Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion muuttaa 90 neliöstä 30 neliöön, miten karsia tavaraa?

Vierailija
20.01.2025 |

Eli 4 h perheasunnosta yksiöön, kun lapset ovat muuttaneet omilleen. Haluan minimaaliset asuinkulut, jotta tulee taloudellista riippumattomuutta. Olen nyt karsinut tavaroita jo vaikka kuinka paljon, mutta sitä on silti moninkertaisesti liikaa!

Kaikki ns turha on jo konmaritettu ja on tullut seinä vastaan. Esim olen jo vähentänyt kirjoja yhden kirjahyllyn verran, en on jäljellä yksi, joten niitä ei tarvitse vähentää. Erilaisia keittiötavaroitq on hirveästi,,samoin vaatteita ja kenkiä, sekalaista ns tarpeellista. Lakanoita on 2 kierrokseen eli vain yhdet varalakanat. Miten ihmeessä lopuistakin ylimääräisistä pääsee eroon, kun on jo näin tiukasti karsittu? Vinkit ovat tarpeen!

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita välittömästi pitkäkestoinen kirppispöytä, jonne kannat ylimääräistä.  Tuossa aiemmin joku jo ehdotti vuokraamaan varaston, jonne säilöö liiat.  Sitten sieltä vuoden päästä myyntiin tai muuhun kierrätykseen sitä mukaa, kun katsoo tavaran tarpeeettomaksi.  Mutta älä sentään jättesiin kippaa, jos kamppeet on käyttökelpoisia, vaan myyntiin tai Uffiin.

Taloyhtön häkkivarastoonkin saa mahtumaan yllättävän paljon vaatetta ja tavaraa.

Vierailija
122/125 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuttaa 90m2 johonkin itsarikoppiin ei 90m2 aikuiselle edes ole paljon.

Koska sen yksiön yhtiövastike on 130 euroa kuussa ja tämän 90 neliön yhtiövastike on 590 euroa kuussa. Lisäksi myyntihinnasta jää merkittävä säästö. Jos laskee esim 3% tuoton säästyvälle summalle, niin muuttamalla tällä lailla pienempään saan n 700 euroa kuukaudessa enemmän käteen. Siksi.

Ap

Samoin minäkin olen laskeskellut. Olisi kiva muuttaa uuteen yksiöön, mutta pohjat niissä ovat umpisurkeat. Asunto on pelkkä putki keittiöseinällä, edes alkovia ei ole, jonka saisi kätevästi piiloon joillain näteillä verhoilla. 80-luvulla minulla oli 33 m2 yksiö, jossa oli aivan loistavan hyvä pohja ja kunnon keittiö. Niin ja partsikin vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on kyllä tosi omituisia kommentteja. Yksiöitäkin on pohjaltaan erilaisia, myös sijainti tai piha/parveke tekee paljon siinä, miten viihtyy. Kaikki eivät viihdy eikä tarvitsekaan.

Itse asuin pitkään 25 neliön yksiössä enkä tosiaankaan kokenut eläväni missään itsemurhakopissa. Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin omakotitalossa.  

Tuohon 25 neliöön minulla mahtuivat huonekaluista pöytä ja neljä tuolia, kirjahylly (tosin harkitsisin seinälle kiinnitettävää jos kirjoja ei ole kovin paljon), arkkupöytä joka toimi myös tv-tasona ja jonka sisällä säilytystilaa, iso vuodenojatuoli ja avattava sohvasänky. Häkkivarastoon voi toki osan romppeista viedä tai ehkä vuokrata erillisen varaston, kuten täällä on ehdotettu. 

Tuo vuodenojatuoli kuulostaa kiinnostavalta. Siihen saisi satunnaisen kyläilijän nukkumaan ilmeisesti. Helsingissä asuvana olen karsinut muutamia vanhoja ystävyyksiä pois, koska he aivan suoraan tunnustivat haluavansa yöpyä luonani tehdessään etelänmatkoja. Hekumoivat ilmaisella ylläpidolla ja yöpymisiä. Joo ei käy päinsä. Edes rahallista korvausta eivät ehdottaneet. Kohtalaisen härskejä tyyppejä.

Vierailija
124/125 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako pyyhettä teillä on? Minulla on aika monta, mutta jos liikaa karsii, niin joutuu pesemään vajaita koneellisia sitten, eikä sekään ole järkevää.

Montako kpl lautasta (matala/syvä jne) teillä sinkuilla on? Entä lasia, tai kattilaa/pannua?

Ap

Hanki pienempi pesukone. 

Vierailija
125/125 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 28m2 yksiöstä 16m2 yksiöön. Asunto itsessään mallillaan ja koollaan näytti mulle mikä on oikeasti tarpeellista ja mikä ei. Olen tyytyväinen, kun kaikki tarpeeton krääsä on veks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi