Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä kun töitä ei ole eikä saa koulutusta

Vierailija
20.01.2025 |

Mitäs tehdään tässä tilanteessa: Alla korkeakoulututkinto, mutta ei työllisty eikä voi kouluttautua uudelleen koska et saa työttömyyskorvausta tai muuta tukea eikä omaa rahaa ole, koska ei ole töitä. Työkkärin virkailijat (Ennen tätä kuntauudistusta) oli sitä mieltä, ettei uudelleenkouluttautumista kannata kun "työvoima" pula

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin, ajokortin/auton puute on kanssa ongelma jolle ei voi mitään. Kaikkialle on vaan liikaa hakijoita ja kun mulla on vaan 10kk harjoittelu ainoana kokemuksena (Myönnetään, oli virhe nuorempana olla passiivinen mut kaikki aina vakuutteli kouloutuksen puolesta). 

A) hanki ajokortti

b) hanki työkokemusta ja ole muutenkin aktiivinen

Vierailija
22/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hae vauhtia matalapalkkaisista hommista ja siitä sitten askel kerrallaan kohti parempia töitä

Ja tätä en tajua, miksi tämä on saanut alapeukkuja. Luuletteko tosiaan, että jos ette työllisty, niin kotona makaaminen auttaa siihen yhtään? Ette kartuta työkokemusta ettekä palkkaakaan.

Nokun niitäkään töitä ei saa, ainakaan minä en ole saanut. Ei ne edes haastatteluun kutsu (Tokmanni ainut, mutta suoraa sanottiin mun olevan ylikoulutettu). Liikaa hakijoita on kaikkialle. Ainut mhin kelpaa on palkaton harjoittelu mikä ei tietenkään onnistu

Sitten pitää pohtia laatikon ulkopuolelta. Kouluttautuminen toiselle kuin ns. akateemiselle alalle tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin, ajokortin/auton puute on kanssa ongelma jolle ei voi mitään. Kaikkialle on vaan liikaa hakijoita ja kun mulla on vaan 10kk harjoittelu ainoana kokemuksena (Myönnetään, oli virhe nuorempana olla passiivinen mut kaikki aina vakuutteli kouloutuksen puolesta). 

A) hanki ajokortti

A) Ei ole rahaa, toimentulotuesta ei saa edes säästettyä paljoa

B) Koko ajan yritetään, hakemuksia nytkin menossa mutta ei vaan tärppää, sehän se ongelma on kun pitäs olla kokemusta et saa töitä, mut kokemusta ei saa ilman töitä. Ja mun harjoittelu on monelle työnantajalle sama kuin ei olis yhtään kokemusta

Vierailija
24/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduttava muualle kuin oman alan töihin. Valitettavasti. Henkilöstövuokrausfirmojen kautta voit ehkä saada ainakin keikkatöitä.

Kokeiltu on, ei vaan saa töitä. Rekryfirmoista ikinä saanut yhtään haastattelua. Tokmannille oon päässy mut siellä sanottiin suoraan mun olevan ylikoulutettu.

Mikään ei pakota kirjoittamaan tai kertomaan, että oot maisteri. Ei ole rikos jättää se kertomatta, jos haet siivoushommia, kaupan alan hyllyttämishommia jne. CV:hen ei tungeta  kaikkea mahdollista vaan sopivat, totuudenmukaiset koulutukset ja kokemus.

Ei siinä tosin valehdellakaan kannata, esim. että olet opiskellut Cambridgessa, jos sulla ei ole Cambridgen opiskelija-arkistossa minkäänlaista suoritusmerkintää ja todellisuudessa ainut kokemuksesi Cambridgesta on epäonnistunut dieetti.

Vierailija
25/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siivonnut yli neljä vuotta, eikä ole päivääkään koulutusta kyseiseen työhön. Mullakin on korkeakoulututkinto. 

Työvoimapula on mystinen elementti. Kukaan tuskin kävisi missään työkokeiluissa yms, jos olisi jotain hommia, minne voisi vain marssia tekemään ja palkkaa saamaan. 

Täällä tismalleen sama homma. Siivojana kohta 6-vuotta! 

Vierailija
26/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) hanki ajokortti

A) Ei ole rahaa, toimentulotuesta ei saa edes säästettyä paljoa

B) Koko ajan yritetään, hakemuksia nytkin menossa mutta ei vaan tärppää, sehän se ongelma on kun pitäs olla kokemusta et saa töitä, mut kokemusta ei saa ilman töitä. Ja mun harjoittelu on monelle työnantajalle sama kuin ei olis yhtään kokemusta

Ajokorttiin voi sossu myöntää alennusta. Riippuen toki tilanteestasi.

Vierailija
27/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hae vauhtia matalapalkkaisista hommista ja siitä sitten askel kerrallaan kohti parempia töitä

Ja tätä en tajua, miksi tämä on saanut alapeukkuja. Luuletteko tosiaan, että jos ette työllisty, niin kotona makaaminen auttaa siihen yhtään? Ette kartuta työkokemusta ettekä palkkaakaan.

Nokun niitäkään töitä ei saa, ainakaan minä en ole saanut. Ei ne edes haastatteluun kutsu (Tokmanni ainut, mutta suoraa sanottiin mun olevan ylikoulutettu). Liikaa hakijoita on kaikkialle. Ainut mhin kelpaa on palkaton harjoittelu mikä ei tietenkään onnistu

Sitten pitää pohtia laatikon ulkopuolelta. Kouluttautuminen toiselle kuin ns. akateemiselle alalle tms.

