Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suorastaan vittumaisen kallista nyt Suomesa. Moni tuote jää hyllyyn, sillä...

Vierailija
20.01.2025 |

...olen siirtynyt halpistuotteisiin, kuten coop, xrta ja ostan punalaputettuja tuotteita ja käyn leipäjonossa. Esim periaatteesta en koskaan osta 7 euron kahvipakettia vaan ainoastaan silloin kun tarjouksia. En osta enää myöskään yli 4 euron eineksiä .Teen myös itse kerralla isommam määrän ruokaa, jonka syön useampana päivänä. Näin vähän nuukaillen säästän Suomessa, mutta eipä nämä hintojen nousut näin tule kansantaloutta edistämään kun niin monet säästävät. No se on voi voi. Miten sinä olet reagoinut hintojen nousuun?

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksikäsipetturi pilasi suomen.

Ei kannata valehdella itselleen. Ruuan Alv:tä ei nostettu. Kyseessä on maailmanlaajuinen, ilmiö, eikä Suomella ole asian kanssa mitään tekemistä. Esim japanissa riisin hinta nousuut 46% vuoden aikana.

Ruoan hintaa on nostettu. Ja kauppakuitissa lukee, että alv 25,5%.

Jonkun muun kaupan kuitissa on alvi tuo.

Ruoan alvi on 14%

K-Supermarketin kuitissa. Joku tuote siis ainakin on siellä sen isomman alvin mukaan hinnoiteltu.

Vierailija
122/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hallitus nosti hintoja alvin muodossa.

Ruoan alv ei noussut mutta ahneet kauppiaat nostavat silti hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa nyt ostovoimaa leikataan hallituksen takia. Jännä ettei alvin nostot ja muut näy kuin vauva palstalla.

Mitä tarkoitat ostovoiman leikkauksilla, Kovemman verotuksen vuoksi kerätyt rahat jaetaan Kelatukina ja köyhä proletariaatti käyttää rahat kulutukseen. Käytännössä kulutus ei laske yhtään.

Kyllä laskee. Konkurssia pukkaa suomalaisille pienyrittäjile. Vaikeissa tilanteissa sisämarkkinat pitäisi turvata, jotta talous sisäinen talous saadaan ylläpidetyä.

Vierailija
124/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coop, extra, rainbow, pirkka ja mitä näitä nyt on- ne itse asiassa ruokkivat tätä ongelmaa koska niistä suurin osa tuotosta menee kaupalle, ei tuottajalle. Tuottajan työpanos on halpuutettu näiden isojen toimesta ja siihen kiteytyy näiden halpamerkkien idea.

Vaikka se kirpaiseekin, niin ostan Suomalaista laatua ja olen nykyään entistä tarkempi avainlippumerkistä.Tingin sitten jostain muualta.

Esimerkiksi valio maksaa maidontuottajille paremmin kuin muut. Haluan kantaa korteni kekoon ja luoda ostovoimaa suomeen omilla avainlippu valinnoillani.

Jos muutkin valitsisivat näin, ei tarvitsisi pelätä suomalaisen ruuan korvaamista ulkomailta tuodulla tehotuotetulla, ylilannoitetulla ja geenimanipuloidulla. Vaalin suomalaista laaturuokaa.

Toivottavasti ostat valion luomumaitoa, sillä muut maidot lypsetään bovaer-lehmiltä. Itse suosin kotimaisia

Ohiksena: En osta Valiolta enää mitään kun aloittivat ton bovaerin. Atrialla se myös käytössä. 

Vierailija
125/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkan pikakahvi maksaa 3.19 euroa 100g, 31 euroa kilolta.

Vajaan 8 euron suodatinkahvi taas maksaa 16 euroa kilolta, vajaan 6 euron  pakkauksessa on 500 g.

Sama määrä eli 500 g pikakahvia maksaisi jo 16 euroa!!

Että siinä sille pikakahvia halpana pitävälle vähän faktaa.

Pirkka pikakahvi riittää noin 60 kahvikupilliseen.

Yhdestä kahvipaketista kahvia tulee noin 65 kupillista.

Maksaisitko noista kupillisista mieluummin 3 euroa vai 8 euroa? 

