Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok

Vierailija
22.01.2025 |

"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."

En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010980267.html

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy ei saa sanoa transvihaajille pahasti niiden pitää saada pilkata transsukupuolisia kaikesta mahdollisesta, mukaanlukien verrataain korkea itsemurhakuolleisuus"

Jos luet viestin, jossa joku pilkkaa mielestäsi transsukupuolisia, mikset puhu siitä? Miksi käsket heitä tappamaan itsensä? Miksi käyttäydyt niin kuin sinulla olisi valta määritellä toisten ihmisarvon? Miten koet, että sinun käytöksesi on jotenkin oikeutetumpaa kuin niiden, joita kuvailet transvihaajiksi?

Vierailija
162/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen tullut pohdintojeni jälkeen tulokseen, että sinua ei ole olemassa. Ei tuollaista mutu-pohjalta toisten ihmisten synnynnäiset ominaisuudet mitätöivää tyyppiä yksinkertaisesti voi edes olla nyt kun näin oikein syvällisesti sisintäni tutkin.

Siis anna mun kaikki kestää. "Koska minä ite lapsena tunsin näin" niin päättelen, että koko transsukupuolisuutta ei ole olemassa. Ja "Minä oon tosi asiallinen ja syvällinen ihminen". "

No, edelleen on olemassa se vaihtoehto, että sinäkin tutustut aiheeseen. Minä en tosiaan puhu asiasta mutu-pohjalta, vaan siltä pohjalta, että olen tutustunut aiheeseen sekä tieteelliseltä kannalta että ihmisten kokemuksia kuuntelemalla ja lukemalla.

Iso-Britanniassa on psykiatri nimeltä Az Hakeem. Hän työskenteli transihmisten kanssa parikymmentä vuotta. Hän veti Tavistockissa ryhmäterapioita, joihin osallistui transprosessiin hakeneita, sen läpikäyneitä että katujia (kaikki o

Olet maallikko, joka on lukenut pari kirjaa (?) tai mistä lienee olet tietosi hakenut. Se että oot jotain lukenut ei tee susta pätevää arvioimaan onko transsukupuolisuutta olemassa. Se ei edes oo mikään mielipidekysymys, johon tarttis omat mutuilunsa tulla vauvapalstalla jakamaan. Jokaisen omat kokemukset ovat yhtä arvokkaita, eikä yhdenkään ihmisen subjektiiviset kokemukset ole todiste transsukupuolisuudesta suuntaan tai toiseen. Siitä on ihan riittävästi todisteita kaikista kulttuureista ympäri maailmaa koskien suurta joukkoa ihmisiä, tutkimuksia ja dataa, josta transsukupuolisuus voidaan olemassa olevaksi ihmisen ominaisuudeksi todeta.

Olet myös todella alentuva noine syvällisine selostuksinesi. Mistä sinä tiedät kuinka paljon minä olen "syventynyt" aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ,joka täällä vihaa jotakin, on tuo joka koko ajan käskee muita tappamaan itsensä. P itäisiköhän hänen katsoa siihen peiliin..?

Vierailija
164/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen, joka kehottaa toisia tappamaan itsensä, ei ole koskaan joutunut minkäänlaisten elämän realiteettien eteen. Hän ei kykene käsittämään, millainen toivotus on kehotus tappamaan itsensä. Hän ei ole koskaan joutunut olemaan se henkilö, joka löytää itsemurhan tehneen ruumiin, jää jäljelle suremaan tai joutuu kertomaan itsemurhan tehneen läheisille, mitä on tapahtunut. 

Tätä saastaa mitä tämä sivu on täynnä ei jää kukaan kaipaamaan

Sinäkö olet se, joka määrittää toisen ihmisen ihmisarvon? Mistä koet saaneesi valtuudet? Ja jos tämä sivu on mielestäsi noin ahdistava paikka, miksi käyt täällä?

Tän saastanko pitäs saada rauhassa levittää paskaansa ilman että kukaan sanoo vastaan

No kokeile sanoa vastaan. Kerro, miksi ajattelet heidän olevan väärässä. Kokeile asiallista kirjoittamista. Nyt et sano vastaan, vaan ainoastaan käyttäydyt kammottavalla tavalla. Viesteistäsi tulee mieleen vain se, että sinulla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa itse aiheesta. Jos ajattelet, että faktat ovat sinun puolellasi, tuo ne faktat esille.

Vierailija
165/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joka tehtailee transfoobisia avauksia, itse asiassa vuodesta toiseen, samat lässytykset toistuvat copypastattuina - mikä sinun ongelmasi on, pitäisikö sinun puhua jollekin?

Vierailija
166/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nuo tapa itses viestit on täysin ala-arvoisia ja kyllä kirjoittaja itsekin tietää sen. Tuo on provoa, joka katkaisee tän iänikuisen translänkytyksen edes jollain tavalla. Sanot, ettet ole koskaan kirjoittanut kenestäkään noin "pahasti". Rohkenen epäillä, koska vauvan transketjut ovat vähintään 95% ala-arvoista ja loukkaavaa paskaa.

Terveisin sivusta seurannut, kyllästynyt ja sympatiat transihmisten puolella. "

En voi ottaa vastuuta siitä, mitä joku ihminen on johonkin vauvan transketjuun kirjoittanut. Voin ottaa vastuun vain omista kirjoituksistani, ja mun tapani kirjoittaa on asiallinen.

Joo aivan varmasti ihminen, joka pakonomaisesti osallistuu keskusteluun  vähemmistöstä, josta hänellä syystä tai toisesta on kovasti mielipiteitä ja sanottavaa jollain ö-luokan av-palstalla on aivan "asiallinen". Kyllä kyllä. 

Tämä selittääkin sen, miksi kirjoitat noita ala-arvoisia "tapa ittes" viestejä. Sinun mielestäsi ne on ihan asiallisia, kun kerran olet mielestäsi ö-luokan av-palstalla :DDDDDDDDDD

Vierailija
167/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joka tapauksessa trans-viha on oleellinen osa sitä että vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia pyritään kontrolloimaan ja rajoittamaan. trans-viha johtaa suoraan myös naisvihaan. ja vie mahdollisuutta naiselta olla mitä ovat"

Transnaiset eli miehet pyrkivät määrittelemään mikä on nainen ja ovat jo aiheuttaneet vakavia ongelmia naisina syntyneille. Transnaisten pitäisi ymmärtää oma naisvihansa oikeita naisia kohtaan ja klaikki se paha, jonka leikillään aiheuttavat. Vankiloissa miehet tunkevat naisvankiloihin, tutkimustulokset ja tilastot vääristyvät ym.

Vierailija
168/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ,joka täällä vihaa jotakin, on tuo joka koko ajan käskee muita tappamaan itsensä. P itäisiköhän hänen katsoa siihen peiliin..?

tapa ittes idiootti

Vierailija
169/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet maallikko, joka on lukenut pari kirjaa (?) tai mistä lienee olet tietosi hakenut. Se että oot jotain lukenut ei tee susta pätevää arvioimaan onko transsukupuolisuutta olemassa. Se ei edes oo mikään mielipidekysymys, johon tarttis omat mutuilunsa tulla vauvapalstalla jakamaan. Jokaisen omat kokemukset ovat yhtä arvokkaita, eikä yhdenkään ihmisen subjektiiviset kokemukset ole todiste transsukupuolisuudesta suuntaan tai toiseen. Siitä on ihan riittävästi todisteita kaikista kulttuureista ympäri maailmaa koskien suurta joukkoa ihmisiä, tutkimuksia ja dataa, josta transsukupuolisuus voidaan olemassa olevaksi ihmisen ominaisuudeksi todeta.

Olet myös todella alentuva noine syvällisine selostuksinesi. Mistä sinä tiedät kuinka paljon minä olen "syventynyt" aiheeseen."

Joo, niinhän mä olen maallikko, mutta eivät minun tietoni ole peräisin maallikoilta, vaan tutkijoilta ja muilta ammattilaisilta. Ja tosiaan, sitä dataa siitä, että transsukupuolisuus olisi todistettavissa oleva ilmiö (eli että transsukupuolisen ja ei-transsukupuolisen ihmisen välillä olisi joku ero - siis muu kuin kokemus sukupuoliristiriidasta).

En tiedäkään, miten paljon olet perehtynyt aiheeseen, mutta oletan, ettet kovinkaan paljon, koska et tuo tietojasi mitenkään julki. Voisit nyt tehdä niin sen sijaan, että keskityt analysoimaan persoonaasi. 

Vierailija
170/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Transnaiset eli miehet pyrkivät määrittelemään mikä on nainen ja ovat jo aiheuttaneet vakavia ongelmia naisina syntyneille. Transnaisten pitäisi ymmärtää oma naisvihansa oikeita naisia kohtaan ja klaikki se paha, jonka leikillään aiheuttavat."

Tiedäthän että ylläoleva on jumipään tai sekopään vuodatusta?

Vierailija
171/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ransu, jos olit jo unohtanut:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5178031/#:~:text=The%20suicide….

"The suicide attempt rate among transgender persons ranges from 32% to 50% across the countries."

Vierailija
172/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"joka tapauksessa trans-viha on oleellinen osa sitä että vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia pyritään kontrolloimaan ja rajoittamaan. trans-viha johtaa suoraan myös naisvihaan. ja vie mahdollisuutta naiselta olla mitä ovat"

Transnaiset eli miehet pyrkivät määrittelemään mikä on nainen ja ovat jo aiheuttaneet vakavia ongelmia naisina syntyneille. Transnaisten pitäisi ymmärtää oma naisvihansa oikeita naisia kohtaan ja klaikki se paha, jonka leikillään aiheuttavat. Vankiloissa miehet tunkevat naisvankiloihin, tutkimustulokset ja tilastot vääristyvät ym.

Voisit kritisoida esim transurheilua tai transnaisten mahdollisuutta naisten vankilaan erillisenä. Mutta koska olet aivokuollutta jätettä olet hörpännyt aimoannoksen trumppilaisten maga-ripulia etkä osaa ajatella asioista alkuunkaa itsenäisesti

Vierailija
173/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"The suicide attempt rate among transgender persons ranges from 32% to 50% across the countries."

Noniin ne jotka itsee näistä itsemurhakehotuksista katsokaa tätä jätett

Edelleen: tappakaa kaikki itsenne, tyhmät valehtelevat ihmispask at

Teitä kahta ei erota toisistaan mikään. Keskustelette ihan yhtä matalamielisesti.

Vierailija
174/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin ne jotka itsee näistä itsemurhakehotuksista katsokaa tätä jätett

Edelleen: tappakaa kaikki itsenne, tyhmät valehtelevat ihmispask at

Teitä kahta ei erota toisistaan mikään. Keskustelette ihan yhtä matalamielisesti.

Hei, minä vain tarjosin tieteellisesti johdettuja tilastoja, enkä ole kehottanut ketään tekemään yhtään mitään. Älä yhdistä minua sekopäähän, joka täällä kehottaa toisia tap pamaan itsensä.

Vierailija
175/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transliike on itsessään puhdasta naisvihaa, jossa muovimiehet pyritään korvaamaan naiset. Onneksi tähän on viinein herätty. Kyse ei ole leikistä, vaan puhtaasta misogyniasta, joka vaarantaa naisten oikeudet monella tasolla. Urheilu on vain yksi osa, jonka tämä transväki haluaa tuhota naisilta. 

Ja ollaanpa nyt rehellisiä, useimmat ransut ovat myös seksuaalisesti hyvin  häiriintyneitä, eivät mitään harmittomia ihmispoloja. 

Tapa itses v*'un idiootti

Jos tuo on trans-ihmisen vastaus jokaiseen viestiin täällä ( tapa ittes v*tun idiootti) niin kyllähän se vain vahvistaa tuon  edellisen kirjoittajan olettamuksen siitä, että jotain jotakin on pääkopassa pahasti pielessä . "Häiriintyneitä" taitaa olla lievä ilmaisu. 

Vierailija
176/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan täysi maallikko, vaikka olisit miltä tutkijalta kirjan lukenut. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden näkemyksiin minäkin tietoni perustan. Jos olet ihan normi ihminen, etkä kaninkolossa viihtyvä, niin voit käydä vaikka THL tai WHO sivulta lukemassa aiheesta ettet jää ihan yksin tulkitsemaan tieteellisiä tekstejä maallikkopohjalta. Jos viihdyt kaninkolossa, niin sitten THL tai WHO on sun mielestä varmaan "korruptoituneita" tai jotain. Sitten sua ei voi auttaa. 

Vierailija
177/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oot niin maga-trumppilaisten aivopesemä kun olla ja vaan voi ja oot liian tyhmä sitä tajutakses. Transurheilijoita ei taida koko 350 miljoonan asukkaan usa:ssakaan olla kuin ihan kourallinen, suomessa tuskin yhtäkään. Ei taida olla kirjaimellisesti yhtäkään tapausta jossa esim transnainen olis tunkenut naisten pukukoppiin vasten siellä olevien tahtoa. Pelkkää persupervojen fantasiaa tämäkin

Transviha kulkee vaan käsi kädessä sen kanssa ettei naiset saa olla liian "rumia" tai "maskuliinisia". Koska jos joku oikeasti menee transsukupuolisena ns. läpi naisesta, ei kukaan tiedä että hän on trans. Viha kohdistuu vain niihin jotka ei täytä perinteisen femiinisyyden kriteereitä"

No jos pitää olla noin mustavalkoinen, kuten te sateenkaarikulttilaiset olette, niin ollaan sitten trumpisteja ja magoja. EVVK. Totuus nyt kuitenkin on se, etten seuraa amerikan politiikkaa sitä vähää, mitä enää Suomenkaan. On vain mitta tulkut täyteen. Ja toi persuuskin meni sulla päin prinkkalaa, en ole ikinä persua äänestänyt, sen paremmin kuin kokkareita.

Maailma on täynnä uutisia siitä mitä rikoksia ransut ovat tehneet, niitä voit etsiä ihan ilman magoja ja muita aatteita. Mutta kun on noin aivopesty gender-humpuukiin kuin sinä, sitä toki kuvittelee kaikki muut ihmiset aivopestyiksi, eikä näe että onkin itse se sekopää. Kuuluu  sateenkaarikultin peruspakettiin, loataan muut esim äärioikeistoksi, niin voidaan luokitella MUUT hulluiksi. 

Pelottaako, että meitä " MAGAihmisiä" (huom, vitsi) on Suomessa myös opposition äänestäjissä. Räjähtikö ransupääsi nyt muovisista liitoksistaan? Toivottavasti. 

Vierailija
178/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä muuten nuo transihmisten itsemurhatilastot ovat yksi esimerkki siitä, miten transmedikalisaatio on vaarallista. Moni transihminen saa erilaisia päivittäistä elämää haittaavia komplikaatioita toimenpiteistä, ja se, että toimenpiteet ja hormonit eivät kuitenkaan tee ihmisestä vastakkaisen sukupuolen edustajaa, aiheuttaa monelle vain enemmän ristiriitaa. 

Vierailija
179/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinäkö sanelet, mistä muut saavat keskustella?  Onko sulla vähän lian suuret luulot itsestäsi?

Vierailija
180/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tavoite on saada niin paljon ilmoituksia yhdestä aloituksesta että se poistetaan. Toimii samalla tavalla jokaisessa ketjussa joka käsittelee hänelle rakkaita aiheita, eli miehen transitioituminen naiseksi sekä tulonsiirrot hänelle epämieluisasta kulmasta.

Mitäpä jos ignoraisitte koko peikon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi