Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuanlaitto sinkkuna ajanhukkaa

Vierailija
23.01.2025 |

Alkaa tuntua ruuanlaitto näin sinkkuna ihan hirveältä ajanhukalta. Käyttää vaikka 30 min siihen että laittaa jotain hyvää. Sitten sitä syö 10 minuuttia yksin, jonka jälkeen pitäisi tiskata ja siivota sotkuja toiset 30 min. Jos laittaa jonkin isomman annoksen jota syö monta päivää niin vähän helpottaa, mutta perus ongelma säilyy.

Ylipäätään vituttaa koko keittiö. Tuntuu että ihan sama mitä siellä tekee niin aina kauhea sotku. Syö vaikka jotain ruisleipää niin heti murusia ympäriinsä.

En kyllä tiedä, että miten lapsiperheet selviytyy.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.

Taidat vitsailla? 30 euroa päivässä tekee lähemmäs tonnin kuukaudessa!

Vierailija
42/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.

30e saa viikon pääruat kokattua, joten en näe tuota tapaasi mitenkään halvempana kuin kotikokkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaiton koko idea esimerkiksi työttömänä on juuri se, että siihen menee aikaa. Se on sen idea.

Mitä enemmän aikaa, sitä parempi. En ymmärrä tuollaista tehokkuusajattelua, että aikaa ei saisi kulua mihinkään.

No kun aikaa saisi kulua vain vauvapalstailuun, kaikki muu on niin hirveän raskasta ja vaivalloista. Saattaa tulla jopa hiki :(

Vierailija
44/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku kans ja minä tiskaan kaiken 5 minuutissa. Tiskaan  usein ennen kun ruoka on valmista. Ei ole koskaan sotkua keittiössä.

Vierailija
45/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erikoinen näkemys, että kuolee heti paikalla jos kerran jättää lämpimän ruoan välistä.

Vierailija
46/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erikoinen näkemys, että kuolee heti paikalla jos kerran jättää lämpimän ruoan välistä.

Ihmiset ovat erilaisia. Joidenkin kohdalla voi niin käydäkin.

Vierailija
47/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt kaksi ateriaa päivässä? Miten jaksat syödä?

Vierailija
48/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nukkuu 8 tuntia vuorokaudessa, niin syömiseen jää vielä 16 tuntia. Kyllä siinä ajassa syö vaikka 4 ateriaa.

Vierailija
49/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä

Kaupan hyllyt ovat täynnä valmiseineksiä. Sieltä löytää vaivattomasti leivälle seuraa!

Hyi saasta. Mä tuolla jo aiemmin kirjoitin, että musta ei olisi elämää einesruoalla. Mä haluan syödä hyvää ja laadukasta ruokaa. Haluan maustaa itse. En ymmärrä miksi pitäisi elää eineksillä jos asuu yksin. 

Vierailija
50/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän lähes 5kk vuodesta yksin ja teen 2 ateriaa päivässä itselleni. Rakastan hyvää ruokaa enkä voisi ikinä kuitata pelkällä leivällä

Kaupan hyllyt ovat täynnä valmiseineksiä. Sieltä löytää vaivattomasti leivälle seuraa!

Einekset on kuule ihan vain yyhhoo äitien juttu. Normaalit ihmiset eivät niihin koske.

Mä olen ollut yh enkä todellakaan ostanut eineksiä vaan teen ruoan itse. Eineksiä tuntuu ostan eniten yksin asuvat miehet. 

Vierailija
51/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

900 euroa kuussa safkaan yhdelle hlölle ei ole halpaa 😅

Vierailija
52/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä täällä kovasti kauhistellaan, mutta tunnettu lihavuustutkija ja sisätautilääkäri Pertti Mustajokikin on niillä lähinnä elänyt, eikä ymmärrä ollenkaan niiden kauhistelua:

"Lounaaksi syön yleensä kaupan einesruoan, tällä kertaa pasta bolognesen. Syön usein myös itämaisen kananuudeliruukun. Joskus lihapullat ja perunamuusi ovat hyviä.

Monet vierastavat eineksiä, koska niiden tuoteselosteessa lukee pitkät listat ainesosia, jotka tuovat niihin makua ja säilyvyyttä. Ihmiset pelkäävät, että ne ovat haitallisia. Tutkimukset sanovat aivan toista. Eihän näitä ainesosia saisi käyttää, jos ne olisivat vaarallisia. Minulle einesten maku on riittävä. En osaa laittaa ruokaa, eikä minulla ole tarvetta tehdä löytöretkiä keittiössä."

https://www.apu.fi/artikkelit/nain-lihavuustutkija-syo-professori-pertt…

Vierailija
53/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tule halvemmaksi tuolla sun tyylillä. Sä olet nyt melkoisen pihalla todellisuudesta. Mulla yksin asuvalla naisella menee kuukaudessa ruokaan n.150€ ja teen ruoat itse. Sulla sen sijaan menee kuukaudessa n.900€. Huomaatko eron? Ja turha tulla selittämään, että olet mies ja miehet syö enemmän. Silti miehellekin tulisi halvemmaksi tehdä itse ruoat kuin syödä kuten sä.

Vierailija
54/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä aikaa kun ei enää työt häiritse. Niin, joku laittaa ruokaa jopa työkseen. Ainakin saa just sellaista safkaa kun haluaa. Matkoilla sitten syödään muiden tekemiä ruokia. Huomenna taas lähdetään. Kolmas reissu tänä talvena.

Vierailija
55/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksiä täällä kovasti kauhistellaan, mutta tunnettu lihavuustutkija ja sisätautilääkäri Pertti Mustajokikin on niillä lähinnä elänyt, eikä ymmärrä ollenkaan niiden kauhistelua:

"Lounaaksi syön yleensä kaupan einesruoan, tällä kertaa pasta bolognesen. Syön usein myös itämaisen kananuudeliruukun. Joskus lihapullat ja perunamuusi ovat hyviä.

Monet vierastavat eineksiä, koska niiden tuoteselosteessa lukee pitkät listat ainesosia, jotka tuovat niihin makua ja säilyvyyttä. Ihmiset pelkäävät, että ne ovat haitallisia. Tutkimukset sanovat aivan toista. Eihän näitä ainesosia saisi käyttää, jos ne olisivat vaarallisia. Minulle einesten maku on riittävä. En osaa laittaa ruokaa, eikä minulla ole tarvetta tehdä löytöretkiä keittiössä."

https://www.apu.fi/artikkelit/nain-lihavuustutkija-syo-professori-pertt…

Einekset nyt vain on pahoja ja mä saan itse tehtyä paljon parempaa ruokaa. 

Vierailija
56/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaa useaksi päiväksi kerrallaan. Nytkin keittiössä kiehuu hernesoppa. Helppoa ja halpaa, ruuanlaitto on kivaa. Se on vanha ammattini. 

Pyrin myös säätämään suolan ja rasvan määrää, lääkärin määräyksestä. 

Vierailija
57/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas ruuanlaitto on kivaa ja reutouttavaa ja teen joka päivä lämpimän ruuan vaikka elänkin miessinkkutaloutta. Etätyökin teen keittiönpöydän äärellä, on sitten jääkaappi lähellä 😅

Kyllä luulis kokkaavalle etätyömiehelle helposti puoliso löytyvän. Jos siis käyt jossain välissä myös ihmisten ilmoilla näyttäytymässä.

Vierailija
58/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

900 euroa kuussa safkaan yhdelle hlölle ei ole halpaa 😅

Eri, mutta myös noin syövä. No, miksi pitäisi olla halpaa. Olen yksin elävä ihminen ja tienaan hyvin it-alalta. Ei tuollainen tonni kuussa ruokaan tunnu missään.

Vierailija
59/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali. Sulla on liian helppo elämä jos noin yksinkertainen asia veetuttaa!!! Tajuatko sinä sika, että maailmassa on ihmisiä, jotka kärsivät vakavasta nälänhädästä ja sinä se vaan valitat. Valoja päälle nyt ja suu kii!!

Vierailija
60/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheissä on aina eukko,eli akka,eli emäntä..siis vaimokulta 💋 

Meikäläinen ei kyllä pahemmin laske vaimoa keittiöön. Meillä on sellainen sopimus että pääsääntöisesti hän hoitaa pyykit ja minä sapuskan ja hyvin on toiminu

Minä ja lapsi ollaan kelvattu apukokeiksi vihanneksia pilkkomaan. Nuo oli mukavia perheen yhteisiä hetkiä, introverttejä kun ollaan. Kokoonnuttiin aina ruuanlaittoon ja juteltiin samalla ja jatkettiin keskusteluja sitten päivällispöydässä. Ja syömisen jälkeen kaikki häipyivät taas omiin oloihinsa :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi