Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten jotkut voi olla pitkiäkin aikoja pesemättä hiuksiaan

Vierailija
20.01.2025 |

Minusta ne alkavat haista jo vuorokaudessa tunkkaisille vaikka eivät olisi vielä likaiset. Viikko tai kaksi kuulostaa jo todella ällöltä.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kihara, kuivahko hiustyyppi ja päänahkakin kuiva. Kerta viikossa riitti kun hiukset oli pitkät, mutta nyt kun ovat lyhyet pesen 2x vkossa. Kesällä tietysti lähes joka päivä kun käyn uimassa ja päänahka ei ole niin ärtynyt kuin talvella. Ja mä laitan myös öljyä päänahkaan ja hiuksiin. Ei varmaan ap ymmärrä miten erilaisia hiustyyppejä ihmisillä on.

Vierailija
62/67 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmiset ei pese hiuksiaan? Käyttehän te suihkussakin päivittäin, ainakin toivottavasti. Ja yhtälailla se päänahka hikoaa ja likaantuu kuin muukin iho. En ymmärrä näitä kerran viikkoon pesijöitä, mahtaa haista hyvälle.

Nämä huonon hygienian ihmiset kyllä erottaa, kun tuolla kulkee. Haisevat, vaikka eivät sitä itse ymmärrä. Pahimmillaan suihkitaan vaan lisää hajuvettä päälle ja haistaan entistä hirveämmälle.

Yllättävän harvat käyvät päivittäin pesulla. Oksettavaa, mutta totta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kaikki ei vaan tursua rasvaa ja hikoile kuin sika. Joten tarvetta jatkuvalle pesulle ei ole. Ja eikä tarvitse käyttää hajusteita peittääkseen pahaa hajuaan, jota ei siis ole.

Toisaalta ymmärrän niitä, joiden on pakko alussa mainittujen syiden takia.

Olen aina ajatellutkin että tämä järjetön pesemättömyydellä kehuminen on oman "luontaisen" puhtauden kehumista. Ei ihme että vastaan tulee niin paljon tunkkaiselta ja eltaantuneelta haisevia ihmisiä, omaan hajuunsa tottuu.

Vierailija
64/67 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiuksenne rasvoittuvat noin nopeasti ja alkavat haisemaan, olisi syytä selvittää mistä tuollainen johtuu. Koska normaaliahan tuo ei varsinaisesti ole, paitsi kun puhutaan oikeasti pitkästä pesuvälistä. Mitä pari päivää ei todellakaan ole.

Vääränlaisilla hiustuotteilla on suuri merkitys asian kanssa ja se miten ylipäätään käsittelet hiuksiasi. Suosittelisin kysymään ammattilaisilta neuvoja!

Itse sain juuri oikeanlaiset tuotteet sekä ohjeet kampaajalta. Hiukseni tosin ovat muutenkin todella hyvässä kunnossa, koska en käytä mitään tököttejä kuten lakkoja ym. Kaikilla meinaan on merkityksensä ja monet tuotteet jättää hiuspohjaan haitallisia jäämiä, jotka edistävät valitettavati mm. talin kasvua. Näistä harvemmin ihmiset tietää ilman ammattilaisen apuja.

Vierailija
65/67 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kaikki ei vaan tursua rasvaa ja hikoile kuin sika. Joten tarvetta jatkuvalle pesulle ei ole. Ja eikä tarvitse käyttää hajusteita peittääkseen pahaa hajuaan, jota ei siis ole.

Toisaalta ymmärrän niitä, joiden on pakko alussa mainittujen syiden takia.

Olen aina ajatellutkin että tämä järjetön pesemättömyydellä kehuminen on oman "luontaisen" puhtauden kehumista. Ei ihme että vastaan tulee niin paljon tunkkaiselta ja eltaantuneelta haisevia ihmisiä, omaan hajuunsa tottuu.

Noh, mitä voit olettaa huonosti voivilta ihmisiltä? Pähteidenkäyttäjiltä? Mielenterveysongelmaisilta? He nyt ei varmaan hirveästi välitä mistään muustakaan, tuskin rasvaisista hiuksistakaan.

Monet jopa säästävät hiustuotteissa ja veden käytössä huonon rahatilanteen vuoksi. Syitä on monia, ei pelkästään se, että "ei nyt vaan satu haluamaan pestä hiuksia joka päivä"...

Vierailija
66/67 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää voin max olla pesemättä, ja sitten jo kyllä haistaa ja sitä paitsi alkaa naama ja pää kutiamaan ja hilseilemään. Kun on tosi paksu ja tiheä tukka, niin päänahka ei oikein hengitä. Muuten tietysti kivaa, kun parturit ihastelee hiuksia, mutta ovat kuumat ja tarvitsevat pesua ja hoitoainetta joka päivä.

Vierailija
67/67 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hiuksenne rasvoittuvat noin nopeasti ja alkavat haisemaan, olisi syytä selvittää mistä tuollainen johtuu. Koska normaaliahan tuo ei varsinaisesti ole, paitsi kun puhutaan oikeasti pitkästä pesuvälistä. Mitä pari päivää ei todellakaan ole.

Vääränlaisilla hiustuotteilla on suuri merkitys asian kanssa ja se miten ylipäätään käsittelet hiuksiasi. Suosittelisin kysymään ammattilaisilta neuvoja!

Itse sain juuri oikeanlaiset tuotteet sekä ohjeet kampaajalta. Hiukseni tosin ovat muutenkin todella hyvässä kunnossa, koska en käytä mitään tököttejä kuten lakkoja ym. Kaikilla meinaan on merkityksensä ja monet tuotteet jättää hiuspohjaan haitallisia jäämiä, jotka edistävät valitettavati mm. talin kasvua. Näistä harvemmin ihmiset tietää ilman ammattilaisen apuja.

En puhu nyt rasvoittumisesta, sehän on jo aloituksessa kerrottukin.

Ap