YLE: One Morning Left on suljettu pois UMK:sta sopimusrikkomuksen takia
Yle on sulkenut One Morning Left -yhtyeen ulos Uuden Musiikin Kilpailusta.
Tiedotteen mukaan syynä on sopimusrikkomus, mutta asiaa ei avata enempää.
One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, UMK:n päätuottaja Anssi Autio toteaa tiedotteessa.
Yle ja One Morning Left ovat keskustelleet asiasta ja päätöksen perusteista ollaan yhtä mieltä, tiedotteessa todetaan.
Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle, Autio valaisee.
Tilalle ei toista osallistujaa
Metalcore-yhtye One Morning Left oli hassuttelevalla hevibiisillä Puppy yksi kilpailun ennakkosuosikeista. Kappaleen musiikkivideota on katsottu UMK:n Youtube-sivulla lähes puoli miljoonaa kertaa.
UMK pienenee uutisen myötä yhdellä osallistujalla, sillä kilpailun sääntöjen mukaan poistuvan tilalle ei tarvitse ottaa uutta edustajaa.
Jäljelle jää kuusi artististia. He ovat Neea River, Nelli Matula, Costee, Viivi, Goldielocks ja Erika Vikman.
UMK on Suomen suurin musiikkishow. Se huipentuu 8. päivä helmikuuta Tampereen Nokia Areenalla.
Kommentit (689)
Minäkin voitin pentuna,koulun piirustuskilpailun,oman sarjani,en vieläkään ymmärrä miksi,omasta mielestäni hengentuotteeni,ei ollut erityisen kaunis,mutta minähän en niitä voittajia päättänyt.
Joka tapauksessa,hengentuotteestani tehtiin taulu,se laitettiin sellaiseksi kiertäväksi tauluksi,muun muassa vanhusten palvelutaloihin.
Nykyään se on mahdollisesti,kiertotauluna jossain ylellisessä sairaalassa Dubaissa.
Tälläisiä huhuja olen ainakin kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Oon itsekin tota miettinyt,jos nämä Mikaan kohdistuvat syytökset,onkin joku ylen masinoima juoni,piti vaan saada,Erikan pahin vastustaja ulos kisasta.
Ei taas tätä "Ylen masinointi" skeidaa... Jos Yle mukamas olisi masinoinut OML:n ulos siksi, koska he olivat Erikan pahin vastustaja, miksi heidät sitten otettiin ylipäätänsä mukaan kilpailuun?
Ehkä silloin ei vielä osattu ajatella, että voisivat olla,Erikan pahin vastustaja.
Tulitkos sitä ajatelleeksi?
Ja sitten kun asia tajuttiin,tuli ylellä kiire,eliminoida se pahin vastustaja ulos kisasta.
Kun harmittaa, pitää mutuilla ja tehdä päätelmiä fiiliksen mukaan? OML porukka oli itsekin hyväksynyt
En pidä Vikmanin biisistä mutta se ei liity nyt tähän mitenkään. Ihanko tosissasi sä väität että Yle sekaantuu vilppiin? Vahva syytös ja sulla on vastuu kirjoitteluistasi.
En ole edes koskaan ollut hyvä piirtämään,en tajua millä perusteella sen voitin.
Mutta sellaisia huhuja liikkuu,että hengentuote komeilisi tätä nykyä,Dubailaisen yksityissairaalan seinällä,kunniapaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Oon itsekin tota miettinyt,jos nämä Mikaan kohdistuvat syytökset,onkin joku ylen masinoima juoni,piti vaan saada,Erikan pahin vastustaja ulos kisasta.
Ei taas tätä "Ylen masinointi" skeidaa... Jos Yle mukamas olisi masinoinut OML:n ulos siksi, koska he olivat Erikan pahin vastustaja, miksi heidät sitten otettiin ylipäätänsä mukaan kilpailuun?
Ehkä silloin ei vielä osattu ajatella, että voisivat olla,Erikan pahin vastustaja.
Tulitkos sitä ajatelleeksi?
Ja sitten kun asia tajuttiin,tuli ylellä kiire,eliminoida se pahin vastustaja ulos kisasta.
Kun harmittaa, pitää mutuilla ja tehdä päätelmiä fiiliksen mukaan? OML porukka oli itsekin hyväksynyt
Missä mä olen kirjoittanut olevani Vikmanin kannattaja? Aivan, en missään. Minun ääntäni ei olisi saanut näistä kumpikaan, ei OML eikä Vikman.
En pidä Vikmanin biisistä mutta se ei liity nyt tähän mitenkään. Ihanko tosissasi sä väität että Yle sekaantuu vilppiin? Vahva syytös ja sulla on vastuu kirjoitteluistasi.
Kyllä, siltä se alkaa vaikuttaa.
Teetkö nyt rikosilmoituksen?
Mun käsittääkseni,mitä oon näitä keskusteluja lukenut,niin en välttämättä edes ole ainoa,joka voisi ajatella,että kyse olisikin juonittelusta.
Vähän niinkuin oli silloinkin,kun Käärijän voitto piti olla varma.
Pelkkien yleisöäänten perusteella,Käärijä olisi voittanut euroviisut,mutta raatiäänet saatiin,jotenkin juoniteltua Lörtsylle,siis Loreenille.
Samanlaista kusetuksen makua tässäkin.
Käärijän euroviisuvoiton pilaaminen,ja OML hylkääminen umk:sta,sen takia että,Erika Vikman pääsisi euroviisuihin,on vähintään yhtä laitonta kuin se,että ylisuojeleva äiti,yrittää kieltää 30v jälkikasvultaan,sähkärin ostamisen ja käytön.
Näin pitkä ketju jo... Joutaisiko joku lyhyesti sanomaan, mitä se bändin tyyppi on tehnyt tai mitä sen väitetään tehneen ja mitä asiasta oikeasti tiedetään. Onko asia jo taputeltu minfossa tai jodelissa?
Ja eihän yle ikinä edes,avannut kovin tarkasti,että minkä rikkomuksen OML teki.
Eli oliko todellisuudessa,edes laillisia perusteita,erottaa OML kilpailusta?
Tai onko laillisia perusteita,yrittää kieltää,30v ihmiseltä tupakointi.
Puhumattakaan siitä,että Kärtsäriltä,varastettiin euroviisuvoitto,joka olisi hänelle kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Näin pitkä ketju jo... Joutaisiko joku lyhyesti sanomaan, mitä se bändin tyyppi on tehnyt tai mitä sen väitetään tehneen ja mitä asiasta oikeasti tiedetään. Onko asia jo taputeltu minfossa tai jodelissa?
Sen väitetään viestitelleen irc galleriassa,mahdollisesti alaikäiselle henkilölle,vuosien 2007-2010 aikana.
Mun tietojen mukaan,asiasta ei ole faktatietoa.
Mika itse kiistää syytökset,ja on valmis tekemään rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen väitetään viestitelleen irc galleriassa,mahdollisesti alaikäiselle henkilölle,vuosien 2007-2010 aikana.
Kiitos! Erikoinen keissi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Erikoinen keissi kyllä.
Ei mullakaan ole asiasta juuri enempää tietoa,liikkeellä tuntuu olevan enemmän huhuja,kuin totuuksia.
Ja yllättäen kaikki vaikuttaa kovin vaitonaisilta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka olisi esimerkiksi uskonut Roope Salmisesta,Mikko Leppilammesta ja Aku Hirviniemestä....
En mä ainakaan.
Lauri Tähkästä puhumattakaan.
Kuka olisi uskonut, että näistä Roope Salmisen työt vain lisääntyi kun sai tuomion seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka olisi esimerkiksi uskonut Roope Salmisesta,Mikko Leppilammesta ja Aku Hirviniemestä....
En mä ainakaan.
Kuka olisi uskonut, että näistä Roope Salmisen työt vain lisääntyi kun sai tuomion seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Roopella tuomio, Mikalla ei. On tämä oudoksi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan.
Roope voi ottaa joukkoon ja yhdessä puuhailla pervoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan.
Eihän siitä edes ole todisteita,että Mika olisi mitään tehnyt.
Pelkkiä huhuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan.
Joo aivan käsittämätöntä. Onko Roopella suhteita vai onko vain niin liero, että on keploitellut itsellensä töitä? Kaikilta muilta on mennyt työt alta.
Ylen toiminta tosin vaikuttaa laittomalta,mikäli OML poistaminen kilpailusta olikin juoni,vähän alkaa siltä vaikuttaa.
Yhtä laitonta kuin sekin että,Käärijän euroviisuvoitto riistettiin,ja se että,ylisuojeleva äiti kohtelee 30v jälkikasvuaan,kuin jotain penskaa.
Niin kilpailijoille ehkä, mutta jollekin tavalliselle talliaiselle ihan yks lysti.