Miksi sähköautot ovat niin hitaita? Aina vetämässä jonoa.
Miksi ovat teiden tukkona? Jopa karavaanarit ohittaa.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut kans että Teslakuskit ajavat 80km/h satasenkin alueella ja muutenkin alinopeuksia. Pelkäävät että sähkö loppuu🤣
Kyllä meitä enemmän pelottaa kaltaisesi serkusten lapsi. Banjot soi.
Vierailija kirjoitti:
"Minä myönnän ettei minulla ole rahaa kalliiseen sähköautoon, mutta voit olla varma, että jos minulla olisi se summa, niin se sähköauto olisi silti se viimeinen asia minkä sillä rahalla ostaisin ja niin ajattelee moni muukin."
Eihän autoa kannata yleensäkään ostaa uutena. Voit ihan yhtälailla ostaa käytetyn sähköauton, mutta tämä taitaa olla sinulle periaatekysymys, tunteisiin eikä järkeen pohjautuva. Lisäksi kannattaisi hetken miettiä käyttökustannuksien suurta eroa. Tankillinen löpöä maksaa sen 100e? suunnilleen, mutta sähköauton akun lataan edullisella yösähköllä 1e hintaan ja supercharger lataus maksaa noin kahvikupillisen verran.
"Minulle on tärkeintä mitä huollot maksaa, millaiset renkaat, kuinka pitkälle sillä ajaa tankillisella. Ei, enkä halua pysähtyä yhtään minnekään juomaan kahvia ja syömään pullaa. Inhoan koko kahvia..."
Edelleen teslaan tule
Minulla on hybridi ja se on nyt ollut vuodesta 2010 ja ostettu uutena aikanaan. Joten kokemusta siitä löytyy. Yhdellä tankillisella ajaa 600 kilsaa joista 400 on moottoritiellä. Yksi tankillinen on 40 litraa, joten laske siitä mitä tankillinen maksaa. Ilman moottoritietä sillä ajaisi tietysti paljon pidempään.
Ei, enkä tuon matkan aikana käy vessassa, enkä juo kahveja. Jos haluan juoda jotain niin varaan matkalle tietysti mukaan juomista. Siis oikeaa juomista, jolla sammutetaan jano. Mutta kai minulla on sitten vaan suurempi virtsarakko kuin sinulla, mutta jokainen käy tietysti vessassa niin usein kun heillä on tarve. Vaikka 50 kilometrin välein.
Kyllä, minusta se ettei osta sähköautoa on juuri täysin järkeen perustuva asia. Miksi maksaa siitä, kun esimerkiksi hybridi on paljon parempi tai polttoainemoottori paljon halvempi?
Niin paljonko se sinun kahvikupillinen maksaa? Niin ja kai muistat laskea ne oikeat kahvikupit siellä huoltoasemalla myös, joita juot kahden tunnin välein.
Maailmassa on vaikka kuinka paljon turvallisia autoja. Mutta oma ajaminen on lähes aina se ratkaiseva tekijä lopulta. Minä en luule yhtään mitään jostain peukaloinnista, koska tiedän etten tiedä, mutta jos Toyota peukaloi, niin missään ei ole sanottu etteikö Tesla peukaloi tai suoraan maksa jollekin määrätyistä tuloksista?
Minulla ei koskaan tällaisena sinun niin halveksimana persaukisena tule olemaan ns. varaa Teslaan ja vaikka olisi en tosiaan periaatteessa ostaisi Teslaa, vaikka jostain oudosta syystä ostaisin sähköauton. Vaikka haluan turvallisen auton, niin en ostaisi autoa sen turvallisuuslistan perusteella. Riittää kunhan ei ole huono, vaikkei olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut kans että Teslakuskit ajavat 80km/h satasenkin alueella ja muutenkin alinopeuksia. Pelkäävät että sähkö loppuu🤣
Satasen alueella saa ajaa 80km/h, siinä ei ole mitään väärää. Alinopeus=nopeusrajoitusten mukaan ajamista.
Ja ei en ole teslakuski vaan ajan polttiksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ABC-asemilla mietitään latureiden tarjonnan lisäämistä. Myynti on kuulemma noussut paljon kahvion puolella kun sähköautojen kuskit tilaa ruokaa ja juomaa, käyvät katsomassa ruokailun jälkeen autoa ja palaavat pettyneen näköisenä tilaamaan seuraavat annokset kun lataus kestää ja kestää. Suuri osa jupisee toista annosta tilatessa että ei heillä ole kiire mihinkään.
Höpöhöpö. Itse kävin siirtämässä auton pois latauspisteeltä kun latas liian äkkiä enkä tarvinnut enemää virtaa. Ehdi kunnolla edes syödä.
Kuka ihan oikeasti syö huoltoasemilla muutama tunnin välein? Ei ihme, että ihmiset ovat suurikokoisia, kun jokaisella pysähdyksellä on aina oltava jotain suussa.
Onko sulla pahojakin ongelmia ymmärtämisessä tai asioid
Ei, mutta jos matka oli 430 kilometriä ja joudut pysähtymään lataamisen takia syömään vaikka puolivälissä. Eli 215 kilsaa, niin ei se nyt kauhean hauskalta vaikuta. Tietysti jos tykkäät syödä siellä, niin ok. Ensin syöt kotona ja sitten taas 2 tunnin päästä huoltoasemalla ja sitten taas kun olet saapunut paikalle? 430 kilsaa on vähän päälle neljän tunnin matka yleensä. Moottoritiellä vähemmän.
Kenenkään ei tarvitse syödä pakosta matkan varrella, jos syö ennen matkaa ja sen jälkeen. Tietysti, jos ainoa päivän ateriasi on tuo, niin se on eri asia. Mutta kai sinä ymmärrät, ettei yksikään perhe lähde reissuun ja sitten käy syömään kahden tunnin päästä huoltoasemalla? Lähdet Turusta, syöt Helsingissä ja saavut sitten muutaman tunnin päästä perille? Ehkä se olisi vielä pahempaa, että puuttuu 50 kilsaa, mutta pakko jäädä syömään koko perhe huoltoasemalle, koska autoa on ladattava. Siitä matkasta tulee sekä aikaavievää, että kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ABC-asemilla mietitään latureiden tarjonnan lisäämistä. Myynti on kuulemma noussut paljon kahvion puolella kun sähköautojen kuskit tilaa ruokaa ja juomaa, käyvät katsomassa ruokailun jälkeen autoa ja palaavat pettyneen näköisenä tilaamaan seuraavat annokset kun lataus kestää ja kestää. Suuri osa jupisee toista annosta tilatessa että ei heillä ole kiire mihinkään.
Höpöhöpö. Itse kävin siirtämässä auton pois latauspisteeltä kun latas liian äkkiä enkä tarvinnut enemää virtaa. Ehdi kunnolla edes syödä.
Kuka ihan oikeasti syö huoltoasemilla muutama tunnin välein? Ei ihme, että ihmiset ovat suurikokoisia, kun jokaisella pysähdyksellä on aina oltava jotain suussa.
Onko s
Ei, mutta jos matka oli 430 kilometriä ja joudut pysähtymään lataamisen takia syömään vaikka puolivälissä. Eli 215 kilsaa, niin ei se nyt kauhean hauskalta vaikuta. Tietysti jos tykkäät syödä siellä, niin ok. Ensin syöt kotona ja sitten taas 2 tunnin päästä huoltoasemalla ja sitten taas kun olet saapunut paikalle? 430 kilsaa on vähän päälle neljän tunnin matka yleensä. Moottoritiellä vähemmän.
Kenenkään ei tarvitse syödä pakosta matkan varrella, jos syö ennen matkaa ja sen jälkeen. Tietysti, jos ainoa päivän ateriasi on tuo, niin se on eri asia. Mutta kai sinä ymmärrät, ettei yksikään perhe lähde reissuun ja sitten käy syömään kahden tunnin päästä huoltoasemalla? Lähdet Turusta, syöt Helsingissä ja saavut sitten muutaman tunnin päästä perille? Ehkä se olisi vielä pahempaa, että puuttuu 50 kilsaa, mutta pakko jäädä syömään koko perhe huoltoasemalle, koska autoa on ladattava. Siitä matkasta tulee sekä aikaavievää, että kallis.
Vieläkin mussutat jotain teoreettista paskaas vaikket tiedä mun ajoista tai menoista yhtään mitään. Ajatko edes itse? Talvella ei 430km mene neljään tuntiin kun suurin osa matkasta on 80km rajoituksella. Aamulla söin 8 aikaan, lähtlö myöhemmin ja puolenpäivän aikaan ruokailu. Ihan normaali setti. Ja miksi hitossa olisin syönyt heti perille päästyäni?
Nyt saat teoretisoida yksinäs, en jaksa mitään kirjekaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla Oral B
MAGA-mobiili. Aika nolo.
Niin no en sinusta tiedä, mutta hel ve tin hyvä, että wokevouhotus sensuureineen, pseudotieteelliset höpinät ja dei-periaatteet tulevat tiensä päähän. Nyt kun vielä sama toteutuisi kotosuomessa.
No kunhan kasvat aikuiseksi ja mennään vähän aikaa eteenpäin, niin voi mieli muuttua.
Niin no ei se ikä mitään auta tapauksessani kun älykkyytesi ei selvästi riitä asioiden tajuamiseen. Minä taasen omaan Mensan tasoisen loogisen pääytelykyvyn ja voin sanoa, että kyseiset periaatteet on täysin kommunistisia höpinöitä, joihin on vain iskulauseet vaihdettu. Sinä tyhmä lammas et vain sitä tajua.
On täällä aivan oikeitakin mensalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihan oikeasti syö huoltoasemilla muutama tunnin välein? Ei ihme, että ihmiset ovat suurikokoisia, kun jokaisella pysähdyksellä on aina o
Ok. Tosiaan en tiedä. Voihan siihen 100 kilsan mennä tosiaan vaikka 5 tuntia. Mutta pysähdyitkö syömään vai lataamaan pakosta. Koska yksi on valinta ja toinen välttämättömyys.
Minä ajan pitkät matkat aina moottoritiellä, joten en edes ajatellut tuota, että muut ajavat satoja kilometrejä jollain 60-80 rajoituksilla ja heillä 600 kilsaa on 10 tuntia. Siinä ehkä tosiaan pitää käydä sekä vessassa, että syödä.
Koska sähkikset kuuluu sellaisille jotka tekee oikeita töitä, eikä tartte kiirehtiä koskaan mihinkään ku palkka juoksee aina.
Köyhillä aina kiire .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä myönnän ettei minulla ole rahaa kalliiseen sähköautoon, mutta voit olla varma, että jos minulla olisi se summa, niin se sähköauto olisi silti se viimeinen asia minkä sillä rahalla ostaisin ja niin ajattelee moni muukin."
Eihän autoa kannata yleensäkään ostaa uutena. Voit ihan yhtälailla ostaa käytetyn sähköauton, mutta tämä taitaa olla sinulle periaatekysymys, tunteisiin eikä järkeen pohjautuva. Lisäksi kannattaisi hetken miettiä käyttökustannuksien suurta eroa. Tankillinen löpöä maksaa sen 100e? suunnilleen, mutta sähköauton akun lataan edullisella yösähköllä 1e hintaan ja supercharger lataus maksaa noin kahvikupillisen verran.
"Minulle on tärkeintä mitä huollot maksaa, millaiset renkaat, kuinka pitkälle sillä ajaa tankillisella. Ei, enkä halua pysähtyä yhtään minnekään juomaan kahvia ja syömään pullaa. Inhoan koko kahvia.
Kyllä, minusta se ettei osta sähköautoa on juuri täysin järkeen perustuva asia. Miksi maksaa siitä, kun esimerkiksi hybridi on paljon parempi tai polttoainemoottori paljon halvempi?
Juu u. Olet siis juuri näitä idioot teja, joille bensa-autofirmojen propaganda hybrideistä, noista itselatautuvista sähköautoista on mennyt läpi. Kaikki normi älykkäätkin ymmärtää, ettei kyseinen kosla liiku alunperin metriäkään ilman menovettä. Sori mutta en jaksa jauhaa idioo tin kanssa, jonka tietämys sähköautoista perustuu joihinkin iltapäivälehtien disinformaatiota täynnä oleviin artikkeleihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko s
mutta jos matka oli 430 kilometriä ja joudut pysähtymään lataamisen takia syömään vaikka puolivälissä. Eli 215 kilsaa, niin ei se nyt kauhean hauskalta vaikuta. Tietysti jos tykkäät syödä siellä, niin ok. Ensin syöt kotona ja sitten taas 2 tunnin päästä huoltoasemalla ja sitten taas kun olet saapunut paikalle? 430 kilsaa on vähän päälle neljän tunnin matka yleensä. Moottoritiellä vähemmän.
No voi helvata ettei täällä mene yksinkertaiset asiat jakeluun... Ei sitä sähköautoa tarvitse ladata 200 kilsan jälkeen jos et ole lähtenyt vajaalla akulla liikenteeseen. Miten teillä voi edelleen olla niin vinoutuneita käsityksiä sähköautoista? Tosin mulla on kokemuksia vaan parhaasta.. näistä bensa-autofirmojen tekeleistä en menis takuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein aiot näitä harhoja toistella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes ymmärrät asioiden oikean puolen. Teslat eivät sovi tänne talvikeliin. Omistajat eivät uskalla tunnustaa että tuli ostettua täysi p*ska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes ymmärrät asioiden oikean puolen. Teslat eivät sovi tänne talvikeliin. Omistajat eivät uskalla tunnustaa että tuli ostettua täysi p*ska.
Siis sähköauto ja erityisesti Tesla nimenomaan on parempi auto mihin vuodenaikaan tahansa. Nimenomaan talveen erityisen kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sähköauto ja erityisesti Tesla nimenomaan on parempi auto mihin vuodenaikaan tahansa. Nimenomaan talveen erityisen kätevä.
Jos haluaa istua autossa ja kuvitella ajavansa kun pärisyttää suutaan.
Taas lähti batteriauto saariselältä hinurin kyytiin 🤣🤣🤣. Ei eteläläiset opi millään.
Jep, loppuu pian sähkö ja sitten ABC:le odottelemaan, koska vois jatkaa hidastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun olen ajanut jo kaksi talvea teslalla, myös viime talven 40 asteen pakkasilla, ilman mitään ongelmia.