En ymmärrä miten jotkut voi olla pitkiäkin aikoja pesemättä hiuksiaan
Minusta ne alkavat haista jo vuorokaudessa tunkkaisille vaikka eivät olisi vielä likaiset. Viikko tai kaksi kuulostaa jo todella ällöltä.
Kommentit (67)
vedellä pessy yli 10vuotta. omat lapset ei tuu ainakaan kotona pesee ikinä hiuksiaan shampoolla
Ei kai siinä vaihtoehtoa ole, kun ei ole hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokeilussa toi no-shampoo. Viimeks mun hiukset on pesty joskus syyskuussa kampaajalla. Vedellä nää tulee pestyä joka päivä, mutta sitten muuten oon tehnyt erilaisia kokeiluja, lähinnä vuorotellen kokeillut hunajaa ja suolaa.
Shampoohan on ihmiskunnan historiassa aika uusi juttu, joskus 1900-luvun alkupuolella keksitty. Mutta onhan se kauppiaille hyvä tuote, kun saa hiukset rasvoittumaan nopeammin ja sitten pitää pestä useammin - profit!
Ennen tätä järkiintymistä pesin hiukset shampoolla joka toinen päivä. Sitä ennen pesin vuosikausia joka päivä, kun tuntui, että on vaan pakko.
Tämä on myytti. Pesuvälin pidennys/shampoon vaihto? Toki voi toimia. Ei shampoota? Ei ei ei. Koskaan ei ole hiukseni olleet yhtä rasvaiset ja klimppiintyvät. Ei ollu deodoranttiakan muinoin, mutta ihmiset hikoilivat.. nykyajan ihmisen mikrobikanta on myös tyystin eri kuin tuhansia vuosia sitten, myös hiuspohjassa.
Shampoo? Hyvä asia. Älkää langetko " luonnollisuus" =parempi
Sulfaatit esim on juuri se mitkö putsaa päänahan. Naamaa myös pestään ja hoidetaan. Päänahan iho ei ole poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
vedellä pessy yli 10vuotta. omat lapset ei tuu ainakaan kotona pesee ikinä hiuksiaan shampoolla
Varmaan kiusataan koulussa kun haisee
No, sellaiset ihmiset eivät kyllä liiku tai treenaa. Itse pesen joka päivä, koska hikoilen ja liikun joka päivä. Minulla menee päänahka nopeasti ihan hirveään kuntoon, jos jätän hiukset pesemättä ja vanha hiki muhii päänahassa.
En näe mitään järkeä noin muutenkaan tavoitella sitä, että peseytyisi mahdollisimman harvoin kunnolla. Aika ällöttävä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset todellakin haisee, jos eivät käy suihkussa tai pese hiuksiaan tarpeeksi usein. Pienessä tilassa tämän huomaa, töissä joutuu tästä kärsimään.
Jollain haisee nokassa koko ajan. On sekin kamala vaiva. Iän myötä se helpottaa kun kaikilla hajuaisti heikkenee.
Nuorena oli ihan kamalaa kun kaikki hajut saattoivat alkaa ärsyttämään ja jopa oksettaa ja nyt 60+ harvoin haistaakaan mitään muita kuin oikein voimakkaita hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päänahka ei haise eikä ihoni hikoile tai rasvoitu. Käyn joka päivä suihkussa, mutta jos saisi pestä vain kainalot, alapää ja jalkaterät sekä toki hampaat ja kasvot niin minusta ei tulisi varmaan mitään löyhkää liki kuukauteen. Yksinkertaisesti en hikoile enkä rasvoitu.
Tai siis näin sinä luulet. Jokainen tottuu omaan hajuunsa, eikä huomaa sitä, mutta muut ihmiset kyllä huomaavat.
Kai se on tarkoituskin tottua omaan hajuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset saa totutettua aika nopeasti. Pesen kerran viikossa shampoolla, muuten pelkällä vedellä, eikä hiukset haise tai tunnu rasvaisilta.
Juu, niin varmasti.
On totuteltu monta vuotta. Ei auta. KOSKA MULLA ON RASVOITTUVA HIUSJUURI!
Ja on rasvainen ihotyyppi.
Miksi huudat? Olemme syyttömiä tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten ihmetellä, jos lapset ei pääse päiväkodissa syliin. Niin karua kuin se onkin, näitä haisulilapsia kyllä vältellään ja ollaan lähellä niin vähän kuin mahdollista. Pienenkin lapsen päänahkaa pitäisi aina välillä pestä, vaikka se ei rasvoitu. Puhumattakaan siitä, kun lapsesi kasvaa ja hiukset alkaa rasvoittumaan murrosiän myötä. Oikein petaat lapsistasi kiusattuja. Huono hygienia on yksi yleisimmistä kuittailua syistä teini-iässä. Onhan se väärin, mutta haiseminen on ikävää myös kanssaihmisille. Fiksu vanhempi ennemmin pitäisi huolen, että lapset oppii pitämään huolen hygieniasta näiden omien tarpeiden mukaan. Sen sijaan, että kieltäisi normaalin hygienian kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää kanssa tuo pesemättömyys!! Ei ole kerta eikä kaksikaan, kun joku (omasta mielestään ei haiseva pää) tulee tilaan ja sen täyttää tunkkainen, likaisen tukan haju. Mutta kun siihen hajuunhan itse tottuu, eikä sitä enää haista muut kuin kanssaihmiset. Todella ällöttävää.
Ja sama juttu niiden kanssa, jotka käyvät suihkussa kerran viikossa. Olette tunkkaisia, ette vain itse haista.
Tai sitten nämä, jotka eivät pese peräänsä ison hädän jälkeen.
Haisulit!
Kuljetko nenä toisten pyllyissä kiinni, kun voit haistaa onko joku pessyt peränsä vai ei?
Mitä useammin hiuksia pesee, sitä likaisemmiksi/rasvaisemmiksi ne tulevat nopeammin. Ja jos on värjätyt/käsitellyt hiukset niin kuluvat/haalistuvat myöskin paljon nopeammin.
Ainoa keino hidastaa hiusten likaantumista sekä hilseen lisääntymistä on nimenomaan pesuvälien pidemtäminen. Ja toki myös kampaamolla käynnin väliä.
Itse pesen hiukseni yleensä 2 kertaa viikossa (ellei ole menoja kuten juhlia tms.) ja käytän syväpuhdistavaa shampoota tarvittaessa. Lisäksi pidän useasti erilaisia päähineitä, joilla saa hyvin sen pienen rasvaisuuden piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä useammin hiuksia pesee, sitä likaisemmiksi/rasvaisemmiksi ne tulevat nopeammin. Ja jos on värjätyt/käsitellyt hiukset niin kuluvat/haalistuvat myöskin paljon nopeammin.
Ainoa keino hidastaa hiusten likaantumista sekä hilseen lisääntymistä on nimenomaan pesuvälien pidemtäminen. Ja toki myös kampaamolla käynnin väliä.
Itse pesen hiukseni yleensä 2 kertaa viikossa (ellei ole menoja kuten juhlia tms.) ja käytän syväpuhdistavaa shampoota tarvittaessa. Lisäksi pidän useasti erilaisia päähineitä, joilla saa hyvin sen pienen rasvaisuuden piiloon.
Kääk, korjaus. Siis kuivashampoota piti kirjoittaa. Aamupöhnä..
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti voi uskoa tähän enää tällä vuosikymmenellä. Miten selität sen, että mun korvatkin rasvoittuu nopeasti? Pesen niitä ehkä liian usein? Vai voisikohan olla kyse ihan vaan ihotyypistä?
Nyt taitaa täällä monet kyllä sekoittaa oman hajun / hienhajun hiusten hajuun.
Siis sehän on ihan totta, että jokaisella ihmisillä on se oma haju eikä se ole välttämättä kaikkien mieleen, niin kuin ei ole kaikki tuoksutkaan.
Voi hyvänen aika tätä ihmisten tietämättömyyttä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sullaki murheet... Hohhoijaa...
Ei tämä ole murhe vaan ihmetyksen aihe. Ehkä siihen hajuun sitten tottuu.
Ap
Jos hiuksesi alkavat "haista" vuorokaudessa, on päänahassasi jotain pahasti vialla. Millaisella päivittäisellä kemikaalikuormalla rasitat itseäsi päivittäin? Meikit, hiustuotteet, jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti voi uskoa tähän enää tällä vuosikymmenellä. Miten selität sen, että mun korvatkin rasvoittuu nopeasti? Pesen niitä ehkä liian usein? Vai voisikohan olla kyse ihan vaan ihotyypistä?
Iho on eri asia kuin HIUKSET.
Uskon ehkä tähän siksi, että olen huomannut selvän eron itsellä ainakin. Hiukseni rasvoittuvat nykyään paljon hitaammin kuin koskaan aikaisemmin. Se on pitkä prosessi, ei tulosta viikossa tai kuukaudessa saavuteta.
Jokainen kampaajakin on sanonut, että tällä on merkitystä kun olemme puhuneet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho on eri asia kuin HIUKSET.
Ei hemmetti :D Hiuspohjan ihosta se rasva siirtyy niihin hiuksiin.
Miks ihmiset ei pese hiuksiaan? Käyttehän te suihkussakin päivittäin, ainakin toivottavasti. Ja yhtälailla se päänahka hikoaa ja likaantuu kuin muukin iho. En ymmärrä näitä kerran viikkoon pesijöitä, mahtaa haista hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen toiminta muuttuu siinä samalla. Ei hemmetti ihan vaan sulle. Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Kyllä se HIUSPOHJA JA RASVAISUUS saadaan vuosien saatossa hidastumaan, jos vaan jaksaa nähdä sen vaivan mitä sr prosessi vaatii!
Tai siis näin sinä luulet. Jokainen tottuu omaan hajuunsa, eikä huomaa sitä, mutta muut ihmiset kyllä huomaavat.