Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sähköautot ovat niin hitaita? Aina vetämässä jonoa.

Vierailija
19.01.2025 |

Miksi ovat teiden tukkona? Jopa karavaanarit ohittaa. 

Kommentit (313)

Vierailija
261/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa/ kestää ladata sähköauto täyteen? Ei kiusallaan, kiinnostaa vaan.

Kotilaturilla latautuu yön yli helposti että aamulla täysi akku. Tien päällä riittää 10-15minuutia

Vierailija
262/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu u. Olet siis juuri näitä idioot teja, joille bensa-autofirmojen propaganda hybrideistä, noista itselatautuvista sähköautoista on mennyt läpi. Kaikki normi älykkäätkin ymmärtää, ettei kyseinen kosla liiku alunperin metriäkään ilman menovettä. Sori mutta en jaksa jauhaa idioo tin kanssa, jonka tietämys sähköautoista perustuu joihinkin iltapäivälehtien disinformaatiota täynnä oleviin artikkeleihin...

Minä puhun autoista ja sinä alat nimittelemään minua?! Riittääkö sinulla ymmärrys minkä kuvan sinä annat itsestäsi? Sinä et jauha autoista, vaan lähinnä haukut minua, koska minä en ajattele kuin sinä, etkä sinä tähän asti ole ainakaan saanut yhtäkään järkevää syytä tuotua esille, muutakuin, että jos saat halvalla ladattua sähköä ajaminen on halpaa. 

Minulla on nyt ollut 15 vuotta hybridi käytössä, enkä ole kuunnellut yhdenkään autofirman mielipidettä asiasta. Olen muodostanut 15 vuoden aikana mielipiteeni asiasta. Ei, ei hybridi liiku ilman bensaa, mutta se ei ole ongelma minulle. Se käyttää sitä bensaa paljon vähemmän. Siinä ei ole koskaan ollut huolta mistä löytää latauspiste. Ei ole tarvinnut pysähtyä juomaan kahvia ja odotella jossain huoltoasemalla tunteja. Ei lähteä kesken ruokailun vaihtamaan parkkipaikkaa, koska lataus on valmis. Enkä ole koskaan jäänyt tien päälle koska sähkö loppui tai en löydä latauspistettä. En ole joutunut sähläämään latausappien kanssa ja maksaa siksi hurjia hintoja. En, ole joutunut miettimään edes sähkökatkojen mahdollisuutta. 

Mitä ihme tietoja sähköautosta tarvitsee? Niissä lukee paljonko niillä voi ajaa yhdellä latauksella. Kaikki tietää, että ne on ladattava. Kaikki tietävät, että ne ovat kalliita. Kaikki tietävät mikä niiden maksimi nopeus tai kiihtyvyys on, jos vaan lukee speksit. Mitä disinformaatiota nämä lehdet kirjoittaa? Että oikeasti niillä pääseekin 1200 kilsaa, mutta lehdet kirjoittaakin 350 kilsaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen Fiat 600 oli vahvin auto, se veti pitkää jonoa perässään.

Haukut Fiat 600, vaikka todennäköisesti et ole edes sellaista nähnyt tosielämässä saatikka ajanut sillä.

Vierailija
264/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa/ kestää ladata sähköauto täyteen? Ei kiusallaan, kiinnostaa vaan.

Kotilaturilla latautuu yön yli helposti että aamulla täysi akku. Tien päällä riittää 10-15minuutia

Ootko ladannut jotain lasten lelu sähköautoja?

Mulla Tesla model y ja akun lataaminen maksaa noin 8 sentin kilowatin hinnalla 6 e. Hintaan siis vaikuttaa paljonko pörssisähkön hinta sattuu milloinkin olemaan. Akkua ei kannata ladata ihan täyteen, ja latausaika vaihtelee laturin tehon mukaan. Yön aikana mun 11 kW/h laturi lataa auton mukavasti.  Toimintasäde noin 500km.

Vierailija
265/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu u. Olet siis juuri näitä idioot teja, joille bensa-autofirmojen propaganda hybrideistä, noista itselatautuvista sähköautoista on mennyt läpi. Kaikki normi älykkäätkin ymmärtää, ettei kyseinen kosla liiku alunperin metriäkään ilman menovettä. Sori mutta en jaksa jauhaa idioo tin kanssa, jonka tietämys sähköautoista perustuu joihinkin iltapäivälehtien disinformaatiota täynnä oleviin artikkeleihin...

Minä puhun autoista ja sinä alat nimittelemään minua?! Riittääkö sinulla ymmärrys minkä kuvan sinä annat itsestäsi? Sinä et jauha autoista, vaan lähinnä haukut minua, koska minä en ajattele kuin sinä, etkä sinä tähän asti ole ainakaan saanut yhtäkään järkevää syytä tuotua esille, muutakuin, että jos saat halvalla ladattua sähköä ajaminen on halpaa. 

Minulla on nyt ollut 15 vuotta hybridi käytössä, enkä ole kuunnellut yhdenkään autofirman mielipidettä asiasta. Olen muodostanut 15 vuoden aikana mielip

Minkälainen asperger viitsii kirjoittaa noin pitkän mölinän pelkkää paskaa? :D

Vierailija
266/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo Teslan sähköinen neliveto nyt ihan eri luokkaa kuin vanhanaikaiset polttisten paskavedot.

Minua ei rehellisesti autojen ulkonäkö kiinnosta. En ostaisi koskaan sen perusteella autoa tai maksaisi siitä jotain ylihintaa.

