Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.
Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Oho, en lukenut tota kohtaa 2km 😂
Olet valinnut laiskan vaimon itsellesi puolisoksi😊. Elä sen asian kanssa. Tai tee parempi valinta.
Ap:lle vielä lisäkysymykset, että onko lapsia vietävänä ja haettavana?
Kumpi teistä käy kaupassa hoitamassa ruokaostokset?
Millä tavalla itse taitat työmatkat?
Armeijassa yksi ryönäämiseen kyllästynyt sanoi,että kun pääsee siviiliin,menee paskallekin ainoastaan autolla..saatikka että kilometritolkulla liikkuisi jotenkin muuten..
Kumpi teistä käy kaupassa? Sähköpyörälläkö pitää ksuppakassit tuoda?
Turhaa autoilua harrastavat kaikki auton omistajat. Se on energian riittävyys- ja saastuttamisongelma. Turha kaunistella totuutta.
Repussa saa kannetuksi kauppaostokset.
Käykö kotimatkalla ruokakaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Eli siellä repussa oli jo työvaatteet ja mahdollisesti vaihtokengät. Nyt sitten sinne ahdetaan vielä maitotölkit, lihat, perunat yms.
Ja mihin siis sitä autoa tarvitaan? Ap ihastelee sitä parkkipaikalla, kun vaimo sotkee töihin pyörällä, raahaten ruokakauppaostokset siinä samalla mukanaan?
Ja joo. Itse eroaisin jo yritettäisiin tuolla tavalla kontrolloida. Tosin alkujaankin pitäisin auton vain omissa nimissäni maksaen itse sen kulut, niin ei ole mitään sanavaltaa kenelläkään muulla siihen, vaikka hakisin postit autoa käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino?
168cm/55kg
Laihtuu liikaa, jos joutuu joka säällä hikoilemaan menomatkat, et kerkiää töihin ja paluumatkat ostoskassit olkavarsia viruttamassa.
Omassa autossa ei saa yskijöiden virustartuntoja eikä outoja perässähiihtäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Mä kävelen, koska lähin pysäkki on kahden kilsan päässä kotoa (työmatka yhteensä 5km). Ei vaan ole parkkipaikkaa duunin päässä ja sen etsimiseen menee toisinaan aivan tarpeettomasti aika ja vau, ollaan lähes omalla pihalla sitten...
Rouva autoilee työmatkat. Ehkä tuo perunat samalla herrallekin.
Voi olla lapsiakin kuvioissa.
Herra inisee keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä käy kaupassa? Sähköpyörälläkö pitää ksuppakassit tuoda?
esim mä en työmatkoilla kaupoilla käy. Se reissu tehdään sitten erikseen tai tilaan. "pari maitoa" tulee sähköpyörällä tai dösällä kulkiessa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
105: Käy joskus Hollannissa katsomassa, miten ihmiset yhdistävät tyylikkäät vaatteet ja pyöräilyn. Pukumiehiäkin näkee pappapyörän selässä ja nainen saattaa yhtä hyvin pyöräillä korkokengillä. Miten se on suomalaiselle niin ylivoimaista ymmärtää, ettei pyöräily tai kävely ole sellaista hikiliikuntaa joka pitäisi suorittaa urheiluvaatteissa?
Suomessa on 90% ajasta paska sää.
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä autoton, mutta jos auto olisi, menisi tuollaisen työmatkan sillä ehdottomasti. Etenkin, jos työpaikan päässä on hyvät parkkitilat. Auto maksaa vuodessa sen verran paljon, että turha sitä seisottaa pihassa. Ja kyllä, ihmisellä on oikeus toimia myös mukavuutensa mukaisesti :)
Tämä on juuri suomen ajoneuvoverotuksen tuoma ongelma. Auton hankinta ja ylläpito maksaa ihan älyttömästi mutta ajaminen ei maksa juuri mitään. Nämä ajoneuvoverot ym maksut pitäisi siirtää polttoaineen hintaan ja sähköautoihin sinetöity sähkömittari jonka mukaan menisi verot. Silloin jokainen maksaisi sen mukaan mitä oikeasti käyttää autoa ja tämä myös kannustaisi ekologisempiin valintoihin.
Miten nuo yksityissaastuttimet saavat edelleen olla laillisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei.
Eli siellä repussa oli jo työvaatteet ja mahdollisesti vaihtokengät. Nyt sitten sinne ahdetaan vielä maitotölkit, lihat, perunat yms.
Ja mihin siis sitä autoa tarvitaan? Ap ihastelee sitä parkkipaikalla, kun vaimo sotkee töihin pyörällä, raahaten ruokakauppaostokset siinä samalla mukanaan?
Ja joo. Itse eroaisin jo yritettäisiin tuolla tavalla kontrolloida. Tosin alkujaankin pitäisin auton vain omissa nimissäni maksaen itse sen kulut, niin ei ole mitään sanavaltaa kenelläkään muulla siihen, vaikka hakisin postit autoa käyttäen.
Tässä maassa kulkee työmatkansa tuhannet, ellei sadattuhannet työmatkansa noin. Kantaa työvaatteet ja ruuat julkisilla, eikä se ole mikään ongelma.
Autolliset tuntuu olevan toisinaan niin pirun avuttomia.
Auto ei todellakaan kestä pitkään noin lyhyillä ajoilla, akku ei kestä, laturi ei kestä, moottori ei kestä.
Okei, eli nyt ei ollutkaan suuri huoli niistä elintasosairauksista, kun kerran liikunta muutoin kun sen työmatkan kävelemällä ei kelpaakaan.
Eli mikä on se suurin murhe nyt asiassa?