Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä kun töitä ei ole eikä saa koulutusta

Vierailija
20.01.2025 |

Mitäs tehdään tässä tilanteessa: Alla korkeakoulututkinto, mutta ei työllisty eikä voi kouluttautua uudelleen koska et saa työttömyyskorvausta tai muuta tukea eikä omaa rahaa ole, koska ei ole töitä. Työkkärin virkailijat (Ennen tätä kuntauudistusta) oli sitä mieltä, ettei uudelleenkouluttautumista kannata kun "työvoima" pula

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix & chill

Vierailija
2/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduttava muualle kuin oman alan töihin. Valitettavasti. Henkilöstövuokrausfirmojen kautta voit ehkä saada ainakin keikkatöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala juomaan...turhaa tuumailla muuta...korkki vaan auki.

Vierailija
4/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae vauhtia matalapalkkaisista hommista ja siitä sitten askel kerrallaan kohti parempia töitä

Vierailija
5/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä todella typerää ja kansantaloudellisestikin pimeetä. Totta kai osaamista pitäisi saada hankkia juurikin, että voisi taas työllistyä. 

Vierailija
6/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siivonnut yli neljä vuotta, eikä ole päivääkään koulutusta kyseiseen työhön. Mullakin on korkeakoulututkinto. 

Työvoimapula on mystinen elementti. Kukaan tuskin kävisi missään työkokeiluissa yms, jos olisi jotain hommia, minne voisi vain marssia tekemään ja palkkaa saamaan. 

Vierailija
7/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä kun töitä ei saa, ja on "useampi" koulutus?

Vierailija
8/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduttava muualle kuin oman alan töihin. Valitettavasti. Henkilöstövuokrausfirmojen kautta voit ehkä saada ainakin keikkatöitä.

Kokeiltu on, ei vaan saa töitä. Rekryfirmoista ikinä saanut yhtään haastattelua. Tokmannille oon päässy mut siellä sanottiin suoraan mun olevan ylikoulutettu.

Vierailija
9/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, ajokortin/auton puute on kanssa ongelma jolle ei voi mitään. Kaikkialle on vaan liikaa hakijoita ja kun mulla on vaan 10kk harjoittelu ainoana kokemuksena (Myönnetään, oli virhe nuorempana olla passiivinen mut kaikki aina vakuutteli kouloutuksen puolesta). 

Vierailija
10/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu on, ei vaan saa töitä. Rekryfirmoista ikinä saanut yhtään haastattelua. Tokmannille oon päässy mut siellä sanottiin suoraan mun olevan ylikoulutettu.

No menitkö Tokmannille?

Vierailija
11/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkialle on vaan liikaa hakijoita." Eix meillä pitäisi olla päinvastoin se HUUTAVA TYÖVOIMAPULA? Hih!

Vierailija
12/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ala juomaan...turhaa tuumailla muuta...korkki vaan auki.

Noin monet miehet tekevät. Eikä kellekään tule mieleen, että mäkin oon mies. Tuskin ostaisit mun persettä, vaikka levittelisin sitä kuin raahelaisessa valomainostaulussa.

AP

Vierailija
13/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menitkö Tokmannille?

Haastatteluun pääsin, haastattelija vaan totes ettet sä kauaan täällä ole kun sulla on korkeakoulututkinto joten mua ei valittu. AInut mihin olisin päässyt on palkaton harjoittelu, mikä taas vie työttömyystuen eli en voinu ottaa koska ei ole rahaa 

Vierailija
14/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkialle on vaan liikaa hakijoita." Eix meillä pitäisi olla päinvastoin se HUUTAVA TYÖVOIMAPULA? Hih!

Ei ole ei. Muuten tuskin olis 200-800 hakijaa joka paikkaan

Vierailija
15/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä todella typerää ja kansantaloudellisestikin pimeetä. Totta kai osaamista pitäisi saada hankkia juurikin, että voisi taas työllistyä. 

Aikuisopintotuki lakkautettiin Purran toimesta. Pankkilainaa ei saa toiseen tutkintoon. Hieno homma, Orpon hallitus.

Vierailija
16/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hae vauhtia matalapalkkaisista hommista ja siitä sitten askel kerrallaan kohti parempia töitä

Ja tätä en tajua, miksi tämä on saanut alapeukkuja. Luuletteko tosiaan, että jos ette työllisty, niin kotona makaaminen auttaa siihen yhtään? Ette kartuta työkokemusta ettekä palkkaakaan.

Vierailija
17/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha sanoa tähän väliin, että eläkettä saa yhtä paljon tms. koska se on ihan yhtä itsepetosta.

Vierailija
18/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on muuttunut valtavasti parin viime vuosikymmenen aikana ja muutos jatkuu. Nykyään työnantajille kantikset, etenkään kantistyöttömät, eivät kelpaa työvoimaksi alkuunkaan vaan mieluummin otetaan vaikka de facto kielitaidoton ulkkari töihin. Ei tässä mitään järkeä ole kenenkään kannalta, mutta näin maa tällä hetkellä makaa,

Vierailija
19/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkasin ongelman niin, että vedän työläisiä turpaan, niin ettei nää pääse töihin, ja seuraavana päivänä soitan firmaan, että tarvitsevatko työntekijää. Yleensä ovat tarvinneet;))

Vierailija
20/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä en tajua, miksi tämä on saanut alapeukkuja. Luuletteko tosiaan, että jos ette työllisty, niin kotona makaaminen auttaa siihen yhtään? Ette kartuta työkokemusta ettekä palkkaakaan.

Nokun niitäkään töitä ei saa, ainakaan minä en ole saanut. Ei ne edes haastatteluun kutsu (Tokmanni ainut, mutta suoraa sanottiin mun olevan ylikoulutettu). Liikaa hakijoita on kaikkialle. Ainut mhin kelpaa on palkaton harjoittelu mikä ei tietenkään onnistu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme