Sinä entinen koulukiusattu! Miltä tuntuu, kun koulukiusaajasi, nykyinen kokoomuslainen, elää unelmaansa ja sinä riudut pienessä yksiössäsi?
Koulukiusaajasi sai kaiken: ihanan talon, perheen ja menestyneen työuran. Sinä et saanut mitään. Koulukiusaajasi käpertyy rakkaimpansa viereen, sinua ei rakasta kukaan. Miltä tuntuu? Tekeekö asia sinut vihaiseksi? Kiusaajasi vei sinulta kaiken. Miltä tuntuu? Täyttyykö sydämesi vihalla? Miltä tuntuu?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kuoli kolarissa 22-vuotiaana. Siinä meni yht. 4 kouluhärökköä. Alkolla oli osuutta asiaan.
Kaikki kouluaikaiset kiusaajani taitavat olla matalapalkkaisissa ammateissa, myös ne, jotka kävivät lukion. Olen heille kiitollinen siitä että he opettivat minut olemaan välittämättä typeryksien ja heikkolahjaisten kiukuttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti jaksaa miettiä jotain niinkin mitätöntä asiaa jos on tullut joskus vähän koulussa kiusatuksi? Ihan niinkuin se olisi jokin elämää mullistava homma? 🤣 Naurettavaa oikeasti. Kasvakaa jo aikuisiksi ja lopettakaa tuollainen kitinä.
Tekosyy jolla selitellään omaa laiskuutta ja saamattomuutta. Noloa oikeasti.
Ei varmaan kukaan mietikään, jos se on ollut mitätöntä ja on tullut vähän koulussa kiusatuksi. Mutta meille muille se ei ollut mitätöntä eikä "vähän", vaan vuosien mittainen helvetti, joka pilasi lapsuuden ja/tai nuoruuden.
Noloa on, jos ei tätä ymmärrä.
Kyllä ne sen ymmärtää, se onkin heillä defenssi suhtautua asiaan noin, koska heitä joko hävettää tai pelottaa.
Ihan sama mulle millainen elämä kiusaajillani on, kunhan en joudu olemaan heidän kanssaan enää missään tekemisissä.
Asun omakotitalossa kaikilla mukavuuksilla, minulla on ihanat lapset, hyvä ammatti ja rakas puoliso.
Kannattaa vaan jäädä märehtimään omaa onnetonta elämäänsä sen sijaan että kulkisi eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa kaikilla mukavuuksilla, minulla on ihanat lapset, hyvä ammatti ja rakas puoliso.
Kannattaa vaan jäädä märehtimään omaa onnetonta elämäänsä sen sijaan että kulkisi eteenpäin
Sähän sen sanoit. Sinun elämäsi on onnellista, kaikki eivät saavuta onnea vaikka kuinka kulkisi eteenpäin.
No ei saanut. Koulun jälkeen kuulin että koulukiusaajieni ykkösmies olisi saanut paikan yliopistosta ja minä en saanut, ja kieltämättä harmitti. Pääsin onneksi myöhemmin.
Goolgetin tätä kiusaajaa myöhemmin niin joko saamani tieto on ollut väärä tai sitten kaveri on dropannut yliopistosta, on tehnyt uransa jonkinlaisena talkkarina ja asuu sangen vaatimattomasti ja ilmeisesti yksikseen. Tämä on niitä kavereita joille en ole pystynyt antamaan anteeksi enkä ollut yhtään pahoillani ettei se menestynyt. Luulen että jonkinlainen psyykkinen ongelma oli sekä koulukiusaamisen että vaatimattoman menestyksen takana.
Vaihto-oppilasvuoteen liittyy myös yksi kiusanhenki jolla tuntui olevan kovasti minua vastaan. Se oli vähän yllättävää koska ihmiset olivat pääsääntöisesti tosi kiinnostuneita ja ystävällisiä, sillä on kuitenkin ammatti ja lapsia ja ihan kivan näköinen kämppäkin jos nyt vaatimaton esikaupunkilähiö on se toiveiden täyttymys. Tulee perimään hyvön summan.
Pahimmat koulukiusaajat:
1. Kuoli sydäriin siinä 50-vuotiaana.
2. Ajoi kolarin. Taustatietojen perusteella epäilen "oman käden kautta".
3. Sai kenkää PK-yrityksen kärkipaikalta; jos kertoisin syyn henkilö paljastuisi sekunnissa. Kouluja käymättömä sinnitteli loppuelämänsä hanttihommissa, tölkkejä keräämällä ja sen sellaisella roskahommalla pienellä paikkakunnalla maineensa menettäneenä. Tai oikeastaa todellinen luonne paljastuneena.
4. Ehkä pahin aikanaan, mutta kun sai maistaa kerran nyrkistäni ja huomasi, ettei yksin pärjää tappelussa, henkilökohtaisella tasolla yksin kiusaamisyritykset loppuivat kuin seinään. Ei poistanut tuon muun porukan vandalismia.
Kuten huomaatte, maailmassa on vielä oikeudenmukaisuutta. Samalla oma asenne porukkakiusaamiseen on täydellisen mustavalkoista ja puutun asiaan jos vain saan tietää.
Yksikään kiusaaja ei ns. menestynyt elämässä pl. nro 3 pienen aikaa. Pudotus johtajan pallilta oli yksi suurimman ja aidoimman vahingon ilon hetkiä mitä jaksan muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko muka ainoa joka pahoinpiteli kiusaajia? En siis minkään hyvisjutun takia, ihan vaan koska huvitti.
Mä pahoinpitelin kiusaajani. Mulla on pitkä pinna.Todella pitkä pinna joten sitä kiusaamista jatkui kauan sen takia mutta sitten mulla napsahti päässä ja lopetin sen kiusaamisen.
Mulla kävi samoin. Varoitin tätä vielä, että en halua fyysiseksi käydä, koska olen vahvempi, ja mun lyönti kyllä riittää murtamaan luun. Ei ikinä uskonut, ja kerran tilanne meni niin pahaksi, että jouduin lyömään takaisin, ja nenä siinä meni ja leukaluu ainakin, en sitten muusta tiedä. Sääli sinänsä, koska vielä varoitin, että harrastan kamppailulajeja, ja olin isompi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko muka ainoa joka pahoinpiteli kiusaajia? En siis minkään hyvisjutun takia, ihan vaan koska huvitti.
Mä pahoinpitelin kiusaajani. Mulla on pitkä pinna.Todella pitkä pinna joten sitä kiusaamista jatkui kauan sen takia mutta sitten mulla napsahti päässä ja lopetin sen kiusaamisen.
Mulla kävi samoin. Varoitin tätä vielä, että en halua fyysiseksi käydä, koska olen vahvempi, ja mun lyönti kyllä riittää murtamaan luun. Ei ikinä uskonut, ja kerran tilanne meni niin pahaksi, että jouduin lyömään takaisin, ja nenä siinä meni ja leukaluu ainakin, en sitten muusta tiedä. Sääli sinänsä, koska vielä varoitin, että harrastan kamppailulajeja, ja olin isompi
Karma. Oikein kerjäämällä kerjäsi.
No jaa. Ihan mukavasti mulla menee. Oon FM, sosionomi. Töissä nuorten kanssa. Asun vuokralla, mutta löytyy myös oma osake ja sijoitustili, jossa rahaa 30 423 €. Sinkku oon kyllä ollut pitkään, mutta viihdyn yksin. Seksiä saan hyvännäköisiltä miehiltä. Ystäviä löytyy.
Eipä tässä valittamista oo kauheasti.
No eipä saanutkaan:)
Asuu vuokrayksiössä, ollut vuosia sairaseläkkeellä. Ei puolisoa eikä lapsia
Minulla rakastava parisuhde, 4 lasta, lastenlapsia, kauniit talot Suomessa ja ulkomailla, ura josta nautin ja jäin eläkkeelle.
Enpä ole kaunaa kantanut 50 vuoteen, olemme olleet väleissä vuosia. En tuhlannut päivääkään energiaa asian suremiseen ja märehtimiseen
Jätkä, joka kiusasi minua koulussa ei koskaan kuulunut kokoomukseen, ja kuoli yliannostukseen yli 10 v. sitten.
Mun koulukiusaajista tuli lähihoitajia, siivoojia ja yh-mutseja. En kadehdi heitä vaikka makaan yksin kodissani kahden litsepurhayrityksen jälkeen. En edes ajattele heitä. Tuomiolle päästään kaikki, jokainen vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoli kolarissa 22-vuotiaana. Siinä meni yht. 4 kouluhärökköä. Alkolla oli osuutta asiaan.
Pikemminkin sillä, että kun viinaa latkitaan jatkuvasti, niin ajetaan myös kolareita.
Jotkut koulukiusaajani eivät saaneet yhtään mitään. Jäi kesken opiskelut, tuli avioero tai useampi ja ovat töissä pienipalkkaisissa paskahommissa. Toiset koulukiusaajat taas saivat luettelemasi hyvät asiat.
Itsekin sain ison talon, perheen, koulutuksen ja hyväpalkkaisen työln, joten ei tunnu missään.
Mikä oli tämän aloituksen tarkoitus? Ap on palstakiusaaja.
Ei käynyt noin hyvin kiusaajalleni. Halvaantui 14v, kun ajoi kännissä mopolla auton alle. Pakko sanoa, ettei tullut tippa linssiin, kun kuulin koulussa seuraavana päivänä.
Taitaa olla aika tyypillinen tarina. Monet kiusaajat ovat päätyneet aika paljon heikompaan asemaan ja monet kiusatut puolestaan valikoituivat kiusan kohteeksi, koska olivat jotenkin erilaisia. Monesti ehkä myös älykkäitä, joka onkin sitten kouluvuosien auttanut kummasti eteenpäin...