Vierailija
126/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alahan pikakahvin nauttija ottaa laskinta käteesi, koska päässälaskutaitosi on huolestuttavan huonoa, jos olet laskenut, että pikakahvi on halvempaa kuin suodatinjauhatus. Jopa kallein suodatinkahvi tulee pikakahvia halvemmaksi.

Mä ostin kolmen euron pikakahvipurkin ja se on kestänyt mulla nyt vuoden. Eipä tuohon laskinta tarvita. 

Ai jassoo. Et siis ole edes varsinainen kahvin kuluttaja, jos kerran 100-150 g riittää peräti vuoden. 😂 Olisit heti kertonut. Aika noloa väittää pikakahvia halvemmaksi ja jättää kertomatta, että käyttää sitä noin vähän.

Tottakai käyttömäärä myös vaikuttaa. Mutta jos juo kahvia joka päivä vaikka pari kupillista, ei varmasti tule pikakahvi halvaksi, vaan helkkaristi kalliimmaksi kuin suodatinjauhatus.

En ole alkuperäinen riitelykumppanisi, mutta itselleni tulee pikakahvi huomattavasti halvemmaksi. Tykkään laihasta kahvista ja juon sitä aika vähän. 

Vierailija
127/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata valehdella itselleen. Ruuan Alv:tä ei nostettu. Kyseessä on maailmanlaajuinen, ilmiö, eikä Suomella ole asian kanssa mitään tekemistä. Esim japanissa riisin hinta nousuut 46% vuoden aikana.

Ruoan alvi on 14%

K-Supermarketin kuitissa. Joku tuote siis ainakin on siellä sen isomman alvin mukaan hinnoiteltu.

Jokin muu kuin ruoka, mistä näitä tietämättömiä tulee?

Vierailija
128/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajos mikroaaltouuni ennen joulua. Olen ilman kunnes näen jossain ison tarjouksen. Kaikki menee nykyään näin. Mieluummin odotan kun maksan "normihintoja".

Vierailija
129/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkan pikakahvi maksaa 3.19 euroa 100g, 31 euroa kilolta.

Vajaan 8 euron suodatinkahvi taas maksaa 16 euroa kilolta, vajaan 6 euron  pakkauksessa on 500 g.

Sama määrä eli 500 g pikakahvia maksaisi jo 16 euroa!!

Että siinä sille pikakahvia halpana pitävälle vähän faktaa.

Pirkka pikakahvi riittää noin 60 kahvikupilliseen.

Yhdestä kahvipaketista kahvia tulee noin 65 kupillista.

Maksaisitko noista kupillisista mieluummin 3 euroa vai 8 euroa? 

Mukaan täytyy laskea myös suodatinpussien hinta. 

Vierailija
130/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillisesti halpistuotteet usein loppu , huomaa että muutkin on ruvennut niitä ostelemaan pakon edessä.

Täytyy sanoa että säästän sillä että ostan paljon silloin kun on halpaa.

Joulua ennen oli juustokilo n. 4€, ostin 4 kpl. Vieläkin on juustoa kaapissa.

Kukkakaalia ostin 80c kilo syksyllä, ja laitoin pakastimeen. Kesäkurpitsaa myös.

Perunaa porkkanaa ja lanttua sai taas loppuvuodesta 2€/5kg. Niitäkin on edelleen jäljellä.

Miinus kanaa ja lihaa ostan paljon kun tulee kohdalle ja pistän pakkaseen. Makkaraa myytiin 50c paketti, niitäkin on pakkasessa vielä useita paketteja.

Silloin kun valmissalaatteja myytiin 50c/kpl niin söin niitä viikon.

Omenat ja banaanit on pitkään olleet 99c/kg, mandariinit oli pitkään euron kilo myös, niitä meni paljon.

Yrttejä kasvatin ja pakastin pitkin kesää, niitäkin on viel

Ennen joulua ostin jäätelöä tarjouksesta, nyt vasta sain kaikki pois.  Jouluna tuli syötyä enemmän, toisaalta muutama ruoka jäi hankkimatta.  Ostan aina juureksia, sipulia ym.

Punajuurilaatikko, peruna-jauhelihalaatikko, kalakeitto, perusruoka-annos alle 1 euron.  Puolitan juustonpalat ja sämpylät, lisäksi riisikakkuja.

Vierailija
131/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämässä on muutakin maksettavaa kuin ruoka. Jokaisen pitää ajatella, mistä vielä voi pihistää. Ja useilla ei ole enää muuta kuin se ruoka, josta pihistää. Vakuutan, että siinä eettisyys jää kyllä auttamatta jalkoihin, jos pitää euron kolikoita laskeskella kaupassa."

Mulla ei. Olen köyhä, mutta ostan silti kyllä luomukananmunia ja luomubanaaneja tms. Säästän mielummin muissa menoissa. 

Vierailija
132/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuotteet on kallistunut suhteettomasti, mutta toiset ei. 

vuoden 2025 alusta kiristyi lääkkeiden ja liikuntapalvelujen lisäksi kirjojen, majoituspalvelujen, henkilökuljetuksen sekä kulttuuri- ja viihdetilaisuuksien verotus.

Vierailija
133/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alahan pikakahvin nauttija ottaa laskinta käteesi, koska päässälaskutaitosi on huolestuttavan huonoa, jos olet laskenut, että pikakahvi on halvempaa kuin suodatinjauhatus. Jopa kallein suodatinkahvi tulee pikakahvia halvemmaksi.

Mä ostin kolmen euron pikakahvipurkin ja se on kestänyt mulla nyt vuoden. Eipä tuohon laskinta tarvita. 

Ai jassoo. Et siis ole edes varsinainen kahvin kuluttaja, jos kerran 100-150 g riittää peräti vuoden. 😂 Olisit heti kertonut. Aika noloa väittää pikakahvia halvemmaksi ja jättää kertomatta, että käyttää sitä noin vähän.

Tottakai käyttömäärä myös vaikuttaa. Mutta jos juo kahvia joka päivä vaikka pari kupillista, ei varmasti tule pikakahvi halvaksi, vaan helkkaristi kallii

Kuten jo mainittu: myös määrä vaikuttaa.

Vierailija
134/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan alvi on 14%

Jokin muu kuin ruoka, mistä näitä tietämättö

Pesuaine on. 25,5%

Vierailija
135/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan alvi on 14%

Tietenkin joku muu kuin elintarvike. Niissä on aina ollut suurempi alvi poislukien kirjat ja lehdet, joissa oli 10%

Vierailija
136/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu taas haluaa kommentointia?

Vierailija
137/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teen myös itse kerralla isommam määrän ruokaa, jonka syön useampana päivänä. "

Mä oon tehnyt näin aina. Tuohan on ihan itsestään selvää. Yleensä kokkaan muutaman kerran viikossa. Kun itselleen tekee, sen voi myös jakaa valmiiksi esim. kolmeen tai neljään osaan. Hyvin kalliiksi tulisi, jos söisi aina "sen verran kun tekee mieli."

Vierailija
138/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai käyttömäärä myös vaikuttaa. Mutta jos juo kahvia joka päivä vaikka pari kupillista, ei varmasti tule pikakahvi halvaksi, vaan helkkaristi kallii

Kaikessa pääsee edullisemmin siten, jos käyttää tuotetta vaan harvoin ja laimennettuna.

Vierailija
139/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samoilla linjoilla vaikka hyväpalkkaisessa työssä olen, kaikesta koitan säästää

Sama. Olen huomannut, että ihan sen enempää ajattelematta olen viime aikoina ostanut vaatteenikin melkeinpä kokonaan face-kirppareilta jne. Aiemmin kiertelin paljon vaatekauppoja ja ostelin mielelläni uusia vaatteita. 

Mä ostan harvoin vaatteita joten ostan vielä uusia, mutta aina vasta alennuksesta. Mulla on aikaa odottaa niitä. Vaatteetkin on nykyään naurettavan kalliita, varsinkin kun laatu samalla monesti on huonompi kuin menneinä vuosina.

Kannattaa ostaa Nansolta alesta.

Vierailija
140/264 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kestää pikakahvi tosi kauan ja tulee siis hyvin edulliseksi, koska käytän päivittäin suodatinkahvia. Pikakahvi on kaapissa vain pieninä annospusseina ja käytän sellaisen pussin vain matkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi