Miksi mies saa olla julkisella paikalla ilman paitaa, mutta nainen ei?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on itsestäänselvä asia. Ongelma on taas kerran naisissa. Eivät miehet sitä vastusta, että näkisivät paljaita tissejä. Päinvastoin. Mutta kun naiset eivät halua, että toiset naiset kulkevat rinnat paljaina. Ja jokainen kyllä tietää tämän.
Me ei myöskään haluta, että miehet kulkee rinnat paljaina. Sillä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta?
Hieman pienempi joukko teitä vanhoja akkoja vastustaa miesten paidattomuutta kuin naisten paidattomuutta.
Ja vanha ukko laittaa sen paidan päälle, kun menee kesällä markettiin, torille tai terassille. Kukaan ei ole ansainnut nähdä sinun roikkuvia, ryppyisiä miestissejäsi.
Katseen voi kääntää muualle, jos satunnaisten vastaantulijoiden keho ei miellytä juuri sinun esteettistä silmääsi. Ihmisillä on oikeus olla olemassa sellaisina kuin ovat, myös julkisilla paikoilla. Ja sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on itsestäänselvä asia. Ongelma on taas kerran naisissa. Eivät miehet sitä vastusta, että näkisivät paljaita tissejä. Päinvastoin. Mutta kun naiset eivät halua, että toiset naiset kulkevat rinnat paljaina. Ja jokainen kyllä tietää tämän.
Me ei myöskään haluta, että miehet kulkee rinnat paljaina. Sillä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta?
Hieman pienempi joukko teitä vanhoja akkoja vastustaa miesten paidattomuutta kuin naisten paidattomuutta.
Ja vanha ukko laittaa sen paidan päälle, kun menee kesällä markettiin, torille tai terassille. Kukaan ei ole ansainnut nähdä sinun roikkuvia, ryppyisiä miestissejäsi.
Katseen voi kääntää m
Kaikki voi sen verran tehdä, että laittaa paidan päälle, kun lähtee ulos kodistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on rinnat, joita pidetään seksuaalisina ruumiinosina.
Mielestäni paita saisi kyllä pysyä päällä kummallakin sukupuolella.
Ei ainoastaan pidetä vaan ainakin mulle myös ovat merkittävästi seksuaaliset osat kehoani. Kiihotun erittäin paljon rintojeni koskemisesta.
Niin kiihotun itsekin. Mutta jos olen vain jossain rannalla tai kaupungilla hengailemassa, niin ei niitä kukaan silloin koskettele. Saan niistä seksuaalista iloa ainoastaan silloin, kun olen seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen ihmisen kanssa, yksityisessä tilanteessa. Muun ajan ne ovat ihan neutraalit ruumiinosat.
Ja jatkan vielä, että yhtälailla joku voi pitää vaikka niskansa tai nilkkansa koskettamista kiihottavana. Ei niitä silti vaad
Eli ratkaisusi asiaan on että kaikki voisivat kulkea alasti jatkuvasti, mitäpä sitä sitten mitään paikkoja verhoamaan kun jotkut kokevat asiat eri tavoin kuin enemmistö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se epätasa-arvo piileekin, miksi vain naisten rinnat on seksualisoitu ja käsketty verhottaviksi? Joillakin miehillä on jopa isommat rinnat kuin joillakin naisilla. Tämä kristilliskonservatiivinen Suomi ei ole naisille annettavine pukeutumisohjeineen sen kummoisempi kuin hunnuttamista vaativa i s l a m.
Ei niitä ole seksualisoitu vaan hyvin usein rinnat ovat naisella vahvastikin erogeeninen alue. Kuten minulla.
Niin on minullakin. Mutta kuten toiseen kommenttiin jo kirjoitin, joku saattaa kiihottua vaikka nilkan tai niskan koskemisesta. Silti näitä alueita ei vaadita verhoamaan. Naisten rinnat on yhteiskunnassamme seksualisoitu, eli tätä kehon osaa pidetään seksiobjektina, mikä on olemassa lähtökohtaisesti heteromiesten ihastelua varten. Itselleni rinnat ovat vain neutraali ruumiinosa muiden joukossa, seksuaaliset ne ovat ainoastaan silloin, kun olen seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen henkilön kanssa. Muuna aikana eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen saa käyttää meikkiä, mutta miestä kohdellaan oudosti, kun hän käyttää meikkiä?
No kyllä itse kannatan sitä että mieskin saa halutessaan käyttää meikkiä ilman outoa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulisit? Naisten rinnat nyt vaan ovat meidän kulttuurissa seksuaaliset, toisin kuin miesten. Vai miksi tuolla ei kaikki miehet tee jotain rintakehä-onlyfansia? Sinustako olisi siis ok, että naiset kulkee rinnat paljaina töissä ja kaupoissa? Sen sijaan mies ostamassa rannan lähellä olevasta kaupasta vain shortseissa tai tietöissä ei aiheuta samaa reaktiota, ja tiedät sen itsekin. Miksi haluat tehdä Suomesta jotain nudistilandiaa? Kannattaisiko sinun mennä niille rannoille muissa maissa, jos on niin pakko tiirailla naisten rintoja?
Naisten rinnat eivät "nyt vaan ole meidän kulttuurissa seksuaaliset", vaan se on seksualisoitu. Minusta olisi todellakin ok, että naisetkin saisi kulkea rinnat paljaina töissä ja kaupoissa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se epätasa-arvo piileekin, miksi vain naisten rinnat on seksualisoitu ja käsketty verhottaviksi? Joillakin miehillä on jopa isommat rinnat kuin joillakin naisilla. Tämä kristilliskonservatiivinen Suomi ei ole naisille annettavine pukeutumisohjeineen sen kummoisempi kuin hunnuttamista vaativa i s l a m.
Ei ole missään käsketty. Järjestyslaki kieltää yleistä paheksuntaa aiheuttavan pukeutumisen, ja miehet eivät paljaita tissejä paheksu. Tämänkin ongelma syy on naisissa itsessään. Te itse rajoitatte naisten pukeutumista ja uhriudutte siitä. Melko ironista.
Itse olen kuullut vastustusta naisten paidattomuudesta kyllä nimenomaan miehiltä. Perusteluna joko että "kiihotun liikaa" tai "olette niin rumia ettei teistä edes kiihotu". Koittakaa nyt päättää...
Vierailija kirjoitti:
Naiset on just tuollaisia pervoja. Aina pitää olla tissit törröllään viattomia miehiä liehittelemässä. Ostaisitte jonkun suristimen pahimpaan hätään.
Ei siinä ole mitään seksuaalista, että keho on vain olemassa. Rinnat ei ole seksuaaliset kaikissa tilanteissa. Ainoastaan silloin, jos se seksuaalisuus "herätetään", oli se sitten yksin tai partnerin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet oo kieltämässä naisten paidattomuutta vaan naiset ite ettei vaan miehet näkis tissejä.
Tässäkin ketjussa moni mies on vaatinut kieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki kulkisivat vähissä vaatteissa, silmät tottuisivat siihen, myös vartaloiden erimuotoisuuteen. Kehohäpeä voisi hävitä tai ainakin vähentyä.
Nudistirannat on keksitty niitä nakuiluja kaipaaville ja kehohäpeä on vain jokaisen omassa päässä, menkää uimahalliin ja rannoille jne niin näette kaikenkokoisia ja mallisia ihmisiä.
Nudistirantoja on joku 1-2 kpl koko Suomessa. Itse en matkustele, niin mielellään olisin paidatta ihan täällä oman paikkakunnan rannalla. Ja olen muutaman kerran ollutkin, joku vähän tuijotti, mutta muuten ei tullut sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Koska joku on tyhmästi keksinyt että lastenruokkimiselimissä on muka jotain seksuaalista.
Ja kyllähän niissä onkin, mutta ei kaikille, eikä kaikissa tilanteissa.
Eroottisilla videoilla nähny ku kasvot peitetty mutta rinnat paljaana. Outo maailma.
Ole mies ilman paitaa julkisella paikalla. Saa paheksuvia katseita.
Ole nainen rinnat paljaina julkisella paikalla. Poliisi hakee kyytiinsä ja antaa sakot.
Ei tämä ihan tasa-arvoiselta kuulosta.
Vierailija kirjoitti: "Eli ratkaisusi asiaan on että kaikki voisivat kulkea alasti jatkuvasti, mitäpä sitä sitten mitään paikkoja verhoamaan kun jotkut kokevat asiat eri tavoin kuin enemmistö?"
No itse kirjoitinkin, että minun puolestani myös genitaalit saisivat olla vapaasti verhoamatta, mutta ymmärrän, että se aiheuttaa enemmän vastustusta kuin pelkät rinnat, ja on toki myös hygieniakysymys, jos paljain persein istuskeltaisiin bussin penkeillä ym. Yhtä lailla ne genitaalitkin ovat neutraali ruumiinosa ja seksuaaliset vain silloin, kun niitä siihen tarkoitukseen käytetään. Vai kiihotutko itse esim. kusella käydessäsi? Genitaaleja käytetään muuhunkin kuin vain seksuaalisiin toimintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulisit? Naisten rinnat nyt vaan ovat meidän kulttuurissa seksuaaliset, toisin kuin miesten. Vai miksi tuolla ei kaikki miehet tee jotain rintakehä-onlyfansia? Sinustako olisi siis ok, että naiset kulkee rinnat paljaina töissä ja kaupoissa? Sen sijaan mies ostamassa rannan lähellä olevasta kaupasta vain shortseissa tai tietöissä ei aiheuta samaa reaktiota, ja tiedät sen itsekin. Miksi haluat tehdä Suomesta jotain nudistilandiaa? Kannattaisiko sinun mennä niille rannoille muissa maissa, jos on niin pakko tiirailla naisten rintoja?
Naisten rinnat eivät "nyt vaan ole meidän kulttuurissa seksuaaliset", vaan se on seksualisoitu. Minusta olisi todellakin ok, että naisetkin saisi kulkea rinnat paljaina töissä ja kaupoissa. -eri
No on seksualisoitu varmaan aikanaan ja siksi meidän kulttuurissa seksuaaliset. Anna kun arvaan, sinä olet mies? Olisihan niin mukavaa että naiset kulkisi yläosattomissa jokapaikassa kaltaisiasi varten... Eikö sinulle riitä nakurannat ja netin tarjonta, pitäisi vielä livenä jatkuvasti saada nähdä lisää ja lisää..?
Ylipainoisilla miehillä on usein isommat tissit kuin naisilla.
Luultavasti jos naiset liikkuisivat samalla tavalla tissit paljaana, heihin kohdistuisi fyysistä ja sanallista väkivaltaa. Kukaan nainen ei käy miesten tisseihin kiinni, mutta arvatkaa miten kävisi jos naiset olisi tissit paljaana. Hyvä jos jossain rannalla rohkeimmat uskaltaa.
No et saa kyllä olla vaikka olisit mies. Lennät ulos oitin lähijunasta. Olitpa mies tai nainen.
Mä en saanut mennä uimahallissa uimaan paita päällä, vaikka oli julkinen paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki kulkisivat vähissä vaatteissa, silmät tottuisivat siihen, myös vartaloiden erimuotoisuuteen. Kehohäpeä voisi hävitä tai ainakin vähentyä.
Nudistirannat on keksitty niitä nakuiluja kaipaaville ja kehohäpeä on vain jokaisen omassa päässä, menkää uimahalliin ja rannoille jne niin näette kaikenkokoisia ja mallisia ihmisiä.
Nudistirantoja on joku 1-2 kpl koko Suomessa. Itse en matkustele, niin mielellään olisin paidatta ihan täällä oman paikkakunnan rannalla. Ja olen muutaman kerran ollutkin, joku vähän tuijotti, mutta muuten ei tullut sanomista.
Niin ajatella, mihinkähän se raja vedettäisiin lopulta että mitä mielihyviä ja itsensä esittelyitä kenenkin olisi julkisesti sopivaa esittää missäkin paikassa?
En jaksanut lukea kaikkia, mutta ei ole niin :)
Kerran istuin baarin terassilla tutun naisen kanssa, kahdestaan, kesähelteellä. Lauantai-ilta, jo alkuillasta oli poke ovensuussa. Siihen tuli nuori juip... kundi, pelkät sortsit jalassa. Poke siihen: Et pääse sisälle, käy nyt laittamassa (jonkinlainen) paita päälle. ... Kävi ja tuli sitten uudestaan. Poke siihen: Onkos sulla ikää? - Käyppä hakemassa ne henkkarit kotoa :)))
Kävi ja naurettiin, et mitähän seuraavaksi :)))
...
Mutta, baarissa ei saa kulkea avojaloin, koska siellä voi olla ties mitä lasinsiruja ja pöpötkin leviää. Ihan asiallisesti käyttäytyvälle naiselle sanottiin, et pistä ne kengät/sandaalit jalkaan. (=emme ota vastuuta, jos joku särkee jalkansa).