YLE: One Morning Left on suljettu pois UMK:sta sopimusrikkomuksen takia
Yle on sulkenut One Morning Left -yhtyeen ulos Uuden Musiikin Kilpailusta.
Tiedotteen mukaan syynä on sopimusrikkomus, mutta asiaa ei avata enempää.
One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, UMK:n päätuottaja Anssi Autio toteaa tiedotteessa.
Yle ja One Morning Left ovat keskustelleet asiasta ja päätöksen perusteista ollaan yhtä mieltä, tiedotteessa todetaan.
Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle, Autio valaisee.
Tilalle ei toista osallistujaa
Metalcore-yhtye One Morning Left oli hassuttelevalla hevibiisillä Puppy yksi kilpailun ennakkosuosikeista. Kappaleen musiikkivideota on katsottu UMK:n Youtube-sivulla lähes puoli miljoonaa kertaa.
UMK pienenee uutisen myötä yhdellä osallistujalla, sillä kilpailun sääntöjen mukaan poistuvan tilalle ei tarvitse ottaa uutta edustajaa.
Jäljelle jää kuusi artististia. He ovat Neea River, Nelli Matula, Costee, Viivi, Goldielocks ja Erika Vikman.
UMK on Suomen suurin musiikkishow. Se huipentuu 8. päivä helmikuuta Tampereen Nokia Areenalla.
Kommentit (689)
Voiko taustalla olla jotain vielä pahempaa, mitä emme vielä tiedä? Kuulostaisi siltä, että jotain vielä vakavampaa on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko taustalla olla jotain vielä pahempaa, mitä emme vielä tiedä? Kuulostaisi siltä, että jotain vielä vakavampaa on taustalla.
On se aika vakavaa,että yle juonittelee OML ulos umk:sta,jotta Erika voittaisi umk,ja pääsisi euroviisuihin.
Tulen olemaan ikuisesti katkera siitä,että OML erotettiin umk:sta.
Elän tolle Leevin ulkonäölle,se on älyttömän söpö.
Sinänsä erikoista mulle,yleensä en tykkää kaljuista ihmisistä,varsinkaan miehistä.
Kikkeliskokkelis sanoi Erika Vikman,kun pikkusen korkokenkiinsä kompastui.
Mitä enemmän sitä miettii,niin sitä hullummalta tuntuu ajatus siitä,että mites noin yhtäkkiä yle erotti OML umk:sta.
Sattui aika sopivasti siihen väliin,kun selvisi että OML on yksi ennakkosuosikeista,ja että näin ollen Erikalla olikin kilpakumppani.
Mun on vaikeaa uskoa,että Suomen pervoimmalla naisella,Erika Vikmanilla,ei muka olisi mitään luurankoja kaapissa.
Mainehaittoja jotka vaikuttaisi hänen julkisuuskuvaansa kilpailussa.
Ainiin mutta... Erikahan on ylen suosikki,yle haluaa hänet euroviisuihin,hyvällä tai pahalla...
Ei siinä tapauksessa tietenkään löydy asioita,jotka ei kestäisi päivänvaloa.
OML kohdalla vaan,koska tiedettiin että olisivat päihittäneet Erikan,ihan mennen tullen.
Ja muutkin umk osallistujat.
Ja jäljelle jäävien mahdollista pimeää menneisyyttä ei tarvitse tarkistaa,koska eihän Viivi,Nelli,Costee,Neea ja Goldielocks uhkaa ylen Erikalle masinoimaa umk voittoa mitenkään.
Ellei sitten Goldielocks pääse yllättämään.
Kaikki suomen pervot kuitenkin äänestää Erikaa,mutta toivottavasti ei silti pääse euroviisuihin.
Kulttuuri vasemmistolainen teilattu julkisuudessa alaikäiselle viestittelystä vuonna nakki ja muusi. Itsekin ollut lähes lapsi tuolloin. Elämme "mielenkiintoisia" aikoja. On nämä vassarit, YLE ja muu media sekaisin kun jo käydään toistensa kimppuun.
Jossain puhuttiin, että jutussa olisi mukana teinipoikia, kännykkäkuvia ja videoita.
Sen verran kovaa tavaraa että bändikin hajosi samantien?
Mä olen saanut selville,mistä todellisuudessa on kyse.
Käytin nimittäin aivotoimintaa,Mika on syytön.
Koko juttu on ylen ja Erika Vikmanin masinoima juoni.
OML oli yksi ennakkosuosikeista,ja Erikan pahin vastustaja.
Jostain kumman syystä yle tuntuu haluavan Erikan euroviisuihin,hyvällä tai pahalla.
Joten OML piti saada eliminoitua ulos kilpailusta,jotta Erika "ylen lemmikki" Vikman varmasti voittaisi umk,ja pääsisi euroviisuihin.
Tämä on homman nimi.
Dislikeä satelee,koska kerroin totuuden?
Pieni vinkki: Tajuatte totuuden itsekin,jos vaivaannutte käyttämään vähän aivotoimintaa.
Onhan euroviisuissa ennenkin ollut juonitteluja,esimerkiksi Käärijän euroviisuvoiton tuhoaminen.
En voi pakottaa teitä hyväksymään totuutta,mutta se vaan on totuus että,yle ja Erika pilasi OML jäsenten elämän,uran ja umk voiton.
Olisivat voittaneet umk,jos heitä ei olisi kilpailusta erotettu,oon varma asiasta.
Siitä yhtyeestä olisi voinut tulla mitä tahansa,jos olisivat saaneet mahdollisuuden.
Erikan pimeää menneisyyttä ei tarvinnut tarkistaa,koska hänellä ei ole sellaista,ja ihan vaan sen takia koska,yle haluaa hänet euroviisuihin,keinolla millä hyvänsä.
Silloin pimeällä menneisyydellä ei ole merkitystä.
On kyllä erikoista. Seksuaali rikollinen juontaa telkkarissa ja biisit soi radiossa. Tälle miehelle käännetään selkä kaikkialla. Aivan sekopäistä touhua.
Maailma on epäreilu paikka,sen on kyllä saanut tässä elämässä huomata.
Moniltakin osin.
Pystyn todella hyvin samaistumaan siihen,miltä Mikasta tuntuu perättömät syytökset.
Olen itsekin joutunut perättömien syytösten kohteeksi,ties kuinka monesti.
Välillä jopa ihan arkipäiväisistä asioista.
Olisi maailman suurin läppä,jos Erika Vikman voittaisi euroviisut.
Mua hävettäisi sen jälkeen olla suomalainen,ja suomessa syntynyt.
Mutta onneksi sellaista mahdollisuutta ei ole olemassa.
Sen takia onkin ihmeellistä että,suomi on edelleen vedonlyönnissä sijalla 9.
Ainakin siinä vedonlyönnissä,jota mä seuraan.
Suomi on ollut tossa vedonlyönnissä,jota mä seuraan,lähes alusta asti top kympissä.
Uskomatonta että on vieläkin,vaikka OML ei ole enää mukana kilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääks bändi oikeesti cancelloida sen takia jos joku 20+ rokkari on sanonut 15-vuotiaalle pillulle että se on kuuma? Näitä ei ole koskaan ennen sattunut?
Voi kun saataisiin sinutkin canceloitua. Oppisit puhumaan loukkaamatta.
Ich komme sanoi Erika Vikman,kun pikkusen korkokenkiinsä kompastui.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista. Seksuaali rikollinen juontaa telkkarissa ja biisit soi radiossa. Tälle miehelle käännetään selkä kaikkialla. Aivan sekopäistä touhua.
Aika moni näyttäisi boikotoivan Himoksella 12.4 2025 olevaa pervon keikkaa.
Ois kyllä ollut paras kappale euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näyttäisi boikotoivan Himoksella 12.4 2025 olevaa pervon keikkaa.
Roope Salmisen?
En halua rajoittaa kenenkään sananvapautta,toisinkuin mutsini mutta.... oliko tuo soveliasta?