mitä tehdä kun töitä ei ole eikä saa koulutusta
Mitäs tehdään tässä tilanteessa: Alla korkeakoulututkinto, mutta ei työllisty eikä voi kouluttautua uudelleen koska et saa työttömyyskorvausta tai muuta tukea eikä omaa rahaa ole, koska ei ole töitä. Työkkärin virkailijat (Ennen tätä kuntauudistusta) oli sitä mieltä, ettei uudelleenkouluttautumista kannata kun "työvoima" pula
Kommentit (105)
Jos sinkku, ei ole mitään syytä olla katsomatta työpaikkoja hiukan kauempaa kuin kotinurkilta. Mun lapsi ei meinannut valmistumisen jälkeen saada millään sitä ekaa koulutusta vastaavaa työpaikkaa. Toki oli sitä ennen ollut jo vuosia kaikki mahdolliset kesät ja vapaat töissä, monta kesää painoi 5 vuorohommia tehtaassa. Valmistumisen jälkeen joutui vielä tekemään jotain näytetöitä hakemiinsa paikkoihin eli ilmasta suunnittelutyötä eikä sitten saanut paikkaa. Hänellä meinasi usko loppua mutta sinnikkäästi haki paikkoja. Kyllä se lopulta löytyi ja sitten onkin viety, kutsuttu töihin. Nyt on töissä Aasiassa ollut jo muutaman vuoden ja kk-palkka on viisinumeroinen.
Mä työllistyin työvoimatoimiston kautta, kun pääsin kurssille ja työharjoittelun kautta. Työharjoittelussa vähän nirpisti nenään, kun katsoi mun cv tä. Sanoin tässä sitä ollaan työttömämä. Firmassa sitten pääsin eteenpäin, kun perusaspassa olin vuoden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hae vauhtia matalapalkkaisista hommista ja siitä sitten askel kerrallaan kohti parempia töitä
Ja tätä en tajua, miksi tämä on saanut alapeukkuja. Luuletteko tosiaan, että jos ette työllisty, niin kotona makaaminen auttaa siihen yhtään? Ette kartuta työkokemusta ettekä palkkaakaan.
Koska näihinkin hommiin on kymmeniä tai satoja hakijoita, joilla on kyseisen alan koulutus tai kokemusta. Outo ajatus, että oman alan ulkopuolelle työllistyisi jotenkin helpommin kuin omalle alalle. Eihän siinä ole mitään logiikkaa.
On se jännä, mun lapset ovat olleet aina työssä, ja päässeet insinöörin (AMK) ja lukion päästötodistuksella ja omalla työhistoriallaan töihin.
Opettele netistä kiinaa. Työllistyt varmasti.
Onhan sinulla työttömänä aikaa, vai mihin parempaan sen kulutat?
Se nyt oli heitto mutta mielestäni kaikki työ on parempi vaihtoehto kuin olla tekemättä mitään. Onko kolmekymppinen vanha? Siellä saa asunnon ja ruoan ja taskurahaa, matkat maksetaan ja voi opiskella kieltä tai jotain muuta samalla. Tai voi hakea sieltä jotain muuta työtä sitä mukaa kun kielitaito karttuu ja tutustuu ihmisiin. Olen ollut aupairina ja veljeni oli myös. Itse jäin vielä sen pestin jälkeen perheen kauppan töihin vähäksi aikaa. Olin myös yhden kesän lukioaikaan Ahvenanmaalla keräämässä ja pakkaamassa tomaatteja. Kotoa ei tultu hakemaan koskaan.