Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.

Vierailija
19.01.2025 |

Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti. 

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ihmeessä.

Itse kävelen 5km/suunta, vaikka autokin on. Tosin tykkään kävelystä ja jos kulksiin autolla, lähtisin joka tapauksessa töiden jälkeen tunnin kävelylle. 

Jollakin voi olla vaikka jalassa jotakin vikaa, niin että kävely ei ole ihan vaivatonta. ja liukkaus on aika vaarallista. 

Naapurin mies kaatui lenkillä vaikka oli nastakengät ja käsi meni tuusannuuskaksi. Lähes puoli vuotta sairaslomaa.

Itse kaaduin olkapäälle tyämatkalla ja solisluu kolmena kappaleena. Ei taida ikinä parantua kunnolla. 

Olis vaan kannattanut kulkea autolla. 

Miten oot selvinny tähän ikään asti ulkokävelyistä?

En ole tuo jota lainasit, mutta joissain paikoissa hiekoituksista tunnutaan huolehtivan hyvin.

Täällä omalla kotialueellani jalankulkuväylät on ihan peilikirkkaita luistinratoja. Itse liukastuin joulun tietämillä, ja polvi kipuillut siitä pitäen. 

Vierailija
162/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota autonavaimet vaimolta pois. Helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kävele tai pyöräile? Tosi lyhyt matka, auto ei kerkeä edes lämmetä. Laiska.

Vierailija
164/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?

Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.

Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?

Kylli, arvostan terveyttäni.

Okei. Seuraava kysymys, miksi edes omistaisit auton, jos sitä ei edes tarvita?

Itse en todellakaan maksaisi kiinteitä auton kuluja, jos sitä en edes tarvitsisi kuin kerran viikossa kauppamatkaan, jos sitäkään.

Mutta ap:n vai

Käyn kerran kuussa 500 km katsomassa vanhaa äitiäni. Oletan että ap:kin ajelee kauemmas välillä. Tulee paljon halvemmaksi kuin juna, jos sinne edes saa paikkoja kun on nopeasti lähdettävä.

Oletkohan nyt varmasti laskenut mukaan kaikki auton kulut (vakuutukset, huollot, verot yms) jos kerran kuussa taitettava edestakainen junamatka tulisi kalliimmaksi?

Vierailija
165/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytetään paljon enemmän autoa kuin muissa Pohjoismaissa. Siellä on esim. aivan normaalia pyöräillä ja lähteä viikonloppuna vaikka vaellukselle. Tästä erosta huomaa, että olemme slaavilaista alkuperää.

Vierailija
166/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino?

168cm/55kg

Samoissa mitoissa ja käyn autolla lähikaupassa (n. 200 metriä)  ;)

Vierailija
167/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelläkö pitäis? Autolla pitääkin kulkea työmatkat! 

No minä kävelen työmatkani 300 km talvella mielelläni. Kesällä pyöräilen.

Korjasin että saat uhriutua ja päteä vähän lisää.

Vierailija
168/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kävele tai pyöräile? Tosi lyhyt matka, auto ei kerkeä edes lämmetä. Laiska.

Hakee ja vie lapset hoitoon, käy kaupassa. Ap on työtön juoppo, sohvassa kiinni perseestään. 

Vierailija
169/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa käytetään paljon enemmän autoa kuin muissa Pohjoismaissa. Siellä on esim. aivan normaalia pyöräillä ja lähteä viikonloppuna vaikka vaellukselle. Tästä erosta huomaa, että olemme slaavilaista alkuperää.

Raskausaikanani (selkeä, iso raskausmaha) en julkisilla töihin kulkiessa meinannut saada istumapaikkaa. Tätä ihmettelin palstalla, niin minulle ihmeteltiin miksi olen lähtenyt "lisääntymään" jos en edes autoa osaa ostaa. Vaihtoehtona kehotettiin kävellä työmatkani 20km suuntaansa.

Noudatin ekaa kehotusta, ja hommasin auton. 

Vierailija
170/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä autoton, mutta jos auto olisi, menisi tuollaisen työmatkan sillä ehdottomasti. Etenkin, jos työpaikan päässä on hyvät parkkitilat. Auto maksaa vuodessa sen verran paljon, että turha sitä seisottaa pihassa. Ja kyllä, ihmisellä on oikeus toimia myös mukavuutensa mukaisesti :)

Ja yhteiskunta maksaa viulut elintasosairauksista. On se hienoa.

Yhteiskunta maksaa myös viulut murtuneista olkapäistä, lonkista ja muista luista kun talvisin työmatkoilla liukastellaan.

Vierailija
171/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen tuon kyllä hukkaan heitettynä rahana, autosta tulee kuitenkin maksuja vaikkei ajaisi metriäkään.

Toisaalta taskujen ompeluttaminen käärinliinoihin maksaa sekin -- vetokoukun laittamisesta ruumisautoon puhumattakaan.

Suomessa keliolosuhteet vaikuttavat luonnollisesti valintoihin. Sulan maan aikaan -- ja sehän on koko ajan lisääntymässä -- auton käyttö on mukavaa ja vaivatonta.

Mutta talvella, kun tuuli helemoja nostattaa ja vinkka lyöp lunta persiiseen, tilanne on toinen. Jos molemmissa päissä on lumityöt tehty ja asialliset pysäköintitilat (autokatos ja lämpötolppa), auton käyttö on edelleen helppoa ja kätevää. Mutta jos ennen lähtöä pitää kaivaa menopeli lumihangesta, raapata ikkunat ja odotella kotteron lämpenemistä, bussiin käveleminen voi olla se helpompi vaihtoehto.

Vierailija
172/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä käy kaupassa? Sähköpyörälläkö pitää ksuppakassit tuoda?

Mä kuskasin aamulla muksun sähköpyörällä päiväkotiin (mies lähti töihin jo 6.30) ja kotimatkalla kävin kaupassa, jos tarvitsi (tehtiin kerran viikossa isot ostokset kaupasta niin harvemmin tarvitsi käydä uudestaan kaupassa). Kauppa oli mun matkan varrella ja yksi kassi meni lapsen istuimeen ja yksi meni repussa tai pyörän tangolla. Mies haki lapsen tullessaan töistä kun pääsi aikaisemmin. Meillä toimi tällainen järjestely kun päiväkoti oli 700m päässä meiltä ja kauppa tosiaan mun kotimatkan varrella. Nykyään asutaan maalla niin valitettavasti molempien pitää kulkea autolla.

Vierailija
173/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuskasin aamulla muksun sähköpyörällä päiväkotiin (mies lähti töihin jo 6.30) ja kotimatkalla kävin kaupassa, jos tarvitsi (tehtiin kerran viikossa isot ostokset kaupasta niin harvemmin tarvitsi käydä uudestaan kaupassa). Kauppa oli mun matkan varrella ja yksi kassi meni lapsen istuimeen ja yksi meni repussa tai pyörän tangolla. Mies haki lapsen tullessaan töistä kun pääsi aikaisemmin. Meillä toimi tällainen järjestely kun päiväkoti oli 700m päässä meiltä ja kauppa tosiaan mun kotimatkan varrella. Nykyään asutaan maalla niin valitettavasti molempien pitää kulkea autolla.

Niin. Kaikilla ei ole onnekkaasti päiväkoti melkein naapurissa, vaan voi vaatia usean kilometrin kulkemisen päinvastaiseen suuntaan, ja sieltä sitten vasta töihin (jonne päiväkodista pidempi matka kuin kotoa).

Vierailija
174/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin ajan 2.5km työmatkan aina autolla. Ihan mukavuussyistä. En voisi kuvitellakaan että mies nillittäisi siitä. 🤭

Juntti. 

Vierailija
175/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs se ois että mies menee autolla niin kommentit vois olla hieman erilaisia..

Muissa ketjuissa palstan naisethan menee 10 kilsan työmatkat kävellen kesät talvet kauppakassit kourassa .

Vierailija
176/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostokset samalla kyydillä ?

Ai joka päivä shoppaa niin paljon, että pitää autolla roudata 2km matka? 

Vierailija
177/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.

Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.

Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.

Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.

Olet siis töissä sähköisillä ja latistuneilla hiuksilla? Hyvä sinulle.

Vierailija
178/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kaksi tai kolme lasta?

Vierailija
179/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOs se ois että mies menee autolla niin kommentit vois olla hieman erilaisia..

Muissa ketjuissa palstan naisethan menee 10 kilsan työmatkat kävellen kesät talvet kauppakassit kourassa .

Ja joissain ketjuissa valitellaan, kun ei arjessa olla kauniissa meikissä ja tyylikkäissä vaatteissa.

Ja nyt sellainen on turhamaista, jotta voi eräilyvaatteissa meikittä ja tukka pikaponnarilla kävellä työmatkat säässä kuin säässä, jottei sitä parkissa tyhjänpanttina seisovaa autoa tarvitsisi käyttää.

Vierailija
180/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakee ja vie lapset hoitoon, käy kaupassa. Ap on työtön juoppo, sohvassa kiinni perseestään. 

Teen kaiken tuon, en tarvitse silti siihen autoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä