Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.
Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti.
Kommentit (207)
Autolla ajan, valitettavasti pitänee sanoa. Minulla on liikuntaesteisen pysäköintitunnus, jota käytän, kun ajelen. Liikuntaesteisyyden vuoksi en kykene ajamaan pyörällä vaikka kuinka olisi sähköpyörä. En tunne huonoa omaatuntoa autolla ajelemisesta, oli matka sitten miten pitkä tahansa. Saatte ilkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Meillä rouvalla työmatka n. 8-10min pyörällä, 20min kävellen tai 10-15min autolla/dösillä. Toki dösällä tuo aika edellyttää, ettei vaihtodösä ole enemmän etuajassa kuin ensimmäinen myöhässä, että lähes saumaton vaihto onnistuu. Yleensä sulalla kelillä rouva menee fillarilla, talvella kävellen tai dösällä. Matka-ajat per suunta, matka/suunta kävellen/fillarilla 1,9km ja autolla/dösällä 3,8km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Meillä rouvalla työmatka n. 8-10min pyörällä, 20min kävellen tai 10-15min autolla/dösillä. Toki dösällä tuo aika edellyttää, ettei vaihtodösä ole enemmän etuajassa kuin ensimmäinen myöhässä, että lähes saumaton vaihto onnistuu. Yleensä sulalla kelillä rouva menee fillarilla, talvella kävellen tai dösällä. Matka-ajat per suunta, matka/suunta kävellen/fillarilla 1,9km ja autolla/
Ja herra kulkee autolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kävelisin,työpäivälle aivan lostava aloitus tuommoinen noin 20min kävely ja sama kotiin.
Musta ois kyllä isompi vaiva kaivaa aamuin illoin auto lumihangesta kuin kävellä tai pyöräillä 2km. Eihän tuota aja pyörällä talvellakaan kuin 10min.
Jotenkin jännä että monista tuo 2km on liian pitkä matka käveltäväksi mutta alakoululaiselta odotetaan 3km kävelyä ja yläkoululaiselta 5km ennen kuin saa bussikortin. Toki pyörällä hekin varmasti menevät mutta jos on pelijäätä tai kova lumipyry ollut yöllä niin kävellen joutuvat menemään.
Ajan fillarilla tai kävelen oman 4.5km työmatkani mutta mukavahan se auto toki on. Mietin vaan että toivottavasti vaihdatte parin vuoden välein autoa. Tuollainen kylmillä öljyillä ajaminen ennustaa konelle 100t kestoa. Näin etenkin jos kone on hyvällä hyötysuhteella varustettu pikkuturbo joka on muuten mitä suositeltavin - se pitää vaan ajaa pari kertaa kuukaudessa kuumaksi.
Samoin lataushybridissä kone ei aina pikkumatkalla käynnisty ollenkaan, tai käynnistyy lyhyeksi aikaa. Moni hybridi valmistaja ohjeistaa ajelemaan välillä koneen kuumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta minä kuljen talvella bussilla töihin ja sulan maan aikana pyörällä, työmatka 12 km suuntaansa. Mies kulkee ympäri vuoden pyörällä, työmatka 6 km. Pihassa viime elokuussa ostettu plug-in hybridi.
Koristeeksiko se auto sitten pihaan hommataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kävelisin,työpäivälle aivan lostava aloitus tuommoinen noin 20min kävely ja sama kotiin.
Kävelisitkö siinäkin tapauksessa, että ostat kultaakin kalliimmalla peltilehmän jonka ylläpidosta maksat maragdeja?
Työksesi tekisit unirytmit sekoittavaa 5-vuorotyötä ja aamulla heräisit virkeänä klo 4.40 noin 4-5 unien jälkeen..
Riippuu se vähän siitäkin minkälaisissa töissä on. Fyysinen työ tai työ jossa joutuu olemaan jalkojen päällä koko päivän vie mehut sitkeimmästäkin. Itsellä oli jalat niin kipeät seisomatyössä vuoron lopussa etten meinannut kyetä pukukopille kävellä. Siitä jos olis pitänyt lähteä kävelylenkille tai julkisilla kotia kohden olisin varmaan jäänyt ennemmin hankeen makaamaan.
Minä menisin töihin bussilla ja tulisin kotiin kävellen. Kävellessä pää tuulettuu hyvin työasioista tai voin kuunnella äänikirjaa. Mitään kiirettä ei olisi, koska mies ehtisi tehdä sillä aikaa meille ruuan valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo käyttää autoa 2 km työmatkaan. ...pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä...
Ehkäpä vaimosi vain pitää autolla ajamisesta. Monet pitävät. Minäkin.
Happy wife, happy life. Pidän siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo käyttää autoa 2 km työmatkaan. ...pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä...
Ehkäpä vaimosi vain pitää autolla ajamisesta. Monet pitävät. Minäkin.
Happy wife, happy life. Pidän siitäkin.
Työkaverilleni Pilville (nimi muutettu) oli jäänyt heppatyttövaihde päälle. Hän kertoi nauttivansa ratsastuksen tuomasta vapauden tunteesta ja itseään suuremman eläimen hallinnan voimaannuttavasta vaikutuksesta.
Ei tykännyt, kun kerroin hänelle, että jos haluaa jotakin todella tanakkaa jalkojensa väliin, kannattaa hankkia harrikka.
""Ja herra kulkee autolla?"
Ei tarvitse kulkea töihin millään, kun tekee työt kotoa käsin. Joka tapauksessa firman autoista joku todennäköisesti on vapaana, joten kuljettaja joutaa hakemaan, jos tarvitsee HSL:n ABC-vyöhykettä kauemmaksi autolla lähteä. Hyvin usein nuokin matkat voi hoitaa julkisilla, ei sekään tietenkään ilmaista ole, mutta matka-ajan voi hyödyntää työntekoon tai lepoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelisitkö siinäkin tapauksessa, että ostat kultaakin kalliimmalla peltilehmän jonka ylläpidosta maksat maragdeja?
Työksesi tekisit unirytmit sekoittavaa 5-vuorotyötä ja aamulla heräisit virkeänä klo 4.40 noi
Tuossa tilanteessa kyllä kävely on viisain kulkumuoto. Autolla ajaminen on aivan liian vaarallista väsyneenä. Eikä pyöräilykään ole kivaa, jos alamäessä nukahdat satulaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työksesi tekisit unirytmit sekoittavaa 5-vuorotyötä ja aamulla heräisit virkeänä klo 4.40 noi
En missään nimessä lähtisi rattiin noin sekavana. Se olisi vastuutonta. Bussissa voi rentoutua työmatkan ajan tai pieni kävely virkistää ja selkeyttää mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kerran kuussa 500 km katsomassa vanhaa äitiäni. Oletan että ap:kin ajelee kauemmas välillä. Tulee paljon halvemmaksi kuin juna, jos sinne edes saa paikkoja kun on nopeasti lähdettävä.
Oletkohan nyt varmasti laskenut mukaan kaikki auton kulut (vakuutukset, huollot, verot yms) jos kerran kuussa taitettava edestakainen junamatka tulisi kalliimmaksi?
Ovelta ovelle, eli taksit molempiin päihin, jos nyt bernerin jäljiltä edes saa taksin jossakin iivontiirassa. Plus muu mahdollinen liikkuminen perillä.
Riippuu myös muusta auton tarpeesta mikä osuus kiinteistä kuluista kannattaa jyvittää millekin kilometreille (jos mikään).
Ihan uteliaisuuttani kysyn, missä on Iivontiira? Vai tarkoitatko Iivantiiraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kerran kuussa 500 km katsomassa vanhaa äitiäni. Oletan että ap:kin ajelee kauemmas välillä. Tulee paljon halvemmaksi kuin juna, jos sinne edes saa paikkoja kun on nopeasti lähdettävä.
Oletkohan nyt varmasti laskenut mukaan kaikki auton kulut (vakuutukset, huollot, verot yms) jos kerran kuussa taitettava edestakainen junamatka tulisi kalliimmaksi?
Ovelta ovelle, eli taksit molempiin päihin, jos nyt bernerin jäljiltä edes saa taksin jossakin iivontiirassa. Plus muu mahdollinen liikkuminen perillä.
Riippuu myös muusta auton tarpeesta mikä osuus kiinteistä kuluista kannattaa jyvittää millekin kilometreille (jos mikään).
Ihan uteliaisuuttani kysyn, missä on Iivontiira? Vai tarkoitko Iivantiiraa?
Piti ihan vaivata Google-setää, mutta hänkään ei tuntenut Iivontiiraa. Yhtä vähän kuin minä Iivantiiraa tätä ennen.
Olen elänyt lapsuuteni muutaman kilometrin päässä Savon ja Pohjanmaan rajalta ja Iivontiira on peräisin jostakin sieltä. Kyseessä on äitini (rip) ilmaus jollekin epämääräiselle kaukana tai syrjässä sijaitsevalle paikalle.
Tuskin olen koskaan nähnyt sitä kirjoitettuna, eikä minulla ole tätä ennen ollut mitään tietoa Iivantiira-nimisestä paikasta.
Oppia ikä kaikki.
Onko ketjussa mainittu, miten aikaisin töihin tulee mennä, ja millaista reittiä?
En minäkään varhain aamulla heräisi puoli tuntia aikaisemmin siksi, että saan reippailla töihin joka helvetin aamu. Enkä kävelisi tai pyöräilisi pimeällä edes kilometriä tätä meidän alueen pyörätietä pitkin, josta ei tiedä, mitä hiipparia siellä tulee puiden siimeksessä vastaan. Jos kyseessä olisi vilkas kaupunkialue, voisin kyllä kävellä.