Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok

Vierailija
22.01.2025 |

"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."

En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010980267.html

Kommentit (282)

Vierailija
141/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nuo tapa itses viestit on täysin ala-arvoisia ja kyllä kirjoittaja itsekin tietää sen. Tuo on provoa, joka katkaisee tän iänikuisen translänkytyksen edes jollain tavalla. Sanot, ettet ole koskaan kirjoittanut kenestäkään noin "pahasti". Rohkenen epäillä, koska vauvan transketjut ovat vähintään 95% ala-arvoista ja loukkaavaa paskaa.

Terveisin sivusta seurannut, kyllästynyt ja sympatiat transihmisten puolella. "

En voi ottaa vastuuta siitä, mitä joku ihminen on johonkin vauvan transketjuun kirjoittanut. Voin ottaa vastuun vain omista kirjoituksistani, ja mun tapani kirjoittaa on asiallinen.

Joo aivan varmasti ihminen, joka pakonomaisesti osallistuu keskusteluun  vähemmistöstä, josta hänellä syystä tai toisesta on kovasti mielipiteitä ja sanottavaa jollain ö-luokan av-palstalla on aivan "asi

Jos sinä olet se tapa ittes -tyyppi, niin muista, että edelleen voi puhua vain omasta puolestasi. Sinä olet kirjoittanut tähän ketjuun kauheita, epäkohteliaita ja ilkeitä viestejä. Voit ottaa vastuun niistä ja seisoa niiden takana, ja siitä tulokulmasta arvioida muiden kirjoituksia.

Vierailija
142/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on oikein hyvä esimerkki näistä ihmisistä, jotka somessa vouhottavat, että "koskaan ei voi tietää, millaista taistelua toinen käy läpi - ole siis aina ystävällinen". Ja sitten ne kirkuvat anonyymisti "tapa ittes".

miks pitäs olla ystävällinen ihmisille jotka on totaalista jätettä eikä häpeä sitä tippaakaan

No, aika iso osa ihmisistä on sitä mieltä, että kaikilla ihmisillä on ihmisarvo. Huomasin kyllä jo sinun viesteistäsi, että et kannata rajatonta ihmisarvoa.

ai nyt alkaa sönkötys ihmisarvosta, kun on ensin vähän pilkattu vähemmistöjä tällä palstalla joka päivä vuosien ajan

tapa itses

Et taida ymmärtää, että sinä itse pilkkaat/halveksit kaikkia ihmisiä ja heidän ihmisarvonsa hokemalla  tuota "tapa ittes" mantraa. En ukso, että yksikään minkään vähemmistön (tai enemmistön)edustaja haluaisi itselleen tuollaisen puolustajan, joka ei osaa muuta kuin hokea toisille "tapa ittes."

Voit olla ihan varma, että kukaan ei haluasi tunnustaa sinua ystäväkseen tai puolestapuhujakseen, olisi hän sitten mitä vähemmistöä tahansa ja vaikka kuinka esiintyisit hänen puolellaan.

Itsekin sinä kannata rajallista ihmisarvoa ja ihminen joka on sinun kanssasi eri mieltä saa sinulta tuomion: tapa ittes. Oot kyllä paraskin ihmisarvosta keskustelija:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lakkaa olemasta jätettä niin en kehota"

Niin, ajattele, maailmassa on olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka suovat ihmisarvon kaikille. He ovat sellaisia ihmisiä, jotka suvaitsevat erilaisuutta. Sitten on teitä, jotka haluavat ottaa hengiltä toisinajattelijat. Olet "hyvässä" seurassa esim. Hitlerin ja Stalinin kanssa.

tapa nyt jo ihan oikeasti itses

suvaitsemattomuutta ja vihaa ei tarvitse suvaita

tee itsemurha ja samalla maailmasta vähän parempi

Sinä olet tässä se, joka suollat vihaa etkä suvaitse muita ihmisiä. Se tulee läpi jokaisesta viestistäsi. Mä en ole oikeasti ikinä kirjoittanut kenellekään noin järkyttäviä asioita kuin mitä sinä olet ketjussa kirjoittanut kymmeniä kertoja. Ja silti ajattelet olevasi suvaitsevainen. Kuule, ei se noin toimi. Pitää elää niin kuin o

Ei se ymmärrä, kun se on mies. Aivot estää ymmärtämästä samoin kun sen, että "vastentahtoinen seksi" sattuu naiseen ja sen, että aborttioikeuden kieltäminen on vaarallista pakkosynnyttäville alaikäisille. Kenelle miehelle jaksaisit selittää noin jossain naiset on putkia, koska liian lyhyt hame -ketjussa? Oletat, että hän ymmärtää selittämällä. Uutinen! Miehet eivät ymmärrä. Vaikka kuinka selität, että vastaus on yhdeksän, niin mies toistelee vastaukseksi reikä. Tämä tulos vielä edelleen sadan vuoden ja miljoonan sivun jälkeen.

Vierailija
144/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis anteeksi nyt, mutta ajatteletko sä, että sä jotenkin tiedät, mitä olen kirjoitellut ja mihin, kun annat viestissäsi ymmärtää, että tiedät mua paremmin, mitä minä olen kirjoitellut? Nyt on pakko sanoa, että anonyymipalstalla et voi tietää, mitä olen kirjoittanut, milloin ja mihin. Mutta mulla ei ole tapana kirjoittaa ihmisille rumasti, asiattomasti ja pilkkaavasti. Enkä tiedä, miksi valehtelisin tässä. Mitään gloriaa en voi sillä saada, koska ei kukaan voi edelleenkään yhdistää tätä viestiä mihinkään"

Ei mun tarvitse tietää sun viestejä. Se, että olet tässä puolustelemassa vauvapalstan transketjuja kertoo kyllä olennaisesti kuinka "asiallinen" olet. 

Vierailija
145/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään joku haluaa, että koko ketju poistetaan. Ketjun aloituksen sisältö ei ilmeisesti miellytä. Siinä kun on esillä fiksusti käyttäytyvä vähemmistön edustaja, ja tämä joku on itse sellainen aggressiivinen ja typerä räyhääjä. Ja kun räyhääjä ei sivistyneeseen keskusteluun kykene, niin sitten vain räyhätään ja solvataan

No, onhan se elämäntapa tuokin, mutta on turha odottaa mitään kunnioitusta tai kannatusta enemmistöllä sille omalle agendalleen

Vierailija
146/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tullut pohdintojeni jälkeen tulokseen, että sinua ei ole olemassa. Ei tuollaista mutu-pohjalta toisten ihmisten synnynnäiset ominaisuudet mitätöivää tyyppiä yksinkertaisesti voi edes olla nyt kun näin oikein syvällisesti sisintäni tutkin.

Siis anna mun kaikki kestää. "Koska minä ite lapsena tunsin näin" niin päättelen, että koko transsukupuolisuutta ei ole olemassa. Ja "Minä oon tosi asiallinen ja syvällinen ihminen". "

No, edelleen on olemassa se vaihtoehto, että sinäkin tutustut aiheeseen. Minä en tosiaan puhu asiasta mutu-pohjalta, vaan siltä pohjalta, että olen tutustunut aiheeseen sekä tieteelliseltä kannalta että ihmisten kokemuksia kuuntelemalla ja lukemalla.

Iso-Britanniassa on psykiatri nimeltä Az Hakeem. Hän työskenteli transihmisten kanssa parikymmentä vuotta. Hän veti Tavistockissa ryhmäterapioita, joihin osallistui transprosessiin hakeneita, sen läpikäyneitä että katujia (kaikki olivat siis samassa ryhmässä). Kannattaa tutustua siihen, mitä Hakeem kertoo kokemuksestaan ja ryhmäterapian tuloksista (tulos oli mm. se, että harva ryhmiin osallistuneista jatkoi transprosessiin). Kannattaa tutustua myös detransitioitujien kertomuksiin.

Muuten, jos minun kokemukseni siitä, mitä minä tunsin ja koin lapsena, ei ole minkään arvioinen, miksi jonkun muun sitten olisi? Kelle kaikille sanot "anna mun kaikki kestää" ja kelle kaikille "ihanaa, kerro lisää, oi sinä piinattu sielu"?

Vierailija
147/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joka tapauksessa trans-viha on oleellinen osa sitä että vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia pyritään kontrolloimaan ja rajoittamaan. trans-viha johtaa suoraan myös naisvihaan. ja vie mahdollisuutta naiselta olla mitä ovat"

Transliike on itsessään puhdasta naisvihaa, jossa muovimiehet pyritään korvaamaan naiset. Onneksi tähän on viinein herätty. Kyse ei ole leikistä, vaan puhtaasta misogyniasta, joka vaarantaa naisten oikeudet monella tasolla. Urheilu on vain yksi osa, jonka tämä transväki haluaa tuhota naisilta. 

Ja ollaanpa nyt rehellisiä, useimmat ransut ovat myös seksuaalisesti hyvin  häiriintyneitä, eivät mitään harmittomia ihmispoloja. 

Vierailija
148/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis anteeksi nyt, mutta ajatteletko sä, että sä jotenkin tiedät, mitä olen kirjoitellut ja mihin, kun annat viestissäsi ymmärtää, että tiedät mua paremmin, mitä minä olen kirjoitellut? Nyt on pakko sanoa, että anonyymipalstalla et voi tietää, mitä olen kirjoittanut, milloin ja mihin. Mutta mulla ei ole tapana kirjoittaa ihmisille rumasti, asiattomasti ja pilkkaavasti. Enkä tiedä, miksi valehtelisin tässä. Mitään gloriaa en voi sillä saada, koska ei kukaan voi edelleenkään yhdistää tätä viestiä mihinkään"

Ei mun tarvitse tietää sun viestejä. Se, että olet tässä puolustelemassa vauvapalstan transketjuja kertoo kyllä olennaisesti kuinka "asiallinen" olet. 

Mitäs vauvapalstan transketjuja mä tässä puolustelenkaan? Ja miten se edes tapahtuisi?

Vierailija
149/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kai te naiset jotka hurraatte tätä maga-trumpismia tajuatte, että te ootte myös näiden kohteena. nää ei halua ihmisille yksilöllistä vapautta olla sitä mitä on. trans-jahti johtaa siihen, että liian "maskuliinisia" naisia tullaan jahtaamaan. näitä on jo amerikassa sattunut, mm. vanhoja naisia on hakattu kun niitä on luultu transsukupuolisiksi. eivät kai täytä sitä mallia minkälainen "naisen" pitäisi olla

Minä en ole mikään MAGA, asun Suomessa, olen täysin suomalainen ja vastustan amerikasta tuotettua gender-aatetta, joka nimenomaan yrittää naisten oikeudet tuhota. Ransut ovat sen aatteen johtotähtinä, tunkemassa naisten urheiluun, naisten tiloihin, jopa terveydenhuollossa. Nämä miehet, jotka tekevät usein rikoksia, pääsevät myös rikostilastoihin "naisina". Tollainen valehtelu sukupuolesta yhteiskunnan hyväksynnällä, lopulta tuhoaa koko yhteiskunnan ja vie eritoten naisilta ja lapsilta kaiken turvan. Siinä sulle "magaa" kerrakseen. 

Niin magaa kuin petaa, mitäs ootte sateenkaarirunccarit sössineet kaiken maailmassa, totta kai semmoinen aivoton massakultti saa vastavoimia, eihän se todellisuuspakoilu voi iänkaiken jatkua. 

Oot niin maga-trumppilaisten aivopesemä kun olla ja vaan voi ja oot liian tyhmä sitä tajutakses. Transurheilijoita ei taida koko 350 miljoonan asukkaan usa:ssakaan olla kuin ihan kourallinen, suomessa tuskin yhtäkään. Ei taida olla kirjaimellisesti yhtäkään tapausta jossa esim transnainen olis tunkenut naisten pukukoppiin vasten siellä olevien tahtoa. Pelkkää persupervojen fantasiaa tämäkin

Transviha kulkee vaan käsi kädessä sen kanssa ettei naiset saa olla liian "rumia" tai "maskuliinisia". Koska jos joku oikeasti menee transsukupuolisena ns. läpi naisesta, ei kukaan tiedä että hän on trans. Viha kohdistuu vain niihin jotka ei täytä perinteisen femiinisyyden kriteereitä

Vierailija
150/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään joku haluaa, että koko ketju poistetaan. Ketjun aloituksen sisältö ei ilmeisesti miellytä. Siinä kun on esillä fiksusti käyttäytyvä vähemmistön edustaja, ja tämä joku on itse sellainen aggressiivinen ja typerä räyhääjä. Ja kun räyhääjä ei sivistyneeseen keskusteluun kykene, niin sitten vain räyhätään ja solvataan

No, onhan se elämäntapa tuokin, mutta on turha odottaa mitään kunnioitusta tai kannatusta enemmistöllä sille omalle agendalleen

Olet ihan sekaisin. Jättäkää nyt jo transihmiset rauhaan oli sitten teidän mielestä oikean tai väärän laisia. 

Vierailija
151/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"joka tapauksessa trans-viha on oleellinen osa sitä että vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia pyritään kontrolloimaan ja rajoittamaan. trans-viha johtaa suoraan myös naisvihaan. ja vie mahdollisuutta naiselta olla mitä ovat"

Transliike on itsessään puhdasta naisvihaa, jossa muovimiehet pyritään korvaamaan naiset. Onneksi tähän on viinein herätty. Kyse ei ole leikistä, vaan puhtaasta misogyniasta, joka vaarantaa naisten oikeudet monella tasolla. Urheilu on vain yksi osa, jonka tämä transväki haluaa tuhota naisilta. 

Ja ollaanpa nyt rehellisiä, useimmat ransut ovat myös seksuaalisesti hyvin  häiriintyneitä, eivät mitään harmittomia ihmispoloja. 

Tapa itses v*'un idiootti

Vierailija
152/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onhan lisääntymisrooli jo mainittu!

Vierailija
153/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihminen, joka kehottaa toisia tappamaan itsensä, ei ole koskaan joutunut minkäänlaisten elämän realiteettien eteen. Hän ei kykene käsittämään, millainen toivotus on kehotus tappamaan itsensä. Hän ei ole koskaan joutunut olemaan se henkilö, joka löytää itsemurhan tehneen ruumiin, jää jäljelle suremaan tai joutuu kertomaan itsemurhan tehneen läheisille, mitä on tapahtunut. 

Vierailija
154/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen, joka kehottaa toisia tappamaan itsensä, ei ole koskaan joutunut minkäänlaisten elämän realiteettien eteen. Hän ei kykene käsittämään, millainen toivotus on kehotus tappamaan itsensä. Hän ei ole koskaan joutunut olemaan se henkilö, joka löytää itsemurhan tehneen ruumiin, jää jäljelle suremaan tai joutuu kertomaan itsemurhan tehneen läheisille, mitä on tapahtunut. 

Tätä saastaa mitä tämä sivu on täynnä ei jää kukaan kaipaamaan

Vierailija
155/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ilakoi ruumiin äärellä.

Vierailija
156/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olet taas tässä määrittelemässä toisten ihmisarvoa. Varmasti tulee mieleen muitakin ihmisiä, jotka ovat olleet sitä mieltä, että kaikilla ei vain ole oikeutta elää, ja sitten onkin lähdetty perustamaan tuhoamisleirejä. Toivottavasti joskus olet sellaisessa elämäntilanteessa, että ymmärrät itsekin, miten kammottavaa tuo on.

Vierailija
157/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olet se, joka määrittää toisen ihmisen ihmisarvon? Mistä koet saaneesi valtuudet? Ja jos tämä sivu on mielestäsi noin ahdistava paikka, miksi käyt täällä?

Vierailija
158/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olet taas tässä määrittelemässä toisten ihmisarvoa. Varmasti tulee mieleen muitakin ihmisiä, jotka ovat olleet sitä mieltä, että kaikilla ei vain ole oikeutta elää, ja sitten onkin lähdetty perustamaan tuhoamisleirejä. Toivottavasti joskus olet sellaisessa elämäntilanteessa, että ymmärrät itsekin, miten kammottavaa tuo on.

Yhyy ei saa sanoa transvihaajille pahasti niiden pitää saada pilkata transsukupuolisia kaikesta mahdollisesta, mukaanlukien verrataain korkea itsemurhakuolleisuus

Vierailija
159/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olet se, joka määrittää toisen ihmisen ihmisarvon? Mistä koet saaneesi valtuudet? Ja jos tämä sivu on mielestäsi noin ahdistava paikka, miksi käyt täällä?

Tän saastanko pitäs saada rauhassa levittää paskaansa ilman että kukaan sanoo vastaan

Vierailija
160/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ilakoi ruumiin äärellä.

Kyllä. Tän ihmispaskan mitä tämä sivu on täynnä

Tietysti paras olis jos älyäisivät muuttaa toimintaa mutta noin paatuneisiin tapauksiin ei ole usko kovin korkealla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi