Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuanlaitto sinkkuna ajanhukkaa

Vierailija
23.01.2025 |

Alkaa tuntua ruuanlaitto näin sinkkuna ihan hirveältä ajanhukalta. Käyttää vaikka 30 min siihen että laittaa jotain hyvää. Sitten sitä syö 10 minuuttia yksin, jonka jälkeen pitäisi tiskata ja siivota sotkuja toiset 30 min. Jos laittaa jonkin isomman annoksen jota syö monta päivää niin vähän helpottaa, mutta perus ongelma säilyy.

Ylipäätään vituttaa koko keittiö. Tuntuu että ihan sama mitä siellä tekee niin aina kauhea sotku. Syö vaikka jotain ruisleipää niin heti murusia ympäriinsä.

En kyllä tiedä, että miten lapsiperheet selviytyy.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on prioriteetit sekaisin, on tärkeämpää syödä hyvää itsetehtyä ruokaa kuin pestä tiskit pitkän kaavan kautta pesuaineella. Kuuma vesi riittää tiskaamiseen mainiosti. Opin lapsuudenkodistani.

Totaalinen hygieniapakkomielle johtaa syömään roskaa ja luopumaan ruuanlaittokulttuurista.

Miettikää nyt, aivan pimeää. Prioriteetit kuntoon hyvät ihmiset.

Kuuma vesi ei todellakaan riitä. 

Vierailija
82/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en usein kokkaakaan. Hyvin usein kokoan kyllä salaatin.

Tänään lautasella valmista Provence- salaattisekoitusta, miniluumutomaatteja, kurkkua, loimulohta, tilliä, pakasteherneitä, paprikaa, paahdettuja siemeniä ja keitetty muna.En oikein tulkitse tätä kokkaamiseksi.

Toinen herkkuruokani on kaurajogurtti, marjasekoitus, pähkinät ja siemenet. Hedelmiä menee myös. Viikonloppuisin kyllä sitten kokataan miesystäväehdokkaan kanssa jotain vaativampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkainen puhtauskäsitys ja mieltyminen kuluttamisen kokemukseen johtaa syömään euron mikroaterioita.

Te olette hulluja.

Vierailija
84/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on prioriteetit sekaisin, on tärkeämpää syödä hyvää itsetehtyä ruokaa kuin pestä tiskit pitkän kaavan kautta pesuaineella. Kuuma vesi riittää tiskaamiseen mainiosti. Opin lapsuudenkodistani.

Totaalinen hygieniapakkomielle johtaa syömään roskaa ja luopumaan ruuanlaittokulttuurista.

Kuuma vesi ei todellakaan riitä. 

Huono provo.

Vierailija
85/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut etu on rahan säästö

Miten sinkku säästää rahaa ruuanlaitossa? Se on yksineläjälle todella kallista, huomattavasti edullisempaa ruuanlaitto on parisuhteessa. 

Vierailija
86/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sinkkuna kerralla noin neljän-kuuden hengen annoksen, syön siitä pari-kolme päivää. Sitten vasta seuraava ruoka.

Nyt ajattelin tehdä lihapullat riisillä ja herneillä pakkaseen annoksina (pakastuu hyvin, 4 annosta) ja sitten lähipäiviksi juureshalloumpeltiä 4 annosta. Molemmissa menee tovi, mutta pääasiassa uunissa oloon, joten ehtii tehdä muuta välillä.

Tiskiä tulee todnäk. leikkuulauta, kokkiveitsi, juuresveitsi, uunivuoka ja ruokailuastiat juureshalloumpellistä sekä lihapulla-annoksista kulho, kattila, puuhaarukka, kapusta ja aikanaan ruokailuastiat. Aikaa en ole mittaillut, mutta ajattelin tehdä molemmat huomenna töiden jälkeen ja kyllä siinä jää aikaa vielä illasta muuhun

Vierailija
87/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinkku säästää rahaa ruuanlaitossa? Se on yksineläjälle todella kallista, huomattavasti edullisempaa ruuanlaitto on parisuhteessa. 

Miten se on muka todella kallista? Mulla menee ruokaan kuukaudessa n.150€.

Vierailija
88/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kunnollinen keittiö, missä riittävästi laskutilaa, niin mielellään sitä kokkaisi. Mutta kun on pienen pieni keittokomero, missä kaksi jäätävän suurta tiskiallasta (aivan turhaan, yksi riittäisi) vievät lähes kaiken tilan ja sivuun jää ainoastaan n.40cm taso, mitä sitten käyttää säilytykseen, niin ei kokkailu paljoa kiinnosta, kun ei ole mitään pöytätilaa, mihin laskea tavarat. Ja sitten tosiaan se tiskaus ja siivous, ei kiinnosta.

N37

Vierailija
89/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 jatkaa.

Viimeisin laittamani ruoka oli linssikeitto, josta tuli 5 annosta, koko kokkausaika noin 25min ja tiskejä leikkuulauta, veitsi, siivilä, kattila ja kapusta. Oli hyvää, enkä pidä tuota aikamäärää tai tiskimäärää mitenkään isona.

Välipalojen siisteyttä lisää huomattavasti pikkulautasen käyttö. Samaa lautasta voi käyttää pitempään ruisleipien alla, jolloin tiskiäkään ei kerry paljoa, mutta siivousta se vähentää selkeästi

Vierailija
90/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yksinasuvalla menee enemmän rahaa ruokaan kuin parisuhteessa olevalla, kun kaiken joutuu maksamaan yksin. Kyllä, olen elänyt molemmin tavoin eikä parisuhteessa ruokaan mene läheskään yhtä paljon rahaa, kun on kaksi maksajaa. 

Vierailija
91/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yksinasuvalla menee enemmän rahaa ruokaan kuin parisuhteessa olevalla, kun kaiken joutuu maksamaan yksin. Kyllä, olen elänyt molemmin tavoin eikä parisuhteessa ruokaan mene läheskään yhtä paljon rahaa, kun on kaksi maksajaa. 

No höpö höpö sun logiikalle.

Vierailija
92/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa voi säästää esimerkiksi käymällä pikasuihkussa saunan sijaan.

Syömällä ruuan mahdollisimman nopeasti.

Jättämällä Elokuvat ja Tv:n katselun pois. Jättämällä siivoukset ja roskienviennit väliin....

Vuoden päästä voit käyttää säästämäsi ajan vaikka saunomiseen ja leffojen katseluun.

Vierailija
93/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.

Taidat vitsailla? 30 euroa päivässä tekee lähemmäs tonnin kuukaudessa!

Ei se minusta ole kovin paljoa vaikka olenkin pienituloinen ja saan vain 3800€ netto kuukaudessa. Ei sillä perhettä perusteta, mutta sinkkumiehenä kyllä pärjäilee jotenkuten.

Mietitkö yhtään , sellaista asiaa, että myös se itse kokattu ruoka maksaa? Lisäksi se pitää vielä erikseen hakea kaupasta ja vielä kokatakkin?

Siinä kuluu helposti jo tunti ja tiskaamiseen helposti 15-30 minuuttia. Se jo vastaa puolentoista tunnin palkkaa + ne ruokatarpeiden hinnan. Kalliimmaksi se tulee kuin ulkona syöminen.

Toisaalta jos ottaisi jonkun naisen joka mahdollisesti kokkailisi, niin jo pelkästään sen naisen ylläpitäminen kustantaa 1000-1500€ kuukaudessa + ruoka tarvikkeet.

No wife = happy Life 

Vierailija
94/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis siinä on myös 2 syöjää...? Mikään ei estä sinua tekemään samoja ostoksia samalla rahasummalla kuin pariskunta ja ero on siinä että samasta määrästä syöt 2x heihin verrattuna.

Vierailija
95/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edullisempaa kun maksat sen muikkelinkin ruuat ja juomat? Lisäksi yhtenä viikkona kuuntelet menkkaränkkää ja toisena migreeni kitinää ja noina kahtena viikkona joko kokkaat itse molemmille tai syötte ulkona/ tilaatte ruokaa? Ja jos sillä muidulla on pentuja niin tuo kärsimys kohoaa potenssiin kolme.

Vierailija
96/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä kokkaile lainkaan. Syön ulkona tai volttaan. Aamuisin juon yleensä vain kahvia, lounaalla käyn jossain lounaspaikassa noin 10-15e vain. Sitten töiden jälkeen käyn joko pitsalla,kebabilla tai jossain kiinalaisessa syömässä. Tulee halvemmaksi kuin kotona kokkailu, about 30e päivässä vain, eikä tarvitse kokkailuun eikä tiskaamiseen käyttää aikaansa.

Ei se minusta ole kovin paljoa vaikka olenkin pienituloinen ja saan vain 3800€ netto kuukaudessa. Ei sillä perhettä perusteta, mutta sinkkumiehenä kyllä pärjäilee jotenkuten.

Mietitkö yhtään , sellaista asiaa, että myös se itse kokattu ruoka maksaa? Lisäksi se pitää vielä erikseen hakea kaupasta ja vielä kokatakkin?

Siinä kuluu helposti jo tu

Trollaatko vai olet oikeasti noin pahasti todellisuudesta vieraantunut? 3800 euron nettotuloilla ei todellakaan ole pienituloinen. Monella pienituloisemmallakin on perhe ja silti pärjää. 

Itse kokattu ruoka tulee paljon halvemmaksi ja se on ihan fakta. Ei ole kova homma hakea tarvikkeita kaupasta. En laske ruoalle tuntipalkkaa koska se ruoka on elinehto, ei ilman ruokaa elä. Lisäksi haluan valmistaa itse ruokani ja maustaa kuten itse haluan.

Miksi sä ottaisit naiseksi jonkun työttömän? Moni nainen on ihan töissä ja maksaa itse kulunsa. Mä olen yksin asuva nainen joka asuu omakotitalossa n.2000€ nettotuloilla. Ainoa lapsi asuu jo omillaan. Mulla on seurana kissa.

Vierailija
97/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa miten tässä on järkeä on että a) olet parisuhteessa ollessasi lokkeillut ja kumppanisi maksoi isomman osan b) et hoksaa hintojen nousseen tai c) teet edelleen saman verran ruokaa kuin kahdelle mutta syöt sen yksin

Tuo harrastamasi matikka ei täsmää

Vierailija
98/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis siinä on myös 2 syöjää...? Mikään ei estä sinua tekemään samoja ostoksia samalla rahasummalla kuin pariskunta ja ero on siinä että samasta määrästä syöt 2x heihin

Ei tuo pösilö ymmärrä että naisesta tulee saman verran ruokakuluja kuin jonkin muunkin ison eläimen pitämisestä, esimerkiksi ison koiran. Sitäpaitsi sellainen sotkeekin hitosti. Joka puolella karvaa ja kaikkea.

Vierailija
99/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö yhtään , sellaista asiaa, että myös se itse kokattu ruoka maksaa? Lisäksi se pitää vielä erikseen hakea kaupasta ja viel

Eihän nuo mitkään isotkaan tulot ole kun kyllä 176neliön ok talon ylläpitoonkin rahaa kuluu jonkin verran. Ja nuo "pienempituloiset"..heillä ei ole asumiskuluja juuri lainkaan koska kela maksaa niin sähkön,veden,lämmityksen ja vielä vuokrankin.

Vierailija
100/124 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut astianpesukoneesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi