IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok
"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."
En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.
Kommentit (282)
"
Kuule, kun mun intressi tässä keskustelussa on kyseenalaistaa sun mutuilu ja misinformaatio (ja keskustelun törkeyksiä olen kommentoinut myös). En mä halua keskustella transihmisistä. Olen aika vahvasti sitä mieltä, että heidät vois jo jättää rauhaan. Eikö heistä muka ole länkytetty täällä jo tarpeeksi.
Tuo wpath "skandaali" oli kaninkolojengin masinoima sekoilu, jota en sen kummemmin katso tarpeelliseksi kommentoida."
Ok. Parhaiten varmasti mun kirjoittamien asioiden kyseenalaistaminen toimisi sillä tavalla, että argumentoisit niitä vastaan sen sijaan, että keskityt kuvailemaan mua halventavin sanakääntein.
Jos muuten pidät WPATH-skandaalia kaninkolojen masinoimana, niin ainahan on se vaihtoehto, että et tutustu analyysiin, vaan ainoastaan niihin asioihin, joita on vuodettu. Ne on saatavilla sellaisenaankin. Myös pelkkä SOC 8:aan tutustuminen voi saada sellaisen olon, että tässä ei ehkä olla ihan tieteellisten asioiden äärellä. Tietenkin jos asia on niin, että ajattelet, että johonkin asiaan tutustuminen voisi muuttaa maailmankuvaasi jollain tavalla, etkä sitä halua, ymmärrän ajatuksen siitä, että tietoon ei haluakaan tutustua.
Olin itsekin aikaisemmin jokseenkin sitä mieltä, että asioihin ei tarvitse itse tutustua ollenkaan, koska asiantuntijat tietävät paremmin.
tämän aktivistin tunnistaa joka kerran kiistatta siitä että hänellä on aina tämä transteoreetikkojen ja aktivistien oma termistö hallussa.. Kaninkolo, pitäisikö normaalien ihmisten joiden arki täyttyy lähinnä töistä ja perheen kanssa vietetystä ajasta jaksaa seurata aiheeseen liittyvää keskustelua niin, että ymmärtää mitä tuollakin tarkoitetaan..?
BTW, Teemu Kärnän tutkimuksessa (2021) todettiin että ulkomaisen aineiston (Suomessa tätäkään ei olla tietenkään tutkittu tai tilastoitu, koska, no..) perusteella transhoitoja kadutaan vasta ka 8 vuoden kuluttua. Klock is a tickin'
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä muuten nuo transihmisten itsemurhatilastot ovat yksi esimerkki siitä, miten transmedikalisaatio on vaarallista. Moni transihminen saa erilaisia päivittäistä elämää haittaavia komplikaatioita toimenpiteistä, ja se, että toimenpiteet ja hormonit eivät kuitenkaan tee ihmisestä vastakkaisen sukupuolen edustajaa, aiheuttaa monelle vain enemmän ristiriitaa.
Sanoohan tämän jo maalaisjärkikin. Jos ihminen vammautetaan pysyvästi ja pumpataan päälle hormonikoktaileja, niin kuka, sen jälkeen on enää terve fyysisesti saati henkisesti. Ja tämmöistä puoskarointia kutsutaan luonnolliseksi, väitetään että transihmisiä on oikeasti olemassa. Eihän ole, sellaiseksi tulee hormonikoktaililla ja mutiloinnilla.
En hyväksy että transuiksi haluavat kutsuvat itseään "vähemmistöksi". Vähemmistö on asia johon synnytään, esim etnisyys johon ei voi itse vaikuttaa. Kehomuokkaajat eivät ole mikään vähemmistö, jonka pitäisi nauttia erioikeuksia. Jokainen ransu hyppää itse ransujunaan, omasta halustaan. Ikävä kyllä moni on siin aivopesty jo lapsena, jos on syntynyt sateenkaariperheeseen esim, että eiväthän ne edes ajattele mihin junaan ovat hyppäämässä. Karu totuus paljastuu liian myöhään, kun keho on jo tärvelty loppuelämäksi.
Ap ei ymmärrä että tuon kaltaiset sekopäät viedään kaasukammioon Yhdysvalloissa, koska woke loppui. Ei kyseessä ole pelkästään sukupuolista tai urheilusta kyse vaan koko woketuksen kieltäminen.
Ja hyvä näin, hulluus loppuu. Jokainen voi pervoilla kotonaan eikä julkisesti.
Tätä kansa tilasi.
Vierailija kirjoitti:
"
Kuule, kun mun intressi tässä keskustelussa on kyseenalaistaa sun mutuilu ja misinformaatio (ja keskustelun törkeyksiä olen kommentoinut myös). En mä halua keskustella transihmisistä. Olen aika vahvasti sitä mieltä, että heidät vois jo jättää rauhaan. Eikö heistä muka ole länkytetty täällä jo tarpeeksi.
Tuo wpath "skandaali" oli kaninkolojengin masinoima sekoilu, jota en sen kummemmin katso tarpeelliseksi kommentoida."
Ok. Parhaiten varmasti mun kirjoittamien asioiden kyseenalaistaminen toimisi sillä tavalla, että argumentoisit niitä vastaan sen sijaan, että keskityt kuvailemaan mua halventavin sanakääntein.
Jos muuten pidät WPATH-skandaalia kaninkolojen masinoimana, niin ainahan on se vaihtoehto, että et tutustu analyysiin, vaan ainoastaan niihin asioihin, joita on vuodettu. Ne on saatavilla sellaisenaankin. Myös pelkkä SOC 8:aan tutustuminen voi saada sellaisen olon, että tässä ei ehkä olla ihan tieteellis
Tiedätkö, kun olen tutustunut asioihin. Ilmeisesti olen sitten aika paljon lähdekriittisempi kuin sinä, kun en joka salaliittoon lähde mukaan. Sitä sinä näköjään teet ja sitten vielä omat syvälliset pohdiskelusi siihen päälle. Mikä muu voisi olla tärkeämpi tieto sulle kertoa kuin tuo, että voisit yrittää olla lähdekriittisempi ja tulla pois sieltä kaninkolosta?
"Sanoohan tämän jo maalaisjärkikin. Jos ihminen vammautetaan pysyvästi ja pumpataan päälle hormonikoktaileja, ..."
Kaikki hyvin?
Ei. Ei ole, eihän? Ei ole ollut pitkään aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuten sanoin, jos tykkäät kaninkolossa pyörimisestä, niin tuskin luotat noihin terveysjärjestöihin, joissa on paras ja uusin tutkimustieto aiheesta. Ja asianlaita taisi olla juurikin niin... "
Eikö olisi mielekkäämpää keskustella itse asiasta sen sijaan, että keskusteltaisiin minusta? Ehkä olet tietoinen tuosta WPATH-skandaalista? Mitä mieltä olet siitä? Oletko sitä mieltä, että WPATH toimii täysin normaalin lääketieteellisen järjestön tapaan ja esim. SOC 8 perustuu voimakkaasti tieteelliseen näyttöön?
Tuo wpath "skandaali" oli kaninkolojeng
kaivelin huvikseen vähän näitä aiheeseen liittyviä tutkimuksia josta valtaosa on julkaistu yhdysvalloissa tai väli-amerikassa. Cleveland clinic, Mayo clinic, associated surgeons.. Näen pikkupikku heikkouden tutkimusten uskottavuudessa, näkeekö kukaan muu?
"Tiedätkö, kun olen tutustunut asioihin. Ilmeisesti olen sitten aika paljon lähdekriittisempi kuin sinä, kun en joka salaliittoon lähde mukaan. Sitä sinä näköjään teet ja sitten vielä omat syvälliset pohdiskelusi siihen päälle. Mikä muu voisi olla tärkeämpi tieto sulle kertoa kuin tuo, että voisit yrittää olla lähdekriittisempi ja tulla pois sieltä kaninkolosta? "
Anteeksi, mutta minusta ei kuulosta lähdekriittiseltä se, että kategorisesti jätät jonkin aiheen kokonaan koluamatta, koska koet, että joku taho on skandaalin masinoinut. Koska tuo WPATH-skandaali tosiaan perustuu siihen, että järjestön jäsen on vuotanut sisäistä tietoa, niin tosiaan on se mahdollisuus tutustua siihen materiaaliin ja jättää ne mielestäsi epämääräiset tahot huomioimatta. Se materiaali on tosiaan ihan saatavilla.
Mitä muuten ovat nämä kaikki salaliitot, joihin olen lähtenyt mukaan? Ja edelleen, sä voit tuoda nyt julki sitä tietoa, johon olet lähdekriittisesti tutustunut todennäköisesti paljon enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedätkö, kun olen tutustunut asioihin. Ilmeisesti olen sitten aika paljon lähdekriittisempi kuin sinä, kun en joka salaliittoon lähde mukaan. Sitä sinä näköjään teet ja sitten vielä omat syvälliset pohdiskelusi siihen päälle. Mikä muu voisi olla tärkeämpi tieto sulle kertoa kuin tuo, että voisit yrittää olla lähdekriittisempi ja tulla pois sieltä kaninkolosta? "
Anteeksi, mutta minusta ei kuulosta lähdekriittiseltä se, että kategorisesti jätät jonkin aiheen kokonaan koluamatta, koska koet, että joku taho on skandaalin masinoinut. Koska tuo WPATH-skandaali tosiaan perustuu siihen, että järjestön jäsen on vuotanut sisäistä tietoa, niin tosiaan on se mahdollisuus tutustua siihen materiaaliin ja jättää ne mielestäsi epämääräiset tahot huomioimatta. Se materiaali on tosiaan ihan saatavilla.
Mitä muuten ovat nämä kaikki salaliitot, joihin olen lähtenyt mukaan? Ja edelleen, sä voit tuoda nyt julki sitä tietoa, johon ole
Kyllä mä luin ja tutustuin niihin vuodettuihin tietoihin ja vaikka kuinka monet skandaalit olen joutunut katselemaan Nolan investigates lähtien. Ja salaliittoihin uppoutuneuta hyväuskoisiahan niiden levittelijät on.
"Kyllä mä luin ja tutustuin niihin vuodettuihin tietoihin ja vaikka kuinka monet skandaalit olen joutunut katselemaan Nolan investigates lähtien. Ja salaliittoihin uppoutuneuta hyväuskoisiahan niiden levittelijät on. "
Okei, no selitä nyt sitten mulle, mikä on se salaliiton osuus tässä. WPATHhan ei ole kiistänyt, etteivätkö vuodetut tiedot olisi peräisin heidän sisäisiltä kanaviltaan.
Vierailija kirjoitti:
"Sanoohan tämän jo maalaisjärkikin. Jos ihminen vammautetaan pysyvästi ja pumpataan päälle hormonikoktaileja, ..."
Kaikki hyvin?
mielestäsi DDR:n harrastama ultimaattisen urheilijan kehonmuokkaus oli varmaan pelkästään ok. Mitä pikku hormonilisistä ja kirurgisista operaatioista - Andreas identifioitui olympia-voittajaksi joten se kaikki oli hänen omaksi hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä mä luin ja tutustuin niihin vuodettuihin tietoihin ja vaikka kuinka monet skandaalit olen joutunut katselemaan Nolan investigates lähtien. Ja salaliittoihin uppoutuneuta hyväuskoisiahan niiden levittelijät on. "
Okei, no selitä nyt sitten mulle, mikä on se salaliiton osuus tässä. WPATHhan ei ole kiistänyt, etteivätkö vuodetut tiedot olisi peräisin heidän sisäisiltä kanaviltaan.
Esimerkiksi se, että kyseessä olisi skandaali on jo tän salaliittojengin spinnaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hyvin?
mielestäsi DDR:n harrastama ultimaattisen urheilijan kehonmuokkaus oli varmaan pelkästään ok. Mitä pikku hormonilisistä ja kirurgisista operaatioista - Andreas identifioitui olympia-voittajaksi joten se kaikki oli hänen omaksi hyväkseen.
Niin. Ei ole kaikki hyvin? Haluatko kertoa siitä?
Jade on sen verran fiksu, että hänellä on vielä toivoa. Samaa ei voi sanoa tuosta aivopestystä poloisesta, joka toistelee "järjestön" iskostamia kliseisiä sanontoja, kuten 'Tapa ittes' 'kaninkolo' 'mene optikolle' jne.
Pippeli hyppeli pitkin siltaa.. Eikun korkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Jade on sen verran fiksu, että hänellä on vielä toivoa. Samaa ei voi sanoa tuosta aivopestystä poloisesta, joka toistelee "järjestön" iskostamia kliseisiä sanontoja, kuten 'Tapa ittes' 'kaninkolo' 'mene optikolle' jne.
Onko sinulla vielä toivoa? Monettako vuotta täällä jo vuodatat 24/7? Mitä elämääsi kuuluu noin muuten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hyvin?
En tiedä onko sinulla hallussa minkälainen käsitys nykypäivän transhoidoista, mutta nykyään standardi on että hoidon saaja on sekä tietoinen vaikutuksista että ottaa hoidon vastaan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi se, että kyseessä olisi skandaali on jo tän salaliittojengin spinnaus.
Ok, sinä et siis nähnyt mitään häiritsevää vaikkapa siinä, että kodittomille ihmisille tehdään vaginoplastioita (vaikka tiedetään, että koditon ihminen ei pysty huolehtimaan terveydestään ja hygieniastaan muutoinkaan, saati sitten tuollaisen operaation jälkeen, joka vaatii mm. tuntikausien dilatoimista päivittäin), että lääkäri toteaa, että teini-ikäisille transidentifioituville nuorille ei edes kannata puhua hedelmällisyyden menettämisestä, koska he eivät ymmärrä edes high school -tason biologiaa (mutta mainitun hedelmällisyyden voi kyllä siten hormonihoidoilla tuhota) tai että noita teinejä voi hormoniblokkereilla hoitaa, koska se tekee heidät sillä hetkellä onnellisiksi, vaikka hoidon vaikutuksista heidän koko loppuikäänsä ei voikaan sillä hetkellä sanoa mitään? Nämä ovat ihan ok juttuja tuollaiselle maailmanlaajuiselle terveysjärjestölle, joka esiintyy alansa asiantuntijana? Ja heiltä oli myös ok pimittää tilattu tutkimus, kun se ei sopinutkaan heidän ajatusmaailmaansa? Tämä on kaikki vain spinnausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hyvin?
En tiedä onko sinulla hallussa minkälainen käsitys nykypäivän transhoidoista, mutta nykyään standardi on että hoidon saaja on sekä tietoinen vaikutuksista että ottaa hoidon vastaan vapaaehtoisesti.
Tarkoitatko nyt pelkästään Suomea vai mitä aluetta? Ja kun seurantatutkimuksia ei ole tähän mennessä kauheasti tehty, miten tietoisia ajattelet, että hoitoihin menevät edes voivat olla hoidon seurauksista?
Anteeksi, erehdyin, olet jumipää SEKÄ sekopää.
No, et sentään. Vuosia taaksepäinhän diagnoisoimme sinut. Olet traumatisoitunut lesbonainen, oliko se että olit uskonnollisesta taustasta (lestadiolaiset?) - tähän traumasumppuun limittyy sitten kaikki transfobia ja houreet "peniksistä lesbojen makkarissa" ja "lisääntymisroolista" jne.