En ymmärrä miten jotkut voi olla pitkiäkin aikoja pesemättä hiuksiaan
Minusta ne alkavat haista jo vuorokaudessa tunkkaisille vaikka eivät olisi vielä likaiset. Viikko tai kaksi kuulostaa jo todella ällöltä.
Kommentit (67)
Onpas sullaki murheet... Hohhoijaa...
Vierailija kirjoitti:
Onpas sullaki murheet... Hohhoijaa...
Ei tämä ole murhe vaan ihmetyksen aihe. Ehkä siihen hajuun sitten tottuu.
Ap
Koklaa Noshampoo haastetta.
Aluksi hiuksil kestää tottuu mutta 100 päivän kohdalla ne on kuin uudestisyntyneet..
Hiukset saa totutettua aika nopeasti. Pesen kerran viikossa shampoolla, muuten pelkällä vedellä, eikä hiukset haise tai tunnu rasvaisilta.
Niin, on se jotenkin tosi ihmeellistä, että ihmiset on erilaisia. Tuliko isonakin yllätyksenä?
Shampoopesu + hoitoaine 2x/viikko ja hiukset voi loistavasti. Vedellä sitten muutoin.
Mulla on kokeilussa toi no-shampoo. Viimeks mun hiukset on pesty joskus syyskuussa kampaajalla. Vedellä nää tulee pestyä joka päivä, mutta sitten muuten oon tehnyt erilaisia kokeiluja, lähinnä vuorotellen kokeillut hunajaa ja suolaa.
Shampoohan on ihmiskunnan historiassa aika uusi juttu, joskus 1900-luvun alkupuolella keksitty. Mutta onhan se kauppiaille hyvä tuote, kun saa hiukset rasvoittumaan nopeammin ja sitten pitää pestä useammin - profit!
Ennen tätä järkiintymistä pesin hiukset shampoolla joka toinen päivä. Sitä ennen pesin vuosikausia joka päivä, kun tuntui, että on vaan pakko.
Ei mun hiukset haise (eli ole likaiset) vaikka pesenkin vain kahdesti viikossa ne. Ne ovat tottuneet tuohon tahtiin ja pysyvät puhtaina. Viikko tai kaksi pesuväliä normaalina kuulostaa aika hurjalta, mutta kai jollain hiukset sellaiseenkin tottuu.
Minulla ei niinkään haise, mutta alkaa tulla finnejä päänahkaan, jos pesen vain vedellä. Eli vähintään joka toinen päivä pitää jollakin vaahtoavalla pestä.
Mites kaikki ilmansaasteet, pakokaasut, hajut, hajusteet, rasva? Kyllähän ne kerääntyy sinne päähän. Eikö ole ikävä mennä nukkumaan, jos hiukset pesemättä päiväkausia?
Vierailija kirjoitti:
Koklaa Noshampoo haastetta.
Aluksi hiuksil kestää tottuu mutta 100 päivän kohdalla ne on kuin uudestisyntyneet..
Ei muuten pidä paikkaansa muuta kuin karkeahiuksisilla luonnonkuivilla kähärätukkahiuksilla (joista monet pesevät hoitoaineella). Suorahiuksisilla näyttää vain rasvaiselta tukalta.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset saa totutettua aika nopeasti. Pesen kerran viikossa shampoolla, muuten pelkällä vedellä, eikä hiukset haise tai tunnu rasvaisilta.
Juu, niin varmasti.
On totuteltu monta vuotta. Ei auta. KOSKA MULLA ON RASVOITTUVA HIUSJUURI!
Ja on rasvainen ihotyyppi.
Joillakin on kuiva tai normaali hiuslaatu. Ei tarvitse pestä joka päivä. Toista se on rasvoittuvilla hiuksilla.
Siis yök onko sulla ap vielä hiukset päässä?? Tiktokissa näin että on trendikästä ja paljon hygieenisempää ajella/nyppiä hiukset pois. Ajattele niitä bagteereja ja likaa mikä siellä karvan juuressa kuhisee. Ja ne on siellä vaikka vielä olisi shampoon hajua jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, on se jotenkin tosi ihmeellistä, että ihmiset on erilaisia. Tuliko isonakin yllätyksenä?
No en ollut tullut ajatelleeksi tätä. Hyvä pointti!
Vierailija kirjoitti:
Niin pesen minäkin, koska päänahka kuivaa liikaa ja alkaa hilseillä
No, kaikki ei vaan tursua rasvaa ja hikoile kuin sika. Joten tarvetta jatkuvalle pesulle ei ole. Ja eikä tarvitse käyttää hajusteita peittääkseen pahaa hajuaan, jota ei siis ole.
Toisaalta ymmärrän niitä, joiden on pakko alussa mainittujen syiden takia.
En o pessyt 10 vuoteen muulla kuin vedellä 2-3 kertaa viikossa, ehkä tuoksuu ihmiselle, ei ainakaan jollekin karkki kaupan tekotuoksulle
Sama omilla perskarvoilla, pakko pestä jokapäivä.