Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko lama jo pahempi kuin 90-luvulla? (asuntokauppa)

Vierailija
22.01.2025 |

asunnot ei liiku vantaa, espoo akselilla, missä vika?

kuitenkin vaikka Lahdesa, ei ole asunnot niin paljoa laskeneet arvoltaan, mutta käykö kauppa missään? milloin tämä muuttuu?

miten olette pohtineet, kuinka kestätte jos asunnon arvosta katoaa 80 000-150 000€??

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katsoin että yksi sisustus-ig-tyyppi julkaisi stoorin ja kertoi tehneensä tarjouksen yksiöstä llikohan Vantaalla. Oli tingannut pyynnöstä 40 prossaa ja pyyntö oli mennyt läpi. Siis 40 prossaa!!! 

Vierailija
42/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen on jo voimassa.

Saa poiketa työehtosopimuksessa olevasta palkasta ja lomista.

Niin ylöspäin.

Ei vaan alaspäin. Saa poiketa työehtosopimuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn alla. Pellehallitus🤡🤡🤡🤡

Sanna Marinin sato tässä nyt niitetään. Hän yksin on syypää kaikkiin suomen nykyongelmiin.

Sinä olet jo itsessään ongelma. Koetahan ottaa lääkkeesi ja lopettaa harhainen nillitys!

Vierailija
44/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-90 luvun lamassa jopa vanhat kämpät oli vain 15 -20 vuotiaita ....nyt yli 50 vuotiasta saastaa on korttelit täynnä ja nämä uudemmat on jo valmiiksi tehty hylsyiksi.....yhtiölaina kupla on jo ruton esiasteella.

Tuota noin.... Esimerkiksi tämä kämppä, jossa minä asun, on rakennettu 1923. Siitä oli jo 90-luvulla aikas paljon enemmän aikaa kuin 20 vuotta. Puhumattakaan niistä kämpistä, jotka on rakennettu 1800-luvun puolella tai vielä sitäkin aiemmin. Niitäkin Suomessa on edelleenkin. 

Vierailija
45/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisella sopimuksella saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja lomista.

https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…

Vierailija
46/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-90 luvun lamassa jopa vanhat kämpät oli vain 15 -20 vuotiaita ....nyt yli 50 vuotiasta saastaa on korttelit täynnä ja nämä uudemmat on jo valmiiksi tehty hylsyiksi.....yhtiölaina kupla on jo ruton esiasteella.

Kannattaa käydä kertaamassa historian oppimäärä, jos tosissasi kuvittelet, että Suomeen tuli asutusta vasta 1970-luvulla. 

Vierailija
47/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja ei, ei ainakaan tälläistä vastakkainasettelua ollut. Silloinkin pidettiin kansasta huolta, ja selvittiin.

Ketkä selvisivät, ketkä eivät. Im-tilastoja kun katsoo, aika monesta ei pidetty huolta 90-luvulla. Eikä nytkään. 

Oletko silloin edes vaipoistasi päässyt. Tai et ollut edes olemassa viime laman aikaan, joten älä jauha tilasto paskaa.

Vierailija
48/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalaina = takaajina sinä / vanhemmat

Yhtiölaina= takaajina sinä ( taattavat täysin tuntemattomia) ..esim vladi , mutanen , binbong , virtanen, saastanen..ym

Vierailija
49/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja ei, ei ainakaan tälläistä vastakkainasettelua ollut. Silloinkin pidettiin kansasta huolta, ja selvittiin.

Ketkä selvisivät, ketkä eivät. Im-tilastoja kun katsoo, aika monesta ei pidetty huolta 90-luvulla. Eikä nytkään. 

Oletko silloin edes vaipoistasi päässyt. Tai et ollut edes olemassa viime laman aikaan, joten älä jauha tilasto paskaa.

Mihin aikaan tulevaisuudessa viittaan tuolla kysymykselläsi? En nyt äkkiseltään pysty arvoimaan olenko esimerkiksi 30 vuoden päästä vaipoissa vai en. Toivottavasti en, koska olen syntynyt vuonna 1984 eli olen 30 vuoden päästä vasta 71v. 

Vierailija
50/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisella sopimuksella saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja lomista.

https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…

Suksi nyt jo v:ttuun kun et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
51/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mitään paskaa ole, vaan totisinta totta. Turhaan sinä 2000-luvun penikka kitiset ajasta, jota et ollut näkemässä. 

Vierailija
52/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla tarkoitetaan 1990-lukua. Se oli menneisyydessä eli siitä kysyttäessä käytetään imperfektiä, ei futuuria. 

Vierailija
53/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lama?

Da lai lama 

Vierailija
54/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan tulevaisuudessa viittaan tuolla kysymykselläsi? En nyt äkkiseltään pysty arvoimaan olenko esimerkiksi 30 vuoden päästä vaipoissa vai en. Toivottavasti en, koska olen syntynyt vuonna 1984 eli olen 30 vuoden päästä vasta 71v. 

Eli et elänyt viime laman aikoja. Minä olin jo työelämässä ja lama vaikutti työelämään, oli lomautuksista ja korkeat korot. Silti selvisi ja töihin pääsi helpommin ilman näitä aktiivimalli kikkailuja. 

Vierailija
55/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla tarkoitetaan 1990-lukua. Se oli menneisyydessä eli siitä kysyttäessä käytetään imperfektiä, ei futuuria. 

Hyvä kun korjasit typon

Vierailija
56/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et elänyt viime laman aikoja. Minä olin jo työelämässä ja lam

Minä vuonna sinä ajattelet viime laman olleen, jos 1984 syntynyt ihminen ei sinun laskujesi mukaan elänyt vielä silloin? 

Vierailija
57/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa uudestaan, lapsonen. Nyt meni sulla sekä matematiikka, että valehtelu päin persettä. 

Vierailija
58/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekan kaksion 1993 ja se maksoi 110000mk maksoin sen pois 3 vuodessa .. tämän päivän tilanne on 10 kertaa pahempi koska samanlainen asunto maksaa nyt 80000 euroa eli se on noin 5 kertaa kalliimpi ja vastike on 5 kertaa kalliimpi. Koko elämä on 5 kertaa kalliimpaa mutta palkka oli silloin 9000 mk käteen eli 1500 euroa nyt se on 2500 euroa.. monelle käy kohta huonosti mutta ne jotka selvivät kärsivät veloista loppuelämän. Ja se ei ole hyvä elämä

Vierailija
59/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä kännissä vai miksi luulet, että vuosi 1984 oli 1990-luvun alun jälkeen? :D

Vierailija
60/116 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan korot oli lähellä 20 prossaa ja asuntoja ei saanut myydyksi. Siihen aikaan oli vielä asuntolainoissa henkilötakaajiakin monella ja pankit vaati lisävakuuksia kun arvot laski Oli kyllä hirveää aikaa, tuntui että koko vuosikymmen oli kuin joku pitkittynyt marraskuu.

Ei olleet 20%,-94 korko oli 6+silloinen "euribor" eli 9,3 (just kattelin vanhoja papruja) ja kyllä, iskä+äiskä pisti koko talonsa vakuudeksi:) oli koko perheellä oli kylmä rinki perseen alla! Mutta sittemmin 36000markkaa maksanut talo myytiin 276000eurolla ja kaikille kävi hyvin, ne pelaa, jotka ei pelkää! ( olin silloin 19vee ja mieheni 21, vanhempani ihan tavallisia  työntekijöitä, joten älkää aloittako sitä "kultalusikka" huutoanne, jotkut vaan uskaltaa ottaa elämässään riskejä

Helibor oli vuonna 1990 yli 15 prosenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän