Mitkä ruuat saa aikaan vatsan pömpötyksen?
Kommentit (8)
Minulla huonosti sulavat liharuuat. Kestää päiviä ennenkuin poistuvat.
Itsellä vehnä. Enkä ole keliaakikko. Pitää vain välttää vehnää ainakin 3-4 päivää ennen tapahtumaa tai jotain julkista esiintymistä (hautajaiset tms. jossa täytyy pitää puhe) tai näytän turvonneelta pallolta. Pahinta on että se turvottaa myös kasvoni. Kerran olin niin vehnäpöhnässä muutaman roskaruokapäivän jälkeen (pizzaa, vehnäleipää jne) että äiti sanoi minun lihonneen kymmenen kiloa
Mulla ei mikään ruoka. Menkat vähän.
Ne joita itse kunkin suolisto sulattaa huonosti. Joskus kyse on sairaudesta, jota ei voi parantaa, mutta joskus vähittäinen totuttelu auttaa asiaa.
Vehnä, sokeri- yleisesti kaikki höttöhiilarit siis. Itsellä ainakin vatsa pömpöttää heti jos syön esim pullaa, sämpylää tai karkkia ja en pääse samana päivänä esim liikuntaharrastukseen. Myöskin makarooni tekee tätä, siitä valitsen nykyään täysjyväversion ja otan vain vähän. Vältän myös perunaa ja riisiä, otan korkeintaan pikku nokareen lisukkeeksi.
En ole gluteenille allerginen.
Myös esim sianliha saa tukalan olon aikaan moneksi päiväksi.
Syön nykyään kasvispainotteisesti ja silloin kun syön lihaa, lihana on joko kanaa tai nautaa. Kalaa en voi syödä valitettavasti, muuten söisin sitä.
Yksisilmäistä käärmettä!