastan kertarasioihin. Tämän kun toistaa muutaman kerran niin on jopa valinnanvaraa siellä pakastimessa. Kannattaa panostaa ruokien makuun ettei kyllästy vaikka söisi samaa ruokaa useampana päivänä. Rahaa säästyy kun ei aina kokkaile erilaisia ruokia, eikä tule hävikkiä.

Vierailija
18/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ruoanlaittoa ja tosiaan niitä tiskejä, mutta kyllähän siitä sitten iloinen mieli tulee, kun on jaksanut jotain kunnollista laittaa ja niistä nautiskelee. Kenellekään toiselle en edes jaksaisi olla jatkuvasti kokkaamassa.

Vierailija
19/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kerralla viikon ruoan ja pakastan kertarasioihin. Tämän kun toistaa muutaman kerran niin on jopa valinnanvaraa siellä pakastimessa. Kannattaa panostaa ruokien makuun ettei kyllästy vaikka söisi samaa ruokaa useampana päivänä. Rahaa säästyy kun ei aina kokkaile erilaisia ruokia, eikä tule hävikkiä.

Pakastaminen pilaa ruuan maun. Tietysti jos on niitä jotka vaan hotkivat kaiken ruokansa niin maulla ei ole niin väliä.

Vierailija
20/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans sain tarpeekseni ruoanlaitosta, kun jäin yksin. Ei vain inspiroinut laittaa pelkästään itselle jotain, vaan se tuntui ihan turhanpäiväiseltä ja rasittavaltakin. Sitten menin niin nuutuneeseen kuntoon, kun en syönyt kunnolla, että piti aloittaa kunnon ruoanlaitto uudelleen. Aloin taas tehdä samoja ruokia kuin ennenkin tein, myös samoilla määrillä, niin ei tarvinnut joka päivä tehdä jotain. Aloin myös kattaa pöytää itselleni samoin kuin tein ennen miehen ja perheen kanssa. Ja joskus kutsuin kaverin kylään ja teimme yhdessä ruokaa ja söimme sitten yhdessä. Niin innostuin taas itseni ruokkimisesta. Nykyään oikein odotan varsinkin viikonloppua, jolloin katan pöydän paremmin ja teen jotain parempaa ruokaakin.

Siivoan kmyös eittiön ennen ruoanlaittoa niin, että on kivaa ja esteetöntä valmistaa sitä ruokaa, koska sotkuisuus saa vain pahalle tuulelle. Viikonloppua ennen laitan usein jo edellisenä päivänä kaikenlaista valmiiksi, että perjantaina voin vaan ruveta tekemään sitä ruokaa. Kattauksenkin teen usein jo etukäteen. On kiva nähdä aamulla tai töistä tullessa valmis korea pöytä. Ja kun ruoka kypsyy, tiskaan pois ne astiat, mitä voin ja loput tiskaan syömisen jälkeen.

Itseäkin nuo leivänmurut ym. häiritsee. Sen takia teen joskus myös iltapalan ja aamupalan vamiiksi, kun muutenkin teen ruokaa ja suttaan keittiössä. Samoin esim. pilkon siinä samassa rytäkässä ostamani kasvikset pakkaseen tai salaattiin. Näin ei ole keittiö vähän väliä jossain sotkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi