YLE: One Morning Left on suljettu pois UMK:sta sopimusrikkomuksen takia
Yle on sulkenut One Morning Left -yhtyeen ulos Uuden Musiikin Kilpailusta.
Tiedotteen mukaan syynä on sopimusrikkomus, mutta asiaa ei avata enempää.
One Morning Leftiä ei valitettavasti nähdä tämän vuoden UMK:ssa, koska kilpailun sääntöjä ei ole kaikilta osin noudatettu, UMK:n päätuottaja Anssi Autio toteaa tiedotteessa.
Yle ja One Morning Left ovat keskustelleet asiasta ja päätöksen perusteista ollaan yhtä mieltä, tiedotteessa todetaan.
Päätökseen liittyi myös EBU:n Eurovision Song Contest säännöt, joiden mukaan tällainen sääntörikkomus on yksiselitteinen este viisuedustukselle, Autio valaisee.
Tilalle ei toista osallistujaa
Metalcore-yhtye One Morning Left oli hassuttelevalla hevibiisillä Puppy yksi kilpailun ennakkosuosikeista. Kappaleen musiikkivideota on katsottu UMK:n Youtube-sivulla lähes puoli miljoonaa kertaa.
UMK pienenee uutisen myötä yhdellä osallistujalla, sillä kilpailun sääntöjen mukaan poistuvan tilalle ei tarvitse ottaa uutta edustajaa.
Jäljelle jää kuusi artististia. He ovat Neea River, Nelli Matula, Costee, Viivi, Goldielocks ja Erika Vikman.
UMK on Suomen suurin musiikkishow. Se huipentuu 8. päivä helmikuuta Tampereen Nokia Areenalla.
Kommentit (689)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan siitä tiedän,mitä oon tässä lukenut,ihan siitä asti kun OML erotettiin umk: sta.
Voisitko lukea keskusteluja,niin tietäisit mistä on kyse.
Huhuja liikkuu,että Mika olisi väitetysti viestitellyt mahd alaikäisen kanssa,2007-2010 välisenä aikana.
Kukaan ei ole vahvistanut pitääkö syytökset paikkansa.
Minä taas olen viestitellyt säännöllisesti alaikäisten kanssa koko kouluaikani aina lukiosta valmistumiseen asti. Satunnaisesti sen jälkeenkin. Shocking!!!!
Ja nyt sitten tuomitsemaan, nih.
Jännä miltä asiat kuulostaa kun kaiken tulkitsee mahdollisimman tarkoitushakuisti.
Valmistuitko lukiosta 26-vuotiaana ja pyytelit 14-vuotiaita tyttöjä kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt aletaan miettimään,kuka on tehnyt mitäkin,niin mistäs sitä voi tietää,mitä vaikka blind channelin jäsenet ovat tehneet.
Eihän se aina päällepäin näy,kuka on hyvä,kuka paha,ja kuka jotain siltä väliltä.
Jos se kerran on niin yleistä kyseisen musiikkigenren piireissä,niin mistäs sitäkään sitten tietää,jos jossain festareilla muut bc jäsenet on houkutelleet teinityttöjä johonkin bäkkärille,ja Joel on juottanut niitä humalaan,ja käyttänyt seksuaalisesti hyväksi.
Skenessä ihmiset tietää. Ihmiset näkee kyllä, kellä on minkäkinlainen mentaliteetti. Ennen metoota näistä naiset puhui keskenään, varoitteli toisiaan ja miehet vaan nauroi päälle, että mitäs h uora läksit.
Sitten tuli metoo ja naiset uskalsi puhua. Kun riitävän moni sanoi, että ei helvetissä tällainen ei ole oikein niin nekin jotka oli sulkeneet silmät j
Niin eli toisinsanoen kuka hyvänsä voi olla ahdistelija,harvemmin se naamasta näkyy.
Eli mistäs sitä voi tietää,mitä esimerkiksi blind channelin kulisseissa on tapahtunut,mistä näistä tietää...
Kyllähän se Joelkin antaa somessa ymmärtää,että on todella hyväsydäminen,vastustaa kiusaamista yms,mutta mistäs sitäkään voi loppujen lopuksi tietää,mitä rikoksia sekin on tehnyt,eihän kukaan halua ikinä myöntää tehneensä mitään väärää,julkisuuskuva on pidettävä kiiltävänä kuin juutalaisen kalju.
Kun aikoinaan olin bc fani,kuulin jos jonkinlaista huhua Joelista,yhden jutun mukaan Joel oli tehnyt itsemurhan,toisen jutun mukaan Joel oli ollut onnettomuudessa,ja loukkaantunut vakavasti,eräässä sosiaalisessa mediassa oli henkilö,joka terrorisoi Joelia toistuvasti.
Teki Joelista esimerkiksi törkeitä,seksualisoivia pilakuvia.
Aikoinaan somessa liikkui myös juoruja,että Joel olisi jotain nuorempaa naista käyttänyt sex hyväksi.
Ja eräs toinen henkilö levitti juorua,että Joel olisi raiskannut hänet,ja yrittänyt tappaa kuristamalla,tota juorua liikkui hetken aikaa irc galleriassa ja randomissa.
Kyseinen henkilö yritti saada juorun seiska lehteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan siitä tiedän,mitä oon tässä lukenut,ihan siitä asti kun OML erotettiin umk: sta.
Huhuja liikkuu,että Mika olisi väitetysti viestitellyt mahd alaikäisen kanssa,2007-2010 välisenä aikana.
Minä taas olen viestitellyt säännöllisesti alaikäisten kanssa koko kouluaikani aina lukiosta valmistumiseen asti. Satunnaisesti sen jälkeenkin. Shocking!!!!
Jännä miltä asiat kuulostaa kun kaiken tulkitsee mahdollisimman tarkoitushakuisti.
Valmistuitko lukiosta 26-vuotiaana ja pyytelit 14-vuotiaita tyttöjä kotiisi?
Taidat käydä vähän hitaalla? Ei sinänsä ihmetytä kun tuo mitä harrastat ei ole älykkään ihmisen harrastus.
En mä tässä itse Joelia ala mistään syyttämään,kerroin vaan mitä oon itse hänestä kuullut.
Jotkut ihmiset kuitenkin voi olla,jotain ihan muuta,kuin mitä väittää olevansa.
Mistäs sitä tietää,jos Joelkin on kirjoitellut alaikäisen kanssa,ja pyytänyt kotiinsa.
Suurin osa blind channelin fanikunnasta koostuu teinitytöistä ja nuorista naisista.
Sen mitä mä tiedän niin niitten keikat on aina täynnä näitä kirkuvia teinityttöjä.
Joten mistäs sitä tietää mitä jossain bäkkärillä tai laivan hytissä on tapahtunut.
Euroopan kiertueista puhumattakaan.
Sen mitä mä tiedän niin niillä on ollut aina melkoisen kosteita jatkoja varsinkin kiertueilla.
Joelista on liikkunut semmostakin,että olisi liiankin kiinnostunut näistä teinitytöistä.
Enemmän kuin oman ikäisistä.
Jos se on tapahtunu 15 sitten, niin onhan toi voinu muuttua ja saanu elämän raiteilleen. Elinkautisvanki olisi päässyt keskimäärin 14 vuoden kohdalla pois.
Kaikille pitää antaa uusi mahdollisuus. Eri asia jos jatkaa edelleen tuollaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa tyhmälle onko se viestittely ollut seksuaalissävyistä?
Kuulemma Hesari tekee juttua aiheesta ja UMK:n jälkeen saadaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa tyhmälle onko se viestittely ollut seksuaalissävyistä?
Kuulemma Hesari tekee juttua aiheesta ja UMK:n jälkeen saadaan tietää.
Mistä tämä tieto on peräisin?
Ja Joelista on levitetty myös munakuvia,pilakuvia tosin olivat,mutta silti.
Ja aina jaksaa esitellä sitä paljasta yläkroppaa instagramissa,sekö muka on normaalia...
Silloin kun bc osallistui umk: hon,olisi pitänyt silloin olla jo sääntö että,kaivetaan osallistujien rikoshistoriat esiin,olisi samalla ne Joelinkin luurangot tulleet julki.
Tuskin on niin viaton mitä esittää.
Kuka olisi esimerkiksi uskonut Roope Salmisesta,Mikko Leppilammesta ja Aku Hirviniemestä....
En mä ainakaan.
Lauri Tähkästä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsittääkseni kukaan ei ole missään vahvistanut,että syytökset pitäisivät paikkansa.
Alkaako tässä nyt pikkuhiljaa näyttääkin siltä,että koko juttu olikin ylen masinoima juoni,että piti saada Erikan pahin vastustaja ulos kilpailusta,jotta Erika voittaisi umk,ja pääsisi euroviisuihin munaamaan itsensä ja suomen.
Tai vaihtoehtoisesti että,jollakulla oli vaan tarve pilata Mikan elämä,ja samalla muidenkin bändin jäsenten,koska sivusta kärsiminen.
Sehän tässä juuri onkin ongelma, että kyseessä on maine haitan salaaminen. Tuota mahdollista mainehaittaa, josta pitää ilmoittaa ennen osallistumista ei ole tarkemmin rajattu. Jättää aika paljon tulkinnan varaa YLE:lle ja toisaalta juttu kuin juttu voi olla täysin keksitty, eikä sitä ehditä todistaa ennen mainehaitan esille tuloa julkisesti.
Ei sillä, Euroviisut kokonaisuudessaan on nykyään friikkishow, ei musiikkililpailu, joten niihin tällaiset skandaalit sopivat kuin "nenä päähän".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käsittääkseni kukaan ei ole missään vahvistanut,että syytökset pitäisivät paikkansa.
Alkaako tässä nyt pikkuhiljaa näyttääkin siltä,että koko juttu olikin ylen masinoima juoni,että piti saada Erikan pahin vastustaja ulos kilpailusta,jotta Erika voittaisi umk,ja pääsisi euroviisuihin munaamaan itsensä ja suomen.
Tai vaihtoehtoisesti että,jollakulla oli vaan tarve pilata Mikan elämä,ja samalla muidenkin bändin jäsenten,koska sivusta kärsiminen.
Sehän tässä juuri onkin ongelma, että kyseessä on maine haitan salaaminen. Tuota mahdollista mainehaittaa, josta pitää ilmoittaa ennen osallistumista ei ole tarkemmin rajattu. Jättää aika paljon tulkinnan varaa YLE:lle ja toisaalta juttu kuin juttu voi olla täysin keksitty, eikä sitä ehditä todistaa ennen mainehaitan esille tuloa julkisesti.
Ei sillä, Euroviisut kokonaisuudessaan on nykyä
Tämä on kokonaisuudessaan ristiriitainen juttu,se myönnettäköön.
Voi sitä ilon päivää,kun iltalehdessä lukisi joku aamu kun herään,"Erika Vikman on suljettu ulos umk:sta liiallisen pervoilun takia"
Tuulettaisin varmasti niin,että se näkyisi,ja kuuluisi Dubaihin asti.
No Mika on luvannut viedä väittäjät oikeuteen, joten eiköhän tähän selvyys saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelin minäkin joskus teini-ikäisen kanssa,vaikka olin jo 30v täyttänyt,kirjoittelussa ei ole mitään rikollista,jos se on asiallista aikuisen ja lapsen välillä.
Mutta jos asiatonta,se on ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
No Mika on luvannut viedä väittäjät oikeuteen, joten eiköhän tähän selvyys saada.
Eiköhän.
Ja jos blind channel hajoaisi taukonsa aikana,tuulettaisin niin,että se näkyisi,ja kuuluisi avaruudessa asti.
Vierailija kirjoitti:
Joelista on liikkunut semmostakin,että olisi liiankin kiinnostunut näistä teinitytöistä.
Enemmän kuin oman ikäisistä.
No mee kertomaan näistä huolenaiheista tutkivalle journalistille. Varmasti kiinnostuvat.