Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Transsukupuolinen korkeushyppääjä Jade Nyström: Trumpin linjaus transsukupuolisten urheilusta ok

Vierailija
22.01.2025 |

"Pelkästään hormonihoidot eivät muuta koko ihmistä varsinkin, jos on käynyt murrosiän läpi syntymäsukupuolessaan. Ei se ole reilua, että saisi vaihtaa kilpasarjaa siinä vaiheessa. Se ei ole millään tavalla syrjimistä tai oikeuksien viemistä se on enemmänkin realismia."

En ole Trumpin kannattaja todellakaan, mutta tuo nuori transsukupuolinen ainakin tietää tosiasiat.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000010980267.html

Kommentit (282)

Vierailija
121/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on oikein hyvä esimerkki näistä ihmisistä, jotka somessa vouhottavat, että "koskaan ei voi tietää, millaista taistelua toinen käy läpi - ole siis aina ystävällinen". Ja sitten ne kirkuvat anonyymisti "tapa ittes".

miks pitäs olla ystävällinen ihmisille jotka on totaalista jätettä eikä häpeä sitä tippaakaan

No, aika iso osa ihmisistä on sitä mieltä, että kaikilla ihmisillä on ihmisarvo. Huomasin kyllä jo sinun viesteistäsi, että et kannata rajatonta ihmisarvoa.

ai nyt alkaa sönkötys ihmisarvosta, kun on ensin vähän pilkattu vähemmistöjä tällä palstalla joka päivä vuosien ajan

tapa itses

Mistä sinä oikein tiedät minun kirjoitteluistani yhtään mitään? Ei mulla ole tapana pilkata yhtään ketään, ei myöskään viedä toisten ihmisarvoa, saati sanoa kellekään ihmiselle sellaisia kauheuksia, joita sinä olet tässä ketjussa jankannut viestitolkulla. 

Vierailija
122/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo mennyt neitosella munat pölkylle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttava tietää että jollain transihmisellä järkikin vielä jotenkin leikkaa. 

Toivottavasti Jade ei kutsu itseään naiseksi myöskään, en jaksa juttua lukea. Ainakin otsikossa sanotaan transiksi, hyvä. Se minua eniten ärsyttää, että media kutsuu ransuja (miehiä) naisiksi, ja saattaa vähätellä naisia kutsumalla "naisoletetuiksi" tai "cisnaisiksi", täysin hävytöntä toimintaa toimittajilta vääntää asiat muuksi mitä ne ovat, se on valeuutisointia. Hyvä että tässä puhutaan kai transista ja Jade tajuaa olevansa mies, kaikista "hoidoista" huolimatta. Jos kaikki itseään murjovat sukupuolisurffarit vain olisivatkin näin realistisia, olisi vähemmän ongelmia muille. 

Voiko paljon ylimielisemmin tulla toisesta ihmisestä länkyttämään muka kehuen. 

Vierailija
124/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en oo edelleenkään trans.

koomista kuinka veikkaatte vuoron perään trans naiseks ja trans mieheks. vaikka teidän piti muka niin selvästi aina tietää kuka on mies ja kuka on nainen

tappakaa itsenne apinat"

Hyvä lapsi, ymmärräthän sen, että ei se sukupuolen tunnistaminen tapahdu anonyymin palstakirjoittelun peruseella. Kai tajuat, että emme näe sinua, pystymme ainoastaan lukemaan viestisi?

Vierailija
125/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lakkaa olemasta jätettä niin en kehota"

Niin, ajattele, maailmassa on olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka suovat ihmisarvon kaikille. He ovat sellaisia ihmisiä, jotka suvaitsevat erilaisuutta. Sitten on teitä, jotka haluavat ottaa hengiltä toisinajattelijat. Olet "hyvässä" seurassa esim. Hitlerin ja Stalinin kanssa.

tapa nyt jo ihan oikeasti itses

suvaitsemattomuutta ja vihaa ei tarvitse suvaita

tee itsemurha ja samalla maailmasta vähän parempi

Sinä olet tässä se, joka suollat vihaa etkä suvaitse muita ihmisiä. Se tulee läpi jokaisesta viestistäsi. Mä en ole oikeasti ikinä kirjoittanut kenellekään noin järkyttäviä asioita kuin mitä sinä olet ketjussa kirjoittanut kymmeniä kertoja. Ja silti ajattelet olevasi suvaitsevainen. Kuule, ei se noin toimi. Pitää elää niin kuin opettaa. Toivon, että kun tulet vanhemmaksi, ymmärrät hävetä näitä asioita, joita olet nyt kirjoittanut.

Vierailija
126/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"en oo edelleenkään trans.

koomista kuinka veikkaatte vuoron perään trans naiseks ja trans mieheks. vaikka teidän piti muka niin selvästi aina tietää kuka on mies ja kuka on nainen

tappakaa itsenne apinat"

Hyvä lapsi, ymmärräthän sen, että ei se sukupuolen tunnistaminen tapahdu anonyymin palstakirjoittelun peruseella. Kai tajuat, että emme näe sinua, pystymme ainoastaan lukemaan viestisi?

luitko sä aivokuollu sönköttäjä ees tota keskustelua

tuo yks ulilauta apina kivenkovaan väitti että kirjoitustyylini on liian maskuliinen jotta voisin olla "oikea nainen".

sitten kun sanoin että olen mies, niin tää aivokuollu apina sano etten "ole oikea mies"

tätä on juuri tää maga-trumpismi. aivan totaalista aivokuolemaa

Luin, luitko sinä minun viestiäni? 

Vierailija
127/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai te naiset jotka hurraatte tätä maga-trumpismia tajuatte, että te ootte myös näiden kohteena. nää ei halua ihmisille yksilöllistä vapautta olla sitä mitä on. trans-jahti johtaa siihen, että liian "maskuliinisia" naisia tullaan jahtaamaan. näitä on jo amerikassa sattunut, mm. vanhoja naisia on hakattu kun niitä on luultu transsukupuolisiksi. eivät kai täytä sitä mallia minkälainen "naisen" pitäisi olla

Vierailija
128/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai te naiset jotka hurraatte tätä maga-trumpismia tajuatte, että te ootte myös näiden kohteena. nää ei halua ihmisille yksilöllistä vapautta olla sitä mitä on. trans-jahti johtaa siihen, että liian "maskuliinisia" naisia tullaan jahtaamaan. näitä on jo amerikassa sattunut, mm. vanhoja naisia on hakattu kun niitä on luultu transsukupuolisiksi. eivät kai täytä sitä mallia minkälainen "naisen" pitäisi olla

Moniko ihminen tässä ketjussa on kertonut olevansa nainen, joka kannattaa maga-trumpismia?

Vierailija
129/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko ihminen tässä ketjussa on kertonut olevansa nainen, joka kannattaa maga-trumpismia?

ehkä eivät tajua kannattavansa maga-trumpismia, kun pilkkaavat mm. trans-naisia

Vierailija
130/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lakkaa olemasta jätettä niin en kehota"

Niin, ajattele, maailmassa on olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka suovat ihmisarvon kaikille. He ovat sellaisia ihmisiä, jotka suvaitsevat erilaisuutta. Sitten on teitä, jotka haluavat ottaa hengiltä toisinajattelijat. Olet "hyvässä" seurassa esim. Hitlerin ja Stalinin kanssa.

tapa nyt jo ihan oikeasti itses

suvaitsemattomuutta ja vihaa ei tarvitse suvaita

tee itsemurha ja samalla maailmasta vähän parempi

Sinä olet tässä se, joka suollat vihaa etkä suvaitse muita ihmisiä. Se tulee läpi jokaisesta viestistäsi. Mä en ole oikeasti ikinä kirjoittanut kenellekään noin järkyttäviä asioita kuin mitä sinä olet ketjussa kirjoittanut kymmeniä kertoja. Ja silti ajattelet olevasi suvaitsevainen. Kuule, ei se noin toimi. Pitää elää niin kuin o

Nuo tapa itses viestit on täysin ala-arvoisia ja kyllä kirjoittaja itsekin tietää sen. Tuo on provoa, joka katkaisee tän iänikuisen translänkytyksen edes jollain tavalla. Sanot, ettet ole koskaan kirjoittanut kenestäkään noin "pahasti". Rohkenen epäillä, koska vauvan transketjut ovat vähintään 95% ala-arvoista ja loukkaavaa paskaa.

Terveisin sivusta seurannut, kyllästynyt ja sympatiat transihmisten puolella. 

Vierailija
131/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Jade ei kutsu itseään naiseksi myöskään, en jaksa juttua lukea. Ainakin otsikossa sanotaan transiksi, hyvä. Se minua eniten ärsyttää, että media kutsuu ransuja (miehiä) naisiksi, ja saattaa vähätellä naisia kutsumalla "naisoletetuiksi" tai "cisnaisiksi", täysin hävytöntä toimintaa toimittajilta vääntää asiat muuksi mitä ne ovat, se on valeuutisointia. Hyvä että tässä puhutaan kai transista ja Jade tajuaa olevansa mies, kaikista "hoidoista" huolimatta. Jos kaikki itseään murjovat sukupuolisurffarit vain olisivatkin näin realistisia, olisi vähemmän ongelmia muille. 

En mielestäni sentään kehunut. Mutta pisteet rehellisyydestä, se on piristävän poikkeavaa friikkisirkuksen edustajalta. 

Vierailija
132/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aatteita kannatatea vahingossa. Jos kannatetaan, niin voihan olla, että sinäkin kannatat maga-trumpismia vahingossa, jos käytät vaikka joskus jotain sanaa, jota Trump on joskus käyttänyt.

Vierailija
133/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuo tapa itses viestit on täysin ala-arvoisia ja kyllä kirjoittaja itsekin tietää sen. Tuo on provoa, joka katkaisee tän iänikuisen translänkytyksen edes jollain tavalla. Sanot, ettet ole koskaan kirjoittanut kenestäkään noin "pahasti". Rohkenen epäillä, koska vauvan transketjut ovat vähintään 95% ala-arvoista ja loukkaavaa paskaa.

Terveisin sivusta seurannut, kyllästynyt ja sympatiat transihmisten puolella. "

En voi ottaa vastuuta siitä, mitä joku ihminen on johonkin vauvan transketjuun kirjoittanut. Voin ottaa vastuun vain omista kirjoituksistani, ja mun tapani kirjoittaa on asiallinen.

Vierailija
134/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni sentään kehunut. Mutta pisteet rehellisyydestä, se on piristävän poikkeavaa friikkisirkuksen edustajalta. 

sinä se olet friikki kun tuollaista paskaa täällä iniset kelon ympäri vuodesta toiseen

Vierailija
135/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aatteita kannatatea vahingossa. Jos kannatetaan, niin voihan olla, että sinäkin kannatat maga-trumpismia vahingossa, jos käytät vaikka joskus jotain sanaa,

joka tapauksessa trans-viha on oleellinen osa sitä että vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia pyritään kontrolloimaan ja rajoittamaan. trans-viha johtaa suoraan myös naisvihaan. ja vie mahdollisuutta naiselta olla mitä ovat

Vierailija
136/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nuo tapa itses viestit on täysin ala-arvoisia ja kyllä kirjoittaja itsekin tietää sen. Tuo on provoa, joka katkaisee tän iänikuisen translänkytyksen edes jollain tavalla. Sanot, ettet ole koskaan kirjoittanut kenestäkään noin "pahasti". Rohkenen epäillä, koska vauvan transketjut ovat vähintään 95% ala-arvoista ja loukkaavaa paskaa.

En voi ottaa vastuuta siitä, mitä joku ihminen on johonkin vauvan transketjuun kirjoittanut. Voin ottaa vastuun vain omista kirjoituksistani, ja mun tapani kirjoittaa on asiallinen.

Joo aivan varmasti ihminen, joka pakonomaisesti osallistuu keskusteluun  vähemmistöstä, josta hänellä syystä tai toisesta on kovasti mielipiteitä ja sanottavaa jollain ö-luokan av-palstalla on aivan "asiallinen". Kyllä kyllä. 

Vierailija
137/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joka tapauksessa trans-viha on oleellinen osa sitä että vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia pyritään kontrolloimaan ja rajoittamaan. trans-viha johtaa suoraan myös naisvihaan. ja vie mahdollisuutta naiselta olla mitä ovat"

Minä en koe transvihaa. Sen sijaan suhtaudun kriittisesti transmedikalisaatioon. Olen tutustunut aiheeseen syvästi ja laajalti, ja tullut johtopäätökseen, että sellaista asiaa kuin transsukupuolinen henkilö ei ole olemassa. On ihmisiä, jotka tuntevat syvää vierautta omaa sukupuolittunutta kehoaan kohtaan, osa jo lapsesta saakka (ja suurimmalla osalla lapsena koettu vieraus omaa sukupuolittunutta kehoa kohtaan menee murrosiässä ohi), mutta tälle kokemukselle on olemassa syy. Translääketiede on kokoelma kokeellisia toimenpiteitä, jotka ovat haitallisia terveelle keholle. Vieraus ja inho omaa sukupuolta kohtaan johtuu jostain ja on yleensä hoidettavissa muuten. Mä en missään nimessä vihaa transihmisiä, vaan olen huolissani, että ihmiset tuhoavat kehonsa lääketieteen avulla sen sijaan, että saisivat apua. Mä koin inhoa ja vierautta omaa sukupuolittunutta kehoani kohtaan lapsena ja nuorena, vasta yli kolmekymppisenä asetuin omaan kehooni. Kauhistuttaa ajatus, että olisin elänyt tätä aikaa, jona olisin ehkä lähtenyt tuhoamaan kehoani.

Vierailija
138/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo aivan varmasti ihminen, joka pakonomaisesti osallistuu keskusteluun  vähemmistöstä, josta hänellä syystä tai toisesta on kovasti mielipiteitä ja sanottavaa jollain ö-luokan av-palstalla on aivan "asiallinen". Kyllä kyllä. 

jep ei tämmöset keskustelut vauva-palstalla ole IKINÄ sitä että ns normaalit ihmiset jotenkin tasapainoisesti punnitsis vaikkapa sen transurheilun hyviä ja huonoja puolia.

tää on aina n. 90% transvihaajia levittämässä sitä aatettansa joko enemmän tai vähemmän suorasti

Vierailija
139/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään MAGA, asun Suomessa, olen täysin suomalainen ja vastustan amerikasta tuotettua gender-aatetta, joka nimenomaan yrittää naisten oikeudet tuhota. Ransut ovat sen aatteen johtotähtinä, tunkemassa naisten urheiluun, naisten tiloihin, jopa terveydenhuollossa. Nämä miehet, jotka tekevät usein rikoksia, pääsevät myös rikostilastoihin "naisina". Tollainen valehtelu sukupuolesta yhteiskunnan hyväksynnällä, lopulta tuhoaa koko yhteiskunnan ja vie eritoten naisilta ja lapsilta kaiken turvan. Siinä sulle "magaa" kerrakseen. 

Niin magaa kuin petaa, mitäs ootte sateenkaarirunccarit sössineet kaiken maailmassa, totta kai semmoinen aivoton massakultti saa vastavoimia, eihän se todellisuuspakoilu voi iänkaiken jatkua. 

Vierailija
140/282 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi nyt, mutta ajatteletko sä, että sä jotenkin tiedät, mitä olen kirjoitellut ja mihin, kun annat viestissäsi ymmärtää, että tiedät mua paremmin, mitä minä olen kirjoitellut? Nyt on pakko sanoa, että anonyymipalstalla et voi tietää, mitä olen kirjoittanut, milloin ja mihin. Mutta mulla ei ole tapana kirjoittaa ihmisille rumasti, asiattomasti ja pilkkaavasti. Enkä tiedä, miksi valehtelisin tässä. Mitään gloriaa en voi sillä saada, koska ei kukaan voi edelleenkään yhdistää tätä viestiä mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan