Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.
Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.
Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.
Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.
Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.
Jep. Piristävät räntä- ja vesisateet naamalla meikit levittäen, pipo ja kypärä hi
Ilmeisesti nämä kävelijät ei meikkaa ja heillä on siilitukka/kalju. Koskaan ei ole mukana myöskään mitään kannettavaa töihin tai kotiin, käsiä voi heilutella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hupputakki auta jos sataa kunnolla ja sateenvarjo ei tosiaan toimi tuulessa. Puin hupullisen vettähylkivän tuulipuvun työhupparipuvun päälle. 2,5 kilometrin kunnon vesisateessa kävelyn jälkeen perillä oli huppari kastunut yläosastaan aivan läpimäräksi.
Tässä ei nyt puhuta mistään poikkeuksellisista rankkasateista vaan siitä, mitä tehdään useimpina päivinä.
Ei se ollut mikään poikkeuksellinen rankkasade vaan sellainen mitä on Suomen syksyssä ihan tyypillisesti. Hupullinen takki kestää lyhyen kuuron mutta kun koko matkan sataa ja kangas pääsee vettymään niin se imaisee pisarat ja kastelee sisävaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kävelläkö pitäis? Autolla pitääkin kulkea työmatkat!
No minä kävelen työmatkani 3km talvella mielelläni. Kesällä pyöräilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.
Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.
Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.
Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.
Jep. Piristävät räntä- ja vesisa
Mulla on meikkiä ja pitkät hiukset. Ne hiukset saa kiinni tai pipon alle. Huppu/sateenvarjo ja oikea pukeutuminen pelastaa sateelta.
Niin ajan mäkin välillä. Tosin siksi että iltapäivällä pitää päästä nopeasti viemään lapsia harjoituksiin naapurikaupunkiin. En sen itse matkan takia.
Jos iltapäivällä ei ole kiire, niin 2km on ihan paras kävelymatka. Itse soittelen usein kaverin kanssa samalla.
En ikinä omistaisi autoa kenenkään kanssa puoliksi. Omalla autolla saa ajelle miten lystää eikä kukaan ole valittamassa.
:D Tiesittekö ettei kaikilla ole edes autoa saati mitkään julkiset kulje ja sinne töihin on silti jollain mentävä oli matka 2km tai viisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Piristävät räntä- ja vesisa
Jos meikkaaminen ja pitkät hiukset estäisi multa arkiliikunnan ja ympäristöystävällisen työmatkasiirtymisen, valitsisin olla ilman meikkiä. En tosin tiedä mitä vesivärejä sitä pitäis naamassa käyttää että kävely estyisi
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ja kommentit selittävät mistä johtuu, etteivät suomalaiset saa harrastettua tarpeeksi liikuntaa
Näinpä. Keho tosiaan tulkitsee liikunnaksi vain sen 2km työmatkan.
Kun töiden jälkeen, työmatkan vireästi autolla taitettua saavut kotiin ja lähdet 5-10km kävelylenkille, keho tunnistaa heti ettei ole työmatka tämä. Ja näin vaikutus on sama kuin söisit sipsejä tv:n edessä koko illan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ihmeessä.
Itse kävelen 5km/suunta, vaikka autokin on. Tosin tykkään kävelystä ja jos kulksiin autolla, lähtisin joka tapauksessa töiden jälkeen tunnin kävelylle.
Jollakin voi olla vaikka jalassa jotakin vikaa, niin että kävely ei ole ihan vaivatonta. ja liukkaus on aika vaarallista.
Naapurin mies kaatui lenkillä vaikka oli nastakengät ja käsi meni tuusannuuskaksi. Lähes puoli vuotta sairaslomaa.
Itse kaaduin olkapäälle tyämatkalla ja solisluu kolmena kappaleena. Ei taida ikinä parantua kunnolla.
Olis vaan kannattanut kulkea autolla.
Miten oot selvinny tähän ikään asti ulkokävelyistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimolla fyysinen työ? Itse olen jaloillani koko työpäivän, joten tykkään mennä bussilla ja toisinaan autolla 3 km työmatkan. Jos bussi menee ovelta ovelle niin on kyllä laiskaa mennä autolla. Jos on passiivinen istumatyö, niin kannattaisi kävellä tai mennä sähköttömällä pyörällä.
Hei kaksi kilometriä. Lyhyt matka.
Niin on, ja menen sen itsekin usein pyörällä kun kelit sallii. Mutta sitten kun plantaarifaskiitti alkaa vaivata, niin hoitoon kuuluu vältellä liikaa jaloilla oloa, joten on keksittävä muu tapa kulkea kuin kävely.
Tuskin aloittajan vaimolla sitä on.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ihmeessä.
Itse kävelen 5km/suunta, vaikka autokin on. Tosin tykkään kävelystä ja jos kulksiin autolla, lähtisin joka tapauksessa töiden jälkeen tunnin kävelylle.
Sama mulla. Tulee kävelylenkki hoidettua samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Ap on nyt kääntänyt defensiivisesti roolit päälaelleen. Yleensä se on mies, joka ei pääse lähikauppaan 300 m päähän röökiä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ja kommentit selittävät mistä johtuu, etteivät suomalaiset saa harrastettua tarpeeksi liikuntaa
Näinpä. Keho tosiaan tulkitsee liikunnaksi vain sen 2km työmatkan.
Kun töiden jälkeen, työmatkan vireästi autolla taitettua saavut kotiin ja lähdet 5-10km kävelylenkille, keho tunnistaa heti ettei ole työmatka tämä. Ja näin vaikutus on sama kuin söisit sipsejä tv:n edessä koko illan.
Jos ei jaksa kävellä kahta kilsaa, tuskin jaksaa kävellä pidempääkään matkaa.
Tilastojen valossa on myös totta, etteivät varsinkaan naiset harrasta tarpeeksi liikuntaa. Vaikea uskoa, ettei tässä voisi olla selittävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä omistaisi autoa kenenkään kanssa puoliksi. Omalla autolla saa ajelle miten lystää eikä kukaan ole valittamassa.
Siksipä mullakin on oma auto. Exällä ei ollut. Ei se kyllä ollut ajokunnossakaan. Kuten ei ilmeisesti myöskään ap. Siksi rouva omii auton, ettei juoppis-ap pääse rattiin.
N
Jos sen auton käyttö on jaettu puoliksi, niin kai nainen saa käyttää sen oman puoliskonsa miten haluaa. Et vissiin käy ite töissä jos on aikaa roikkua täällä ja suurennuslasilla tarkkailla vaimon auton käyttöä. Suosittelen sullekkin sitä töihin menemistä niin olisi varaa ostaa oma auto lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Kylli, arvostan terveyttäni.
Okei. Seuraava kysymys, miksi edes omistaisit auton, jos sitä ei edes tarvita?
Itse en todellakaan maksaisi kiinteitä auton kuluja, jos sitä en edes tarvitsisi kuin kerran viikossa kauppamatkaan, jos sitäkään.
Mutta ap:n vaimo kulkekoon parhaaksi katsomallaan tavalla.
Käyn kerran kuussa 500 km katsomassa vanhaa äitiäni. Oletan että ap:kin ajelee kauemmas välillä. Tulee paljon halvemmaksi kuin juna, jos sinne edes saa paikkoja kun on nopeasti lähdettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä mullakin on oma auto. Exällä ei ollut. Ei se kyllä ollut ajokunnossakaan. Kuten ei ilmeisesti myöskään ap. Siksi rouva omii auton, ettei juoppis-ap pääse rattiin.
N
Mielenkiintoinen juonen käänne.