Kuten aloituksessa sanoin, en saa rahaa kouluttaumiseen. Ilman rahaa ei mennä kouluun. Käytin jo kaikki tuet eikä työkkäri anna rahaa kun sullahan on korkeakoulututkinto. 

Ja joo, sossulta ei saa rahaa ajokorttiin, kun sähän asut hyvien kulkuyhteyksien sisällä (HSL). Se palkaton harjoittelu olis varmaan voinu tuoda työpaikan, mutta 6kk on pitkä aika eikä mulla ollu rahaa selvitä sitä aikaa ilman työkkärin tukea 

Vierailija
28/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduttava muualle kuin oman alan töihin. Valitettavasti. Henkilöstövuokrausfirmojen kautta voit ehkä saada ainakin keikkatöitä.

Kokeiltu on, ei vaan saa töitä. Rekryfirmoista ikinä saanut yhtään haastattelua. Tokmannille oon päässy mut siellä sanottiin suoraan mun olevan ylikoulutettu.

Mikään ei pakota kirjoittamaan tai kertomaan, että oot maisteri. Ei ole rikos jättää se kertomatta, jos haet siivoushommia, kaupan alan hyllyttämishommia jne. CV:hen ei tungeta  kaikkea mahdollista vaan sopivat, totuudenmukaiset koulutukset ja kokemus.

Ei siinä tosin valehdellakaan kannata, esim. että olet opiskellut Cambridgessa, jos sulla ei ole Cambridgen opiskelija-arkistossa minkäänlaista suoritusmerkintää ja todellisuudessa ainut kok

Jos en kerro olevani maisteri niin sitten mulla on vaan lukio ja peruskoulu ja hassu harjoittelu

Vierailija
29/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos en kerro olevani maisteri niin sitten mulla on vaan lukio ja peruskoulu ja hassu harjoittelu"

Henkilökohtaisesti suosittelen valehtelemaan ja vähän liioittelemaan ja hiomaan asioita

Vierailija
30/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos en kerro olevani maisteri niin sitten mulla on vaan lukio ja peruskoulu ja hassu harjoittelu"

Henkilökohtaisesti suosittelen valehtelemaan ja vähän liioittelemaan ja hiomaan asioita

Ok, no mitäs mä voisin sitten kertoa tehneeni? Jotain mistä ei tietenkään voi antaa todisteita enää

Vierailija
31/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 sanot että olit paikasta jossa et hakua kertoa.

Vierailija
32/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, no mitäs mä voisin sitten kertoa tehneeni? Jotain mistä ei tietenkään voi antaa todisteita enää

Esimerkiksi konkkaan menneitä firmoja, joissa mielellään omistajarkin jo kupsahtanut. Myös riittää kun valitsee yrityksiä joissa on jo väki vaihtunut, ja kukaan ei kätevästi muista tapahtuneesta

Vierailija
33/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29 sanot että olit paikasta jossa et hakua kertoa.

Toi toimii haastattelussa mut entä CV? 

Vierailija
34/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi konkkaan menneitä firmoja, joissa mielellään omistajarkin jo kupsahtanut. Myös riittää kun valitsee yrityksiä joissa on jo väki vaihtunut, ja kukaan ei kätevästi muista tapahtuneesta

Täytyy kokeilla ettiä, eihän tosta haittaakaan ole enään

Vierailija
35/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstövuokrausfirmoille kannattaa tosiaan hankkiutua kirjoille. Sieltä voi tipahtaa joku työpätkä silloin tällöin. Olen kuuden vuokrafirman listoilla mutta ikäni vuoksi tosi harvoin mitään ilmaantuu. Vaikka mikä vaan työ käy. Nuoremmilla on asiat toivottavasti paremmin.

Vierailija
36/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstövuokrausfirmoille kannattaa tosiaan hankkiutua kirjoille. Sieltä voi tipahtaa joku työpätkä silloin tällöin. Olen kuuden vuokrafirman listoilla mutta ikäni vuoksi tosi harvoin mitään ilmaantuu. Vaikka mikä vaan työ käy. Nuoremmilla on asiat toivottavasti paremmin.

Oliskin paremmin. Valitettavasti ainakaan mulle ei oo niistä ikinä tullut mitään. Muutama soitto, kysytty kokemusta ja ajokorttia (jotka näkyy tiedoissa eli ne ei edes lue sun tietoja etukäteen) ja siihen jäänyt. Ikää mulla on vasta 28 :(

Vierailija
37/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koettanut pimittää koulutushistoriasi?

Vierailija
38/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuksella jollekin alalle? Siitä saa palkankin. 

Vierailija
39/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä todella typerää ja kansantaloudellisestikin pimeetä. Totta kai osaamista pitäisi saada hankkia juurikin, että voisi taas työllistyä. 

Aikuisopintotuki lakkautettiin Purran toimesta. Pankkilainaa ei saa toiseen tutkintoon. Hieno homma, Orpon hallitus.

Aikuisopintotuki oli vain pitkään töissä olleille,ei se työttömiä hyödyttänyt.

Vierailija
40/105 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koettanut pimittää koulutushistoriasi?

Sit mulla on vaan peruskoulu ja lukio. Näyttää vielä huonommalle.

Noita koulutuksia oon hakenu, en vaan oo saanu työpaikkaa jossa vois tehdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi