Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: One Morning Left on suljettu pois UMK:sta sopimusrikkomuksen takia

Vierailija
22.01.2025 |

Yle on sulkenut One Morning Left -yhtyeen ulos Uuden Musiikin Kilpailusta.

Tiedotteen mukaan syynä on sopimusrikkomus, mutta asiaa ei avata enempää.

One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, UMK:n päätuottaja Anssi Autio toteaa tiedotteessa.

Yle ja One Morning Left ovat keskustelleet asiasta ja päätöksen perusteista ollaan yhtä mieltä, tiedotteessa todetaan.

Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle, Autio valaisee.

Tilalle ei toista osallistujaa

Metalcore-yhtye One Morning Left oli hassuttelevalla hevibiisillä Puppy yksi kilpailun ennakkosuosikeista. Kappaleen musiikkivideota on katsottu UMK:n Youtube-sivulla lähes puoli miljoonaa kertaa.

UMK pienenee uutisen myötä yhdellä osallistujalla, sillä kilpailun sääntöjen mukaan poistuvan tilalle ei tarvitse ottaa uutta edustajaa.

Jäljelle jää kuusi artististia. He ovat Neea River, Nelli Matula, Costee, Viivi, Goldielocks ja Erika Vikman.

UMK on Suomen suurin musiikkishow. Se huipentuu 8. päivä helmikuuta Tampereen Nokia Areenalla.

https://yle.fi/a/74-20138727

Kommentit (689)

Vierailija
541/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joelista on liikkunut semmostakin,että olisi liiankin kiinnostunut näistä teinitytöistä.

Enemmän kuin oman ikäisistä.

No mee kertomaan näistä huolenaiheista tutkivalle journalistille. Varmasti kiinnostuvat.

Paskaa tulee muualtakin kuin perseestä.

Oletko muuten ikinä käynyt Kreikassa?

Vierailija
542/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni maku koko kisasta, antaa olla mun puolesta. Vihaan cancel-kulttuuria yli kaiken.

Mutta maalittaminrn on ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni maku koko kisasta, antaa olla mun puolesta. Vihaan cancel-kulttuuria yli kaiken.

Mutta maalittaminrn on ok?

Mä protestoin jättämällä umk tänä vuonna katsomatta.

Vierailija
544/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aivan mutta miksi ihmeessä eivät sitten saaneet jatkaa umk kilpailua neljän miehen voimin?

Syyttömiä miehiä kuitenkin ne neljä muuta jäsentä.

Käsittääkseni siitä yhtyeestä esim Leevi laulaa."

Bändi syyllistyi sopimusrikkomukseen, kun ei kertonut tästä mainehaitan olemassa olosta. Syy potkuihin oli mahdollisesta msinehaitasta kertomatta jättäminen. Sillä, mikä se mainehaitta on tai ketä bändistä vai koko bändiä mainehaitta koskee, ovat sivuseikkoja.

Miten ihmeessä olisivat voineet ilmoittaa mainehaitasta jos eivät ole tienneet sellaisen olemassaolosta hölkäsen pöläystä?

Tiedän kyllä että heti jos yksi perseilee niin kyllä helposti ne muutkin joutuu sivusta kärsijöiksi.

No tässä tilanteessa olivat vakuuttaneet, ettei ti

"No tässä tilanteessa olivat vakuuttaneet, ettei tiedossa olevaa mahdollista mainehaittaa ole ja kun sellainen paljastuu kuitenkin, potkut ovat oikea ratkaisu. Kyllä tämä on ongelmallinen pykälä, koska voidaan aina spekuloida, että haluttiinko joku pelata pihalle, koska jonkun muun haluttiin etenevän kansainväliseen kisaan. Ja tuo, että kaikki yhteydet katkaistaan heti bändin yhteen jäseneen on hyvin epäilyttävää. Ettei vaan olisi jotain muidenkin omallatunnolla..."

Minust tuo ilmoitus on erittäin epäuskottava. Joko tietävät jotain todella raskauttavaa, tai sitten se on feikki koko ircci.

Vierailija
545/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka olisi esimerkiksi uskonut Roope Salmisesta,Mikko Leppilammesta ja Aku Hirviniemestä....

En mä ainakaan.

Lauri Tähkästä puhumattakaan.

Minä en yllättynyt yhdenkään kohdalla. Tosin olin tosi pettynyt. Mutta en yllättynyt.

Vierailija
546/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka olisi esimerkiksi uskonut Roope Salmisesta,Mikko Leppilammesta ja Aku Hirviniemestä....

En mä ainakaan.

Hyvin voi uskoa noista kaikista, Leppilampi ehkä vähiten.

Vierailija
547/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan.

Hyvin voi uskoa noista kaikista, Leppilampi ehkä vähiten.

Mä en olisi jotenkin pystynyt uskomaan kenestäkään noista,mutta sekin todistaa hyvin,ettei sitä pysty naaman perusteella päätellä,mitä kukakin on miehiään.

Vierailija
548/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tehtiin pilablogia habbo hotelin kirkkaimpaan kukoistusaikaan,leviteltiin mun kuvia,sellaisia kuvia,jotka ei vastaa ollenkaan sitä ihmistä,joka oon tänä päivänä.

Blogissa oli väärä nimi ja asuinpaikka,ei kukaan tiennyt mun oikeaa asuinpaikkaa ja nimeä.

Heti jos sanoin jotain habbo hotelissa läpällä,oli se pian blogissa,luojan kiitos etten ole julkisuuden henkilö,mitä kaikkea vielä paljastuisikaan. :D

Vierailija
549/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tehtiin pilablogia habbo hotelin kirkkaimpaan kukoistusaikaan,leviteltiin mun kuvia,sellaisia kuvia,jotka ei vastaa ollenkaan sitä ihmistä,joka oon tänä päivänä.

Blogissa oli väärä nimi ja asuinpaikka,ei kukaan tiennyt mun oikeaa asuinpaikkaa ja nimeä.

Heti jos sanoin jotain habbo hotelissa läpällä,oli se pian blogissa,luojan kiitos etten ole julkisuuden henkilö,mitä kaikkea vielä paljastuisikaan. :D

Miten joku jaksaa tuommoista tehdä🙄🙄

Vierailija
550/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku jaksaa tuommoista tehdä🙄🙄

Ei tuo kyllä mitenkään liittynyt ketjun aiheisiin,mutta halusin vaan ilmentää sitä,kuinka yleistä nettikiusaaminen on.

Esimerkiksi jos Mika onkin syytön,jos nuo syytökset on laitettu tulille ihan kiusaamismielessä.

Vierailija
551/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mitään varmaa tietoa ei ole,voi vain spekuloida.

Ja jos jollain on varmaa tietoa,heittäköön ensimmäisen kiven.

Vierailija
552/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijä on kotipaikkakunnallaan tunnettu hyypiö bändin alkuajoilta, kaikki tietää kyllä mistä on kyse. Ja minfoa myöten puolustellaan...

Miksi nämä kohun myötä bändistä eronneet sitten edes lähtivät mukaan tunnetun hyypiön bändiin?

Vierailija
553/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä ikäisen kanssa hän on viestitellyt? Jos 22-v viestittelee vaikka 17-v kanssa, niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa. 

Jos 26v mies pyytää 14v tyttöjä tyttöjä kotiinsa, niin aatteletko, et ei varmaan mitään seksuaalisia taka-ajatuksia miehellä. 

Miten vuonna 1985 syntynyt on voinut olla 26-vuotias vuosina 2007-2010?

Vierailija
554/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijä on kotipaikkakunnallaan tunnettu hyypiö bändin alkuajoilta, kaikki tietää kyllä mistä on kyse. Ja minfoa myöten puolustellaan...

Miksi nämä kohun myötä bändistä eronneet sitten edes lähtivät mukaan tunnetun hyypiön bändiin?

Mitä meinaa tässä yhteydessä se,että kaikki tietää kyllä mistä on kyse?

Onko nyt niin,että jollakulla on ihan faktatietoa tästä Mika asiasta?

Vierailija
555/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla huolissaan että 15v lapset saa vapaasti ja vielä äidin luvalla tupakoida ja vetää sähkäriä mutta kun 30v aikuinen kerran kokeilee niin se on maailmanloppu ja itketään verta?

Pitääkö olla huolissaan jos Joel ja Mika lukee tätä viestiketjua vauva palstalla?

Vierailija
556/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran Lahti on työskennellyt lastensuojeluyksikössä niin tuskin hänellä on rikostaustaa. Aika tarkkoja ollaan noissa ammateissa keitä sinne otetaan.

Voi olla, että itse työnsä kannalta joku kantaa kaunaa ja on keksitty juttu. Voi olla, että tapahtuneilla toimilla suojellaan kärsiviä osapuolia. Painostan vielä: "voi olla," joten spekulaatiota vaan.

Spekulaatiota on myös koko ketjukin.

Vierailija
557/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran Lahti on työskennellyt lastensuojeluyksikössä niin tuskin hänellä on rikostaustaa. Aika tarkkoja ollaan noissa ammateissa keitä sinne otetaan.

Voi olla, että itse työnsä kannalta joku kantaa kaunaa ja on keksitty juttu. Voi olla, että tapahtuneilla toimilla suojellaan kärsiviä osapuolia. Painostan vielä: "voi olla," joten spekulaatiota vaan.

Eli syytökset saattaa olla ihan vaan jonkun ihmisen kiusallaan keksimä juttu.

Vierailija
558/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin YLEn kun kuulin tästä. YLE paskalafkalta rahotus pois!

Vierailija
559/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan saattaa. Varmojahan emme voi olla mistään.

Vierailija
560/689 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan saattaa. Varmojahan emme voi olla mistään.

Niinpä koska kukaan ei ole vahvistanut syytöksiä todeksi,on vaan näitä huhuja.

Ja se että Mika kiistää syytökset,ja on valmis tekemään niistä rikosilmoituksen.

Oikeastaan mitään muuta me ei tiedetä,ja sen takia tätä niin paljon spekuloidaan.

Ihmiset haluaa tietoa ja tietää,semmoisia me ihmiset olemme,sellaisiksi meidät on luotu,tiedonjanoisiksi.

Ehkä joku tietää,muttei kerro.

Mulla itselläni on kuitenkin vahva tunne siitä,että ennemmin tai myöhemmin selviää,onko Mika syyllinen vai syytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän