Sukupuolia on vain kaksi
Maailma alkaa palautua normaaliksi.
DEI ja WOKEtus poistetaan.
Kommentit (7295)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sukupuoli on aina kehityksen alkuvaiheessa biologisesti naaras. Mahdollinen maskulinisoituminen tapahtuu 1220. raskausviikon aikana...
Onneksi pensa on halpatsuippahalpaa
Kerrotko meille, meille missä vaiheessa y-kromosomi ilmestyy sikiöön? Ja mikä on poikasikiön kromosomisto? Missä vaiheessa tyttösikiön genitaalialue alkaa kehittyä? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro meille sosiaalisen sukupuolen käyttökelpoisuudesta arkielämässä sosiologisen tutkimuksen ulkopuolella?"
Moni käyttää sitä arkielämässä sosiaalisissa tilanteissa. Siksi sitä kutsutaan sosiaaliseksi sukupuoleksi.
Kehäpäätelmä. Kerro miten sosiaalinen sukupuoli toimii, erityisesti biologiasta irrotettuna? Mistä tekijöistä tunnistaa toisen ihmisen sosiaalisen sukupuolen?
Kerro sinä, mistä tunnistat ihmisen biologisen sukupuolen päälle päin? Oletko varma, että tunnistit biologisen sukupuolen, etkä sosiaalista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro meille sosiaalisen sukupuolen käyttökelpoisuudesta arkielämässä sosiologisen tutkimuksen ulkopuolella?"
Moni käyttää sitä arkielämässä sosiaalisissa tilanteissa. Siksi sitä kutsutaan sosiaaliseksi sukupuoleksi.
Esim. sanat mies ja nainen viittaavat useimmiten sosiaaliseen sukupuoleen. Ei arjessa voi nähdä sukusoluja. Eivätkä nainen ja mies ole biologiassa määriteltyjä termejä.
Lähde? Miestä/naista ja niitä vastaavia sanoja on käytetty kuvaamaan sukupuolta paljon aikaisemmin kuin sosiaalisen sukupuolen konsepti on edes keksitty.
Keskityt siis saivarteluun jälleen kerran. Mihin sosiaalinen sukupuoli perustuu, ellei biologiaan. Transihmisetkin menevät transhoitoihin sen vuoksi, että kehon sukupuolitetut piirteet muuttuisivat ja heitä pidettäisiin vastakkaisen sukupuolen edustajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. sanat mies ja nainen viittaavat useimmiten sosiaaliseen sukupuoleen. Ei arjessa voi nähdä sukusoluja. Eivätkä nainen ja mies ole biologiassa määriteltyjä termejä.
Lähde? Miestä/naista ja niitä vastaavia sanoja on käytetty kuvaamaan sukupuolta paljon aikaisemmin kuin sosiaalisen sukupuolen konsepti on edes keksitty.
Keskityt siis saivarteluun jälleen kerran. Mihin sosiaalinen sukupuoli perustuu, ellei biologiaan. Transihmisetkin menevät transhoitoihin sen vuoksi, että kehon sukupuolitetut piirteet muuttuisivat ja heitä pidettäisiin vastakkaisen sukupuolen ed
Anteeksi, mutta pyydätkö ihan tosissaan mua toimittamaan lähteen, että "nainen" ja "mies" eivät ole biologiassa määriteltyjä tieteellisiä termejä?
Vedät itse ihan mutulla, että mihänkäs se sitten tämä ja tuo perustuu ellei biologiaan... Ja mä oon ilmeisesti se "tieteen hämärtäjä" tässä.
Ei mitään sosiaalisen (tai edes biologisen) sukupuolen konseptia ole täytynyt olla olemassa, että ihmiset ovat alkaneet käyttää toisistaan noita tai vastaavia sanoja, kieli kun muuttuu ja tieteen tietämys täsmentyy koko ajan.
"Anteeksi, mutta pyydätkö ihan tosissaan mua toimittamaan lähteen, että "nainen" ja "mies" eivät ole biologiassa määriteltyjä tieteellisiä termejä?
Vedät itse ihan mutulla, että mihänkäs se sitten tämä ja tuo perustuu ellei biologiaan... Ja mä oon ilmeisesti se "tieteen hämärtäjä" tässä.
Ei mitään sosiaalisen (tai edes biologisen) sukupuolen konseptia ole täytynyt olla olemassa, että ihmiset ovat alkaneet käyttää toisistaan noita tai vastaavia sanoja, kieli kun muuttuu ja tieteen tietämys täsmentyy koko ajan."
Mihin sitten ihmisen sosiaalisen sukupuolen tunnistaminen sitten perustuu, jos ei biologiseen sukupuoleen? Onko naapurin Pertti 67-v. sosiaalisesti nainen, jos hän vetää koltun päälle ja vispaa rannetta? Vaaditaanko sosiaaliseen sukupuoleen jotain muuta, vai onko naiseus pelkkä kolttu, korkkarit ja kikattava luonne?
Eikö lääkäri tai biologi ymmärrä, mistä entiteetistä on kyse, kun puhutaan miehistä ja naisista?
Fyysinen todellisuus ja biologiset tosiasiat eivät muutu, vaikka nimittäisit biologista naista mieheksi tai muuten vänkkäisit sanojen merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi, mutta pyydätkö ihan tosissaan mua toimittamaan lähteen, että "nainen" ja "mies" eivät ole biologiassa määriteltyjä tieteellisiä termejä?
Ei mitään sosiaalisen (tai edes biologisen) sukupuolen konseptia ole täytynyt olla olemassa, että ihmiset ovat alkaneet käyttää toisistaan noita tai vastaavia sanoja, kieli kun muuttuu ja tieteen tietämys täsmentyy koko ajan."
Mihin sitten ihmisen sosiaalisen sukupuolen tunnistaminen sitten perustuu, jos ei biologiseen sukupuoleen? Onko naapurin Pertti 67-v. sosiaalisesti nainen, jos hän vetää koltun päälle ja vispaa rannetta? Vaaditaanko sosiaaliseen sukupuoleen jotain muuta, vai onko naiseus pelkkä kolttu, korkkarit ja kikattava luonne?
Eikö lääkäri tai biologi ymmärrä, mistä entiteetist
Miten määrittelet biologisen sukupuolen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehäpäätelmä. Kerro miten sosiaalinen sukupuoli toimii, erityisesti biologiasta irrotettuna? Mistä tekijöistä tunnistaa toisen ihmisen sosiaalisen sukupuolen?
Se toimii sosiaalisena konseptina, jonka ihmiset ja kulttuurit määrittelevät itse. Usein sosiaaliseen sukupuoleen juurikin kuuluu ero biologisiin tekijöihin, esim. transihmisten kohdalla. Sosiaalisen sukupuolen voi arvata ulkoisista sukupuolitetuista tekijöistä tai viime kädessä kysyä henkilöltä itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toimii sosiaalisena konseptina, jonka ihmiset ja kulttuurit määrittelevät itse. Usein sosiaaliseen sukupuoleen juurikin kuuluu ero biologisiin tekijöihin, esim. transihmisten kohdalla. Sosiaalisen sukupuolen voi arvata ulkoisista sukupuolitetuista tekijöistä tai viime kädessä kysyä henkilöltä itseltään.
Jatkat kiemurtelulinjalla. Transihmisen biologinen sukupuoli on suurimmalta osalta tunnistettavissa, vaikka transhoidot olisi käyty, erityisesti transnaisten kohdalla.
Mihin nämä ulkoiset sukupuolitetut tekijät viittaavat, jos eivät biologiseen sukupuoleen?
Jos transihmisiä on alle prosentti väestöstä ja intersukupuolisia vielä vähemmän, niin miksi kysellä, jos arvaus osuu oikeaan lähes sataprosenttisella tarkkuudella?
"Miten määrittelet biologisen sukupuolen?"
Ajattelit käynnistää rumban uudelleen ;D
Ainakaan se ei ole lääkkeillä manipuloitu hormonitaso, amputoidut lisääntymiselimet tai hormoneilla/kirurgisesti muokattu ulkonäkö.
Onko sukupuolen vaihto nykyään sukumoninaisuuden vaihto? Miksi kutsutaan, kun ei ole enää virallisesti vain 2:ta sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkat kiemurtelulinjalla. Transihmise
Onko ilmoitettava erikseen kenterisuku ja biologinen sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkat kiemurtelulinjalla... Jne
Miksi sinä kyselet, jos olet sitä mieltä, että tunnistat sekä biologisen (sukusolut?) että sosiaalisen sukupuolen, kun näet ihmisen. Eihän sulla sitten ole mitään ongelmaa asian hahmottamisessa. Sosiaalinen sukupuoli voi joko täsmätä biologisen sukupuolen kanssa tai olla täsmäämättä. Kuten itsekin kuvailit, transihmiset voivat muokata biologisia ominaisuuksiaan, jolloin biologiakin on linjassa sosiaalisen sukupuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Miten määrittelet biologisen sukupuolen?"
Ajattelit käynnistää rumban uudelleen ;D
Ainakaan se ei ole lääkkeillä manipuloitu hormonitaso, amputoidut lisääntymiselimet tai hormoneilla/kirurgisesti muokattu ulkonäkö.
No ei todellakaan olekaan, mutta tiedätkö itse?
"Miksi sinä kyselet, jos olet sitä mieltä, että tunnistat sekä biologisen (sukusolut?) että sosiaalisen sukupuolen, kun näet ihmisen. Eihän sulla sitten ole mitään ongelmaa asian hahmottamisessa. Sosiaalinen sukupuoli voi joko täsmätä biologisen sukupuolen kanssa tai olla täsmäämättä. Kuten itsekin kuvailit, transihmiset voivat muokata biologisia ominaisuuksiaan, jolloin biologiakin on linjassa sosiaalisen sukupuolen kanssa."
Tarkalleen ottaen biologia ei ole linjassa, vaan kehoa on muokattu muistuttamaan vastakkaisen sukupuolen edustajaa. Biologia ei muutu mihinkään. Hienoa, että sinäkin olet hoksannut, että sosiaalisen sukupuolen muuttamiseksi täytyy muuttaa biologisen sukupuolen paljastavia kehompiirteitä. Eli sosiaalinen sukupuoli siis vain ole jossain eetterissä tai että sitä voi muuttaa ilmoitusasiana tai pronominipinssillä.
Nainen,mies,muu. Mikä siinä on niin vaikea käsittää
"Onko ilmoitettava erikseen kenterisuku ja biologinen sukupuoli?"
Muun yhteiskunnan kannalta ainoastaan (biologinen) sukupuolitieto on tarpeellinen. Yhteiskunta ei tarvitse mihinkään rekisteriä sukupuolihämmentyneiden päänsisäisistä genderfiiliksistä. Olisi tärkeää, että yhteiskunnan rekisterit olisivat mahdollisimman totuudenmukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Nainen,mies,muu. Mikä siinä on niin vaikea käsittää
Ei ole muita. Nainen ja mies edustavat fyysistä todellisuutta, muut ovat mielenterveyspuolen juttuja.
Ketä se haittaa jos joku syntyy ilman vaginaa tai kiveksiä. Mies makaa miehen kanssa katsottiin juuri varmuudeksi on ympärileikattuja et itse ootte käskyt lait rikkonut. Ja noit viinan myyjät on samaa porukkaa kuin huumeiden. Tota ulkokultasta paskaa esittää päälle päin.
Pidät sitten ihmisasunnossa huumemyynti bordellia kuin rottia hiiriä marsuja ja liskoja. Kissan paska astioita . Nainen makaa naisen kanssa kuin miesten tavallisesti. Mitä täällä esitätte . Kaikissa maissa uskonnoissa on on omat varkaat rikolliset luonnottomat. Ympärileikattujen synnit nousee taivaaseen asti lukee bibliassa. Sodoman väki. Väärentää vihaa. Väkivaltaa sodomaa. ( Sika rypee vertaus heistä irstaudessa yökerhoissa. )