Vierailija
267/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla Tesla model y ja akun lataaminen maksaa noin 8 sentin kilowatin hinnalla 6 e. Hintaan siis vaikuttaa paljonko pörssisähkön hinta sattuu milloinkin olemaan. Akkua ei kannata ladata ihan täyteen, ja latausaika vaihtelee laturin tehon mukaan. Yön aikana mun 11 kW/h laturi lataa auton mukavasti.  Toimintasäde noin 500km.

Eikö täällä kukaan osaa lukea? 

Vierailija
268/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt ollut 15 vuotta hybridi käytössä, enkä ole kuunnellut yhdenkään autofirman mielipidettä asiasta. Olen muodostanut 15 vuoden aikana mielip

Ongelmasi kuulostaa olevan se, ettei sinulla ole sähköautosta mitään kokemusta...

Vierailija
269/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen taisi tarkoittaa että suurteholaturilla tien päällä menee se 10-15 minsaa.

Vierailija
270/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt muistuttaa polttiskiimaisia, että on muitakin sähköautoja kuin Tesla ja Nissan Leaf. 

Toinen talvi sähköautolla menossa, ei valittamista. Lähti kuin palmun alta viime vuonna seistyään 30 asteen pakkasessa lentokentällä viikon. Kaveruperheen diesel webastolla ei käynnistynyt. Perusfysiikalle ei toki voi mitään,kylmällä lataaminen on hitaampaa mutta koskaan se ei ole ongelmaksi muodostunut. Käytännön range on n. 400-500km, jolla pärjätään vallan hyvin. Ei ole mitään tarvetta ajaa kusematta Hangosta Nuorgamiin peräkärryä vetäen. 

Vierailija
271/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt ollut 15 vuotta hybridi käytössä, enkä ole kuunnellut yhdenkään autofirman mielipidett

Eikö sinulla ole muuta sanottavaa kuin haukkua sinulle vastaavia ihmisiä? Jauhaisit edes siitä teslastasi ja sen ominaisuuksista. Taitaa olla ettei siitä ole mitään hyvää sanottavaa, koska aina juttusi kääntyy muiden haukkumiseen.

Vierailija
272/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt muistuttaa polttiskiimaisia, että on muitakin sähköautoja kuin Tesla ja Nissan Leaf. 

Toinen talvi sähköautolla menossa, ei valittamista. Lähti kuin palmun alta viime vuonna seistyään 30 asteen pakkasessa lentokentällä viikon. Kaveruperheen diesel webastolla ei käynnistynyt. Perusfysiikalle ei toki voi mitään,kylmällä lataaminen on hitaampaa mutta koskaan se ei ole ongelmaksi muodostunut. Käytännön range on n. 400-500km, jolla pärjätään vallan hyvin. Ei ole mitään tarvetta ajaa kusematta Hangosta Nuorgamiin peräkärryä vetäen. 

Älä nyt pelottele polttispenoja, nehän järkyttyy jos tajuaisi kuinka paljon sähköautoja nykyisin on jo liikenteessä jos tunnistaisivat kaiken maailman enyaqit, id:t, mg:t sun muut.

Vierailija
273/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt ollut 15 vuotta hybridi käytössä, enkä ole kuunnellut yhdenkään autofirman mielipidett

Ei ole ja tämän ketjun jälkeen alan oikeasti kohta vihaamaan niitä ja teen oikein tehtäväkseni jakaa jopa väärää tietoa niistä, jotta kukaan ei niitä osta. Ihan vaan periaatteesta, koska minua ärsyttää se, että haukut minua. Ja toistan, teen tämän ihan periaatteesta.

Vierailija
274/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoa ei ladata tarpeettomasti täyteen. Akun lataus itsellä 20->80% kestää reippaat kolme tuntia kolmivaihelaturista.

Vierailija
275/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maksaa maltaita. Ei halua kolhia. Ajaa varovaisesti. 

Vierailija
276/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoa ei ladata tarpeettomasti täyteen. Akun lataus itsellä 20->80% kestää reippaat kolme tuntia kolmivaihelaturista.

Kyllä mä lataan joka yö täyteen koska on liisari. Kestää leasingkauden vallan mainiosti.

Vierailija
277/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ABC-pizzan ajan. Sähköautomiehet mittaa latausaikaa kahvikuppien tai ruuan määrillä. 

Vierailija
278/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäisin vielä, että jokaista negatiivistä arvostelua  kohti tarvitaan tyylin 5 positiivista mielipidettä, jotta ollaan tasoissa. 

Joten tästä lähtien sanon, että minulla oli sähköauto, mutta se oli niin kauhea ja jäin tiellä niin monta kertaa, että oli pakko vaihtaa se.

Vierailija
279/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pelottele polttispenoja, nehän järkyttyy jos tajuaisi kuinka paljon sähköautoja nykyisin on jo liikenteessä jos tunnistaisivat kaiken maailman enyaqit, id:t, mg:t sun muut.

Ei tarvitse olla skoda eunuq. Lähes kaikki autot nykyään on ihan paskan näköisiä, myös ne polttikset. Ihan helvetin rumia himmeleitä ja näyttää kylpyammeelta. Valotkin jotain ledinauhoja joista tulee joulun pihavalaistus mieleen. Hyi helvetti.

Pena

Vierailija
280/313 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisäisin vielä, että jokaista negatiivistä arvostelua  kohti tarvitaan tyylin 5 positiivista mielipidettä, jotta ollaan tasoissa. 

Joten tästä lähtien sanon, että minulla oli sähköauto, mutta se oli niin kauhea ja jäin tiellä niin monta kertaa, että oli pakko vaihtaa se.

Aspergeriä viiraa taas pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi