Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok

Vierailija
22.01.2025 |

"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."

En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010980267.html

Kommentit (282)

Vierailija
281/282 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä minua Trumpin päätöksessä häiritsee on se että presidentti yleensäkin puuttuu tällaisiin asioihin. Urheilu on ihmisten itse keksimillä säännöillä tapahtuvaa leikkiä, ei mitään juridiikkaa. Jokainen laji ja jokainen lajiliitto saa kyllä ihan itse päättää kuka missäkin sarjassa urheilee ja mitä kriteerejä niissä on. Ei siihen mitään presidenttiä tarvitse.

Jos joku presidentti sanoisi että jatkossa painissa ja nyrkkeilyissä ei saa enää olla painoluokkia vaan kaikki vaan kaikkia vastaan niin olisihan se koomista. Mutta näköjään osa hurraa kun kun presidentti sanoo missä sarjassa nainen tai mies saa olla.

Ainoa, mistä itse tykkään Trumpin käytöksessä on se, että hän tuo reiluuden takaisin naisten urheiluun.

Vierailija
282/282 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos transsukupuolisiksi identifioituvat eivät yrittäisi polkea naisten oikeuksia, niin heidät hyväksyttäisiin huomattavasti paremmin. Kunnioitan Jadea, koska hän ei laita omia "oikeuksiaan" naisten oikeuksien edelle. Naisurheilijoiden pizza on pieni ja siitä ei riitä syötävää miehiksi syntyneille. Kaikkea hyvää Jadelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla